Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z tego co czytałem 286km były też awaryjne. Najwięcej przypadków problemów z łańcuchem rozrządu. Podstawa 236km chyba była najmniej awaryjna.
  • Odpowiedzi 953
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów, przymierzam się do kupna kolejnego BMW. Tym razem chciałbym spełnić jedno ze swoich marzeń posiadając pod maską wolnossące V8. Wg konkretnych wytycznych najlepszym dla mnie wyborem jest X5. Od pewnego już czasu przekopuję forum i poświęcam się lekturze dot. X5. Informacje, jak to w życiu bywa są różne i tak po przeczytaniu jednego wątku potwierdzam się w swoim wyborze natomiast po przeczytaniu kolejnego tematu mam mętlik w głowie ze względu na odmienne opinie.

Interesuje mnie z jednej strony E53 4.8is z drugiej natomiast strony E70 4.4i.

Z konkretnych wpisów m.in kolegi kkx5 zdecydowanie wybrałbym E70 polift jeśli brałbym pod uwagę diesla.

Wracając do mojego dylematu chciałbym wybrać samochód nietuzinkowy jakim już wg mnie jest E53 4.8is, mając zarazem predyspozycje do stania się w pewnym sensie kultowym pojazdem (protoplasta X5M) przy produkcji zaledwie 5000 egzemplarzy. Z innego punktu widzenia E70 4.4i jest nowsze, pojemniejsze i lepiej wyposażone.

Przy kupnie któregokolwiek modelu liczę się z koniecznością zainwestowania w samochód pewnej kwoty aby doprowadzić go do stanu bez zarzutu. Ma to być samochód na lata, którego już nie będę, przynajmniej w planach, sprzedawać. Tu pojawiają się moje pytania.

1.Jakie są za i przeciw w porównaniu tych dwóch konkretnych modeli od strony technicznej.

2.Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie w/w modeli.

3.Jakie są koszty eksploatacji jednej i drugiej X5.

4.Jakie są koszty napraw głównych usterek tych modeli, po jakim czasie/przebiegu można się ich spodziewać i na jaki czas/przebieg ma się problem z głowy.

5.Co po zakupie należy zrobić profilaktycznie i jakie się z tym wiążą koszty

6.Jakie są koszty i dostępność części zamiennych w porównaniu do w/w modeli.

7.Do kogo najlepiej się skierować w sprawie pomocy przy kupnie X5

8.Gdzie najlepiej serwisować X5 w Małopolsce lub na Śląsku.

Samochód głównie używany będzie do pokonywania krótkich odcinków po mieście oraz sporadycznie do dalszych wyjazdów. Średnio tylko ok 5000km/rok stąd też nie planuję instalacji na gaz.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja bym brał e53.

Ma potencjał na klasyka, klimat ma no i jest dużo trwalszy.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Plus 1.

4.8 IS.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Witam

Panowie dzybkie pytanko

Czym sie rozni zawieszenie sport vs normalne?


Chodzi mi o to czy moge i na ile.moge obnizyc przod na fabrycznych amorach....



Z gory dzieki za odp

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam serdecznie

jeżeli chodzi o bmw e70 po 2010 roku polift to chciałem zapytać szczególnie o silnik 40d 306 km bo masa ogłoszeń głównie z tą jednostką się pokazuje

czy można prosić kogos o opinie o tym silniku ? czy jest mniej awaryjny niż np 245 konny ? Bardzo prosze o info na co zwracać uwagę , co profilaktycznie należy na dzien dobry zrobić w silniku zakładam ze auta maja ponad 200 tys przebiegu .Głównie profilaktyka silnika mnie interesuje .Jakie koszty wymian

pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
40d... Silnik bardzo dobry ale... spotkalem sie z wieloma przypadkami zatarcia walow. Cos sie dzieje z pompami oleju. Nie wystepuje ten problem w 30d. Dodatkowo 40d to dwie turbiny wiec wymiana ich jest bardzo droga. To sa dwie roznice. Reszta jest taka sama.
Opublikowano

dzięki za express wiadomosc

a pomijajac koszt naprawy turbin zapewne można regenerowac

to te zatarcie powiesz jakie to mogą być koszty naprawy ,i ewentualnei czy da się profilaktycznie cos zrobic zeby do zatarc nie doszlo ?

