Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 953
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie, nie mogę znaleźć tematu o pękających łańcuchach rozrządu w E70 SD :shock: Czy ktoś go usunął? Może ktoś się interesował tematem i sprawdził, zestawił, czy rzeczywiście te silniki mają jakiś większy problem? Czy to też tyczy X6 z tym silnikiem?
Opublikowano

Temat został usunięty .Zresztą dwóch lub jeden z tzw jednopostowcow to założył to czemu zaskoczony jesteś ?

Praktycznie nikt nigdy nie pisał o takich problemach w żadnym dziale

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

....Po pierwsze, skąd w tak krótkim czasie wiadomo, że to jednopostowiec? :D

...Po drugie, temat ciekawy, bo jednak się zdarza: viewtopic.php?f=84&t=283748 :shock: viewtopic.php?f=84&t=283891&p=2119692&hilit=%C5%82a%C5%84cuch#p2119692 viewtopic.php?f=84&t=239469&hilit=%C5%82a%C5%84cuch i nie tylko....

...Po trzecie, hmm zamiast wyrzucać( z szacunku dla innych piszących), szkoda, że tak podchodzicie do sprawy :wink: , można było przenieść/skleić z innym podobnym tematem....

...sorry, że tak się dopytuję ale zaciekawił mnie ten temat. :D

Opublikowano

Pisz do moderatora ... to tylko moja uwaga była a co do założyciela tamtego tematu i jednego kolejnego piszącego w nim to byli jednopostowcy.. nie zauważyłeś po prostu :)-)

Widziałem ten temat ale zobacz sam....ile aut jest z tym silnikiem ....masa....i jakoś nikt nie rozwija tego problemu jako wielkiego czy coś.Znam auta które mają po 300.000 i więcej i bez wymiany żadnej więc dalej uważam ,że to sporadyczne problemy

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Oby :) może to mały odsetek ale jakoś przy innych także licznych, jak nie liczniejszych dieslach, nie spotkałem się z przypadkami. ....to ja chyba też jestem jedopostowcem :D bo też tam napisałem.
Opublikowano

Hehe... dwóch miało w całym swoim istnieniu tutaj po jednym poście i jeden drugiemu podbijal temat :):)

Nie o Ciebie chodziło kolego....

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Potargować się zawsze można ale generalnie zadbane auto z pewną historią jest warte rozmowy.

Wiem po sobie przerabiałem temat kupna E70 ale przed liftem. Samochód z ogłoszenia to jedno a jak się przyjedzie to co innego. Jak nie jesteś z wawy mogę podjechać obejrzeć.

Opublikowano
Jesli kolega Klepy chce kupić coś do 140.000 brutto to nie ma sie nad czym zastanawiać,bo przecież 30.000 nie utarguje :nienie: :nienie:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Dzieki za propozycje, jestem z Warszawy i oglądałem auto.

Mysle ze mógłbym dołożyć do tego auta ale wydaje mi sie ze jest słabo wyposażone no i miało wymieniane drzwi po stłuczce co prawda wszystko w serwisie sa zdjęcia i faktura ale nie jest juz bezwypadkowe.

Prosiłem dlatego was o opinie jako ze to moje pierwsze BMW

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dzien dobry,

Wpisuje sie w tym temacie gdyz rozwazam kupno x5 30d, jedyny dylemat jaki mam, to czy jestem wystarczajacym uzytkownikiem do diesla.

Generalnie rozwazam tylko diesla jesli chodzi o ten model.

Do pracy pokonuje ok 10 km w jedna strone, w tym glownie jest to jazda po miesice (max 50 na godzine, bo tu gdzie mieszkam sa takie ograniczenia - Szwajcaria), troche pod gorke tez. I tak codziennie.

W zwykle (nie wakacyjne) weekendy tez nie trafiaja mi sie jakies dlugie trasy, max 100 km w jedna strone.

Natomiast ponad tym wszystkim robie 2 trasy do Polski w roku (i to do dalekiej Polski, ok 1500 km w jedna strone, daje razem 6000 autorstradowe jak nic) oraz wyjadzy wakacyjne/dlugie weekendy, 300-500 km w jedna strone.

Poprzednim samochodem wychodzil mi srednia okolo 25-30 tysiecy rocznie, teraz bedzie moze troszeczke mniej ale napewno nieznacznie.

pytanie - czy takie uzytkowanie jest odpowiednia dlatego diesla, czy raczej mogila? Mam w zwyczaju tankowac dobre paliwo, po trasie jesli moge staram sie jechac 150-160 km/h, szybciej nie.

Auto planuje kupic z przebiegiem 40-80 tysiecy km od dealera, mozliwe ze tez z krotka gwaranacja (6-12 miesiecy), wiec nie bedzie jakies zajechane.

 

Z gory dziekuje za odpowiedz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Policz ubezpieczenie, opłaty i paliwo, co wyjdzie taniej? W De te 20-25 tys km to taki graniczny przebieg gdzie koszta diesla i benzyny się zrównują.

 

With mobilephone sent.

