Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiec pytalem szefa to male gowno przychodzi z markizami wiec nie wiem gdzie to dostac. Musisz wymyslec cos o grubosci okolo 1cm co by miedzy zawias wstawic.
  • Odpowiedzi 296
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
no to lipa, ale dzięki za informacje. nic sensownego nie mogę znaleźć póki co. nauczyłem się już łapać klapę pod koniec ręką żeby tak nie szarpała. Może przypadkiem trafie na jakiś fajny stoper albo trochę te siłowniki się zużyją:)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Opublikowano
Jak nie mozecie dostac to poszukajcie masywnyh glowek z plastiku np od starego passata moga byc uzywane gwint trzeba na m8 przerobic ale to jest plastik i idzie bez problemu die likatnie rozwiercic i wkrecic na telwskop. U mnie trzyma do dzis
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, znalazłem, sprawdziłem i zdał egzamin u mnie ogranicznik.

 

Zastosowałem taki oto przegub widełkowy:

http://pneumatyka-pl.timmer-pneumatik.de/artikel/artbild/maxi/z-gki-e-stz2.jpg

 

http://www.kipp.pl/xs_db/BILD_DB/Z/Z2/www/13436/Z27624.jpg

 

B-6

G-12

D1-6

D2-M6

D3- 10

L1- 31

L2 - 24

L3 - 9

A - 12

 

 

W dziurkę w zawiasie umieściłem po 3 podkładki na śrubę 6, średnica zewnętrzna 10mm. W dolny gwint przegubu wkręciłem śrubę ( trochę spiłowałem główkę )., dzięki temu oryginalna guma w ograniczniku się nie odciska, a w razie czego mogę odkręcając regulować odległość ogranicznika.

http://www.fistachland.pl/Temp/bag1.jpghttp://www.fistachland.pl/Temp/bag2.jpg

DLA CHĘTNYCH MAM 2sz takich przegubów --- sprzedam za 15zł za sztukę + przesyłka np poleconym priorytetem

Opublikowano
Brawo za znalezienie ogranicznika, u mnie po monatzu niebieskich sprezyn klapa idzie do gory do dzis ,a moda na niebieskich zrobilem 21 maja.
Opublikowano
u mnie jest podobnie i nawet plastikowe główki jeszcze dają radę. Fistach masz możliwość wrzucenia filmu jak zatrzymuje się u Ciebie klapa z tymi ogranicznikami?
Opublikowano
dzięki za filmik. działa super :cool2:
Opublikowano
wczoraj trochę odkręciłem śrubę żeby szybciej zatrzymywał, ciut lepiej jeszcze jest :)
Opublikowano

Panowie super to ogarnęliście :cool2: ! Prośbę mam taką aby podsumować posta , czyli podajcie jeszcze raz w jednym kawałku linki do stron co potrzeba kupić już na 1000%, tak aby można było zamówić kpl .Najlepiej jak by to było z Polski.

1- amortyzator

2- ogranicznik

3- podkładki (gdzie je zakładamy?i ile sztuk)

4- sprężyna

5- śruba plus nakrętka (rozmiar)

Tylko proszę nie odpisujcie, że to już wyżej było opisywane i podane linki :cool2: i jeszcze proszę o krótką instrukcje jak zdemontować amortyzator i umieścić sprężynę.

Opublikowano

No dobra:

 

Co jest potrzebne:

 

1) 2szt siłowniki gazowe od BMW E39 540N, całkowita długość 345-6mmm, skok 100mm

- UWAGA ! E39 siłownik z jednej strony mają przegub kulowy jak E90, a z drugiej przegub płaski. Potrzebny jest zakup siłownika albo od razu z obu strony z przegubem kulowym ( nie znalazłem osobiście takiego) albo z opcją wykręcania przegubu płaskiego ( takiego użyłem ) - na Allegor takich nie znalazłem.

OBRAZOWO:

10362743_660893127316956_896822503_n.jpg?oh=1e6ee868bc21fddd5154d231f67ab40d&oe=53D0B0CC&__gda__=1406186961_8231a908ec49d28fb3ee66caa6872645

Osobiście kupiłem taki na ebay-u, niestety z Niemiec: http://www.ebay.de/itm/360760402761?ssPageName=STRK%3AMEWNX%3AIT&_trksid=p3984.m1497.l2649 14,09 EURO za 2szt // Gratulacje i podziękowania dla DW1225 za znalezienie i podzielenie się info

 

2) Przy zakupie takich siłowników jak ja konieczne są 2 dodatkowe główki od przegubów kulowych= przegub kątowy

http://www.kipp.pl/xs_db/BILD_DB/2/www/30242/27655_B.jpg

 

GWINT w tych siłownikach jest M8, głowa w bagażniku E90 - 10 -----> dlatego nie ma takiego co by pasował idealnie na stronie np kipp.pl i innych. Trzeba w tym miejscu pokombinować. Ja swoje (niestety) plastikowe na główkę 10 z jakiś starych siłowników dostałem od mechanika, przegwintowałem z M6 na M8 i działają.

 

3) 2szt sprężyna SZ 8010.20 x 032 NIEBIESKIE

http://ecx.images-amazon.com/images/I/511dJGg5BxL._SL500_SS100_.jpg-

Zamówiłem i odebrałem osobiście we Wrocławiu - http://www.penta-polska.pl/steinel_6.htm 9,60 PLN za sztukę

 

4) Ogranicznik - - ja wymyśliłem i zrobiłem z przegubu widełkowego o szparze 6mm. Trzeba szukać np na Allego ( jak coś mam 2 szt na zbyciu ).

