Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam dziwny problem przy rozruchu auta, jak postoi pare godzin ,
,jak odpalam zaraz po zgaszeniu tego nie ma,miałem ten hałas wczesniej, ale po wymianie oleju znikł, po 2 tys na nowym oleju znowu to słyszałem dzisiaj, co to może byc, to jakjby przez moment przy rozruchu chodził bez oleju,bmw e46 silnik n42 115 km przebieg 181 tyś
Opublikowano (edytowane)

Jaki dokładnie olej masz zalany? Przez jakiś czas przed wymianą oleju miałem podobny dźwięk przy uruchamianiu silnika z rana i też mi ubywało trochę oleju. Po ostatniej wymianie na Valvoline Synpower 5W30 XL-III nie widać ubytków i dziwne terkotanie nie wróciło. Podobno może być za to odpowiedzialny zawór powrotny oleju, który nie trzyma.

Chyba nr 3 z poniższego schematu:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3190&hg=11&fg=30

Edytowane przez Krzycho

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

A ja kupiłem compacta 316ti z N42B18 i tam jest zalany Valvoline Max Life 10W40 i się zastanawiam czy właśnie nie jest on za słaby i powinien być np Valvoline z 5w30 ale nie wiem jaka seria.

Co poradzicie?

Przebieg mojej buni to 171 tyś oryginalny

Opublikowano
A ja kupiłem compacta 316ti z N42B18 i tam jest zalany Valvoline Max Life 10W40 i się zastanawiam czy właśnie nie jest on za słaby i powinien być np Valvoline z 5w30 ale nie wiem jaka seria.

Co poradzicie?

Przebieg mojej buni to 171 tyś oryginalny

 

10W40 to zdecydowanie za gęsty olej do silnika N42. Zmień go koniecznie na pełny syntetyk najwyższej klasy (np. valvoline synpower 5w30 xl-III).

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
a jak odpalasz po dłuższym postoju ( ponad 2h), to kontrolka czerwona oleju na zegarach gaśnie natychmiastowo po odpaleniu, czy tak z 2-3 sekundowym opóźnieniem? jeśli jest opóźnienie to puszcza zawór zwrotny w podstawie filtra oleju i olej ścieka po dłuższym czasie. Jeśli gaśnie natychmiastowo, to dźwięk będzie pochodził od strony rozrządu, napinacz, łańcuch albo koła zmiennych faz rozrządu- zespół regulacyjny na wałkach rozrządu, a to niestety najdroższy gips
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Witam

 

Z uwagi na budowę systemu Valvetronic głowica w N42 jest dość wysoka. Stosujmy odpowiedni olej - rzadki longlife - wymieniajmy go częściej niż co 25tkm (ja zakodowałem zegary na 15tkm we wszystkich "moich" E46) i stosujmy dobre filtry oleju. Więcej zrobić się nie da.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam, podłączam się do tematu.

Tak ja u kolegi "bemw 30", słyszę u siebie coraz częściej "chrobotanie" po odpaleniu silnika po parogodzinnym postoju.

Dokładnie jak w filmiku poniżej:

http://www.youtube.com/watch?v=Os_DQIRQ ... r_embedded

 

Moje auto to 318i silnik n42, 2002r.

Wiem, że temat był już wałkowany 100 razy, ale nie mogę znaleźć tego postu który daje konkretną odpowiedź.

Dodam, że auto mam od 10miesięcy, jest tak od początku. Ale ten dźwięk kiedyś występował tylko raz na miesiąc (gdy auto stało pochylone do przodu), a teraz zdarza się częściej (raz w tygodniu) bez znaczenia jak auto jest zaparkowane.

Jeżdżę na oleju Castrol 0w30 LL01, przez cały czas (już 2 zmiany, ostania 3000km temu).

Proszę o podpowiedź czy to wina napinacza rozrządu czy zaworka pod filtrem oleju? A może jeszcze coś innego.

Robić coś z tym, czy się nie przejmować. Poza tym silnik pracuje ok.

Pozdrawiam serdecznie.

Opublikowano
według mnie sprawa jest prosta, jeśli masz to chrobotanie przy odpalaniu połączone z opóźnioną gasnącą kontrolką oleju o 2-3 sekundy to wtedy winny jest zaworek i ściekający olej. A jeśli kontrolka na zegarach czerwona od oleju gaśnie natychmiastowo, to wtedy niestety raczej do wymiany zespoły regulacyjne na wałkach rozrządu. Drogie są to części, ale niestety nie są wieczne i też się zużywają. Ja co prawda nie mam doświadczenia akurat przy silniku N42, ale przy innym gdzie tez występuje takie koło zmiennych faz rozrządu - analogiczne to co te zespoły regulacyjne na wałkach rozrządu w bmw. I objaw był identyczny. Takie chrobotanie przy odpalaniu jak na filmiku. poza tym wszystko inne z silnikiem było ok, nic się nie działo ,jeździł normalnie. Po wymianie koła zmiennych faz przy odpalaniu idealna cisza. Stąd moje wnioski. Niestety przy bmw te 2 koła ( bo są 2 sztuki - 2 wałki rozrządu) to 2000zł same części + robocizna co mało który mechanik umie to wymienić. Ale nie ma się co martwić na zapas. Najpierw sprawdzic czy zaworek trzyma i olej nie ścieka do miski po długim postoju, bo coś często sie zdarza, że te zaworki szwankują i puszczają, lipe odwaliło bmw.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Więc gdzie jest ten zaworek w silniku n42
Opublikowano

To muszę zmienić.

