Skocz do zawartości

Kupno X5 pytani,rozterki,porównania.....


Prezioso

Rekomendowane odpowiedzi

Facelift modelu, w BMW nazywa się LCI (Life Cycle Impulse).

Stąd czasem spotyka się nazewnictwo np. e90 LCI lub pre-/post-facelift.

Czy to znaczy ,że te silniki N57 są lepsze od M57 bo czytałem o wtryskach ,że są wadliwe i wały korbowe zbyt słabe w tych jednostkach . No i blok z aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 953
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Kazdy bedzie bronil swojego, dla mnie n57 to najlepszy diesel na rynku. Jakies glupoty o wtryskach czytales. Zacieranie walow wystepuje w kazdym silniku jak ktos przeciaga wymiany oleju do 25tys. Jedna bardzo wazna kwestia, z silnikiem n57 idzie zawsze automat 8hp, to juz wystarczy aby to auto wybierac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Witam, dawno mnie tu nie było , ale to pewnie dlatego że musiałem nacieszyć się swoim nabytkiem e 70 4.8i. Użytkuję ją od lipca 2020. Na razie odpukać jest super. Założyłem instalację lpg. Pewnie niektórzy mnie za to skrytykują ale co mi tam. Spalanie 18/20l. gazu . Komputer pokazuje spalanie benzyny 17. Przejechałem do tej pory 17k kilometrów w tym jedna długa trasa 3700 po Europie zaraz po zakupie. Średnie spalanie z trasy wyszło ok. 18 l lpg przy czterech dorosłych osobach i dużym bagażu. Zaznaczam iż lubię kożystać z mocy tego autka. Więc nie była to wycieczka w tempie emeryta. Co zresztą przełożyło się na mandacik... ;) . Przesiadłem się z bmw e60 2.5i. Podsumowując powiem tak - inny wymiar auta inny komfort i mnustwo przyjemności z jazdy. Auto sprowadzone z usa jeżdżone w polsce przez około 4 lata przez jednego właściciela i od niego zresztą kupiłem. Blacharsko może nie jest idealne ale ogólnie jest super. Jedyną wadą auta której zresztą je3szcze nie usunąłem to brak prawej pozycji z tyłu. Czekam na wizytę u fachowca. Z kosztów które poniosłem to nowe opony letnie bo były już słabe. Koszt zakupu auta poniżej 50k.2009r. Pozdawiam wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam Grono!

Koledzy tak się poważnie zastanawiam nad zakupem e70 w benzynie.

Ale nie jestem do końca w temacie jeśli chodzi o ten model.

Podpowiecie czego szukać? który silnik dobrze się sprawuje i z których roczników najlepiej wybierać.

poważnie interesuje mnie xDrive 3,5i. Pogubiłem się w tych oznaczeniach późniejszych okresów. Jestem wielkim fanem rzędowych szóstek, więc wolałbym raczej taki układ z turbo byłoby idealnie.


takie coś mi wpadło w oko... warto ?


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-bmw-x5-e70-xdrive35i-ID6DuRSJ.html#efa0ef273c

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hehe,

wąśnie przeszedem ten wątek i... jestem zaskoczony.

po ostatniej przygodzie z E53 tak sobie mówię... kurde chyba chciałbym bezawaryjną benzynę...

jeżdże tym S maxem - 2.0 ecoboost no spoko ale wogóle emocji nie budzi we mnie.

Sam silnik bardzo cichy, jest turbo więc jakoś to jedzie... ale cały czas serceem z BMW.


Jak miałem e53 to faktycznie myślenie było że do SUVa takiego to diesel super pasuje. trochę był traktor - ale to kwestia wyciszenia chyba bardziej niż samego motoru.

