Skocz do zawartości

Dylemat - 530xd vs 525xd vs 528xi prosze o rade


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dodam od siebie pare rzeczy:

 

1. wszystkimi 3 silnikami jezdziłem - powiem tak - 525d nie zrobił na mnie wrazenia, podobne odczucia miałem w 520d tez jezdziłem - i xD i ośka. 528ixd jest ok - polecałbym. Natomiast niestety jest duża przepaść w kulturze i momencie miedzy 528i a 530d. Jeżdziłem i 245KM i 300 KM 535d.

2. Jeśli ja miałbym wybrać - zribiłbym 528i - z Active Stearing i moimi dodatkamia, albo wział rocznego ale z salonu BMW sprowadzonego na zyczenie z pelna akcyza ... lub jakies demo 530d - ale wiadomo, ze nie trafisz na konfigurację, ktorą chcesz. Pewnie dobra roczna piatka 530d wyjdzie ok 240-250 tyś z katalogu 350-370.

3. niestety dla mnie także nieporozumieniem jest niemożność zamówienia Active Stearing i xDrive.. nie wiem sam co bym zrobił - do tej pory jednak byłem za oska i aktywnym układem, zwłaszcza ze jezdze po miescie głównie - na trasy mam rodzinny samochód. Ale po zimie mam mieszane zdania, zwłaszcza, ze pojezdziłem X6 - ktory kleił się do drogi... i zrobił na mnie trkcyjnie mega wrażenie

4. jak ktoś chce dynamicznie i szybko - to doposazona na maxa trójka 328i wyjdzie mu 230-240 tys bez rabatów. jest to opcja.

5. komforty - niestety tak, też jest to opcja, ktora wiele wnosi do bmw... nie spotkałem równie dobrych foteli. w A6 nowym nie, w starym też nie. O dziwo w nowym C5 komfortowe fotele były porównywalne - takze lamane w polowie, z masazem, kilkoma regulacjami.

 

Za 250-260- cięzko będzei spasować dobrą wersje bo masz 210 w basicu i jedynie 40-50 na dodatki... navi, polski, komforty, DDC, HIFI, lakier - i już... a gdzie cała reszta... smutne cenniki niestety!

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mnie dziwi jedno w salonie facet od sprzedazy mowil ze 525xd ma lepsza elastycznosc niz 528ix

 

Na papierze może jest bardziej elastyczny, ale najlepiej samemu się przejechać. Na mnie 525xd wrażenia nie zrobił (a na niego się nastawiłem). Bardziej podobała mi się charakterystyka 528xi.

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

moreti mi na bogatym wyposazeniu nie zalezy - wole miec dobry silnik, wiem ze kasa 250tys to dla innych nic a dla niektorych duzo - jestem w tej drugiej grupie wiesz za naiwgacje lub inne gadzety gdzie wyjdzie ponad 40tys zl to wole wydac na podroz np. na wyspy GALAPAGOS i tez wrazenia nieziemskie a do tego nikt mi tego nie zabierze ....

 

wchodzac na temat to BMW 525 vs 528 trzeba poprostu przetestowac na wlasnej skorze. Jeszcze biore pod uwage 328ix w wersji KOMBI -tylko kiedy to bedzie i czy wogole w kombi bedzie dostepny naped na 4x4 ?????

 

dzieki panowie za info...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przyspieszenie 0-200 km/h

525xd-35 s, 528xi - 5 s mniej, 530 xd kolejne 5 s mniej. Dla mnie obraz tego jest jasny, najlepiej przyspiesza 530 xd, a kupowany jest najczęściej 528 xi/i ze względu na cenę. Jeśli jeździłeś e60 530 d, to 528 xi będzie miał bardzo podobne osiągi. Kultura pracy silnika to kwestia indywidualna. Ja bym wybrał 530 d (nawet używane) choć to mało ekonomiczny wybór, ale BMW kupuję dla emocji, a z tych trzech aut największe da 530 d/xd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli często używasz auta w trasie i lubisz jeździć z wyższymi prędkościami, odpuść sobie 525xd. Silnik przy wyższych prędkościach dostaje zadyszki, do setki jest ok, później mega lipa w porównaniu z 530xd, do 535 już nie wspomnę. Ja jetem na etapie szukania kogoś kto by mi mógł troszkę skubnąć w parametrach bo naprawdę brakuje mocy. Dzisiaj po przejechaniu 15tyś km, wiem że wybrałbym 535xd. Warte każdej dopłaconej złotówki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeżeli często używasz auta w trasie i lubisz jeździć z wyższymi prędkościami, odpuść sobie 525xd. Silnik przy wyższych prędkościach dostaje zadyszki, do setki jest ok, później mega lipa w porównaniu z 530xd, do 535 już nie wspomnę. Ja jetem na etapie szukania kogoś kto by mi mógł troszkę skubnąć w parametrach bo naprawdę brakuje mocy. Dzisiaj po przejechaniu 15tyś km, wiem że wybrałbym 535xd. Warte każdej dopłaconej złotówki.

