Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jak stoje przy lewym kole to wtyczka od siliczka jest w strone szyby pod ukosem i tez jest pod kolektorem i za cho...re niewsadze tam reki ani niodkrece :( wiec pozstaje mi ?? co zrobic
NO TO JAZDA !!!
Opublikowano
w m50 ten silnik jest pod kolektorem ssącym a wtyczka od niego jest skierowana do chłodnicy (jeżeli stoisz przy lewym kole

 

A jak z dojściem, dam rade wykręcić to sam dysponując narzędziami i skromnym doświadczeniam? Co musze wykręcić aby się tam dostać?

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

asek22 to co zaznaczyles na zdjeciu to JEST regulator wolnych obrotow zwany tez silnikczkiem krokowym.

artur80 regulator wolnych obr. W M43 znajduje sie wlasnie w tym miejscu, aczkolwiek spotkalem sie z silnikami m43 w ktorych byl starszy typ regulatora w ksztalcie litery T i byl on wpiety na wezach (auto bodajze z 95r) wszystkie jakie widzialem z 96 i 97r mialy wlasnie taki reulator jak zaznaczony na zdjeciu.

a tak wogle to juz bylo o tym niedawno:

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?p=161089&highlight=&sid=768f9b351a483b8ee8cf51eaefb64dcd#161089

lub

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=166145&highlight=#166145

 

pozdrawiam

Opublikowano
a ja mam taki problem ze w silniku u siebie niedam rady dojsc do tego silniczka mam silnik M43 i jest pod kolektorem ssacym i w zaden spsob nimozna sie dostac do niego ;/ nawet rak niedam rady wsadzic a co mowic o srubokrecie i zdjeciu jeszcze rurek i zdjac z zaczepow ktore to trzymaja.

 

Jak sie dostac zdjac pokrywe kolektora czy jak ;/ przerabial juz to ktos w silniku M43

Przyłączam się do pytania kolegi. Jak ktoś przerabiał temat w silniku M43 to proszę o instrukcje... Z góry dzięki. Pozdrawiam

Opublikowano
A ja czekam na jakieś info. odnośnie silnika M50, czy też musiał bym kolektor ściągnąć? Mam nadzieje że nie bo to kupa roboty. :cry:

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Przerabialem ten temat w M50. Po 1.5h walki, wyginania reki i ginekologicznej zabawy wyciagnalem krokowke... problem polega na tym, ze najpierw nalezy wypiac wtyk ( wpychajac lape pod kolektor i wbijajac sobie w zyly obudowe filra oleju :duh: Pozniej trzeba zrzucic gorny waz gumowy... i wypchnac silniczek do tyłu.. Nastepnie mozna go wyjac razem z dolnym wezem ( ostra gimnastyka ) :mad2: .... zeby pozniej go zamontowac nie ma innego wyjscia jak sciagac kolektor... Po moich doswiadczeniach stwierdzam, ze najlepiej odrazu zdemontowac dolot... bo bez tego i tak sie nie obejdzie....
Opublikowano
Cobi, generalnie ze sciagnieciem kolektora nie ma duzo zabawy... tylko najlepiej pozniej wymienic oringi uszczelniajace albo uzyc wysokotemperaturowego silikonu przed osadzeniem go na starych uszczelkach zeby nie stracil szczelnosci.
Opublikowano
Ja przy M50 b25 w e36 odkręciłem przepustnice,przepływomierz i filtr powietrza.To wystarczyło ale zabawy jest.
Opublikowano
Wielkie dzięki za pomoc Panowie! :) Tak myślałem że nie będzie to takie proste, jeszcze przed chwilą obejrzałem to przy świetle dziennym i jednak chyba pojade z tym do mechanika bo może i udało by mi się go wyciągnąć ale już bym nie założył :(

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Byłem u gościa który zajmuje się tylko BM-kami i powiedział że w M50 można wyjąć silniczek krokowy bez większych ceregieli, trzeba tylko wymontować filtr powietrza i plastikową rure która się tam znajduje z boku i wtedy stojąc z przodu auta można dość swobodnie wsadzić ręke pod kolektory i wyciągnąc silniczek. Jutro spróbuje to przerobić osobiście i napisze co i jak, a między czasie mam pytanie jak wyczyścić przepływomierz, słyszałem że najlepiej płynem do czyszczenia gaźników STP i tu moje pytanie czy tą sterczącą "szpilke" (czujnik) można dotykać np. szmatką czy tylko potraktować ją tym specyfikiem?

