Skocz do zawartości

320d - spadek mocy, niebieski dym, słabe odpalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Panowie problem z moją 320d zaczął się podczas mrozów, które dobrze że się skończyły... chodź pojawiło się kilka innych problemów i po kolei postaram się je opisać ...

 

Problem pierwotnie pojawił się z odpalaniem, samochód pod chmurką po nocy dusił się przy odpalaniu, kręcił kilka razy, drżał i z wielkim trudem odpalał (niejednokrotnie gasł przy mniejszym duszeniu stacyjki).

Po odpaleniu pojawiały się na początku obroty około 1200-1300.... mijało kilka chwil i spadały na 800-900, po czym smród nie spalonej ropy i niebieski dym z wydechu... (Przy dodaniu gazu w zakresie od 1800 do góry też puszcza brzydką, niebieską chmurę).

Kolejnym defektem mojej 320-ki jest chodzący, klekocący odgłos silnika zaraz po ruszeniu.... słuchać go na sąsiednim osiedlu... Samochód jak się nagrzeje to trochę się wycisza ale i tak nie brzmi jak powinien.

 

Podczas jednego z chłodniejszych dni (około -20) zaraz po ruszeniu samochód totalnie nie miał siły jechać... Obroty powoli podnosiły się ale samochód nie przyspieszał pomimo pedału w podłodze)

 

Niewiele myśląc następnego dnia spróbowałem jeszcze raz i ku zdziwieniu dojechałem do znajomego warsztatu na kompa.... A komp po pomiarach nic nie znalazł?!?!

 

Powiem tak w samochód dużo już zainwestowałem bo zaczynając od najlepszej półki części eksploatacyjnych jak filtry, rolki, paski, dwumas wału korbowego, poduszki silnika, olej skrzyni, reszta płynów, kompletnie nowe zawieszenie, zmieniony wydech (wycięcie filtra cząstek stałych, wymiana złącza elastycznego, mocowań) itd... to co chwile mam z nim problem.

Faktem jest, że mam starszej generacji silnik bo nie CR a w tym roczniku powinien być (poprzedni właściciel zmienił). I tu się zastanawiał czy czegoś nie zwalił bo samochód od 1,5 roku jak nim jeżdżę zrobił jakieś 50tys i nigdy nawet chmurki nie puszczał....

 

Jeśli macie namiar na sprawdzony, uczciwy warsztat (byłem już rzekomo w 3 co tylko robią BMW) oraz jeśli przydarzyły wam się podobne objawy proszę o radę/pomoc.

 

Z góry dziękuję i Pozdrawiam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do sprawdzenia przepływomierz, jeśli masz włożony silnik 136km (jesteś tego pewny?), był z tym chyba często problem w innych autach, spisz jego numer i koledzy, którzy mają taki silnik podpowiedzą czy jest odpowiedni. A tak ogólnie to objawy chyba mogą wskazywać niestety na nieszczęsną pompę vp44 :mad2: Jest dużo tematów o tym silniku, poczytaj trochę, ja się w to nie zagłębiałem, bo mam CR.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ciężkie odpalanie może być spowodowane świecami żarowymi które nie grzeją. A co do przepływomierza jeśli masz numer z końcówką 314 to jest wadliwy i musisz zmienic na 468 po czym zrobic adaptacje. Ja tak zrobilem i auto jezdzi jak burza. Pozdrawiam
Opublikowano

Prawdopodobnie??! Tak poprzedni właściciel mówi, że 150km. Numer sprawdzę to będę wiedział co i jak... Tylko pytanie gdzie numer wybity jest? :?: :D

Pozdrawiam,

Opublikowano

150 KM to silnik po lifcie na szynie CR

Przed liftem silnik miał 136 KM i miał pompę VP44

Musisz zrobić dobra diagnostykę, przepływomierz może padać albo masz problem z ciśnieniem doładowania dlatego więcej paliwa jest lane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

150 km - M47N (M47TU)

136 km - M47

gdzieś na pewno znajdziesz symbol, jak nie to wrzucaj fotkę silnika i będzie jasność, lub sam porównaj na otomoto.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Na bank z wyglądu 150km sprawdzałem starsze modele i faktycznie inna zabudowa - zasłonięty bardziej silnik itd... no ale skoro poprzednik rzekomo wymienił na starszej generacji silnik to jak mógł wsadzić 150km jak nie było przed liftem?? MOŻE BARAN pozostawił CR a mówił bym wyciął filtr?!.... W każdym razie wciąż liczę na waszą pomoc jeśli chodzi o znawcę tematu - dobrego mechanika, który pomoże i zrobi porządek z moją 3-ką...

