Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 296
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Obecnie sprężyny mają średnicę wewn. ok. 10.4 mm (oznaczenie 20/10). Tłoczysko teleskopu jakieś 8,2. Chcę kupić sprężyny o mniejszej średnicy tj. 16/8 aby zlikwidować luz. Jak dobiorą mniejsze średnicy to spadnie siła więc powinny być mocniejsze.W przyszłym tygodniu dam znać.
Opublikowano

Na dzień dzisiejszy mam założone sprężyny CZERWONE (LHD16089 ) sredn. zewn. 16mm, wewn. 8mm, L=89 mm.

Działa, jednak sporadycznie sprężyna zachowuje się tak jakby nie miała siły odbić klapy do góry. Może wystarczyłoby dodać jedną podkładkę, ale cały czas próbuję to zoptymalizować przy pomocy dwóch elementów.

Jak zjadę za miesiąc z delegacji to kupię ŻÓŁTĄ sprężynę LXD16089.

Opublikowano

Kolego .

Zakupiłem poszczególne elementy takie jak podałeś. Siłowniki z FA Krosno i sprężyny z FCPK Bytów. Tylko jest problem właśnie z odskoczeniem klapy od zamka. Jak wcisnę pilota to klapa się otworzy, ale dalej nie drgnie. Jak pomogę jej trochę ręką to sprężyny dają radę ją unieść. Zauważyłem, że siłownik się kładzie przy zamkniętej klapie i teraz trzeba coś pokombinować, aby coś delikatnie uniosło klapę a tym samym i siłownik. Wtedy sprężyna i siłownik bez problemu dokona reszty. Robiłeś jakąś regulację po zainstalowaniu siłowników i sprężyn przy zamku lub odbojach?

Opublikowano

Kolego,

tylko proszę bez pretensjonalnego tonu. Najwięcej uwag mają Ci co nic nie robią tylko chcą iść na gotowca.

 

Jak widać na filmie mój zestaw działa. Co prawda po jednym dniu nie ruszania klapy, jakby sprężyny straciły na mocy i klapa się nie otwiera. Jeżeli poruszam nią chwilę to sprężyny się trochę odprężą i układ działa do następnego postoju. Tak wiem.... nie powinno tak być.

Dlatego też pisałem, że zajmę się optymalizacją. Jestem poza PL, więc nie mam czasu na zabawę. Kluczę do efektywnego działania jest siła sprężyny i jej długość.

 

Jak rozwiążę problem to dam znać. Jeżeli będziesz miał pomysł to również się pochwal. Ja na testy sprężyn straciłem dużo czasu i $.

Opublikowano

Kolego.

Nie mam żadnych pretensji, ani nie używam tonu pretensjonalnego. :cool2:

Spytałem się grzecznie, czy coś może trzeba jeszcze pokombinować przy zawiasie, albo zamku, a może zastosowałeś jakieś sprężyny jako dodatkowe odboje. Nie no OK, dzięki bardzo za podpowiedź z częściami. Teraz też muszę coś trochę pokombinować aby klapa sama delikatnie odskoczyła. Reszta fajnie chodzi jak już się trochę klapa uniesie. :cool2:

Opublikowano

Dzięki kolego za pomoc w wyborze siłowników :-)

 

Jestem w tym samym miejscu,

pomyślałem aby w miejsce odbojników, zastosować coś takiego:

http://www.precisionts.co.uk/tecapres-gas-springs.html

 

http://tecapres.com/en/downloads/catalogos/download/414_f66aab558071d541fdc59dba7bb32e7a

 

tylko jakie dobrać?

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

Hmmm.

A może tak spróbować pokombinować ze sprężyną na zawias. Żeby unosiła zawias lekko do góry. Może zda egzamin sprężyna naciągowa zastosowana na przegubie zawiasa. Trzeba pomyśleć, pomierzyć, pokombinować. Jak na razie to plus jest taki, że jak siedzę w samochodzie to nikt nie napier.....la klapą bagażnika przy zamykaniu.

Opublikowano
Wczoraj dołożyłem na szybko pod mojej czerwonej sprężyny LHD16089 po 2 podkladki pod śruby M8 i mechanizm chodzi płynnie bez zadnych przestoi. Dzisiaj rano po całej nocy także bez zarzutów. Po powrocie do PL kupię sprężyny żółte LXD16089 i zobaczymy.
Opublikowano (edytowane)

Sprężyna po zamknięciu klapy jest na maxa ściśnięta.

Dołożenie podkładek powoduje naprężenia i jeszcze cięższe zamykanie klapy.

Myślę że trzeba iść w kierunku odbojników, tak by w początkowej fazie pomagały podnieść klapę.

Szukam jakiegoś rozwiązania

nasz odbojnik wygląda tak:

http://allegro.pl/bmw-e60-e61-lif-e90-f02-f04-f07-odbojnik-klapy-tyl-i5597374916.html

 

od E93 jest taki,

http://allegro.pl/bmw-e93-e89-z4-odbojnik-klapy-tyl-7179237-i5094748814.html

też ma dwa bolce mocujące- podobnie jak w E90, tylko jaki rozstaw?

Jeśli by podpasował byłoby super

 

może coś z tego:

https://www.google.pl/search?q=1K8827761C&safe=off&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI4J-p39i5xwIVKO5yCh1_fghk&biw=1280&bih=675#imgrc=-7Tq-d-LKGfnoM%3A

 

lub:

http://www.precisionts.co.uk/tecapres-gas-springs.html

Edytowane przez frack

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano
Sprężyna po zamknięciu klapy jest na maxa ściśnięta.