M57 znam doskonale. przerobiłem ich kilka. do tej pory uważam że to jeden z najlepszych diesli...

po Waszych ostatnich wpisach i danych dochodzę do wniosku że może jednak ten diesel to dobre rozwiązanie. Dbam o auta pedantycznie więc z serwisowaniem u mnie nie powinno być problemu.

a nie ukrywam że te 500Nm dość mocno mnie kusi chociaż nie zależy mi na jakichś mega osiągach... ale żeby się odpychała.

w sumie stary M57 w e53 mi wystarczał - problemem był jedynie mały bagażnik - W E70 wygląda to duużo lepiej.

Jak to się mówi nigdy nie mów nigdy. Te benzyny teraz też skomplikowane są jak diesle. więc chyba poza hałasem większych różnic nie ma w serwisowaniu. Spalanie jest dla mnie sprawą drugorzędną. Ale V8 nie wezmę bo 20l+ to nic fajnego.


Jak z wyciszeniem w E70 ?

czy kopciuch mocno daje o sobie znać wewnątrz ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Benzyny sa bardziej skomplikowane jak diesle. Daj sobie z nimi spokoj, to jest dobra rada. N55 w x5... to wskocz na forum 3jek i poczytaj i juz nie kupisz. E70 tylko poliftowa 30dx z n57 i 8hp. Starsze sa stare m57 z 6hp, mocniejsze sa klopotliwe, 2x turbo i 3x turbo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie mam aspiracji na króla prostej w SUVie więc jedna turbina w dieslu jak najbardziej mi pasuje.

Rozumiem że w polifcie jest ten silnik 245hp 540Nm - zgadza się ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jeszcze pytanko odnośnie przed lifta. Wiem ze inna skrzynia. Ale silnik bardziej mi znany niż ten nowszy Diesel. N57 o Olę dobrze kojarzę. Jak z tym rozrządem. Trzeba robić ? Nie trzeba? Czy to prawda ze rozrząd po stronie grodzi? A nie z przodu? Czy trzeba silnikiem wyjeżdżać zeby to zrobić ?
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
N57, rozrzad z tylu. Robi sie roznie, zalezy od warsztatu, jedni wyciagaja, drudzy nie. To jedyny, nie wiem czy to dobre slowo poniewaz nie ma juz silnikow w których nie zmienia sie lancuchow, problem z n57. Reszta jest duzo lepsza od m57. N57 ma lepsza kulture pracy, jest mocniejszy, mniej pali i laczony byl tyko z 8hp wiec nawet dla samej skrzyni warto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ok dzięki za dobre info.

orientujesz się czy jest w polsce ktoś kogo można polecić do takiej wymiany ?

tak już myślę że jak bym coś kupił to chyba na pierwszy ogien by rozrząd poszedł.,..chociaż widziałem kilka z wymienionym na sprzedaż.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

@kkx5 mam pewne kłopoty z s-maxem i poważnie rozważam kupno e61.

jest jedna fajnie porobiona po wymianie silnika.

powiedz jak te 4.4 z początku produkcji e61.

jest szansa żeby w tak małym aucie spalanie było na poziomie 15l

sprawdzi się wogóle taki wóz na codzienne użytkowanie czy brać sprawdzone M57 w klekocie..

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-4-4-v8-333km-radary-panorama-head-up-hifi-pro-komforty-ID6CQb5A.html#55a9ab0cf3

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@kkx5 mam pewne kłopoty z s-maxem i poważnie rozważam kupno e61.

jest jedna fajnie porobiona po wymianie silnika.

powiedz jak te 4.4 z początku produkcji e61.

jest szansa żeby w tak małym aucie spalanie było na poziomie 15l

sprawdzi się wogóle taki wóz na codzienne użytkowanie czy brać sprawdzone M57 w klekocie..

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-4-4-v8-333km-radary-panorama-head-up-hifi-pro-komforty-ID6CQb5A.html#55a9ab0cf3

Oferta brzmi rozsadnie. Naprawione to co w nich siada. Sam silnik to rewelacja. Wolalbym ten niz m57, szczegolnie ze zrobione, jak wspominalem. Do tego wstawilbym lpg i jazda tansza niz diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.