Skocz do zawartości

Dylemat - 530xd vs 525xd vs 528xi prosze o rade


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
A widzisz ze spalaniem to różnie bywa u każdego z użytowników. Twoje auta palą więcej niż norma. Pewnie większość ma ten sam problem. Ale są tacy, którym auta palą mniej. Np. mnie. Jedno pali więcej a drugiej mniej, niż przewiduje norma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

... Może trzeba zmienić nazewnictwo, nie spalanie w mieście tylko np. norma XYZ.

..

Mono..., nie trzeba "spalanie w mieści/trasie/mieszane" to nic innego jak normy, jak wczytasz się w legendę to będziesz miał wszystko jasno opisane, czyli jak liczy się spalanaie w mieście/trasie/mieszane...

 

jest tylko jedno małym drukiem, jest to zapisane w branżowych normach a nie w samochodowych folderach marketingowych dostępnych dla Kowalskiego :wink:

 

dla mnie 528ix ma jedną bardzo dużą zaletę, ze względu na masę pojazdu, napęd i rozkład Nm umożliwia jazdę z techniką gazu: 0-1 (stosowaną np. przez moją żonę :mrgreen: ), jest to super bezpieczne (w 550ix nie byłoby już to takie), nie trzeba być żadnym "miSzCzem" aby dojechać z punktu "A" do punktu "B" , dla mnie idelany wybór na ciasne miasto lub dla typowego auta rodzinnego...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezgdodność towaru z umową?

Myślę, że wystarczy pojechać poza godzinami szczytu popularną zakopianką z Zakopanego do Krakowa, oczywiście stosując maksymalny ecodriving i nie ma takiego katalogu, który zaniżałby spalanie względem realiów drogowych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria 5 do miasta (moim zdaniem) jest za długa, niestety F30 też jest dłuższa od E90.

 

dla Twojej/mojej jazdy jak najbardziej tak :cool2:, ja z tego powodu skreślam F30, napisałem:

 

dla mnie idelany wybór na ciasne miasto lub dla typowego auta rodzinnego...

 

myśląc, że jedzie nim "moja żona z moim dzieckiem" główną drogą, bez szans na ciśnięcie bo i tak wszyscy jadą w KORKU (jak to w dużym mieście bywa :mrgreen:), w zaplanowanym kierunku (przedszkole/szkoła-dom) ...a że zrobi to z prędkością komunikacji miejskiej lub dłużej nie ma to znaczenia bo kiedyś dotrze i będzie to w każdych warunkach atmosferycznych BEZPIECZNE i super wygodne :cool2:

 

a jak pojedziemy na "wczasy" to znowu będzie bezpiecznie, nawet jeszcze bardziej bo do ~2ton auta dojdzie ~300kg wsadu ...

 

a mąż kiedy jedzie sam niech się "męczy" w małym RWD na wszelkich "skrótach" :wink:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz rację co do komfortu i bezpieczeństwa ale ja mam zastrzeżenia co do łatwości parkowania 5er.

Bo patrząc przez pryzmat moich potrzeb (a parkuję auto w wwie kilka razy w różnych miejscach) to 5er, nie jest na miasto idelane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba "spalanie w mieści/trasie/mieszane" to nic innego jak normy, jak wczytasz się w legendę to będziesz miał wszystko jasno opisane, czyli jak liczy się spalanaie w mieście/trasie/mieszane...

 

jest tylko jedno małym drukiem, jest to zapisane w branżowych normach a nie w samochodowych folderach marketingowych dostępnych dla Kowalskiego :wink:

...

 

a mały druk wygląda nastepująco i nie ma co dywagaować tylko zaakceptować fakty:

 

Pomiaru zużycia paliwa dokonuje się na hamowni podwoziowej w temperaturze powietrza 20 stopni C, przy ciśnieniu 980,665 hPa i wilgotności 40 proc.

 

Samochód stoi, obracają mu się tylko koła.

