Skocz do zawartości

Dylemat - 530xd vs 525xd vs 528xi prosze o rade


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam

Przychodzi czas na zmiane auta - mam audi ale dusza i cialem jestem przy BMW - nie powiem zlego na temat Audi ale jak napisalem wczesniej mam sentyment do BMW.( kiedys mialem 530d)

 

Jak w temacie chce kupic nowy F10 silnik 530 vs 525 vs 528 wszystkie w napedzie x-drive cena max 260tys zl

 

530xd - R6 bajka osiagi i dzwiek ale cena :( ogromnie zaporowa dla mnie

525xd- nie mialem okazji jedzic cena przystepna

528ix - nie jedzilem, cenowo najlepiej wypada

 

Mam pytanie do uzytkownikow lub osob ktorzy mieli podobny dylemat przy zakupie

 

Jaka jest roznica w osiagach pomiedzy 530d-525d? czy jest kolosalna? Jak wypada silnik w 525d /xd dla porowniaia jesli ktos ma Audi 2.0 211KM (osiagi)?

 

530d-528i - jak maja sie osiagi i kultura pracy silnika?

 

Na co wiec sie mam zdecydowac? wiem ze 530D jest super, ale ta cena z lekkimwyposazeniem prawie 290tys zl :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Temat wałkowany w kilku wątkach. 530d się nie opłaca, jak masz tyle kasy to bierz 535d:

525xd - 220 tys

530xd - 260 tys

535xd - 270 tys

 

Jak nie zależy ci bardzo na spalaniu to bierz 528i, to najtańsze osiągi, ale licz się ze spalaniem miasto 15l., trasa 7-10l.

 

525d opłaca się jak robisz np. 50tys. rocznie. Najgorsze osiągi, ale na pewno mało spali, no i nie prowokuje do szybkiej jazdy. Ja osobiście wziąłbym 528i mocno doposażone, da ci więcej radości niż mówienie: moje bmw ma 300km i pali 6l. taka przyjemność kosztuje ~70tys.

 

Nie wiem czy miałeś a4 czy a6, to kolosalna różnica przy silniku 211km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale napisał że 530xd ma już zaporową cenę, więc 535xd tym bardziej.

Z ekonomicznego punktu masz 100% rację. Tylko idiota nie dołoży tych 10k zł do 535xd.....

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bralem 2 razy w testach xdrive i jezdzilem wszystkim czym sie da :D dla siebie wybralem 528ix (value for money), 525dx ciezko jezdzi, 530ix na pewno lepiej ale lacznie cena wychodzi min 50-60 tys pln wiecej! Teraz mam 3.0i boxer AWD 245 km w 2 tonowym SUVie i jest OK wiec 528ix 245 km w lzejszym i nizszym aucie bedzie super chodzilo. Spalanie normalne, sa auta ktore wiecej pala :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

posiadam A4 211KM. Pytam sie o wersje silnikowe bo kazdy ma inne zdanie - nie jedzilem wiec nie wiem i sie pytam.

 

Jak bylem w salonie BMW to mi wprost mowiono, ze 525xd od 528ix jest bardziej elastyczny i ma lepsza kulture

 

-na forum kazdy kto pisze ze 525xd jest lepsze bo takie posiada tak samo jest z osoba ktora posiada 528xi

 

Kazdy chwali to kto co ma . Nic innego tylko zostaje mi jazda testowa w/w autami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 528i i jest ok w zakresie mocy, kultury pracy i spalania wynoszącego około 10 litrów w mixie i 9l na trasie. Z pewnością w aucie jest dużo ciszej niż w 525d i na 100% moc auta jest nieporównywalnie lepsza niż w 520d. Jechałem też 530d i w tym przypadku moc, kultura pracy i osiągi były podobne do 528i przy zdecydowanie mniejszym spalaniu. Cena jednak zasadniczo inna.