pozdrawiam i dzieki bardzo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koszty?? Masakryczne. Zobacz po ile te silniki chodza uzywane. Jak okreci sie w bloku to slupek trzeba wymieniac. Mam kolege ktoremu zdarzylo sie to dwa razy. Profilaktycznie to tylko czesta wymiana oleju w silniku. Osobiscie, mimo iz uwielbiam 40d, nie pchal bym sie w niego. Lepiej 30d a jak mocy zabraknie to turbo hybryda i spokojnie 320ps wyciagniesz.
Opublikowano

dzieki Ci bardzo ,wybiles mi z glowy ten silnik

kusil mnie ponieważ jest ich sporo w dobrych cenach do kupienia .Zdecydowanie wystarcza mocy w 30d

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie tak. Te auta jezdza momentem a tego jest pod dostatkiem w 30d. Jezdzilem kazda e70, przed liftem, po lifcie, benzyny, diesle. Wszystkie znam i polecam 30d.
Opublikowano

To ostatnie pytanie pozwól .Najbardziej interesuje mnie ten silnik 245 konny. Jak poszukujac x5 x tym silnikiem rozpoznac ze to jest wlasnie ten a nie ten 235 czy 286 konny

z gory dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli jest xdrive30d, nie x5 3.0d to jest po lifcie czyli n57. Aby miec 100% pewnosci, jesli nie zna sie wygladu pokrywy silnika, po VIN.
Opublikowano

kkx5 dzięki, od jakiegoś czasu robisz dobrą robotę na forum. Szkoda, że jak miałem swoje X5 to się nie poznaliśmy. Co do tematu świeże potwierdzenie o 4.0D.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=85&t=370623

Co do kolegi tomikraknh...że dużo więcej jest na rynku 4.0D...jak to się mówi, dobrego się nie sprzedaje, trzyma się sobie ;-) Kiedyś też myślałem o tym silniku ale wyszedłem z tej marki. Pozdrawiam.

Opublikowano

Pełna zgoda z kkx5.

Tu masz rozpisane kiedy jaki silnik:https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_X5_(E70)

W LCI tylko wersje z USA mają stary M57.

Ponadto możesz sprawdzić portal typu wymiensilnik.pl co najczęściej pada w BMW.

Przy dużym przebiegu trzeba zweryfikować rozrząd.

Dobrze jeśli właściciel zmieniał częściej olej silnikowy oraz przy najmniej raz w skrzyni biegów i xdrive.

Była akcja kontroli wału napędowego przedniego.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Panowie potrzebuje opini w kwestii porownania aut.

Na chwile obecna planuje zakup X5 E70.

Czy ktos z Was ma jakies porownanie tego auta w stosunku do Range Rover Sport, Vw Touareg, Audi Q7.

W gre wchodzi tylko naped na 4 kola i diesle od 3 litrow wlacznie w gore i zawieszenie pneumatyczne (chociaz widze ze w BMW nie ma tego chyba)

Auta z lat 2007-2009.


Bede wdzieczny za opinie.

Opublikowano
jeżdziłem tuaregiem 5.0v 10 tdi przyspieszenie olbrzymie ale jakość prowadzenia w porównaniu do x5 to tragedia, obejrzyj każde auto z bliska wsiądź, przejedz się, będziesz wiedział
Opublikowano
. ale jakość prowadzenia w porównaniu do x5 to tragedia,

 

mozesz powiedziec cos wiecej o tym


co do ogladania to kazde z tych aut mi sie podoba

Ale dla mnie najwazniejszy jest staly naped 4x4, bezpieczne prowadzenie i bezawaryjnosc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RR Sport będzie najdroższy w utrzymaniu.

Mi osobiście najwięcej podchodzi, ale wybrałbym pewnie X5.

Benzyna zamiast krwi...
  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Pierwsza ma szkodę w historii.

Druga ma szkodę w historii.

Trzecia również ma szkodę.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam szanownych forumowiczów :-)

Szukam informacji na temat X5 którą jestem poważnie zainteresowany.

VIN:WBAFF01070L214499.

Czy wszystkie E70 posiadają DPF?

To mój pierwszy post na tym forum i z góry proszę o wyrozumiałość.

Dzięki i pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.