Opublikowano
Dziekuje za szybka odpowiedz Generalnie w kwestii oplat nie ma (poki co) duzej roznicy, tzn chodzi mi o rzeczy typu podatek drogowy (w CH naliczany glownie od masy calkowitej pojazdu) czy ubezpieczenie (tu chyba ogolnie nie ma wplywu zadnego). Koszty samego paliwa tez jakos bym lyknal, nawet zakladajac srednio 2 litry wieksze spalanie to rocznie nie jest to jakas duza suma. Szczerze mowiac to najbardziej boli mnie brak duzego wyboru pojazdow w benzynie - czy w CH czy w DE (na mobile.de) wynikow szukania dla silnika benzynowego potrafi byc 5 razy mniej niz dla Diesla, przez to gorzej wybrac taki model jakby sie chcialo (wyposazenie, kolor etc). Cena benzyniakow tez jest chyba wieksza, choc ciezko mi to ocenic bo bardzo dziwnie sie ta cena zachowuje (o ile w dieslu moge wskazywac pewne przedzialy na podstawie rocznika i przebiegu tak w benzynie to jest jakas ruletka) - moze dlatego ze benzyne sprzedaja czesto prywatne osoby. Czyli podsumowujac chodzi glownie o koszt kupna (cena i jak dlugo bede szukal odpowiedniego modelu) ktory narazie okazuje sie dla mnie w benzynie dosc wyzszy niz w dieslu :(
Opublikowano

Benzyn jest malo kolego niestety.

Niektórzy tutaj potwierdzą,iż bardzo ciężko kupić samochód w benzynie bo jest bardzo malo.

Większość i tak jest z USA :mrgreen: a te pozostałe są słabiej wyposażone ect ect.

Poza tym zebyś miał jasność to fajnego diesla też nie jest łatwo kupić :cry2: :cry2: :cry2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Oby :) może to mały odsetek ale jakoś przy innych także licznych, jak nie liczniejszych dieslach, nie spotkałem się z przypadkami. ....to ja chyba też jestem jedopostowcem :D bo też tam napisałem.

Kwestia padajacych silników diesla w X5 nie jest nowa i całkiem sporadyczna. Z tego co widze i zrobilem rozeznanie, to im dłuzej auto jezdziło na olejach LL zmienianych co 20-30 tys km, tym wieksze ryzyko awarii silnika. Jak ktos zmieniał co 10 tys km na dobry olej i eksploatował odpowiednio to i 400 tys przejedzie bez problemu.

Jednak na własne oczy u mechanika widziałem dwie e70 z rozsypanym silnikiem. W jednym rozrząd, w drugim panewka. Mechanik mowił ze własnie kwestia slabego oleju który byl za dlugo w silniku. Nei weryfikowałem tego, ale jestem w stanie uwierzyc.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Oby :) może to mały odsetek ale jakoś przy innych także licznych, jak nie liczniejszych dieslach, nie spotkałem się z przypadkami. ....to ja chyba też jestem jedopostowcem :D bo też tam napisałem.

Kwestia padajacych silników diesla w X5 nie jest nowa i całkiem sporadyczna. Z tego co widze i zrobilem rozeznanie, to im dłuzej auto jezdziło na olejach LL zmienianych co 20-30 tys km, tym wieksze ryzyko awarii silnika. Jak ktos zmieniał co 10 tys km na dobry olej i eksploatował odpowiednio to i 400 tys przejedzie bez problemu.

Jednak na własne oczy u mechanika widziałem dwie e70 z rozsypanym silnikiem. W jednym rozrząd, w drugim panewka. Mechanik mowił ze własnie kwestia slabego oleju który byl za dlugo w silniku. Nei weryfikowałem tego, ale jestem w stanie uwierzyc.

 

Z moich obserwacji (z branżą motoryzacyjna mam ciągły kontakt od 2000r - sklep, warsztat, wielu znajomych mechaników i jedna spora firma zajmująca się tylko remontami silników) wynika, że dla silników z modeli przedliftowych spinanych z sześciobiegowymi skrzyniami ZFa, awarie rozrządu i nie tylko zresztą są raczej rzadką sprawą. Osobiście nie znam żadnego przypadku poważniejszej usterki SILNIKA auta z udokumentowanym przebiegiem poniżej 350tys. km.

 

W zasadzie zaryzykował bym stwierdzenie że poziom awaryjności dla zadbanych i właściwie serwisowanych egzemplarzy jest na bardzo przyzwoitym poziomie.

 

Sytuacja wygląda nieco inaczej dla silników wprowadzonych w modelach poliftowych spinanych z 8mio biegowymi skrzyniami. Tu znam osobiście kilka przypadków zerwania łańcucha rozrządu w autach kupionych jako nowe użytkowanych przez jednego właściciela przy przebiegach rzędu 70-100tyś. km. Również na własne oczy widywałem silniki zatarte, z obróconą panewką, lub z objawami przegrzania i przytartym tłokiem. Nie są to pojedyńcze sporadyczne przypadki.

 

Reasumując jeżeli zależy komuś na w miare bezawaryjnym, a zarazem dynamicznym silniku szukał bym X5 3.5SD 286KM i odpuścił sobie wersję 4.0d 306km. Chyba że podejdziemy do tematu od nieco innej strony tzn. stać mnie na auto za 110-160kzl i na jego utrzymanie to jak coś pier... w silniku bedzie mnie pewnie stać też na naprawę za 10-20kzł... Wtedy szukamy polifta i się nie stresujemy na zapas, a na wakacje lecimy - nie jedziemy - żeby w razie czego uniknąć niepotrzebnych nerwów i czekania na assistance ;)

Opublikowano
Dzięki. To się muszę zastanowić przy następnej zmianie auta. Planowałem właśnie 4.0D :-(
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

ile może kosztowac serwis w ASO, wymiana oleju i filtrów + przegląd, zakładając że wezme swój olej i filtry ? orientacyjnie, auto E70 3,0d 235 ps 2008

 

edit. czym sie charakteryzuje sport pakiet i czy moje e70 to posiada ?

Opublikowano

Od 500 do 1200 pln w zależności od ASO

I nikt nie jest jasnowidzem aby stwierdzić czy masz sport pakiet. Vin sobie rozkoduj

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.