 

 

No wiesz zawsze mnie irytuje ,jazda ludzi firmowymi samochodami ( skoda,ford VW) - pprowokujac nas do szybkiej jady - majac silnik 530xd lub 535i to tylko bye bye .... - tylko szkoda ze to clo - bede bral 530xd rowniez pod uwage ale w bardzo skromnej wersji.

Moja jada to: lubie elastyczny silnik a na autostradzie ze stala pretkoscia 150-160km/h to mi w zupelnosci wystarczy.

 

powazny - widze ze masz 525xd czy porownywales z 528ix ?

 

Ludzie na forum pisza cos o faceliftingu na rok2012/13 czy warto czekac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnij sobie jeden z moich pierwszych postów, 530d się nie opłaca, jak brać to już 535d.

Ja jak kupowałem swoje (w 2010 cennik wyglądał inaczej) to wziąłem najsłabsze z najszybszych, nie chciałem 520d/i, plus wszystkie możliwe dodatki (oprócz monitorów z tyłu bo nie mam dzieci) i jestem bardzo zadowolony. 528i to teraz bardzo dobra oferta, weź dobrze wyposażoną, komforty, szyber, aktywny tempomat, mpakiet. Skody i tak będziesz zostawiał w tyle. Poza tym, jadąc nową piątką nie zauważasz skód itd. Ustawiasz dvd free na wielkim monitorze, aktywny tempomat, podnosisz rolety i f.ck you :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli często używasz auta w trasie i lubisz jeździć z wyższymi prędkościami, odpuść sobie 525xd. Silnik przy wyższych prędkościach dostaje zadyszki, do setki jest ok, później mega lipa w porównaniu z 530xd, do 535 już nie wspomnę. Ja jetem na etapie szukania kogoś kto by mi mógł troszkę skubnąć w parametrach bo naprawdę brakuje mocy. Dzisiaj po przejechaniu 15tyś km, wiem że wybrałbym 535xd. Warte każdej dopłaconej złotówki.

 

 

No wiesz zawsze mnie irytuje ,jazda ludzi firmowymi samochodami ( skoda,ford VW) - pprowokujac nas do szybkiej jady - majac silnik 530xd lub 535i to tylko bye bye .... - tylko szkoda ze to clo - bede bral 530xd rowniez pod uwage ale w bardzo skromnej wersji.

Moja jada to: lubie elastyczny silnik a na autostradzie ze stala pretkoscia 150-160km/h to mi w zupelnosci wystarczy.

 

powazny - widze ze masz 525xd czy porownywales z 528ix ?

 

Ludzie na forum pisza cos o faceliftingu na rok2012/13 czy warto czekac?

Nie niestety nie...w firmie mam flotę samych diesli i tu wygrał rachunek ekonomiczny i tankowanie z odliczeniem podatku. Też miałem dylemat doposażenia, dlatego kosztem 535xd wziąłem FULL łącznie z dechą w skórze i innymi dobrodziejstwami XXI wieku. Ale dzisiaj gdy przejechałem nim już kilka tysi kilometrów w trasie, wolałbym wybrać dłuższy okres leasingu i wybrać mocniejszy motor. Dwu litrówka sobie nie radzi i muszę przyznać że dotrzymanie kroku nawet mocnym fordą, skodą, vweją czy oplą jest czasami przy wyższych prędkościach słabe. Gdy dowiadywałem się o oryginalny pakiet Performance przejechałem się 535 i muszę powiedzieć że jest to przepaść. AWspominałem że miałem 160KM ISIE i dawała sobie lepiej radę od moich 218KM. Jeżeli wybierasz opcję z Xem koniecznie bierz (jeżeli diesla) 535. Co do oczekiwania na lift, uważam że nie warto. Jak wyjdzie lift, będziesz czekał bo zaraz będzie nowy model. Całkowita zmiana będzie za ok -5lat, bierz leasing na 4-5, spłacasz i wymieniasz na nowy. Patrząc na pakiet darmowej obsługi w tym okresie, ma to dodatkowe znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zrezygnować z X? Jest fajny, ale przy słabych silnikach pogarsza osiągi. Sytuacji kiedy naprawdę go wykorzystasz jest kilka w roku, a radość z dobrego przyspieszenia masz na co dzień.

