Skocz do zawartości

E39 530d różnica dyferencjału między manualem i automatem


damianok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!niedawno wymieniałem dyfer bo coś pukało z tyłu przy dynamicznym ruszaniu aż w końcu dyfer się rozsypał... mam założony drugi o takim samym przełożeniu i też popukuje tylko ciszej (słabiej) i mam takie pytanie czym różni się on w manualu i automacie oprócz przełożenia i żeby już nie wymieniać w nieskończoność (wiadomo mają nie małe przebiegi)czy mogę założyć od e60...kiedyś kolega pisał że założył od e60 tylko czy trzeba coś przerabiać ??może ktoś wie coś na ten temat

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak napewno nie bedzie pasowal od e60 :D .

Będzie pasował, ale trzeba przełożyć tylną część obudowy od e39 , wiem miałem w swojej 530dA dyfer od e60

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jesteś pewny że to dyfer stukał?,drugi zmieniony i też stuka,to trochę dziwne bo most przeważnie wyje ,huczy. Te objawy-(stuki metaliczne) mogą powodować półosie(półoś) u mnie tak było.Przegób kinetyczny na półosi się wyrobił i stukał aż się całkiem przekręcił. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie mnie to dziwi poprzedni dyfer się podobno rozsypał mocno mechanik był zdziwiony ze w automacie można dyfer aż tak zajechać....a jak sprawdzić ten przegub kinetyczny i tą półoś ...powiem tak nic nie wyje nie huczy jest cichy tylko gdy np muszę ruszyć m gwałtownie np na skrzyżowaniu jest mocne walniecie jakby ktoś młotkiem uderzył w podłogę z tyłu i na niskich biegach gdy mocno dodam gazu ale już dużo dużo ciszej :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To ja bym już prędzej celował w tuleje dyfra, niż w samą jego przekładnie.

Możesz sprawdzić jaki jest w nim olej, jak będzie masa opiłków, to możliwe że jego wina (ew nie będzie oleju, lub będzie go za mało).

Przeguby przy ruszaniu lubią czasem strzelać jak są wyrobione, ale nie powiem ci jak je sprawdzić bez wyciągania z auta.

Możesz zobaczyć czy osłony przegubów są całe, bo jak się rozleciały, to jest potencjalny winowajca, zasyfiony przegub bez osłony bardzo szybko się kończy.

Jakiś czas temu zaczęło mi huczeć łożysko na kole z tyłu, niedługo po wymianie coś pukało przy dodawaniu i ujmowaniu gazu, myślałem że przegub (uszkodzili przy wymianie łożyska), wyszedł wahacz górny (ten od zbieżności).

Opcji jest masa, musisz sprawdzać po kolei, bo nie chce mi się wierzyć, że siadł ci drugi dyfer w tak małym odstępie czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie mnie to dziwi poprzedni dyfer się podobno rozsypał mocno mechanik był zdziwiony ze w automacie można dyfer aż tak zajechać....a jak sprawdzić ten przegub kinetyczny i tą półoś ...powiem tak nic nie wyje nie huczy jest cichy tylko gdy np muszę ruszyć m gwałtownie np na skrzyżowaniu jest mocne walniecie jakby ktoś młotkiem uderzył w podłogę z tyłu i na niskich biegach gdy

mocno dodam gazu ale już dużo dużo ciszej :?:

 

Wszystko wskazuje na którąś półoś,tylko ten stuk w podłogę może być powodem luzów na podporze wału. Zepsuty przegub na półosi ciężko zdiagnozować , pod spodem nic nie widać,po uniesieniu do góry i kręceniu kołem nic nie słychać,całe osłony gumowe nie świadczą o dobrych przegubach,u mnie osłona była cała a przegub się rozleciał.Dopiero pod obciążeniem stuka metalicznie.Ja najlepiej to słyszałem jak podczas jazdy30km/h otworzyłem z tyłu szybę w drzwiach ,(najpierw prawą potem lewą) i depnąłem ostro na gaz,wtedy wyraźnie było słychać metaliczne walnięcie z lewej strony przy kole.Przy hamowaniu silnikiem tak samo tylko słabiej.

Zanim zmienisz trzeci znowu dyfer to zdejmij od spodu osłony te aluminiowe i zobacz w jakim stanie jest podpora wału,łożysko.Tłumik też chyba trzeba zdjąć.Następnie zobacz ręcznie czy niema wyczuwalnych luzów na półosiach.Najmniej prawdopodobne jest uszkodzenie mostu,ale wykluczyć tego nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
od dziś wziołem się poważnie za to stukanie wcześniej wodę miałem w kanale:/ powiem tak nic nie widać na półosiach gumy całe niby ok poduszki na sankach i wahaczach wyglądają na całe nie widać pęknięć ani nic ... opuściłem tłumik ,zdemontowałem osłonę termiczną żeby dostać się do podpory wału szarpałem wałem zaraz przy podporze guma jest cała (ale minimalny luzik jest)czy podpora powinna na sztywno trzymać wał czy nie??? szarpałem wałem do przodu i tyłu i też jest minimalny luz ale to chyba na sztywno całkowicie też być nie może...?łącznik elastyczny wału tez wygląda na cały,chwyciłem kluczem hydraulicznym i luzów brak przegub hydrokinetyczny raczej odpada bo mechanik mi powiedział że czuć było by drgania w samochodzie gdyby był uszkodzony...więc zostaje mi chyba tylko wymiana półosi? bo innej możliwosci chyba już nie ma... muszę coś zrobić bo mnie to strasznie :cry: drażni aha i poduszki skrzyni też ładnie wyglądają...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Pasował będzie, obudowa jest taka sama, ale manual i automat mają inne przełożenia, więc z tego co wiem będziesz miał mniejszą prędkość Vmax.

 

Ale wg. RealOEM obydwa dyfry mają przełożenia 2,64 i ten sam nr. części z tym że moje auto to 520d 06 r. manual a dyfer który mógłbym kupić pochodzi z 525XD 09 r. automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kurcze w dziale E60 nie ma za wiele tematów z tym związanych dlatego postanowiłem napisać tu, a może będziecie się orientowali w moim problemie, a mianowicie kiedy wcisnę lekko pedał gazu to słychać metaliczne stuknięcie w tyle i to samo jest kiedy odpuszczę gaz, podnosiłem windą lewą stronę i potem prawą i tu kręcąc kołem w jedną i w drugą stronę przy włączonym biegu było słychać podobne odgłosy tylko ciszej, nie wiem czy to może wina przegubu czy dyfer ma jakieś luzy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prędzej stawiał bym na łącznik elastyczny wału.

 

Sprawdzałem łącznik elastyczny i jest w super stanie, wszedłem pod samochód a kolega ruszał prawym kołem i było ewidenie słychać metaliczne pukniecie tylko nie wiem czy z dyfra czy przegubu który wchodzi do dyfra, natomiast kiedy ruszał lewym kołem to już nie było słychać tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja z tym u siebie walczyłem długo.

Ale doszedłem.

U mnie to były wahacze do wymiany.

Ciężko je było wyłapać do czasy aż się solidniej nie posypały.

Wtedy to na lewarku ruszając kołem dało się wyczuć luz.

 

Po wymianie nastała cisza. A łupało juz solidnie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wystarczy ze sobie jade powoli na 2 biegu i lekko wcisne pedał gazu i słychać metaliczne puk, zwolnie pedał gazu i znowu puk jak by trochę głośniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.