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
tego czujnika bron Boze nie ruszaj i nie czysc niczym bo go uszkodzisz...to jest bardzo delikatny element :duh: jedyne co mozna zrobic to przedmuchac sprezonym powietrzem, aczkolwiek jak przeplywomierz Ci dziala to zostaw go w swietym spokoju :)
Opublikowano
Btw. mechanik ma racje... wyjac silnik krokowy mozna bez wiekszych ceregieli ( no prawie ).. ale zalozyc to juz sztuka .. /jeszcze jak chce sie zalozyc opaski zaciskowe na weze zeby bylo tak jak Bog przykazal... / Poza zdjeciem przeplywomierza i puszki z filterem i tak bedziesz musial zdemontowac przepustnice.... chyba, ze jestes z zawodu ginekologiem to moze CI sie udac :>
Opublikowano
Oki, a co do przepływomierza to nie wiem czy czasem ten "czujnik" się nie zabrudził czy coś takiego bo jak delikatnie przyśpieszam to gdy obroty dochodzą do 2000 tys. to szarpie autem, mechanik mówił że może właśnie być to wina np. przepływomierza i radził że jak coś to potraktować można go tym środkiem do czyszczenia gaźników ale zapomniałem wtedy zapytać czy można go dotykać np. szmatką i z tąd było moje pytanie. Jest to mechanik, który zajmuje się tylko i wyłącznie BMW. Co o tym myślicie? Silniczek krokowy powinien rozwiązać mój problem z falującymi obrotami ale z tym szarpaniem to chyba nie ma dużo wspólnego. :roll:

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

Oki, a co do przepływomierza to nie wiem czy czasem ten "czujnik" się nie zabrudził czy coś takiego bo jak delikatnie przyśpieszam to gdy obroty dochodzą do 2000 tys. to szarpie autem, mechanik mówił że może właśnie być to wina np. przepływomierza i radził że jak coś to potraktować można go tym środkiem do czyszczenia gaźników ale zapomniałem wtedy zapytać czy można go dotykać np. szmatką i z tąd było moje pytanie. Jest to mechanik, który zajmuje się tylko i wyłącznie BMW. Co o tym myślicie? Silniczek krokowy powinien rozwiązać mój problem z falującymi obrotami ale z tym szarpaniem to chyba nie ma dużo wspólnego. :roll:

 

Witam

Co do tego czujnika w przepływce to można go bez problemów czyścić,

wystarczy mały pędzelek i benzyna,sam tak robiłem bo miałem bardzo zasyfiony ten czujnik od wkładki K&N,po tej operacji silnik nie szarpie i lepiej wkręca się na obroty.

Opublikowano
Oki, a co do przepływomierza to nie wiem czy czasem ten "czujnik" się nie zabrudził czy coś takiego bo jak delikatnie przyśpieszam to gdy obroty dochodzą do 2000 tys. to szarpie autem, mechanik mówił że może właśnie być to wina np. przepływomierza i radził że jak coś to potraktować można go tym środkiem do czyszczenia gaźników ale zapomniałem wtedy zapytać czy można go dotykać np. szmatką i z tąd było moje pytanie. Jest to mechanik, który zajmuje się tylko i wyłącznie BMW. Co o tym myślicie? Silniczek krokowy powinien rozwiązać mój problem z falującymi obrotami ale z tym szarpaniem to chyba nie ma dużo wspólnego. :roll:

 

Witam

Co do tego czujnika w przepływce to można go bez problemów czyścić,

wystarczy mały pędzelek i benzyna,sam tak robiłem bo miałem bardzo zasyfiony ten czujnik od wkładki K&N,po tej operacji silnik nie szarpie i lepiej wkręca się na obroty.

