Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dzisiaj wymieniałem olej w nowo zakupionym samochodzie. mechanicy wlali mi pól syntetyk castrol 10W40 bo mówią ze wcześniej był taki lany (pokazali mi 2 nalepki na silniku od olejów)... czy mogę na takim jeździć ? wcześniej przewertowałem forum i widziałem ze zalecany był 5w30... co o tym sadzicie ? samochód ma 185 tys przebiegu (tak pokazują zegary przynajmniej)...

pozdrawiam...

Opublikowano
NAJLEPSZYM olej dla silnika jest ten na którym już jakiś czas jeździł, a 10W40 castrol jest BARDZO dobry. ja juz na takim zrobiłem ponad 40 tys. oczywiscie wymiana co 10-13 tys.
Opublikowano

"Pelny syntetyk jez przewidziany do tego silnika ,wiec sam sobie odp czy 10w to dobry wybor?" ja naprade nie znam sie na olejach wiec nie chce odpowiadac na pytanie na ktore nie znam odpowiedzi :P

najwazniejsze pytanie: mozna wogole teraz zmienic na pełny syntetyk jezeli samochod jezdzil powiedzmy ze 2 lata na pol syntetyku ? bardzo prosze o odpowiedz na to pytanie...

 

to myslicie ze powinienem zmienic szybko olej na 5W30 czy jezdzic na tym ?

 

 

yarq89 z tego co widze to masz taki sam samochod i taki sam silnik... na pewno jest ok ten olej ?

 

pozdrawiam...

Opublikowano

teraz mam kupic 5w30 i zmienic ? nic sie nie stanie ? silnik sie nie rozszczelni ? nie bedzie cieklo ? tego sie wlasnie obawiam...

 

pozdrawiam...

Opublikowano
najpierw sprawdź ciśnienie jakie masz na 10W40 dopiero później rozważ ewentualną zmiane na 5 lub 0. Rób jak uważasz bądź jak uważają wypowiadający się tutaj. Chciałeś porady to Ci powiedziałem, że ja leje 10 i wszystko jest jak najbardziej OK. Przynajmniej wiem, że mam odpowiednie ciśnienie, ale jakby wcześniej był np. 5W40 to też bym takiego używał, jednak wiem, że dobrze lać taki na jakim pracował więc tego nie zmieniam bo wiem czym to grozi. Co do ilości to ja kupuje castrol magnatec 10W40 4l + 1l i do silnika wchodzi mi około 4,5l a 0,5 mam na dolewke i jeszcze nigdy przed kolejną zmianą mi nie brakło więc 0,5l w bagażniku na dolewke w zupełności mi wystarcza. Łącznie 5l oleju i jeśli masz sprawny silnik to w ci styknie. Pamiętaj, że nie znasz przeszłości auta, nie wiesz ile ma przebiegu i DLACZEGO poprzedni właściciel zmienił na 10...
Opublikowano
Witam. Olej 5W-30 jest wymagany jeżeli auto jest wyposażone w DPF(specyfikacja oleju musi być LL-04). Jeżeli w aucie tego nie ma to spokojnie można lać 5W-40. Ważna jest specyfikacja, a u ciebie powinna być BMW LL-01
Opublikowano

wg mnie lanie oleju 0w-xx do 12 letniego samochodu który pewnie z 400 tysi ma już nalatane to jest gruba przesada. Nie oszukujmy się to nie są nowe samochody i już nie będą, choćbyśmy nie wiem jak o nie dbali i jak tego chcieli. Nie wiadomo jak długo już jeździ na 10wxx i pewnie też nie bez powodu. Producent owszem przewiduje taki a taki olej ale przewiduje również że nie trzeba wymieniac olejów w skrzyniach, dyfrach itp i wogóle przewiduje że po 5 latach kupisz nowe auto.

 

Aha sam jeżdże na 5w-40 :D

Opublikowano
Oczywiście że nie bez powodu jeździ na 10W - albo poprzedniemu właścicielowi polecił go niedouczony staromodny mechanik albo poprzedni właściciel chciał zaoszczędzić na oleju.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Rób jak uważasz bądź jak uważają wypowiadający się tutaj.