Dołożenie podkładek powoduje naprężenia i jeszcze cięższe zamykanie klapy.

Myślę że trzeba iść w kierunku odbojników, tak by w początkowej fazie pomagały podnieść klapę.

Szukam jakiegoś rozwiązania

nasz odbojnik wygląda tak:

http://allegro.pl/bmw-e60-e61-lif-e90-f02-f04-f07-odbojnik-klapy-tyl-i5597374916.html

 

może coś z tego:

https://www.google.pl/search?q=1K8827761C&safe=off&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI4J-p39i5xwIVKO5yCh1_fghk&biw=1280&bih=675#imgrc=-7Tq-d-LKGfnoM%3A

 

lub:

http://www.precisionts.co.uk/tecapres-gas-springs.html

 

od E93?

http://allegro.pl/bmw-e93-e89-z4-odbojnik-klapy-tyl-7179237-i5094748814.html

 

 

 

Może odbojnik z wyrzutnikiem:

 

viewtopic.php?f=15&t=238990

Opublikowano

Może jako wyrzutnik zastosować to:

http://tecapres.com/en/productos/gas-springs/serie-micro/micro-25

oryginalne odbojniki łatwo zdemontować, wystarczy zdjąć wykładzine, przekręcić kluczem 30 mm w lewo by wyjąć czpień, wypchnąć do środka dwa kołki(uważać by nie wleciały w klape) wyjąć odbojnik. Odbojnik też jest rozbieralny

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

Spójrz proszę z jaką siłą działąją owe siłowniki. 275 daN to ok. 270 kg. Nasze teleskopy mają po 50kg szt. Do tego drugie tyle mają sprężyny naciskowe. Więc na całym układzie masz już ok. 200 kg.

Wg mnie fajnie byłoby wkręcić w miejsce zaślepek klapy seryjne odbojniki z innej wersji.

Po dołożeniu przeze mnie podkładek układ funkcjonuje 3 dzień bez zarzutu. Jednak pomyślę w przyszłości o zastosowaniu odbojników klapy oraz zmniejszeniu siły w układzie.

Opublikowano

Może pójść w kierunku rozwiązania jakie jest stosowane w F10

http://allegro.pl/bmw-f10-silownik-teleskop-sprezyny-klapy-7204367-i5485184828.html

 

Wystarczy odkręcić główki, dać podkładki ( najlepiej takie miseczki) i dobrać sprężyny.

Wewnętrzna średnica sprężyny z luzem- powiedzmy 25-30 mm, długość około 35 cm

 

Pomoże ktoś określić sztywność, grubość drutu itd?

http://www.vanel.com/compression-simple-search.php?lang=polish&sessionid=942541939155dae71f0c35d684197873515213243735345

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Sie meczycie dalem wam przepis na gotowe rozwiazanie ktore dziala a wy nadal kombinijecie.

Tylko po roku silowniki stracily troche na mocy, dlatego kupilem tym razem nieco drozsze od tych wspomnianych w poscie wczesniej.http://www.ebay.de/itm/321665586175?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Pozdr

Opublikowano
Sie meczycie dalem wam przepis na gotowe rozwiazanie ktore dziala a wy nadal kombinijecie.

Tylko po roku silowniki stracily troche na mocy, dlatego kupilem tym razem nieco drozsze od tych wspomnianych w poscie wczesniej.http://www.ebay.de/itm/321665586175?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Pozdr

chłopaki kombinują żeby było jak najprościej, fajnie by było to zrobić tylko dwoma elementami.

 

 

rockybor, coś ruszyło? :)

Opublikowano

W sumie u mnie działa na 3 elementach:

 

- teleskopy,

- sprezyny naciskowe,

- 2 podkladki

 

Jak kilka dni się nie używa klapy to potrafi nie odskoczyć. Jak codziennie to działa aż miło. Może kiedyś znajdę czas i spróbuję dodać odbojniki wg propozycji frack.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Opcja, która działa u mnie zawsze to:

- teleskopy,

- sprężyny czerwone LHD16089

- 3 podkładki

 

Na początku z 3 podkładkami ciężko było z zamykaniem, ale teraz w miarę ładnie się wyrobiło i jest niezawodne.

 

http://s16.postimg.org/90rqrapmp/P60125_155246.jpg

 

Potwierdzam, ten zestaw działa w 100%.

Te pęknięte plastiki można usunąć.

Sprężyna z trzema podkładkami lepiej jak są na dole siłownika.

Można je połączyć ze sprężyną za pomocą koszulki termo i wtedy ich nie widać.

 

Sprężyny ze względów estetycznych, warto pomalować na czarno :-)

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

Ok. 20 zł. za 2 szt. przy 40% rabatu.

Możesz poszukać innego dostawcy niż FCPK Bytów. Ważne aby sprężyny było zgodne z ISO 10243.

Opublikowano

Podoba mi się ten mod na wiosnę zamontuje go u siebie :lol:

 

Mam tylko pytanie, czy ta sprężyna co jest czerwona LHD16089 można zamówić w innym kolorze?

Czy te kolory przypisane są do konkretnych wymiarów.

 

I czy te teleskopy gazowe od KIA Picano pasują P&P czy coś trzeba przerabiać?

 

 

Czyli potrzebny zestaw to:

- 2szt. teleskopy gazowe FA 31293.00 Krosno do KIA Picanto 05/11

- 2szt. sprężyn czerwone LHD16089

- 6 podkładek

 

Pozdrawiam...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.