Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

kkx5, ok, może moje oczekiwania są trochę za wysokie jeśli chodzi o wydatki, ale chciałbym uniknąć ścieżki zdrowia którą kiedyś miałem przy poprzednim samochodzie (dwumasa dwa razy, wtryski, turbina, plus milion uciążliwych drobnostek wyłączających samochód z użycia).

Więc może sprecyzuję bardziej swoje oczekiwania - chciałbym żeby samochód był na tyle trwały żebym nie bał się pojechać z rodziną nad morze. Jeśli chodzi o części zamienne to kupienie dwóch amortyzatorów za 1.5k też mi nie do końca straszne.


Wracając do mojego pytania (chociaż z poprzednich postów trochę chyba znam Twoje nastawienie), jaki silnik benzynowy powinienem wybrać? Czy benzyna 3.0 mnie bardzo rozczaruje?


Powinienem też dodać że nie szukam wyścigówki - jeżdżę (co szokujące) zgodnie ze wszystkimi przepisami więc potrzebuję w mieście rozpędzać się do 50 km/h a na autostradzie do 140.


Jak to by wypadało teraz z takim doprecyzowaniem?

Edytowane przez PiterC
  • Odpowiedzi 953
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie usterki, o ktorych wspominasz, wtryski, turbo i cala masa innych bedziesz mial w kazdej benzynie w x5, a nie bedziesz mial w poliftowym dieslu. Sorki, nie zmnienie swojego zdania, jesli x5 e70 to tylko poliftowe n57. Swietnie jedzie, malo pali, laczy sie zawsze z 8hp i jest bardzo, bardzo trwale. Nie istotne czy do miasta czy na wypady. Przedliftowe benzyny nie jada, nawet 4.8i jest slabe nie wspominajac o 3.0si. Polift to 3.0i badz 4.4i , oby dwa na turbo. Poczytaj o silniku n55 i jego problemach i juz nie bedziesz go chcial, o 4.4i to juz nawet nie wspominam, jezdzaca bomba z wadami konstrukcji. Zmien myslenie, bmw jest mocne w dieslu a honda mocna w benzynie.
Opublikowano
Ok, w takim razie pytanie - czy jazda na krótkich odcinkach w mieście (tak około 10-15 km) nie zabije mi tego diesla? Boję się trochę jazdy na nie dogrzanym silniku i wszelkich problemów z tym związanych stąd moje (może całkiem nieuzasadnione) parcie na benzynę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomijamy przed lifty, jak napisalem n52 nie jedzie a po 4.8i odechce ci sie bmw na zawsze :D Lci, zostaje tylko 3.0 n55, turbo. Nie polecam a nie chce sie rozpisywac nad problemami tych silnikow. Nie lubie tlumaczenia, ze autem bede robil/robila 10-15km dziennie wiec wole benzyne. To po cholere kupujesz e70? Na pewno raz na miesiac wyskoczysz dalej, to wystarczy aby odetkac, nie wiem skad to myslenie, kazdego diesla...
Opublikowano

Więc może sprecyzuję bardziej swoje oczekiwania - chciałbym żeby samochód był na tyle trwały żebym nie bał się pojechać z rodziną nad morze. Jeśli chodzi o części zamienne to kupienie dwóch amortyzatorów za 1.5k też mi nie do końca straszne.?

Rozważasz tylko X5? Jak masz takie oczekiwania to może Lexus RX350 bez zawieszenia pneumatycznego.

Pozostaje jedynie wygląd-beemka może się bardziej podobać.

Opublikowano
To po cholere kupujesz e70?

Rozważam, żeby komfortowo przewieźć dwójkę dzieciaków i żonę z tyłu plus mieć możliwość zapakowania się z jeszcze jedną osobą na tygodniowy wyjazd. Ważna dla mnie jest bardzo ilość miejsca na tylnej kanapie oraz odległość od przednich siedzeń. Po Hondzie jak wsiedliśmy z żoną do Aurisa kombi to przy wzroście 180 cm zastanawiałem się siedząc z tyłu co mam zrobić z kolanami :(

Podsumowując, rozumiem, że jeśli X5 to powinienem szukać wersji xDrive30D?


 

Rozważasz tylko X5? Jak masz takie oczekiwania to może Lexus RX350 bez zawieszenia pneumatycznego.

Rozważam dużo różnych opcji.