Leasing na 5 lat? Jeździć 5 lat tym samym samochodem? toż to z nudów można umrzeć. Nie mówiąc o tym, że będzie stary i brzydki :)

 

W 260 ciężko się będzie zmieścić, 528i bez X, z absolutnym minimum wyszło mi 272, czyli po rabacie akurat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A może zrezygnować z X? Jest fajny, ale przy słabych silnikach pogarsza osiągi. Sytuacji kiedy naprawdę go wykorzystasz jest kilka w roku, a radość z dobrego przyspieszenia masz na co dzień.

Leasing na 5 lat? Jeździć 5 lat tym samym samochodem? toż to z nudów można umrzeć. Nie mówiąc o tym, że będzie stary i brzydki :)

 

W 260 ciężko się będzie zmieścić, 528i bez X, z absolutnym minimum wyszło mi 272, czyli po rabacie akurat :)

 

 

 

A na jaki rabat moge liczyc ze strony BMW ? czy 5% to standart czy cos wiecej da sie?Auto biore za gotowke.

 

Naped X jest dla mnie wazny z powowdu dojazdu do domu - gdyby byla dobra droga to 535d/535i jest juz moj.

 

Moj typ to 530xd z rabatem, polski pakiet+sport siedzenia+ hifi glosniki - reszte no niestety musze jakos dac rade - silnik i naped jest dla mnie najwazniejszy( zastanawialem sie nad 528/525xd i full wyposazenie ) ale mowicie ze mam odpuscic i brac mocy silnik wiec chyba tak zrobie. AAAA kolor BIALY moj ulubiony:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam tylko 520d z całkiem niezłym wyposażeniem i powiem wam chłopaki że żal z powodu zbyt małej mocy nie jest dla mnie częstym uczuciem.Gdy stoję w warszawskich korkach to bardziej doceniam dobre audio i komfort niż moc której nie mogę na co dzień wykorzystać. Gdy jadę autostrada to ustawiam tempomat na jakieś 160 i znów bardziej mnie cieszy wygoda wspomnianych wcześniej siedzeń oraz może duża navi niz większy motor. Zal pojawia się czasem w weekend kiedy przychodzi taki dzień że przycisnalbym trochę ale powiedzmy sobie że 2 tonowa limuzyna nigdy sportowym autem nie będzie więc proponowałbym zamiast pakować dodatkowe100k w silnik kupić sobie coś sportowego jako drugi wóz. Osobiście było mi szkoda zapłacić o 50kpln więcej podatku żeby mieć kilkadziesiąt koni więcej. Gdybym wybierał ponownie zrobiłbym tak samo tylko tym razem byłby to 525d lub 528i.(nie było w ofercie tych silników gdy zamawialem swoją).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jaki rabat moge liczyc ze strony BMW ? czy 5% to standart czy cos wiecej da sie?Auto biore za gotowke.

 

Wiem, że mają promocje dla określonych grup zawodowych- np. 10 % dla prawników, dla innych grup na określone modele (chyba dla architektów). Więc 10 % to raczej max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego roku już nie jest tak fajnie z rabatami bo centrala przykręciła kurek.

 

Z tego co wiem to dają standardowo 2-3 % max, flota 8%, demo 10 %.

 

W 2011 przy normalnym zamówieniu było 10 % , demo 15 % różnica bardzo odczuwalna szczególnie jak jeszcze podnieśli ceny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie ja sie bardzo dziwie ze tylko kolo 2% - sprzedaz maleje w Polsce a jesli chodzi o premium to jest bardzo duzy spadek jesli chca to trzeba dac wiekszy upust kiedys standart dawali 3-5%

Przy rabacie max.2 % to pozostaje mi 528/525xd :(

Bylbym bardzo wdzieczny- pytanie o rabat dla osob ktorzy kupili ostatnio nowy BMW i ile dostali od dilera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podaję dane, które przekazał mi kolega pracujący w salonie bmw. Ogólnie przykręcili rabaty bo sprzedaż szła bardzo dobrze. Jak byłem u niego ostatnio to ruch jak w supermarkecie :)

 

BMW ma teraz bardzo dobre wyniki sprzedaży i dlatego zrobili taki ruch. Jeżeli sprzedaż odczuwalnie spadnie to będą się ratować zwiększeniem upustów. Tak to działa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie ja sie bardzo dziwie ze tylko kolo 2% - sprzedaz maleje w Polsce a jesli chodzi o premium to jest bardzo duzy spadek jesli chca to trzeba dac wiekszy upust kiedys standart dawali 3-5

zawsze masz opcje zamowienia auta przez brokera.. :norty:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylbym bardzo wdzieczny- pytanie o rabat dla osob ktorzy kupili ostatnio nowy BMW i ile dostali od dilera?

