Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc koledzy.

Moglby mi ktos pomuc w sprawie ginacego oleju w silniku w BMW e60 525i z przebiegiem 124,000

Ostatnio kupilem ten samochod i po przejechaniu ok.260 km pokazal sie komunikat ze jest malo oleju i zeby dolac okolo 1l a jak kupowalem to pokazywal max.

wiec pomyslalem ze go wymienie i filter oczywiscie,noi po wymianie zrobilem okolo 50km i znowu wyskoczyl mi ten komunikat a przy silniku nie widze zadnych wyciekow

tylko rura wydechowa robi sie szybko czarna ,bo wczoraj czyscilem a dzis jest juz dosyc duzy osad.slyszalem ze to moze byc przez odme ale niechce mi sie wiezyc ze przez nia by tak duzo ginelo tego oleju,wiec prosze was o pomoc co to moze byc .

Opublikowano
Z gory dziekuje,ale czekam na odme i po wymianie zobaczymy.A dzis rozebralem stara i oczyscilem razem z rurkami.bylo w niej duzo brudu jakby(olej zaschniety ,skamienialy) i troszke ojeju.noi kolektor byl delikatnie zapocony.czy to normalne z tym kolektorem? z gory dziekuje
Opublikowano
Ja miałem podobny problem ze znikaniem oleju, do tego czasem po odopalaeniu miałem wielką chmurę olejowego dymu. Przy wymianie separatora wylałem z 200ml oleju z kolektora, więc silnik w jakiś sposób wysysał olej z odmy, lub z miski. Ale taka ciekawostka przed wymianą separatora na niskich obrotach, po otworzeniu korka wlewu oleju było tam lekkie ciśnienie, przymknięty korek delikatnie się unosił. Po wymianie separatora jest tam podcisnienie, korek jest delikatnie przysysany. Zdarzają się także problemy z czujnikami poziomu oleju i odczyty szaleją, a niestety nie ma bagnetu, sam chętnie chciałbym poznać metodę fizycznego pomiaru ilosći oleju, bo mam wrażenie że u mnie też coś nie tak pokazuje(czasem na chwile robi się więcej oleju) Akurat osad w odmie to nie problem, odma w N52 jest ogrzewana, więc nie występuje problem zatykającego "serka" jak w M54. Rura wydechowa u mnie też jest okopcona, ale to chyba przypadlość nowoczesnych benzyn.
Opublikowano
Dziekuje wam za pomoc,wymienilem separator i jak narazie jest wszystko ok,a tak wogule to tez myslalem ze to moze czujnik oleju .ale pojezdze troche i zobaczymy. :)
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam wszystkich

 

czy wiecie moze ile taka beemka 525i N52 moze wziasc oleju na 1000km>czy wogule biora?

dzieki z gory za pomoc

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

dobrze, ze wymienileś odmę, jesli w dalszym ciągu niepokoiłby komunikatami, żeby dolać litr oleju sprawdzilbym/wymieinl czujnik poziomu oleju w misce.

 

Zresztą czy silnik spala olej łatwo sprawdzić, niech ktoś się przejedzie za Toba jak kilka razy wdepniesz porzadnie

 

normy zużycia normami to często dupochrony producentów ale przy zużyciu oleju powyzej 300 ml na 1000 km zacząłbym się martwić

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Od 3 lat posiadam BMW E60 525i 218KM Aut. rok 2006 i przejechałem już 40.000 km. Zużycie oleju wynosi około 1 litr na 7000 km i jest to normalne zużycie według serwisu BMW. Mam na liczniku 100.000 km. Pozdrawiam serdecznie.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Dziś zrobiłem coś takiego od silnika M54 odpiąłem górny wąż odmy bagnet do góry całkowicie, i dmuchnąłem w ten wąż usłyszałem bulgotanie w silniku i wydmuch przez rurkę bagnetu nie było żadnych oporów. Moje pytanie czy to normalne czy odma jest dobra.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Jest przymocowany do kolektora ssacego od spodu:

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=658875&stc=1&d=1331782847

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Posiadam 525i Sport i mam podobna sytuacje. Wciaga litre na 500km:( Nie wie czy bawic sie w wymiane separatora i odmy czy poprostu od razu remont?? Pierscienie itd??
Opublikowano
Dobra i coś wiadomo z tym znikającym olejem ??? pytam gdyż biorę pod uwagę w zakupie ten silnik... rozumie i wiem że trochę oleju będzie konsumował silnik ale nie w takim tempie...
Opublikowano
Witam. Narazie czekam na odme. Jak tylko zrobie a moze to byc dopeiro koniec tego tyg to sie odezwe.
Opublikowano
Dokladnie. Mam juz odme dzisiaj wieczorem sie za to zabieram. W miedzy czasie obejrzalem dokladnie z latarka co sie dzieje pod maska i niektore rurki z odmy sa "zapocone" plus wyschnieta plama na oslonie silnika wiec mam nadzieje, ze to strzal w 10:)
Opublikowano

Witam! Odma wymieniona, spływ podobno drożny, podczas wymiany pokazał się olej w kolektorze ssącym. Niestety 525i i jego N52B25A wciąga ogromne ilości oleju w tym aucie. Dziś dla świętego spokoju - czy to nie czujnik zlaliśmy dziś z miski olej i było w niej około 2,5L. Auto kopci od razu po odpaleniu, kolega Pisak mówi ze wydaje mi się ze ma mało mocy, chyba jedyne rozwiązanie to poszukanie słupka?

 

Może jeszcze dla pewności zmierzyć kompresje, ale to już chyba formalność ?

 

Ktoś przerabiał podobne tematy z N52 ? Z góry dziękujemy za odpowiedź.

Opublikowano
Dzieki Pawel za pomoc. Teraz cala nadzieja w Tobie i nowym serduchu:P O ile znajdziemy zdrowe takowe...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W naszym warsztacie w ubiegłym tygodniu E60 dostało nowe serce. Znaleziono motor z Z4 3.0 i wykonano swap z n52b25 na n52b30. Auto przejechało około już około 2 tys km! Teraz nie ubywa oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.