0. X5 - pojemny bagażnik, dużo miejsca na tylnej kanapie, wizualnie pasuje mi bardzo (ale od E70 w górę, E53 jakoś jest mniej spójne w wyglądzie, nie potrafię tego nazwać ale nie podchodzi mi). Rozważana poważnie

1. Lexus RX350 - cena startowa jest dosyć wysoka a sam samochód wizualnie nie do końca mi się podoba, dodatkowo mam wrażenie że bagażnik jest mniej pojemny niż w X5. Póki co poza listą

2. Land Rover Discovery 3/Range Rover - na plus pakowność na minus awaryjność i koszty serwisu. Odpadł

3. Jeep Grand Cheerokee - na minus awaryjność i problemy z serwisem . Dodatkowo nie powala ilością miejsca z tyłu. Odpadł

4. Volvo XC90 I - na plus rozmiary, na minus tragiczna skrzynia automatyczna i koszty serwisu. Odpadł

5. Mazda CX-9 - na plus rozmiary na minus trwałość i opinia mojego mechanika. Odpadł

6. Mitsubishi Outlander - na plus rozmiar na minus bardzo złe wrażenia z jazdy testowej egzemplarzem całkowicie nowym. Odpadł

7. Mitsubishi Pajero/Toyota Land Cruiser - na plus właściwości terenowe na minus klapa z tyłu otwierana na bok (na co dzień parkuje w garażu podziemnym) oraz średnio ustawny bagażnik. Dodatkowo Toyota w wersji siedmioosobowej ma dziwnie podwieszane siedzenia a nie chowane w podłogę bagażnika. Odpadły

8. Toyota RAV4 - ogólne wrażenia dobre ale w moim odczuciu ma piekielnie niewygodne siedzenia z tyłu. Odpadła

9. Kia Sportage - na minus jakość wnętrza plus w moim odczuciu ogólna miernota w wykonaniu. Odpadła

10. Audi Q7 - bardzo mnie rozczarował bagażnik w tym samochodzie - ma bardzo wysoki próg załadunkowy i nie robi wrażenia bardzo pakownego, jest mało miejsca w moim odczuciu od podłogi bagażnika do górnej krawędzi tylnych siedzeń. Odpadł


Z nie-SUVów:

11. Subaru Outback - na minus ogólny rozmiar. Odpadł

12. VW Touran - na duży plus trzy niezależne siedzenia z tyłu, na minus cena zakupu rocznika z porządnym silnikiem (od 75k PLN w górę). Ze znakiem zapytania skrzynia DSG. Raczej odpadł

13. Skoda Octavia RS Kombi - Ogólnie pozytywne wrażenia, ciężko znaleźć dobry egzemplarz niestety. Jak wyżej, ze znakiem zapytania skrzynia DSG. Jest cały czas rozważana

14. Skoda Superb Kombi - Bardzo dobre wrażenia jeśli chodzi o wnętrze i pojemność bagażnika. Ze znakiem zapytania znów skrzynia DSG. Najlepszą opcją byłaby wersja 3.6 V6 4x4 ale jest to biały kruk na rynku niestety :( Jest cały czas rozważana

15. Fiat Freemont - nie widziałem na żywo ale wygląda ciekawie, odpadł z racji braku szyberdachu (absolutny must have). Odpadł


To główne samochody które oglądałem i rozważałem. Pomijam pomyłki takie jak Renault Kadjar (zdecydowanie za mały) czy przytoczona wcześniej Toyota Auris Kombi.

Nie miałem okazji się przymierzyć ani do serii 5 kombi ani do 5GT także bardzo chętnie usłyszę opinie na ich temat (szczególnie jak wypadają pod względem ilości miejsca z tyłu).


trochę się rozgadałem :)

Opublikowano
Skoro nie RX i nie Subaru to chyba faktycznie zostałbym przy E70 lub wziął rozsądną Skodę Superb.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale masz rozstrzał, od marek economy do premium. Zdecyduj się :D Bo utrzymanie X5 czy mercedesa ML to nie jest utrzymanie Skody Rapid.

Tak jak kolega radzi pochyl się ku X5 w dielsu ewentualnie serii 5 w touringu, jeżeli zależy ci na BMW.

NATOMIAST jeśli chcesz spać spokojnie to weź 2-3 letnią skodę/opla/vw od dealera.

Opublikowano
U mnie N57 głównie po mieście, średnio 15 tys rocznie, co jakiś czas szybka dłuższa trasa. I tak od siedmiu lat, bez problemów. Dlaczego nie benzyna? Po podaż nowych/lekko używanych/PS tego typu była i jest znikoma, awaryjność powyżej diesela, osiągi słabsze, 4.4 pułapka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic dodac, nic ujac. Ktos kto ma 7lat n57 cos juz wie.
Opublikowano

Cześć ponownie!


Ponownie ponieważ drugi raz już podchodzę do zakupu pierwszej "bawarki". Aktualnie użytkownik Audi A5, który planuje zdradzić obóz :D

Jak dział sugeruje poszukuję E70 z 3.0 diesel.


