Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a więc mam pierwszy poważniejszy problem z autkiem. od kąd kupiłem beemke zrobiłem niecałe 8tys km. prawie codziennie sprawdzam stan oleju. do wczoraj było wszystko ok. wczoraj miałem problem z odpaleniem auta. jak odpałiło to strasznei kopicła na niebiesko. jak sie silnik rozgrzał przestałą kopcic. dzisiaj rano sprawdziłem stan oleju i ubyło i to dość sporo. jaka może byc tego przyczyna?? do tego olej jest strasznie wodnisty i ma dziwny zapach.
Opublikowano
na półsyntetyku jeżdżę. zobacze bo to tak nagle ubło i to dość sporo. mechanik kazał mi na razie jezdzic i sprawdzac olej jak bedzie dalej ubywało to obstawia uszczelniacze.
Opublikowano (edytowane)

Zapchana odma. Jeśli jeszcze raz coś takiego się przydarzy wyciągnij bagnet oleju z rurki. Upuścisz ciśnienie ze skrzyni korbowej, które wypycha olej przez pierścienie tlokowe do wydechu. Powinna przestać kopcić.

Uklad odmy do przejrzenia i pewnie do wymiany.

 

Zmień olej na syntetyczny. Zły olej może być przyczyna zapchania odmy.

Edytowane przez jakub
Opublikowano
Olej bedę za okolo dwa tygodnie wymieniał. a bagnet wyciągnąc na zapalonym silniku?? a co do odmy to gdzie to dokladnie jest i jak to wyczyscic ewentualnie wymienic??
Opublikowano

Na zapalonym silniku jest ryzyko, że cisnienie wywali bagnetem olej. Po upuszczeniu ciśnienia mozna odpalić silnik.

Tu masz schemat odmy (separatora par oleju) jest on podłączony do rurki bagnetu. Wyciągajac bagnet omijasz odmę w układzie.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ET15&mospid=47637&btnr=11_2194&hg=11&fg=15

Opublikowano

tez obstawiam odme. Zreszta ubytek oleju w tym silniku to normalka :) i zadnego posiadacza M54 nie dziwi ( jak ktos mowi ze mu nie ubywa KLAMIE :P ).

Mi rowniez znika olej jakies 0,7 l na 2000 km trzeba pilnowac i tyle. Na poczatku si martwilem tym bylem w 2 autoryzowanych seriwsach i u bardzo dobrego swojego mechanika... wszedzie to samo silnik IGLA ten model tak ma i nie ma co sie martwic. Odma do tych modeli nie byla zbyt udana w tych modelach i serwis zaleca jej wymiane z kazda wymiana oleju - indywidalnie trzeba ocenic kazdy silnik. Ja tez sie zabieram w marcu do wymiany Odmy (1 raz od 3 lat ).

ten ubytek wez na spokojnie poobserwuj moze sie okazac ze autko stalo na nierownym. Moglo sie tez cos przytkac (filtr) i jak ktos mowil z tym bagnetem... podobno odplyw idzie bardzo waska rurka .. ktora tez mozna wymienic

BUNIA :)
Opublikowano
ja mam silnik przed liftem i możesz wierzyć albo i też nie, ale NIGDY pomiędzy wymianami (10-13tys) nie dolewam więcej niż 0,5l !! gdyby brał mi 0,7l na 2000 km to już dawno bym zmienił auto. pozdrawiam
Opublikowano

Autor postu wspomina o nagłym i mocnym ubytku oleju a nie o jakimś poceniu się w ilości 0,3 na 1000.

 

Jestem bardzo ciekaw na czym polega uszkodzenie odmy. Czy na zapchaniu filtra czy na uszkodzeniu podciśnienia, które otwiera zawór. Zapchanie (poza zamarznięciem) chyba nie wchodzi w rachubę bo jeśli by to sie stało to raz a dobrze.

Zastanowiłbym się czy tej odmy nie wywalić w cholerę i wrócić do rozwiązania które było stosowane przed epoką panowania ekologów z komunistycznej Unii.

Opublikowano
Dobrze gadasz :D 0,7 na 2 tys to o dużo za dużo :D

 

 

jestes w bledzie... wiele aut ma w ksiazke serwisowa i obslugi wpisane mozliwe spalania nawet do 1l na 1000l.

i 0,7l nie jest za duzo... w autoryzowanych serwisach ( a bylem w dwoch) mowili bym nie przejmowal sie takim ubytkiem tylko oleju pilnowal bo silnik igla. Sam ubytek moze byc wynikiem sposobu jazdy lub padnietej Odmy. Mialem silnik sprawdzony pod kazdym katem z zewnatrz suchy a w srodku cacy ... tak ma byc i juz ten model tak ma ( i przebieg 196.000 km ) poza tym M54 ...