 

W cyklu pomiarowym "A" (miejski) pojazd „jedzie” odcinek 4,052 km ze średnią prędkością 18,7 km/h i maksymalną 50 km/h, cykl składa się z czterech następujących po sobie dwustu sekundowych, jednakowych cyklów pomiarowego, początek cyklu następuje gdy silnik samochodu jest zimny.

Cykl "B" (pozamiejski) – odcinek 6,955 km, zaczyna się natychmiast po zakończeniu cyklu "miejskiego", trwa 400 sekund i obejmuje jazdę ze średnią prędkością 62,6 km/h oraz maksymalną 120 km/h.

 

Spaliny gromadzi się w specjalnych workach i dokonuje ich analizy.

 

Zużycie paliwa wylicza się ze wzoru: (k:D) x (0,866 HC + 0,429 CO + 0,273 CO2).

D oznacza gęstość powietrza w temp. 15 stopni C, k = 0,1154, HC to ilość węglowodorów, CO – tlenek węgla, a CO2- dwutlenek węgla.

 

i tyle :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację co do komfortu i bezpieczeństwa ale ja mam zastrzeżenia co do łatwości parkowania 5er.

Bo patrząc przez pryzmat moich potrzeb (a parkuję auto w wwie kilka razy w różnych miejscach) to 5er, nie jest na miasto idelane.

 

Też mam pewne obawy, jak to będzie z parkowaniem w Wawie. Po jazdach testowych wydaje mi się jednak, że widoczność wcale nie jest taka zła jak niektórzy twierdzili. Różnica taka, że przy długości 4,9 m i szerokości 1,86m nie wszędzie da się wcisnąć. Jak ktoś chce mieć auto idealne do miasta, to powinien celować w segment B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam pewne obawy, jak to będzie z parkowaniem w Wawie. Po jazdach testowych wydaje mi się jednak, że widoczność wcale nie jest taka zła jak niektórzy twierdzili. Różnica taka, że przy długości 4,9 m i szerokości 1,86m nie wszędzie da się wcisnąć.

realnie nigdzie się nie wciśniesz, jedziasz autem typu "autobus" i tak musisz je tarkotować: duże, ciężkie, bezpieczne, wygodne auto którego zadaniem jest przemieszczania na stałej miejskiej trasie z punktu A do B...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak bym sprawy nie stawiał, na szerokość między trójką a piątką jest 5 cm różnicy, w długości ok. 25 cm. Auta klasy średniej dochodzą już do takich rozmiarów, a Mondeo jest 3 cm szersze od F10 i tylko kilkanaście cm krótsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subiektywnie: możesz napisać, że "5" jest nawet za mała :wink: , dla mnie to za duże auto i mógłbym je kupić dla żony z dzieciakiem (bezpieczeństwo czyli masa, wymiary, napęd 4x4, motor), środków tyle nie mam i stojąc przed wyborem: nowe auto dla siebie czy dla żony wybrałem siebie :mad2: , dlatego żona jeździ moim "starym" E90 330d (z powodu bezpieczeństwa prowadzenia został zlikwidowany chip, auto wróciło do serii a środek w miejsce "skóry" dakoty otrzymał skórę z javki) a ja czymś innym ...

 

obiektywnie: różnice w długości to bliżej 30cm niż 25cm i dotyczy to serii F30, której wielką wadą jest właśnie wymiar, z dużego E90 zrobili jeszcze większe F30 (~10cm) i zatracili ideę zwinnego auta miejskiego...a co do MONEDO to sorrki ale te auto jest tak miejskie jak F10, dla mnie wytłumaczeniem takich wymiarów może być tylko jedno: chcę auto, które daje dużo cienia lub dla zawodu typu REP, który ma w bagażniku 200kg ulotek...

 

przez tego typu auta, czyli ~5m i jedna osoba w aucie na mieście mamy to co mamy, jak będziesz w dowolnym CH, popatrz na parking, nowe, duże auto z małym motorkiem ale ustawione tak aby zająć 2 miejsca (jak się da), żeby ktoś przypadkiem nie "drapnął" lakieru :mad2: ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dlatego żona jeździ moim "starym" E90 330d (z powodu bezpieczeństwa prowadzenia został zlikwidowany chip, auto wróciło do serii

 

Powiem szczerze, że masz dość nietypowe wyznaczniki samochodowego bezpieczeństwa. Oby jej kiedyś nie zabrakło tych 50Nm przy wyprzedzaniu TIRa. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subiektywnie: możesz napisać, że "5" jest nawet za mała :wink:.