Poprzednie moja auto to E93 330d. W stosunku do 528i było jak rakieta - moc wiecznie pod pedałem, szybkie odejście i spalanie na poziomie 8l w mixie. Zmiany jednak nie żałuję - komfort w F10 jest bajeczny, przy prędkości 190 km/h nie słychać nic. Bajka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mnie nie odpycha od mojego Audi tylko - ze sentyment do BMW powraca a do tego rodzina sie powiekszyla i potrzebuje wiekszej przestrzeni. :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie chcesz stracić osiągów to kup 328i, to jest rakieta, poniżej 6s.

F10 jeździ się inaczej niż a4/3er. Nawet jak weźmiesz silnik 300KM to nie będzie tak jak w a4. Jak to ktoś tu napisał, F10 jeździ się jak szybkim czołgiem :) Ja przesiadłem się z e92 330i i na początku było ciężko. Teraz jakoś się przyzwyczaiłem.

Jeśli nie robisz astronomicznych przebiegów to bierz 528i, ma rewelacyjną cenę, a osiągi myślę, że takie jak 530d. 525d 7s do setki, nawet nie dobija do 250km/h, bleee. Elastyczność nie ma znaczenia przy automacie, i tu jest turbo i tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dzieki za podpowiedz - i tak bede sklony kupic BMW seria 5 z powodu jednego - KOMFORTOWE siedzenia - cos pieknego ani audi ani mercedes tego nie ma.

Mysle ze 528ix/525xd do mojego Audi A4 beda miec podobne osiagi ale ze wzgledy na rozmiary auta BMW 5serii beda odczucia "jedzie i przyspiesza wolniej" to juz limuzyna

 

Teraz trzeba czekac na jazdy testowe, moze uda mi sie gdzies znalesc w jakims salonie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Tylko idiota nie dołoży tych 10k zł do 535xd.....

jak myślisz o używaniu auta do ~100 tys.km jak najbardziej, jak więcej to już nie tak super to wygląda, szansa na usterkę jest zdecydowanie większa...

Jak bylem w salonie BMW to mi wprost mowiono, ze 525xd od 528ix jest bardziej elastyczny i ma lepsza kulture

 

bo to prawda, żaden silnik 4 cylindrowy nie będzie odpowiednikiem 6 cylindrowego jeżeli mówimy o tych samych latach produkcji, tak jak 6 nie może się równać z 8, nawet jak do 6 dołożymy 10 sprężarek...

 

Jeśli nie chcesz stracić osiągów to kup 328i, to jest rakieta, poniżej 6s.

nie pojedzie poniżej 6s, nie jest rakietą a przy maks. obrotach przy których robi najlpesze wyniki wyje jak kosiarka...

Jeśli nie robisz astronomicznych przebiegów to bierz 528i, ma rewelacyjną cenę, a osiągi myślę, że takie jak 530d. 525d 7s do setki, nawet nie dobija do 250km/h, bleee. Elastyczność nie ma znaczenia przy automacie, i tu jest turbo i tu.

a ile razy jesteś "zmuszony" robić tą 100 w ~6s :?:

 

ile razy jeździsz te 250km/h :?:

 

w większości przypadków jedziesz (90% przebiegu) normalnie: na trasie ~130km/h, na autostradzie ~200, w mieście ~60km/h i tutaj 525d będzie rewelacyjne, jest to tzw. kultura pracy silnika 6 cylindorwego, nie wyżyłowanego...

 

dzięki automatowi masz porównywalne czasy przyspieszeń ale nie można powiedzieć, że elastyczność jest porównywalna...

 

moja sugestia odnośnie "jak nie robisz astronomicznych przebiegów to bierz" 550ix z programu PS, ~2 letnie auto będzie miało przebieg do ~40tys.km, będzie gwranacja na kolejne 2 lata z możliwością wykupu do 3 lat, auto będzie rewelacyjne pod każdym względem a cena będzie w podanej wartosci ~260tys.PLN...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

AO - ale juz niema w ofercie R6 525d - zastapiono R4 z serii X1- ekologia i clo idzie ze zmiana silnikow a szkoda ....

ocenie te silniki pod katem 530d w kwietniu i dam znac jak wypadly ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AO no to pojechałeś z grubej rury :mrgreen:

 

Ale porównasz je z jakim 530d? Tym w E39? To będzie przepaść na korzyść F10.