 

Ja zamówiłem nowe F10 2 tygodnie temu, miałem to szczęście, że załapałem się na rabat dla grup zawodowych. Sprzedawca przekonywał mnie, jakie wielkie szczęście mnie spotkało, bo normalnie dostałbym 1-2 %. Po tym zaczął się skarżyć, że te rabaty dla grup to wielkie nieszczęście dla nich, że muszą dokładać z własnej kasy i potem dostają zwrot z BMW Polska. Poczułem się prawie jakbym ich okradał :)

Mówił właśnie o 8 % dla klientów flotowych. Myślę, że realnie może być ciężko dostać nawet te 5 %, chyba że koleś ściemniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylbym bardzo wdzieczny- pytanie o rabat dla osob ktorzy kupili ostatnio nowy BMW i ile dostali od dilera?

kolego żadna firma nie potwierdzi Ci "rabatów" na ewentualny zakup za X miesięcy, nie ma też żadnego powiązania z "rabatami" z wcześniejszych okresów rozrachunkowych, jako stały Kilent w BMW jesteś przypisany do liter alfabetu, D jest najwyższa jako nie flotowa, wartości dla danej litery są ustalane zmiennie, zmienna zależy w 99% od popytu w danym okresie sprzedażowym...

 

jak jesteś poważnie zainteresowany kupnem auta za niższe ceny niż w cenniku to: zrób konfigurację auta, wyślij ją do wszystkich ASO , napisz, ża planujesz zakup w ..... jesteś skłonny do delikatnych korekt konfiguracji auta i czekaj na odp. od wszystkich sprzedawaców, następnie spotkaj się z 2-3 najlepszymi, potarguj i podpisz umowę...

 

Mam tylko 520d z całkiem niezłym wyposażeniem i powiem wam chłopaki że żal z powodu zbyt małej mocy nie jest dla mnie częstym uczuciem.Gdy stoję korkach to bardziej doceniam dobre audio i komfort niż moc której nie mogę na co dzień wykorzystać...

:cool2:

.... ale powiedzmy sobie że 2 tonowa limuzyna nigdy sportowym autem nie będzie więc proponowałbym zamiast pakować dodatkowe100k w silnik kupić sobie coś sportowego jako drugi wóz. ....

:cool2: :cool2: :cool2:

 

Leasing na 5 lat? Jeździć 5 lat tym samym samochodem? toż to z nudów można umrzeć. Nie mówiąc o tym, że będzie stary i brzydki :)

..

jeżeli to nie żart (mam nadzieję , że tak) to stwierdzenie bardzo płytkie :mad2:

 

jak obecnie jesteś "kozak" to gratuluję głowy :cool2: ale popatrz na lata wcześniejsze czy też wszystko od razu miałeś? czy zmieniałeś auta o wartości mieszkania co "sezon", chyba, że z zawodu ktoś jest "synem tatusia" wtedy od 1.prawka/17 lat tylko "zmieniasz"...

 

co do wersji LCI:

- zaleta: same zalety danego modelu, wszystko co było dobrze zaprojektowane ale niestety z różnych powodów źle wykonane w LCI jest poprawione,

- wada: auto jest opatrzeone i nie można "lansować się na mieście" jakby nie patrzeć nowym autem ...

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób konfigurację auta, wyślij ją do wszystkich ASO , napisz, ża planujesz zakup w ..... jesteś skłonny do delikatnych korekt konfiguracji auta i czekaj na odp. od wszystkich sprzedawaców, następnie spotkaj się z 2-3 najlepszymi, potarguj i podpisz umowę...

To samo zrobiłem i różnice w rabatach są bardzo duże. Wybrałem najkorzystniejszą ofertę gdzie nota bene była najlepsza obsługa.

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Michael1916 dobrze napisał.

Chcesz się ścigać z firmówkami to kup jakiegoś golfa r32, a i tak ich nie dogonisz bo większości to psychole.

Silenie się na mocny silnik kosztem wyposażenia albo studiów dla dzieci (:)) nie ma sensu. Pomijając fakt, że potem takie auto jest niesprzedawalne. Tak to można zrobić w Jedynce cabrio, gdzie liczy się tylko niedzielna radość z jazdy. A piątka bez automatu, dużej navi, ładnej tapicerki, komfortów, szklanego dachu, tempomatu... to nie piątka :)

Jeszcze jedno, jeśli nie weźmiesz mpakietu to pamiętaj o czarnej podsufitce (nie kosztuje dużo), standardowa szara wygląda kiepsko, a już najgorzej w połączeniu z beżową tapicerką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.