Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czekam z niecierpliwością na Twoją relację czy chrobotanie się pojawiło po przejechanym 1000 km i kolejnych, czy ten olej będzie lepszy niż castrol ?

U mnie po wymianie na świeży olej przez jakieś 1,5 tys km odpalał cichutko a potem coraz głośniej, teraz mam jakieś 10 tys km po wymianie i mam rasowego diesla przy odpalaniu :-?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jasne, dam znać jak wygląda sprawa wraz ze wzrostem kilometrów od wymiany. Na razie około 1000km od wymiany i jest wszystko ok. Pozdrawiam
Opublikowano

U mnie po kilku miesiącach od wymiany oleju na Valvoline SynPower xl-III 5W30 od czasu do czasu jednak było słychać terkotanie przez chwilę po uruchomieniu silnika ale nie codziennie. Teraz chce zalać Motul Specific LL-04 5W40 i zobaczymy jaki będzie tego efekt.

 

Co do zaworu sterującego w pompie oleju to podobno jego zadaniem jest kontrola ciśnienia oleju. Za spływanie oleju do misy odpowiadają zawory w podstawie filtra oleju, które nie są wymienne, jedynie wymienić można całą podstawę - takie info dostałem od mechanika (jest podobny temat o silnikach M47).

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Oprócz klekotania przy odpalaniu są jeszcze jakieś inne objawy uszkodzonych / zużytych zaworków w podstawie filtra oleju ?
  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam podepne sie do tematu tyle ze ja mam ten sam problem w e34 silnik M50B25 z vanosem terkot pojawil mi sie teraz jak spadly temperatury w lecie tego nie bylo ,jak jest juz silnik nagrzany to terkotanie nie wystepuje ale na zimnym jak jade to przy 2000obr/min tez to slychac po nagrzaniu juz tego nie ma olej mam wlany valvoline maxlife 10w40 odnosze wrazenie ze olej moze jest za gesty i zanim napinacz rozrzadu dostanie oliwe i szklanki zaworowe co nie sa nowe to terkocza :( mialem tez to w e36 z takim samym silnikiem i tez jak bylo chlodno jesienia olej byl w niej mobil 10w40.
  • 5 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Jestem nowy na forum. Czytam od dawna, ale dopiero dziś się zarejestrowałem, żeby podzielić się rozwiązaniem problemu w moim przypadku. Otóż przyczyną były kawałki plastiku blokujące zawór zwrotny w podstawie filtra( zauważyłem to dopiero podczas wymiany uszczelki podstawy, bo jakiś magik uszczelnił ją silikonem i wyglądało to tragicznie). Poprawa przy rozruchu nastąpiła od razu, teraz pozostaje mi poobserwować go jakiś czas czy nie będzie jakichś innych cudów. Pozdrawiam
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, jestem zupełnie nowy na forum, a piszę odnośnie pacjenta jakim jest e36 316i w Compakcie, tyle, że z motorem m43 (98`). I teraz podpinam się pod temat, bo mam dokładnie taki sam objaw, tj. dziwny dźwięk, chrobotanie, "bardzo głośny diesel" przy pierwszym odpaleniu rano, tylko u mnie jest jeszcze głośniejsze niż na załączonym filmiku przez użytkownika bemka30 i ogólnie zaczęło się to teraz kiedy odwiedziły nas pierwsze mrozy i zawsze rano przy pierwszym odpaleniu (potem kolejne każde-okej). I ogólnie kupując bunię w lipcu 2015roku coś mi się obiło o uszy, że sprzedawca lał 10w40, nie mam pewności czy na 100% ten był lany, przypuszczam, a wymieniał olej przed sprzedażą. I teraz pytanie, czy to chrobotanie może właśnie być spowodowane olejem? Bo w sumie rekomendowany jest niby do tego silnika 5w30 (jakieś kalkulatory w necie) który jest dużo rzadszy. Sądzicie, że wymiana mogłaby załatwić sprawę? Wolałbym poczekać do wiosny z wymianą, ale jakie są wasze rady? W sumie jeśli faktycznie miałbym 10w40 to może gęstnieje przez noc na tyle mocno, że nie zdąży dojść do silnika i odpala na sucho? Całe chrobotanie zanika po około 3-4 sekundach, natomiast przy nagrzaniu wody do 90stopni, przy 2 tys. obrotów coś wpada jakby w rezonans, zaczyna się przy 2tys, a konczy przy 2,5tys. również strasznie irytujące bo przedtem wszystko śmigało naprawdę wyśmienicie, dopiero przy mrozach się zaczęło. Rozmawiałem z mechanikiem, mówił, że przy odpalaniu to zapewne szklanki od zaworów mogą być. Dodam jeszcze, że dolewałem po drodze 0,5l 10w40, a przejechałem na tym oleju 7tys km. a obecny stan licznika, to 216tys. Z góry dzięki za odpowiedzi :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno pomoze wymiana oleju bo jak piszesz bedzie sie szybciej nim napelnial. Zacznij od tego plus dobry filtr.
Opublikowano
Po wymianie oleju na nowy Motul 5W40 i kilku rzeczy nadal chrobocze.

 

Miałeś to samo i nadal nie ustąpiło? Ciągle Ci chrobocze? U mnie w mieście dzisiaj nastały plusowe temperatury (0,5 w plusie) i chrobotania nie ma przy odpalaniu (więc na pewno olej zbyt gęsty) jednak zostaje drganie/hałas/rezonans przy 2tys. obrotów i podczas ruszania :/

Opublikowano

Z tego co wiem góra nie trzyma oleju i da się naprawić te chrobotanie wymieniające część..

Chrobocze jak jest zimno, im bardziej jest temperatura na - tym większy hałas.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Ja mam dokładnie to samo co zax123. Po wymianie oleju jest jakiś czas spokój. Wątpię żeby była to wina tego zaworka w filtrze oleju, odkręcałem ostatnio tą podstawę i wydaje mi się że jest wszystko ok., nie ma się tam co zepsuć, jest tam zwykła sprężynka, która naciska na blaszkę i w ten sposób to działa.

-może jest to wina wysłużonego silniczka od vvt ?

-może są to zużyte już popychacze zaworowe, które nie trzymają oleju ?

Dużo ludzi ma ten problem, albo nie znaleźli rozwiązania tej zagadki, albo nie chcą się podzielić z innymi swoją wiedzą :-(.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.