 

Tylko tego czujnika nie wolno dotykac, no ale jak pan "Henio" ma inne zdanie to coz...( na swiecie sa rozni "specjalisci" i rzeznicy ) ja bym do niego swojego auta nie oddal... Czujnik ostatecznie mozna umyc preparatem do czyszczenia gaznikow poprzez natryskiwanie...

Opublikowano

Oki, a co do przepływomierza to nie wiem czy czasem ten "czujnik" się nie zabrudził czy coś takiego bo jak delikatnie przyśpieszam to gdy obroty dochodzą do 2000 tys. to szarpie autem, mechanik mówił że może właśnie być to wina np. przepływomierza i radził że jak coś to potraktować można go tym środkiem do czyszczenia gaźników ale zapomniałem wtedy zapytać czy można go dotykać np. szmatką i z tąd było moje pytanie. Jest to mechanik, który zajmuje się tylko i wyłącznie BMW. Co o tym myślicie? Silniczek krokowy powinien rozwiązać mój problem z falującymi obrotami ale z tym szarpaniem to chyba nie ma dużo wspólnego. :roll:

 

Witam

Co do tego czujnika w przepływce to można go bez problemów czyścić,

wystarczy mały pędzelek i benzyna,sam tak robiłem bo miałem bardzo zasyfiony ten czujnik od wkładki K&N,po tej operacji silnik nie szarpie i lepiej wkręca się na obroty.

 

Tylko tego czujnika nie wolno dotykac, no ale jak pan "Henio" ma inne zdanie to coz...( na swiecie sa rozni "specjalisci" i rzeznicy ) ja bym do niego swojego auta nie oddal... Czujnik ostatecznie mozna umyc preparatem do czyszczenia gaznikow poprzez natryskiwanie...

 

Ja nigdzie nie pisałem że mechanik powiedział że można dotykać ten czujnik, powiedział tylko żeby potraktować go specyfikiem do gaźników, a że nie pomyślałem wtedy aby go zapytać czy można dotykać ten czujnik albo poprostu przetrzeć szmatką więc pytałem was, forumowiczów. Więc z tego co piszesz że można popryskać czujnik tym preparatem to znaczy że mechanik miał racje, mówił też żeby nie czyścić czasem WD40 ani niczym tłustym. W każdym bądź razie zajmę się tym w poniedziałek i napisze jakie rezultaty to przyniosło (czy moje problemy znikły). Dzięki za pomoc Panowie bo wasze rady są bardzo pomocne, będe uważał na ten czujnik.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

 

Tylko tego czujnika nie wolno dotykac, no ale jak pan "Henio" ma inne zdanie to coz...( na swiecie sa rozni "specjalisci" i rzeznicy ) ja bym do niego swojego auta nie oddal... Czujnik ostatecznie mozna umyc preparatem do czyszczenia gaznikow poprzez natryskiwanie...

 

Ja nigdzie nie pisałem że mechanik powiedział że można dotykać ten czujnik, powiedział tylko żeby potraktować go specyfikiem do gaźników, a że nie pomyślałem wtedy aby go zapytać czy można dotykać ten czujnik albo poprostu przetrzeć szmatką więc pytałem was, forumowiczów. Więc z tego co piszesz że można popryskać czujnik tym preparatem to znaczy że mechanik miał racje, mówił też żeby nie czyścić czasem WD40 ani niczym tłustym. W każdym bądź razie zajmę się tym w poniedziałek i napisze jakie rezultaty to przyniosło (czy moje problemy znikły). Dzięki za pomoc Panowie bo wasze rady są bardzo pomocne, będe uważał na ten czujnik.

 

Na szybkiego odpisywalem i namiszalem troche :duh: .. ale najwazniejsze, ze wiadomo o co chodzi... Co do tego "przymulania" w podczas przyspieszania to bardziej bym stawial na lewe powietrze w dolocie albo jakas swiece... aczkolwiek wszystko jest mozliwe..