Wypowiadający się tutaj robią jak poleca BMW, Ty robisz jak ktoś kiedyś komuś polecił lub jak sobie to sam wymyśliłeś. Musisz wiedzieć, że legendy o "rozszczelnianiu" silnika, o braniu oleju, kompresji, itp to jedno, a drugie to fakt, ze dobry olej w silniku, szczególnie mocniejszym, do tego jeszcze doładowanym to lepsze smarowanie, mniejsze zużycie elementów przy zimnym starcie, dłuższe życie turbiny itd. Silniki turbodoładowane = bezwzględnie olej 0W/5W. Jak silnik bierze olej w dużych ilościach to trzeba go naprawić lub wymienić. Jak ktoś uważa że lanie przyzwoitego oleju to "przesadne dbanie" o auto, bo ma już 10 czy 12 lat to polecam mu sprawdzone konstrukcje włoskich i francuskich producentów 1.2/1.4 8v, uwielbiające oleje 10w i 15w.

Edytowane przez kwiatus19
Opublikowano
Oczywiście że nie bez powodu jeździ na 10W - albo poprzedniemu właścicielowi polecił go niedouczony staromodny mechanik albo poprzedni właściciel chciał zaoszczędzić na oleju.

Oczywiście najprawdopodobniej masz rację ale pewności nie można mieć. Jak pisałem wyżej polecam 5w-xx. Ewentualnie płukanie najpierw ale to już niech ktoś mądrzejszy się wypowie na ten temat ode mnie.

Opublikowano
Ilu użytkowników tyle teorii. Na twoim miejscu w życiu bym nie zalał bardziej syntetycznego niż 5W40. Olej smaruje, chłodzi, tłumi hałasy, zabezpiecza przed korozją, USZCZELNIA i usuwa zanieczyszczenia. Pewnie poprzedni właściciel miał dosyć tego że pomiędzy zmianami musiał dolewac litre czy więcej więc zmienił na 10. Ja mam 10 i nie planuje zmienić. Jak zatre silnik to dam znać :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ilość osób, które poleca Ci 5W mówi sama za siebie :mrgreen: ja też jestem za :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ilu użytkowników tyle teorii. Na twoim miejscu w życiu bym nie zalał bardziej syntetycznego niż 5W40. Olej smaruje, chłodzi, tłumi hałasy, zabezpiecza przed korozją, USZCZELNIA i usuwa zanieczyszczenia.

Kolego teorii jest wiele, prawda zawsze tylko jedna :cool2: . Proponuję poczytać instrukcję serwisową i zalecenia producenta Twojego samochodu czyli BMW. Znajdź mi proszę w tej serwisówce informację, że po przebiegu XXX.XXX należy zalać pólsyntetyk. :duh: A jak już auto pije 1-2 litry między wymianami, to dlaczego "marnować" kasę na półsyntetyk jak można zalać minerała. Nie ubieraj w ideologie zwykłych "pseudo" oszczędności. Ja podałem Ci źródło moich informacji, proszę podaj mi wiarygodne źródło Twojej teorii rodem z FSO. :mrgreen:

Opublikowano
Kolego teorii jest wiele, prawda zawsze tylko jedna :cool2: . Proponuję poczytać instrukcję serwisową i zalecenia producenta Twojego samochodu czyli BMW. Znajdź mi proszę w tej serwisówce informację, że po przebiegu XXX.XXX należy zalać pólsyntetyk. :duh: A jak już auto pije 1-2 litry między wymianami, to dlaczego "marnować" kasę na półsyntetyk jak można zalać minerała. Nie ubieraj w ideologie zwykłych "pseudo" oszczędności. Ja podałem Ci źródło moich informacji, proszę podaj mi wiarygodne źródło Twojej teorii rodem z FSO. :mrgreen:

skoro taki oblatany jestes w tym co zaleca bmw to powinienes poczytac co mowi o oleju mineralnym :duh:

a jeśli chodzi o mnie to możesz sobie zalać nawet olej z biedronki. BMW podaje również wymiane co 30 tys. stosujesz sie do tych wytycznych w aucie, które ma pewnie z 300 tys.????? ciekawe...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skoro taki oblatany jestes w tym co zaleca bmw to powinienes poczytac co mowi o oleju mineralnym :duh:

a jeśli chodzi o mnie to możesz sobie zalać nawet olej z biedronki. BMW podaje również wymiane co 30 tys. stosujesz sie do tych wytycznych w aucie, które ma pewnie z 300 tys.????? ciekawe...

Jak już Ci pisałem, BMW NIC NIE MÓWI o oleju półsyntetycznym a tym bardziej mineralnym, więc nie jestem "oblatany". Mój poprzedni diesel miał niewiele mniej niż 300 tys i na 5w40 pracował wyśmienicie, ubytków oleju nie było, a auto trochę kilometrów ze mną zrobiło.

Odpowiesz na moje pytanie ?? Podaj jakieś źródło informacji o tym kiedy i z jakich powodów przechodzi się na gorszy olej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.