Skocz do zawartości

523i se -od czego sie psują uszczelki pod głowicą


joker83

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Według mnie numer jeden to przegrzanie silnika spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia.

 

Trzeba dbać o sprawność układu chłodzenia.

 

Druga sprawa to nie przeciążać silnika zanim się nie rozgrzeje.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od przegrzania auta, od zapowietrzonego układu co dość często się dzieje. Długa aluminiowa głowica+bańka powietrza=różnice temperatur w poszczególnych miejscach na głowicy co skutkuję często wypaleniem uszczelki lub pęknięciu/wykrzywieniu głowicy w tym miejscu. Oczywiście dzieje się to jeśli się jeździ z zapowietrzonym układem lub jakąś nieszczelnością w układzie.

Wkręcanie na obroty auta na zimnym silniku też niekorzystanie działa na nią. Kolejna sprawa to duży przebieg. Każda uszczelka niezależnie czy auto jest zadbane czy nie traci swoje właściwości uszczelniające.

Wada płynu raczej nie, bardziej stary płyn który traci swoje własności. powoduje korozję w układzie lub gotowanie płynu.

 

Pytanie wymieniać na nowe czego się tyczy? Uszczelki czy czego?

 

Jak zapobiec. A więc praktycznie wyżej masz napisane co robić. Moim zdaniem najważniejsze jest pilnowanie poziomu płynu co dwa lata go wymienić bo koszta są żadne. Pilnować najmniejszych wycieków i od razu szukać i NIE JEŹDZIĆ!! Jazda tylko pogorszy sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ostra jazda na zimnym silniku przede wszystkim może uszkodzić uszczelkę.

Silnik jest zimny, więc głowica też, olej jak i płyn.

Zaraz po odpaleniu olej ma dużo wyższe ciśnienie w układzie smarowania niż po rozgrzaniu (zwłaszcza w dieslach :norty: ), przez co w jakimś stopniu przyczynia się do powstania nieszczelności i wycieków.

Kolejna sprawa, jak ciśniesz zimny silnik, głowica bardzo szybko dostaje wysokiej temperatury, ciecz nadal jest zimna, więc jest bardzo duża różnica temperatur, a wiadomo że aluminium ma dużą rozszerzalność cieplną (a głowica jest stosunkowo długa - 6 garów), następują odkształcenia, co z czasem prowadzi do powstania mikro pęknięć (czasem nie mikro) w głowicy, wywala uszczelkę.

Podstawowa zasada, nie szaleć dopóki silnik nie osiągnie normalnej temperatury, dbać o układ chłodzenia, czyli stara zasada - jak dbasz, tak masz. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.