Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pewien problem z moim silnikiem 330D 184KM a mianowicie, jeden wtrysk mi na pewno leje (6) więc moje pytanie brzmi, czy oddać je wszystkie do regeneracji? ile taka usługa kosztuje (sprawdzenie i naprawa poszczególnych części)

 

Jak wymieniałem świece przed zimą to zauważyłem ze (6) ostatnia świeca strasznie była zalepiona sadzą i było trzeba użyć dość dużej siły żeby ja wyciągnąć. Mechanik powiedział ze musiał bym rozebrać głowice i tą całą sadzę wyczyścić ponieważ przez to się "niszczy silnik". Co wy o tym myślicie??Zrobić tak jak mi doradzał czy jak będę miał naprawiony wtrysk to samo się to wyczyści (w co wątpię;/)?

 

A jak będę ściągał głowice to na jakie koszta mam się przygotować. Jak już będę miał ściągniętą to nie głupim pomysłem było by ja splanować, sprawdzić szczelność itd.

Opublikowano

Po czym wnosisz że 6 wtryskiwacz leje?? Sprawdzałeś korekcje biegu jałowego za pomocą INPA?? Nagar w cylindrze to nie za dobrze tym bardziej w silniku wysokoprężnym, gdyż żarząca się gruda nagaru może powodować przedwczesny zapłon (przy dotryskach). Co do regeneracji jeżeli tylko 6tka jest walnięta to naprawiasz tylko ją. Pamiętaj o ponownym zakodowaniu wtryskiwacza do cylindra.

 

Demontaż głowicy to już w zależności od "widzi mi się" mechanika. Planowanie jak najbardziej + nowa uszczelka (nadwymiarowa - w zależności od głębokości szlifu). Sprawdzanie i regeneracja głowicy to olbrzymi koszt (tym bardziej w R6), jak go poznasz to zapewne sobie odpuścisz tę czynność :wink:

Opublikowano
ja za sprawdzenie ciśnieniowo, czyszczenie, szlifowanie i gniazd zaworowych zapłaciłem 120zł (silnik również R6) ... dodać do tego planowanie wymiane uszczelniaczy zaowrowych ewentualne spawanie to koszt już jest "trzycyfrowy" :?
Opublikowano

a Ile może kosztować planowanie głowicy? nie liczę robocizny bo będę to robił sam z pomocą znajomego (doświadczonego mechanika)

Mechanik mi powiedział ze ten nagar który tak trzymał świece to własnie prze lejący wtrysk.

Myślę że dam wszystkie wtryski chociaż do sprawdzenia żeby mieć pewność ( może tak będzie lepiej)

A na czym polega to kodowanie wtryskiwacza??

 

 

ok 200zł- Uszczelniacze zaworowe

300zł- Uszczelka głowicy

180zł- śruby głowicy

xxxzł- czyszczenie,planowanie,szlifowanie gniazd zaworowych, sprawdzenie szczelności

 

Co jeszcze będzie mnie czekało

Opublikowano
Balu ja mówię o kompleksowej regeneracji głowicy... :wink: Planowanie ok 200-250zł, ale tak jak napisałem wcześniej cena zależy od zakładu. Kodowanie wykonuje się dla precyzyjnego odliczania wartości przelewowej wtryskiwacza - wartości mają po prostu być max zbliżone. Polega na przypisaniu zregenerowanego wtryskiwacza pod dany cylinder. Zapomniałeś o uszczelce pokrywy głowicy, a tak to nic poza tym co wymieniłeś nie wchodzi w grę.
Opublikowano
komplet uszczelek do kolektora ssącego, pokrywy zaworów i kolektora wydechowego to wychodzi ok. 250-300zł.
Opublikowano

A no tak uszczelka pokrywy zaworów też muszę wymienić bo cieknie olej;/ ale nieznacznie

 

chyba raczej wezmę się za tą naprawę ponieważ koszta nie są astronomiczne a wiem że jak tego nie zrobię to padnie coś jeszcze np przez ten nagar i lejący wtrysk;/

Znajomy mi gadał ze zrobienie głowicy na cacy z planowanie,szlifowaniem gniazd zaworowych i sprawdzeniu szczelności to koszt 500zł ale nie wiem ile to rzeczywiście kosztuje;/

 

Myślę trochę nad rozrządem;/ czy go też tak czasami nie zrobić? żeby mieć to na cacy i potem drugi raz nie rozbierać;/

 

Ogólnie silnik chodzi równo nie szarpie nie pali dużo więc myślę ze warto zainwestować a tym bardziej jak wiem że go nie sprzedam za szybko albo i wogóle

Opublikowano
Jeśli możesz to podeślij na PW namiar na te zakłady AUTOSZLIFU które tak tanio wykonują usługi regeneracji głowic. Nie wiem co chcesz robić z rozrządem, który w tych silnikach jest dożywotni :wink:
Opublikowano
no własnie wiem:), łańcuch jest podobno dożywotni ale czemu mechanicy doradzają mi go wymianę jak mam niecałe 200tyś km przejechane, może chodzi o ślizgi;/
Opublikowano
nie na 100% ponieważ kupiłem auto w sierpni 2 lata tem wiec... ale np po alternatorze mechanik stwierdził dobrze 200tyś tak jak przy pompie paliwa i innych częściach. Miałem turbine w regeneracji bo miała luzy i uszkodzoną łopatkę na wydechu przez nagar z (6) cylindra. Tak stwierdził mechanik :?
Opublikowano

Co poradzicie?? odkręcać głowice i czyscic ten nagar na (6) cylindrze czy go zostawic? i regenerować wtrysk.

Boje się że gdy to zostawię to odklejający się nagar może uszkodzić turbinę i będzie gorzej;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.