Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,na wstępie chciałbym przeprosić gdyż pewnie to zły dział. Ale proszę o radę. Mam bmw e36, ale naszła mnie ochota na kupno drugiego BMW. Decyzja zapadła i chce E34. Tylko mam problem z wyborem silnika, nie znam się za bardzo. Chce aby autem dało się jeździć. Więc z wstępnych ustaleń skusił bym się na: 525 (192KM) , 530 (188KM), 535 ( 211KM). Jest też wersja 530 V8 ale bardzo mało. Czym większa moc tym lepiej. Więc moje pytanie które z tych silników będzie najlepszy i czym się kierować przy kupnie. Jakieś czułe punkty, z jakimi usterkami lepiej nie kupować itd. Dziękuję ;)))
Opublikowano

Daj sobie spokoj z 12 zaworowcami z poprzedniej epoki. Jezeli chcesz miec kompromis miedzy osiagami, a spalaniem to 525i 24V (chociaz te 2.5 tez potrafi chochlowac), a jezeli nieco wiecej osiagow to 540i lub 530i. Oczywiscie V8. Nawet 530i V8 jest zwawsze niz stare 535i. To sa bardzo solidne silniki i w miare nowoczesne. Fakty tez sa takie ze sa nieco drozsze w utrzymaniu. Ogolnie to prawda jest taka ze te wszystkie silniki pala powyzej 15 lpg w miescie czy tego chcesz czy nie. Wiec kierowanie sie tu spalaniem nie wiele da. Moje 2.0 pali prawie tyle samo LPG co 4.0 brata.

A po drugie to bylo mnostwo tematow o tym na forum :search:

Opublikowano
jednak uważam że m30 nie ustępuje v8. patrząc na konstrukcje jest starsza, ale co z tego? co daje v8? lepsze osiągi? no może. bo spalanie to nie. nie widze więcej plusów. m30 daje: mniejsze koszty serwisowania, pewnie i awaryjność mniejsza, mniejsze spalanie(tu ręki nie dam sobie uciąć bo v8 nie użytkowałem).

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
Silniki m30 to napewno stara konstrukcja ale w dobrych rekach nie do zajechania, Mam 535 lekko dlubniety i daje mi sporo frajdy, spalanie nawet do 20 lpg w miescie .
Pozdrawiam
Opublikowano
tez mam m30b35 i polecam spalanie w małym mieście od 16, każdy mechanik ci ogarnie ten silnik bez problemu. Jakbym miał brać v8 to tylko 4 litry.
Opublikowano
witam, silniki m50 sa dobre, 2,0 jak i 2,5 (uzytkowalem obydwa), co do m30 powiem tak, szukalem wczesniej e32 z silnikiem m60, trafila sie m30b30, zastanawialem sie nad tym silnikiem, bo stara konstrukcja no i brakowalo dzwieku V8 itp ale musze przyznac ze jestem bardzo zadowolony, jezeli byl w dobrych rekach, wszystko na biezaco pilnowane - nie ma czego sie obawiac w m30, co do spalania w m30 i m60 to jeden i drugi potrafi swoje "wypic" i niesadze ze m30 bedzie spalalo mniej, ale przeciez nie chodzi o spalanie :) pozdr
Opublikowano
jednak uważam że m30 nie ustępuje v8. patrząc na konstrukcje jest starsza, ale co z tego? co daje v8? lepsze osiągi? no może. bo spalanie to nie. nie widze więcej plusów. m30 daje: mniejsze koszty serwisowania, pewnie i awaryjność mniejsza, mniejsze spalanie(tu ręki nie dam sobie uciąć bo v8 nie użytkowałem).

Interesuje cie spalanie w takich litrarzach i porownujesz je pod tym wzgledem? Moze lepiej zainteresowac sie Dieslem? Bedzie lepszy od obu wymienionych. Ja jezdzilem M30B30, M30B35, M60B30 i M609B40 i przewaga V8 jest duuuza pod wzgledem radosci z jazdy oczywiscie. Bo czemu maja sluzyc takie piece?

Opublikowano
ale przed m50 mogłeś mieć m30b35 :) więc jednak myślałeś o m30, co do spalania, to napisałem wszystkie argumenty, bo w końcu mówimy który jakie ma wady i zalety. jednak coś w tym musiało być że przez parędziesiąt tat m30 był produkowany i wykorzystywany w nowych modelach. może jak będę miał kiedys v8 to zmienię zdanie...

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano

Myslalem o M30, ale stwierdzilem ze nie chce go miec, tym bardziej na LPG z tymi zwyklymi zaworami.

E34 to nowy model? :D

Opublikowano
Moje 2.0 pali prawie tyle samo LPG co 4.0 brata.

 

Ja bym sprzedal takie 2.0 i kupil V8 :>

Prawdopodobnie tak bede robil, lecz nie teraz. Za duzo wlozylem w niego kasy i pracy zeby komus teraz oddac wszystko to za pol ceny. Dobrze mi sie go uzytkuje wiec troche jeszcze nim pojezdze. Niestety automat i wlaczona klimatyzacja robi swoje.