Co do tego że ktoś napisał że A4 211PS to rakieta, jeździłem A5 Sportback 211PS i na mnie ten silnik nie zrobił pozytywnego wrażenia...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedz - i tak bede sklony kupic BMW seria 5 z powodu jednego - KOMFORTOWE siedzenia - cos pieknego ani audi ani mercedes tego nie ma.

Mysle ze 528ix/525xd do mojego Audi A4 beda miec podobne osiagi ale ze wzgledy na rozmiary auta BMW 5serii beda odczucia "jedzie i przyspiesza wolniej" to juz limuzyna

 

Teraz trzeba czekac na jazdy testowe, moze uda mi sie gdzies znalesc w jakims salonie....

 

W Audi A6 sa Komforty ale bez opcji ŁAMANIA oparcia, za to z pelnym masazem i wentylacja az pod sam wyjezdzajacy podnozek. Czy to lamanie oparcia jest az takie super ? polemizowalbym, bo podczas jazdy ciezko jest sie tak ulozyc aby lamanie podparlo kark i glowe.. chyba ze ktos lamie oparcie w innym celu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem fotele komfort w F10/F11 leją wszystko dookoła. Nie muszę wysiadać po 1000km by rozprostować kręgosłup, bo najzwyczajniej kiedy zaczyna mi coś doskwierać, to poprostu zmieniam ustawienia położenia fotela/grzbietu i lece dalej.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak siedziałem, są bardzo wygodne. Funkcja masażu leje tą w BMW i co do tego nie mam żadnych wątpliwości, ale do mnie bardziej przemawia łamany grzbiet w BMW niż latające kulki po plecach w A6.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci ze ja moze juz bym kupil F10 ale nie moge pojac czemu BMW daje mi wybor albo Aktywny ukl. kierowniczy albo XDrive.. a ja chce to i to! bo Aktywna kiera to dla mnie podstawa, uwielbiam ta opcje, tak samo jak Komforty :duh: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Jestem tu nowy więc cześć Wszystkim.

Od miesiąca mam 528 xi, mieszkam pod W-wą codziennie jeżdzę do pracy 30-40km w jedną stronę. Realne spalanie to 12l i to bez większych szaleństw.

Co do porównania dwa miesiące temu jeździłem A6 3.0 TFSI (lub jakoś tak), auto było dziksze i bardziej rwało do przodu, ale tam było ok 50km więcej, co do zawieszenia bardziej leży mi 5, ale ja mam regulowane zawieszenie, tam tego nie było. U mnie przy zakupie brane były pod uwagę trzy auta: 5 , A6, A4 Allroad,

allroad odpadł bo dostępna tylko stara buda, A6 podobne jak 5 ( jeszcze można lepiej się jeżeli chodzi o cenę dogadać). 5 kupiliśmy bo żonie się bardziej podobała.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok Panowie kazdy pisze o przyspieszeniu 0-100 lub 0-200h - w warunkach normalnych wykorzytujemy to moze 5 % mozliwosci auta - bardziej sklonii jestesmy do wykorzystania silnika w tz. elastycznosci np. 70-120km/h

i mam pytanie

ktory silnik ma lepsza elastycznosc czy 525xd czy 528ix? wasze pomiary i odczucia.....TO JEST DLA MNIE WAZNY PARAMETR przy zakupie auta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0-100 to jest parametr opisujący sprawność silnika, tak samo jak vmax. Mimo, że ich nie wykorzystujesz cały czas.

Bierzesz skrzynie automatyczną? to 528i będzie szybsze. W manualu na 5 biegu 525d będzie szybsze, ale na 4 już nie. Elastyczność to jest parametr opisujący sprawność silników z manualem.

Jeśli będzie jechało 528i i 525d 70 km/h, i obaj kierowcy wcisną gaz w podłogę to 120km osiągnie szybciej 528i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AO - ale juz niema w ofercie R6 525d - zastapiono R4...

sorrki :mad2: , masz rację :cool2: , zmiana motoru weszła w produkcji od sierpnia 2011 a oznczenie te samo :mad2: ...

czyli obecnie jest wyżwyłowany diesel i wyżyłowana benzyna, trudny wybór...