 

To prawda, w piątce mogłoby być więcej miejsca z tyłu :) Co do gabarytów to wszystko jest kwestią względną. Znajomy miał jakiś czas chryslera town&country- 5,2m na 2 m i twierdził, że nie ma w Wawie żadnych problemów z parkowaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Napisze tak... fizyke ciezko oszukac, owszem przy jednostalej predkosci na poziomej drodze 28ix potrafi trzymac srednia 8l/100, ale to jest nierealna sytuacja. A teraz tak dla porownania - http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/nowa-toyota-yaris-pali-mu-14-litrow-na-setke-serwis-umywa-rece :]

 

Odebrałem właśnie 528xi. Spalanie 12.7l/100 w jeździe mieszanej. Jestem bardzo zadowolony z osiągów. Moim zdaniem nie ma lepszego samochodu na rynku w budżecie do 280tys.PLN. Chyba że ktoś preferuje używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisze tak... fizyke ciezko oszukac, owszem przy jednostalej predkosci na poziomej drodze 28ix potrafi trzymac srednia 8l/100, ale to jest nierealna sytuacja. A teraz tak dla porownania - http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/nowa-toyota-yaris-pali-mu-14-litrow-na-setke-serwis-umywa-rece :]

 

Odebrałem właśnie 528xi. Spalanie 12.7l/100 w jeździe mieszanej. Jestem bardzo zadowolony z osiągów. Moim zdaniem nie ma lepszego samochodu na rynku w budżecie do 280tys.PLN. Chyba że ktoś preferuje używane.

 

 

ja wlasnie ciagle szukam w salonie jazdy probnej 528i odbylem 530d i 535d ( minimalna roznica na korzysc 535d)

 

morpheusz widze ze miales 530xd DT jak powrownujesz osiagi 530d do 528i? spalanie spadnie ci po ok 4tys km do 10 l/km:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze tak... fizyke ciezko oszukac, owszem przy jednostalej predkosci na poziomej drodze 28ix potrafi trzymac srednia 8l/100, ale to jest nierealna sytuacja. A teraz tak dla porownania - http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/nowa-toyota-yaris-pali-mu-14-litrow-na-setke-serwis-umywa-rece :]

 

Odebrałem właśnie 528xi. Spalanie 12.7l/100 w jeździe mieszanej. Jestem bardzo zadowolony z osiągów. Moim zdaniem nie ma lepszego samochodu na rynku w budżecie do 280tys.PLN. Chyba że ktoś preferuje używane.

 

 

ja wlasnie ciagle szukam w salonie jazdy probnej 528i odbylem 530d i 535d ( minimalna roznica na korzysc 535d)

 

morpheusz widze ze miales 530xd DT jak powrownujesz osiagi 530d do 528i? spalanie spadnie ci po ok 4tys km do 10 l/km:)

 

Odpowiem za jakieś 1000 km. Na razie jestem milo zaskoczony zwykłą 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

4tys przejechane i spalanie spadlo do 10,7. 60% trasa.

W porownaniu do GT ladniejszy srodek ale komfort gorszy. Dzieci wolaly GT.

W mojej subiektywnej ocenie jest duzo cichszy od diesla - oczywiscie do 5000tys obrotow.

Jedyny problem to taki ze pojawilo sie bicie na kierownicy.

Wywazylem kola ale nadal cos jest nie tak. ( opony pirelli, 19")

Mial ktos z takim zestawem problem?

C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny problem to taki ze pojawilo sie bicie na kierownicy.

Wywazylem kola ale nadal cos jest nie tak. ( opony pirelli, 19")

Mial ktos z takim zestawem problem?

C

 

 

Conti 18" podobnie. Złożyłem reklamację i jak na razie przyznali mi 2 opony do wymiany. Niestety trzeba czekać 3 tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.