Oki, a co do przepływomierza to nie wiem czy czasem ten "czujnik" się nie zabrudził czy coś takiego bo jak delikatnie przyśpieszam to gdy obroty dochodzą do 2000 tys. to szarpie autem, mechanik mówił że może właśnie być to wina np. przepływomierza i radził że jak coś to potraktować można go tym środkiem do czyszczenia gaźników ale zapomniałem wtedy zapytać czy można go dotykać np. szmatką i z tąd było moje pytanie. Jest to mechanik, który zajmuje się tylko i wyłącznie BMW. Co o tym myślicie? Silniczek krokowy powinien rozwiązać mój problem z falującymi obrotami ale z tym szarpaniem to chyba nie ma dużo wspólnego. :roll:

 

Witam

Co do tego czujnika w przepływce to można go bez problemów czyścić,

wystarczy mały pędzelek i benzyna,sam tak robiłem bo miałem bardzo zasyfiony ten czujnik od wkładki K&N,po tej operacji silnik nie szarpie i lepiej wkręca się na obroty.

Opublikowano
Udało mi się samodzielnie wyczyścić silniczek krokowy, aby się pierw do niego dostać odkręciłem obudowe z filtrem pow., przepustnice i ten pałąk podpierający kolektory. Trochę się nakombinowałem ale udało się, poza tym przeczyściłem też (w sumie już drugi raz) przepływomierz środkiem do czyszczenia gaźników. Trochę czasu mi to zajęło ale ogólnie poszło bez przeszkód tylko że najgorsze jest to że nie przyniosło to najmniejszych efektów :( Obroty dalej falują, jak przyśpieszam delikatnie to trochę szarpie autem koło 2000 obr., a ponad to zauważyłem że auto pali jak smok!!! Sprawdziłem zalewając do pełna i po 100km ponownie i wyszło w mieście przy spokojnej jeździe 21 LITRÓW BENZYNY!!!!!!!! :shock: Domyślam się że to pewnie sonda poszła, co o tym sądzicie? I w ogóle gdzie jest ta sonda w silniku 2,5L M50 bo naszukałem się chyba z 40minut i nie znalazłem informacji na ten temat w archiwum.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Dobra spoko wyczyściłem to:) jakby odrobinkę wzrosły obroty :roll2: czyściłemnajpierw wd 40 a później przepłukałem nieco benzyną i wysuszyłem jakieś 15 minut powinno być okej, obroty sąw porządku może cos to pomoże na dłużej dzieki

 

Wszystko dobrze tylko w odwrotnej kolejności :D

Najpierw czyścisz benzyną a później konserwujesz WD40.

Opublikowano

WD raczej nie nadaje się do konserwacji, lepszy będzie CX80.

ja po wyczyszczeniu przepływki(m20) oraz silnika krokowego przesmarowałem lekkim olejem do maszyn precyzyjnych. :cool2:

można użyć lekkich olejów w spraju

aha.do czyszczenia doskonale nadaje się spraj do czyszczenia hamulców.

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

Opublikowano
a jak do czyszczenia sie zabrac przeplywomierza odkrecam i tak jest taki czujnik maly na srodku bo chcilem to czyscic ale poczytalem ze nimozna to co mam spryskac srodek tym srodkiem do czyszczenia ??
NO TO JAZDA !!!
Opublikowano
a jak do czyszczenia sie zabrac przeplywomierza odkrecam i tak jest taki czujnik maly na srodku bo chcilem to czyscic ale poczytalem ze nimozna to co mam spryskac srodek tym srodkiem do czyszczenia ??

 

Ja pryskałem sprayem do czyszczenia gaźników.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
a jak do czyszczenia sie zabrac przeplywomierza odkrecam i tak jest taki czujnik maly na srodku bo chcilem to czyscic ale poczytalem ze nimozna to co mam spryskac srodek tym srodkiem do czyszczenia ??

 

Ja na twoim miejscu bym niczym go nie pryskał tylko przedmuchał lekko sprężonym powietrzem.

Tego typu czujniki często pokrywane są fabrycznie powłoką (mniej więcej podobną do tej co laser w CD) i każda ingerencja środków chemicznych może usunąć taką powłokę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.