BUNIA :)
Opublikowano
Autor postu wspomina o nagłym i mocnym ubytku oleju a nie o jakimś poceniu się w ilości 0,3 na 1000.

 

Jestem bardzo ciekaw na czym polega uszkodzenie odmy. Czy na zapchaniu filtra czy na uszkodzeniu podciśnienia, które otwiera zawór. Zapchanie (poza zamarznięciem) chyba nie wchodzi w rachubę bo jeśli by to sie stało to raz a dobrze.

Zastanowiłbym się czy tej odmy nie wywalić w cholerę i wrócić do rozwiązania które było stosowane przed epoką panowania ekologów z komunistycznej Unii.

 

 

dokladnie tez nie okreslil... bo tak nagly tzn jaki na postoju? to by mial kaluze pod samochodem

BUNIA :)
Opublikowano
autko stoi na równym w garażu. zrobiłem ponad 7,5tys km i nie ubyło ani grama. i to tak własnie kilka dni temu sprawdzałęm jeszcze było oki. a wczoraj tak zaczeła kopcic jakby sam olej przepalała. dzisiaj rano jak sprawdziłem olej to od max jak było to do połowy stanu wyssało. nigdzie oleju nie wywaliło zeby było widac jakikolwiek wyciek.
Opublikowano

Wydaje mi się że właśnie niedrożny odpływ z odmy jest głównym powodem ubytku oleju z tych silników.

Ja za miesiąc zamierzam wymienić komplet wraz przewodami na wersję zimową.

Zamierzam dokładnie przyjrzeć się budowie bagnetu i może przerobie go na wersję poprawioną bo kupowanie tego nowego to przesada, kilkaset złotych za kawałek rurki, takie rzeczy to tylko w BMW :)

Uszkodzenie mechaniczne odmy to chyba rzadkość, główny problem to "masło" które zapycha cały układ (stąd zalecenia częstej wymiany).

W każdym razie zamierzam swojej starej odmie zrobić sekcję zwłok, może dowiem się czegoś ciekawego.

Opublikowano
pojawiła się troche dziwna sytaucja gdyż stan oleju wrócił do normy auto troszeczke od czasu do czasu zakopci tylko na wysokich obrotach.
Opublikowano
Odma do tych modeli nie byla zbyt udana w tych modelach i serwis zaleca jej wymiane z kazda wymiana oleju - indywidalnie trzeba ocenic kazdy silnik. Ja tez sie zabieram w marcu do wymiany Odmy (1 raz od 3 lat ).

ten ubytek wez na spokojnie poobserwuj moze sie okazac ze autko stalo na nierownym. Moglo sie tez cos przytkac (filtr) i jak ktos mowil z tym bagnetem... podobno odplyw idzie bardzo waska rurka .. ktora tez mozna wymienic

 

Odmy sie nie wymienia co kazda zmiane oleju, bo to nie ma sensu. Raz na 100tys km starczy. Ja ostatnio to robiłem, ale miałem sporo łatwiej, gdyz mialem odkreconą podstawe filtra oleju i alternator.

 

Ciekawym objawem jest jak chcialem wyciagnac bagnet po zgaszeniu silnika to byl tak jakby przyssany. Ogólnie rurki od odmy byly drożne, ale sama odma byla dosc mocno zabrudzona w środku.

Opublikowano
U mnie też czasem cieżko wyjąć bagnet na zgaszonym silniku,jakby sie przysysał.Ale jak go wloże z powrotem i chce wyjąć ponownie to już idzie lekko.Nie wiem czy tak być powinno,korek oleju niby mocno nie jest zaciągany ale tez jakby czasem sie przysysał bo ciężko go odkręcić.Dziwnych dźwięków nie mam ale czasem widzę biale obłoki dymu z wydechu,nawet po dłuższej jeździe kiedy cała wilgoć z wydechu napewno juz wyparował.Bastaz wymieniałeś cały komplet?bo same części to coś koło 400zł...
Opublikowano

Miałem identycznie jak ty. Po wymianie separatora (odmy) już nic się nie przysysa.

Spalanie oleju także spadło i to znacznie!

Wymieniłem odmę i rurki na wersje zimowa (koniecznie nowe, bo stare raczej połamiesz zdejmując),

zapodałem także tą niby poprawiona rurkę bagnetu (to można było pominąć).

Ważne jest też, aby ten kolektorek co jest na kolektorze dolotowym dobrze przeczyścić.

 

Tu masz pierwszy z 3 filmików pokazujących wymianę tego ustrojstwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.