Czy bardziej gęsty olej może mieć wpływ na spalanie ?

Ile dokładnie wchodzi tego oleju valvoline synpower 5w30 xl-III do N42B18 ?

Nie dostałem do auta instrukcji.

Opublikowano
Więc gdzie jest ten zaworek w silniku n42

pewnie tak jak w innych silnikach, czyli wbudowany w obudowe filtra oleju

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Panowie, też mam podobnego "dieselka" przy uruchamianiu, szczególnie jak auto parę godzin postoi. Olej Motul Specific 5W40 LL-04, właśnie mi 10.000 km stuknęło. Klekotanie miałem już rok temu, zaraz po zakupie, wtedy w silniku był stary Castrol syntetyk jakiś. Czytałem o tym klekotaniu wtedy i się nieco uspokoiłem, że po prostu "ten typ tak ma". Ale chyba jednak trzeba będzie ten zaworek wymienić / zregenerować. Tylko nie bardzo go tu widzę (klik) - chyba, że źle szukam? A, mój silnik to N46 B18. Czy ktoś mógłby ewentualnie podać nr części tego zaworka?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, u mnie lampka gaśnie od razu, bez opóźnienia.... więc pewnie te regulatory wałków.... ale zauważyłem, że jeśli np przed odpaleniem doleje chociaż trochę oleju to wszystko jest OK. Mam prośbę o link do tego zaworka od oleju, bo nie wiem o który chodzi a z chęcią bym go wymienił. A tych regulatorów nawet nie będę dotykał, bo auto ma już prawie 200tys km, więc równie dobrze może się co innego popsuć.... A cały silnik można już kupić za 3 tys, poza tym wtedy pokusiłbym się o jakiś swap.. na 3,0...
Opublikowano
Witam, u mnie lampka gaśnie od razu, bez opóźnienia.... więc pewnie te regulatory wałków.... ale zauważyłem, że jeśli np przed odpaleniem doleje chociaż trochę oleju to wszystko jest OK. Mam prośbę o link do tego zaworka od oleju, bo nie wiem o który chodzi a z chęcią bym go wymienił. A tych regulatorów nawet nie będę dotykał, bo auto ma już prawie 200tys km, więc równie dobrze może się co innego popsuć.... A cały silnik można już kupić za 3 tys, poza tym wtedy pokusiłbym się o jakiś swap.. na 3,0...

Link do tego zaworka masz na poprzedniej stronie a porządny swap chociażby na 3,0 to już pewnie połowa wartości auta...

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

Witam,

 

Panowie albo ja sie pogubilem, albo jest jakaś nieścisłość. Co do zaworka nr 3 ze schematu (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30) z poprzedniej strony, to jest on umiejscowiony w pompie oleju (lub w okolicy, ponieważ trzeba ją zdemontować), a nie w podstawie filtra oleju o czym mowa w poprzednich postach. Zaworek nr 3 kosztuje 72 zł i wymiana w Stando BMW Wrocław kosztuje 850 zł :shock: Swoją drogą koleś byl troche zdziwiony, że ktoś chce go wymieniac. Co do zaworka w podstawie filtra oleju jest ponoc niewymienialny...a przynajmniej bardzo ciezko to zrobic. Chyba że cos mi umkło albo cos ostro po...ałem

 

pozdr

Opublikowano
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=134903&hilit=zaworek&start=30 tu poczytaj to bedziesz wiedział o co chodzi. W n42 jest dużo łątwiej się dostać do niego, po podstawa filtra ma inną budowę, łatwiejszy dostęp. i nie jest jednocześnie łapą silnika. Ale jak nie masz 2-3 sekundowego opóźnienia w gaśnięciu kontrolki oleju, to szkoda ci to ruszać.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Mobil 1 0W-40 od 8 tysięcy, obecny stan 182kkm, zalałem go ponieważ po zakupie auta mechanik go zalecil jako, ze jest żadki i ma dobre właściwości czyszczące. Natomiast teraz chcialbym zalac Valvoline'a SYNPOWER 5W30 XL-III. Niemiec wymienial olej jak kontorlka nakazywala, czyli co okolo 30kkm co potwierdza książka serwisowa, jednak nie wiem jakim olejem raczyl silnik.
  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

odgrzeję trochę kotleta, ponieważ też miałem do czynienia z chrobotaniem podczas odpalania. Ostatnio zmieniałem olej i zalałem Valvoline 5w30 XL-III, do tego filtr oleju Mann i.... cisza. Do dziś ani razu nie chrobotało :) Ostatnio auto stało dwa dni i również cisza przy odpalaniu. Zobaczymy jak długo ten efekt się utrzyma. Ale polecam wszystkim, którzy mają z tym "problem" zalać Valvoline i założyć dobry filtr oleju. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.