W oczy wpadły mi poniższe egzemplarze:

https://www.olx.pl/oferta/bmw-x5-piekne-biale-bmw-x5-e70-bogata-wersja-mocno-doinwestowania-m-pakiet-CID5-IDyhT50.html

https://www.olx.pl/oferta/bmw-x5-x5-e70-salon-polska-aso-faktura-vat-zamiana-na-koparke-CID5-IDykzV1.html

https://www.olx.pl/oferta/bmw-x5-bmw-x5-3-0d-2009r-lub-zamienie-na-camper-CID5-IDzOrwa.html

https://www.olx.pl/oferta/bmw-x5-x5-286km-full-opcja-m-pakiet-w-super-stanie-polecam-CID5-IDzIyTT.html


Jestem świadom, że auto z takiego rocznika będzie wymagać jakiegoś wkładu. Nie mówię tu o oleju czy filtry bo tego nawet nie liczę. Tak samo jak klocki czy tarcze. Zależy mi żeby po prostu nie wrzucić się na minę. Kontaktowałem się z każdym z tych sprzedających i wow sprzedają porobione auta. Wiem, że nie obejdzie się bez wizyty i naocznie zobaczyć je. Może jednak ktoś z Was je zna (albo któryś z tych egzemplarzy)? Czy po samych zdjęciach widać coś już nie tak? Czy w ogóle w takiej cenie szkoda czasu i dać sobie spokój?


Będę wdzięczny za porady, wskazówki i uwagi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta ostatnia wyglada najlepiej i ma jedna z najważniejszych opcji w x5, komfortowe siedzenia.
Opublikowano
Ta ostatnia to kupiła ją firma z PL w Czechach i nadal jest na czeskich blachach. Zmieniają flotę firmową i stąd sprzedaż. Nie wiem sam o co tym sądzić? Dużo aut w życiu swoim to się nie nakupowałem :?
  • Moderatorzy
Opublikowano

1 i 3 auto nie mają zaznaczonej opcji bezwypadkowe.

Ta ostatnia przebieg w w ogłoszeniu 199000 km a na liczniku 255000 km.

Opublikowano

Witam.

Poszukuje wlasnie e70 i trafilem na model z active steering i dynamic drive. Czy jest jakis sposob zeby sprawdzic/przetestowac te dwie opcje podzas ogledzin auta? Czy sa jakies szczegolne usterki/problemy na ktore nalezy zwrocic uwage?

Z gory dziekuje za pomoc.

P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Activ steering to wzmocnione wspomaganie a dynamic drive to aktywne stabilizatory. Oby dwie funkcje bardzo pozadane i nie stwarzaja problemów.
Opublikowano

Dzieki za szybka odpwiedz.

Mniej wiecejnwiem na czym polega dzialanie jedbej i drugiej opcji. Pytanie tylko czy podczas normalnej jazdy mozna jakos wymusic skrajne dzialanie ukladow, zeby uwidocznic jakiekolwiek usterki, ktorych teraz auto nie zglasza. Podobnie naped x drive, z ktorym wczesniej nie mialem do czynienia. Jako przyklad podam vw touareg gdzie przejechanie przez garb moglo uwidocznic problem ze sterowaniem reduktorem.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Po przejechaniu się będziesz wiedział czy auto szarpie. Sprawdź w jakim stanie są opony, jak zużyte. To tak nawiasem co do xDrive.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej ciezko sprawdzic sama jazda. Bardziej komp i czy nie ma bledow. Odnosnie napedu to musimy wiedziec o jakim, rocznik, e70, rozmawiamy. Pre lci i lci to diametralnie inne "xdrivewy".
Opublikowano

Pod komp oczywiście podepnę, nie ma problemu. Obawiałem sie, tylko czy przy standardowej jeździe pojawiłby się komunikaty systemów, które nie miałyby okazji zadziałać. Auto, o które chodzi to końcówka preLCI z silnikiem 3.0sd.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To o reduktor sie nie martw. Akurat najlepszy tam siedzi. Oczywiście opony to podstawa. Silnik konstrukcyjnie to stara jednostka m57 a, sd, oznacza dwie turbiny. Bez podpinania. Kazdy zle dzialajacy system w x5 wywala bledy na ekranie navi, szczególnie tak czuly jak activ oraz dynamic. Kierownica musi krecic sie super lekko a auto nie moze za bardzo sie pochylac przy skretach.
Opublikowano
Adaptiv drive nie załączysz gdy będzie niesprawne i wyrzuci komunikat. Czasem potrafią się uszkodzić/zaśniedzieć przewody od aktywnych amorów. Miałem taki przypadek.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć wszystkim.


Właśnie stoję przed zakupem BMW X5 3.0d z rocznika 2010 po lifcie lub nowszy.

Podpowiedzcie proszę czy warto pchać sie w przebieg 315k km z roku 2010? Niby auto cały czas serwisowane, od 2013r w Polsce.

Jeśli nie to czy 200-250km jest jeszcze ok?


Czy warto szukać z dwiema turbinami czy jedna też będzie ok?


Dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.