Opublikowano

Dziwne macie tutaj wypowiedzi....

Posiadałem e23 735i muszę powiedzieć, że to naprawdę rewelacyjny silnik, na dwóch przelotowych tłumikach dźwięk w tunelu był CUDOWNY! prosty i nie śmiertelny.

Obecnie mam 3,0 v8, ta sama moc ale spalanie i koszty wyższe. Odnoszę wrażenie, że BMW robi lepsze silniki w rzędzie jak w V.

Opublikowano

V8 ma piękny dźwięk i to jest chyba w nim najlepsze ale m20, m30, m50 też potrafią dać sporo frajdy a i dźwięk rzędowej szóstki, jest piękny wszystko kwestia gotówki jaką dysponujesz na zakup sprzętu i jaką chcesz wydawać na jego eksploatację.

M20B20 M20B25 M30B30 M30B35 będą jeździły bez problemów na zwykłej instalacji LPG

M50B20 M50B25 M60B30 M60B40 lepiej mieć sekwencję.

Oczywiście koszty servisowania nowszych jednostek są nieco wyższe, ale co ważne mają łańcuch rozrządu.

Gdybyś decydował się na M50 szukaj Vanosa dają odpowiednio do pojemności 190/250 Nm już przy 4200 obr/min.

Życzę powodzenia sam kupiłem e34 tydzień temu ale zanim znalazłem godny uwagi egzemplarz zrobiłem 1200km po Polsce i obejrzałem 5 strupów.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano
V8 ma piękny dźwięk i to jest chyba w nim najlepsze ale m20, m30, m50 też potrafią dać sporo frajdy a i dźwięk rzędowej szóstki, jest piękny wszystko kwestia gotówki jaką dysponujesz na zakup sprzętu i jaką chcesz wydawać na jego eksploatację.

M20B20 M20B25 M30B30 M30B35 będą jeździły bez problemów na zwykłej instalacji LPG

M50B20 M50B25 M60B30 M60B40 lepiej mieć sekwencję.

Oczywiście koszty servisowania nowszych jednostek są nieco wyższe, ale co ważne mają łańcuch rozrządu.

Gdybyś decydował się na M50 szukaj Vanosa dają odpowiednio do pojemności 190/250 Nm już przy 4200 obr/min.

Życzę powodzenia sam kupiłem e34 tydzień temu ale zanim znalazłem godny uwagi egzemplarz zrobiłem 1200km po Polsce i obejrzałem 5 strupów.

 

 

kolego, a m30 nie jest na lancuchu? :) co do zwyklych istalacji LPG wole sie nie wypowiadac w temacie i nie komentowac tego ze bedzie bez problemow... tylko i wylacznie sekwencja, jezeli mniej niz 6 cylindrow mozna sobie ryzykowac ze zwyklymi instalacjami, takie jest moje zdanie.

Opublikowano

To tak. 4.0 jest bardzo ciężko znaleźć w "normalnej" cenie i stanie. Z wszystkich wypowiedzi wywnioskowałem że najlepiej brać 535 lub 525 (192KM) . I tak chyba uczynię ;). Wiadomo najlepiej by było M5. Ale niestety tyle pieniążków nie posiadam :(. Teraz tylko prosił bym was o rzeczy które najlepiej sprawdzić by nie kupić ładnej skarbonki. Na co zwracać uwagę ? . i czy duża różnica przesiąść się z e36 na e34 ?.

A do wydania myślę że to nie jest mało tak 6-7 tys.

Opublikowano
Różnicę odczujesz i to ogromną, przede wszystkim 6 cylindrowy silnik, zupełnie inna moc, dźwięk i kultura pracy. Jeśli chodzi o nadwozie - o wiele większe wymiary. Zupełnie inny komfort jazdy...no i trochę większe spalanie. Silniki są nie do zajeżdżenia ale zwróć uwagę na zawieszenie - głównie amortyzatory i wahacze , stan wnętrza i czy nie ma rdzy na progach, nadkolach i drzwiach.
Opublikowano
Różnicę odczujesz i to ogromną, przede wszystkim 6 cylindrowy silnik, zupełnie inna moc, dźwięk i kultura pracy. Jeśli chodzi o nadwozie - o wiele większe wymiary. Zupełnie inny komfort jazdy...no i trochę większe spalanie.

A ja myślałem, że e34 mają takie identyczne wymiary :shock:

Tu znajdziesz kilka wskazówek co do zakupu:

viewtopic.php?f=71&t=157744

Życzę powodzenia!

 

Co do zwykłej instalacji LPG działa bez problemów podstawowe czynniki odpowiadające za jej sprawne działanie to sprawny układ zapłonowy oraz prawidłowo wyregulowany skład mieszanki.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.