 

AO no to pojechałeś z grubej rury :mrgreen:

 

co prędkości to doskonale wiesz, że to prawda, obecnie obydwaj używamy auta(nie BMW z awatara), które mogą jechać prawie ~300 :cool2: ile razy tak jechałeś :wink: :?: ? ja przez 4 miesiące w sumie może z 60 minut i to dlatego, że prawie cały czas siedzę w Niemczech...

 

ktory silnik ma lepsza elastycznosc czy 525xd czy 528ix? wasze pomiary i odczucia.....TO JEST DLA MNIE WAZNY PARAMETR przy zakupie auta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

diesel ma lepszą elastyczność ale czasy przyspieszeń od "x" do "y" tak jak pisał ci kolega monogramus na automacie masz porównywalne...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wszystkimi modelami podanymi przez ciebie (autora tematu) i moim zdaniem najlepszy kompromis między ceną a osiągami to 528xi. 525xd jest droższy, ma gorsze osiągi i prawdę mówiąc mimo większego momentu nie czuć go. Dodatkowo dźwięk diesla jest przeciętny ;) 530d to co innego - fajnie się jeździ, choć jak posmakowałem 528xi czyli 4-cylindrowca, to przyznam, że BMW zrobiło kawał dobrej roboty z tą benzynką - świetna kultura pracy, super osiągi i do tego cena jest atrakcyjna m.in dzięki niskiej akcyzie. W 530d bez sensu się dopłaca na starcie za wyższą akcyzę i to zdyskwalifikowało ten model jak ja kupowałem. Już lepiej za tą różnice dołożyć sobie jakieś fajne wyposażenie, bo w BMW jest w czym wybierać ;)

 

Dodałbym jeszcze to co napisał monogramus, że jak już się koniecznie uprzesz na 3.0d to lepiej dorzucić do 535.

 

Spalanie 528xi u mnie na tą chwilę to: miasto 11-13,5l/100km i poza miastem ok. 8-9l/100km. Tylko, że mój jest jeszcze trochę na dotarciu (2000km).

 

 

Jeszcze wspomnę o wyposażeniu, które moim zdaniem koniecznie trzeba wziąć:

- siedzenia komfortowe - bajka, super wygodne, dobrze, że dałem się przekonać jak czytałem to forum ;)

- kierownica sportowa - kosztuje grosze, a świetnie leży w dłoni i jest ładna.

- automatyczna klapa bagażnika - wiadomo, może nie koniecznie, ale myślę, że to super gadżet tak samo jak domykanie drzwi.

- navi pro - niektórzy mówią, że słaba, a inni tak jak ja, że bardzo dobra. Poza tym wielki ekran robi wrażenie i ma dysk twardy.

- bluetooth - wiadomo.

- head-up - świetna opcja, zapominasz w normalnym prędkościomierzu ;) Bardzo wygodna rzecz.

- surround view - od początku się na to napaliłem i miałem racje - fajna sprawa, podczas podjeżdżania pod krawężniki lub w ciasnych miejscach.

- night vision - co prawda rozpoznawanie osób raz działa a raz nie, ale w nocy spełnia swoją główną funkcję w 100% - widać wszystko.

- zestaw audio minimum "hifi"

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzieki za rady - fajnie, za wasze opinie pomiedzy 525xd a 528ix.

Tylko mnie dziwi jedno w salonie facet od sprzedazy mowil ze 525xd ma lepsza elastycznosc niz 528ix(wszystkie w automacie) !!! Czy tylko chcial sprzedac drozszy samochod:):)!?

 

Teraz sam musze znalesc jakis salon i wyprobowac oba silniki

 

A ktos ma 525XD i mierzyl elastycznosc w automacie od 60-100km/h?

Do wlascicieli 528ix moze sprawdzie ile ma od 60-100km/h ? bede badziej szczesliwy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.