Cena zakupu około 15szł za sztukę ,

+ tego 6 podkładek M6 średnica zewnętrzna 10mm czytaj niżej.

+ 2 szt krótkiej śruby M6 czytaj niżej

http://pneumatyka-pl.timmer-pneumatik.de/artikel/artbild/maxi/z-gki-e-stz2.jpg

 

5) 2 podkładki na śrubę M8.

http://www.driftshop.pl/shop/files/pod_tu8_1.jpg

 

 

 

JAK ZROBIĆ:

1) demontujemy stare siłowniki - na główkach przegubów są takie metalowe blaszki - blokady, niewielkim płaskim śrubokrętem przy użyciu odrobiny siły należy je podważyć i przesunąć. Wtedy już wystarczy pociągnąć i zejdą z kulki. Róbcie to przy maksymalnie otwartej klapie.

2) przygotowujemy siłownik nowy;

A) z jednej strony: na rurkę siłownika umieszczamy sprężynę, na gwint podkładkę i zakręcamy główkę przegubu kątowego/kulowego ---- 33sek na filmiku końcowym

B) z drugiej strony mamy tylko główkę przegubu kulowego

 

3) zakładamy tak przygotowane zestawy

4) w związku z tym że te siłowniki są nieznacznie krótsze od oryginałów E90 potrzebne jest przerobienie ogranicznika żeby klapa nie latała i szarpała zawiasów. Jeśli zdecydujecie się na rozwiązanie takie jak ja to do takiego przegubu widełkowego należy wkręcić śrubę M6 - w zależności jakiej macie długości, ja swoje musiałem skrócić. Dzięki temu nie wyrzyna/wycina w oryginalny gumce otworka, nie odciska się, a w razie czego mogę odkręcając regulować odległość ogranicznika. W dziurkę w zawiasie umieściłem po 3 podkładki na śrubę 6, średnica zewnętrzna 10mm.

http://www.fistachland.pl/Temp/bag1.JPG

 

To wszystko mocujemy do zawiasa, mogą być dołączone do przegubu szpilki, ja zdecydowałem się zamienić to na normalną śrubę i ostatecznie wygląda to tak:

http://www.fistachland.pl/Temp/bag2.JPG

 

 

 

 

EFEKT KOŃCOWY:

 

 

POZDRAWIAM I ŻYCZĘ POWODZENIA ( na tą chwilę - 22.07 - mod używam intensywnie od 2 tyg i działa ).

Opublikowano
Moim zdaniem tak, ja mam pre lci, a DW1225 z tego co widać na jego filmach na wersji po lifcie.
Opublikowano
Moim zdaniem tak, ja mam pre lci, a DW1225 z tego co widać na jego filmach na wersji po lifcie.

przed liftem nie bylo stac na mlodszy rocznik :mrgreen:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie,

odświeżę trochę temat.

 

Przymierzam się do modyfikacji. Znalazłem dwóch dostawców, którzy są w stanie dostarczyć bardzo zbliżone siłowniki teleskopowe do OEM lecz z siłą ok. 500N.

Cena KROSNO 117zł a Master 59€. Co sądzicie klubowicze o tym, ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi firmami.

 

Web

http://www.springmasters.pl/sprezyny_gazowe/sprezyny_pchajace/seria_819.html

 

Fotka

http://zapodaj.net/e9f3405b8f70b.jpg.html>SPRING_MASTERS.JPG

 

Web

http://www.fakrosno.pl/pl-PL/industrial/produkty/sprezyny_gazowe/katalog_industrialny

 

Fotka

http://zapodaj.net/2de8f80f1ff6f.jpg.html>KROSNO.JPG

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

moja wersja:

 

 

Potrzebne tylko dwa artykuły:

 

- Sprężyny gazowe FA 31293.00 Krosno do KIA Picanto hatchback 05/11

http://i62.tinypic.com/2r44oip.jpg

 

- Sprężyny naciskowe LMD20089 - FCPK Bytow

http://i62.tinypic.com/rbf6zp.jpg

 

Pozdrawiam

Sebastian

Opublikowano
Witam,

moja wersja:

 

 

Potrzebne tylko dwa artykuły:

 

Pozdrawiam

Sebastian

 

Gdzie je kupowałeś?

A jak to się będzie miało w e91?

-------------------

Artur

Opublikowano

Teleskopy

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=26960444&id=18715

 

Ja osobiście kupiłem w Krosno http://www.fakrosno.pl/ i przepłaciłem 2 razy a paczka doszła od Pana z allegro w/w.

 

Sprężyny naciskowe

FCPK Bytów

http://fcpk.pl/pl/kontakt/

 

Do E91 nie mam pojęcia jak się to odnosi.

Musisz dobrać sobie długości teleskopów a potem sprężyny naciskowe.

Ja kupiłem kilka różnych kompletów i jeden z nich tylko zadziałał. Za tydzień biorę się za optymalizację projektu. Spróbuję dobrać sprężyny o mniejszej wewn. średnicy a podobnej sile.

Opublikowano

Dużo większej siły :), ale da się jedną ręką to zrobić.

W przyszłym tygodniu zabieram się za optymalizację projektu. Poinformuję jak coś zmienię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.