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Poszukaj tutaj:

viewforum.php?f=10

Może znajdziesz kogoś w swojej okolicy.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

Przepraszam, nie dodałem że na co dzień poruszam się po Warszawie więc preferowana prze zemnie lokalizacja warsztatu to okolice "stolicy"...

Jeśli macie namiar na serwis bądź fachowca nie związany z np: okolice Wilanowa (Zawady) czy Pragą (Północ) - gdzie już sprawdzałem zajebi...ch mechaników od BMW (tzw. polecenia to proszę o pomoc).

Pozdrawiam,

Opublikowano
Pewnie auto miało silnik EU4 a teraz ma EU3. De fakto to oba są po liftowe w sensie 150 KM ale mają inną turbinę, wtryski i przepływomierz.
Opublikowano

Dziś (22:30) znów stracił moc... Jechałem po pracy ponad 130km/h (dynamicznie przyspieszałem), po chwili postoju na światłach ruszam... Jedynka powoli do przodu, wrzucam dwójkę i [BAD] nie ma siły jechać......, powoli podciągnął do 2200 obrotów(jakieś 10sekund to trwało :duh: ) wrzuciłem trójkę i delikatnie zacząłem przyspieszać (znów zamulił) puściłem gaz, dodałem, puściłem i ponownie... obroty skoczyły do 2500, wrzucam czwórkę obroty 1700 i zaczyna znów się zbierać?!?! :evil:. Jechałem jeszcze przez 6km do domu i cały czas mu nie odpuszczałem..pedał w podłogę, maksymalne obroty do zmiany biegu, kilka świateł i NIC!!! :mad2: Fenomenalne było to, że nie kopcił! od samego początku spod pracy a kopcenie ostatnio jest największą bolączką! :mad2:

 

Kolega przy tej sytuacji w zimę podpinał mi się pod kompa i wyszedł jakiś błąd związany z złym ciśnieniem turbodoładowania.... Mieliście taki błąd??? :?:

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

sprawdź jeszcze raz te błędy , jak się powtórzy dotyczący doładowania to tak w ciemno w Twoim roczniku mogę obstawiać uszkodzene sterowanie turbo , tam jest elektroniczne i lubi się zepsuć ...

jedź na diagnostykę ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
No i umarła... zakopciła pół warszawy, straciła moc i jak się zatrzymałem to olej zniknął z silnika (pod spodem sucho) i tak czeka do 21 kiedy będzie wolny mechanik... MASAKRA :evil: :mad2: :duh: :cry2: stawiam na uszczelkę pod głowicą.... :mad2:
Opublikowano
Nie wiem sam...faktem jest, że kiedyś jej świst było delikatnie słychać ale od dwóch miesięcy nie zauważyłem by gwizdała;/
Opublikowano
Odbudowanie turbiny plus robocizna plus olej plus filtry. Ponad 2 tys. nie twoje.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Odbudowanie turbiny plus robocizna plus olej plus filtry. Ponad 2 tys. nie twoje.

 

Nie wytrzymałem do 21.04 i pojechałem do znajomego warsztatu...

Kolega Krzysztof_Toruń miał rację - sprawca zamieszania to turbina i całkowicie zmielony wirnik :mad2: regeneracja + cała reszta + wyczyszczenie osprzętu - 1500pln. Mam pytanie czy po regeneracji trzeba zwrócić specjalnie uwagę na styl jazdy oraz czy przy regeneracji trzeba zmieniać jakieś ustawienia w kompie??? Ewentualnie o co zadbać?

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Zakładałem, że koszty będą większe. Domyślam się, że olej wymieniony, filtr powietrza i oleju również, odma wyczyszczona.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.