Skocz do zawartości

[530d]Skrzynia automat-jaki moment obr.przeniesie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich :) Chce zrobić hipa do swojej bmw e39 530d lecz zastanawiam się jaką mam skrzynie biegów. Oznaczenie jej to: A5S 390R-WG. Z tego co wiem to montowane były 3skrzynie do e39 (automat) z różną maksymalną wytrzymałością. Którą ja posiadam?
Opublikowano
jest to skrzynia GM-opel, która przenosi max. moment obr. 390 Nm

Kolega już napisał ile Twoja może przenieść A5S 390R to bezpieczne 390 Nm i A5S 360R odpowiednio 360Nm Jest to bezpieczny moment jaki może przenieśc ale jak wiadomo te skrzynie nie radzą sobie z fabrycznym programem silnika a chip na pewno tego nie poprawi :duh: ...też mnie kusiło, ale odpuściłem sobie...

Opublikowano

ale jak wiadomo te skrzynie nie radzą sobie z fabrycznym programem silnika a chip na pewno tego nie poprawi :duh: ...też mnie kusiło, ale odpuściłem sobie...

i b.dobrze.

Opublikowano
Można wstawić manuala :twisted:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko że do wymiany leci skrzynia, dyfer, wał, trzeba układ wysprzęglania dołożyć, przedrutować całą elektronikę.

Rozważałem takie coś u siebie, (też chciałem więcej mocy ale miałem obawy o skrzynię) ale trzeba dużo rzeczy wymienić, więc koszta, tym bardziej że nie ma sensu wsadzać np. używanego sprzęgła czy dwumasu, a nowe kosztuje.

Gdyby kiedyś padła mi skrzynia (odpukać) to rozważę coś takiego, ale teraz nie ma to sensu.

Opublikowano

Naprawiałem kiedyś skrzynię automat w Poznaniu u Myszkowskiego, jedna z najlepszych firm robiących automaty i właściciel powiedział mi, żeby wybić sobie z głowy chipowanie silnika z automatem, bo za krótki czas masz skrzynię do naprawy. Tylko manual daje gwarancję, że wytrzyma.Daruj sobie a dłużej pojeżdzisz.

Pozdro

Opublikowano

A jak się ma sprawa ze skrzyniami z końcówki produkcji?

 

Ponoć mogą sobie poradzić z momentem przekraczającym 500 Nm.

Mam na myśli skrzynie montowane po wrześniu 2002 czyli A5S 390R - YP oraz A5S 390R - ZM podpierając się realOEMem.

Sam mam auto z marca 2003 i sie zastanawiam właśnie czy nie zapodać mu witaminki.

Opublikowano

Znalazłem coś takiego:

1. W BMW E39 194KM BMW stosowalo skrzynie ZF ora GM. Jezeli nie wiesz jaka masz skrzynie podajac 7 ostatnich cyfr VIN uzyskasz wstepna odp wykozystujac http://www.realoem.com/bmw/select.do :)

 

2. Jak widac, jest pare wersji tej skrzyni

 

06/1999 09/2000 A5S 360R - VT

09/2000 09/2001 A5S 390R - WG

09/2001 09/2002 A5S 390R - WZ

09/2002 09/2003 A5S 390R - YP

09/2002 A5S 390R - ZM

 

3. Dla pewnosci, nalezy udac sie pod auto i sprawdzic, poniewaz jezeli nie kupiliscie swojego bimmera nowego, mozecie natrafic na cos innego niz wskazuje VIN:) Oczywiscie przy okazji oceniacie wstepnie skrzynie organoleptycnie, co daje jakies posięcie o skrzyni- np. wycieki

 

Na prawej sronie skrzyni znajduje sie tabliczka znamionowa latwo zauwazalna oraz blizej silnika naklejka a w kodzie symbl skrzyni (np YP)

 

4. Ja znalazlem YP, czyli skrzynia A5S390R YP . OK, tyle ze malo info jest pod tym symblem BMW. Poszedlem tropem i dowiedzialem sie (net), ze w GM funcjonuje jako 5L50E. Jezeli masz skrzynie A5S 360R masz skrzynie GM 5L40E . Nie interesowalem sie roznicami pomiedzy "WG,W,ZM" a YP ale znalazlem znaczace info:

 

A5S360R /5L40E ma wytrzymalosc ograniczona softem w celu ochrony 1,2,3 do 340 NM

A5S390R/5L50E -------------------------------------------------------------------- do 420 NM

A5S390R/5L50E YP ma podniesiona wytrzymalosc do 500NM

 

Jeszczenie sprawdzalem w katalogu, ale sugeruja ze roznica lezy po stronie konwertera.

 

5. Skrzynia automatyzna 5L50E jest w US bardzo chwaloa skrzynia, ktora stosoana jest przez GM w Cadillac XLR (M22) Cadillac SRX (MV3/M22) Northstar V-8

Opublikowano

Spokojnie możesz podnieść moment do 500 Nm i to jest jedyne ograniczenie bo o moc nie masz cię co martwić twoja skrzynia ją przeniesie.

Oczywiście warto najpierw zadbać o wszystkie elementy odpowiadająca za moc, wymienić filtry no i nie wiem czy wymieniałeś olej w skrzyni ale też się przyda przez programem.

Opublikowano

Olej w skrzyni podobno był wymieniany przez poprzedniego właściciela, ale do końca mu nie ufam, bo raczej średnio znal się na samochodach.

 

Oczywiście zanim na cokolwiek się zdecyduje to najpierw cala jednostka napędowa musi być w idealnym stanie.

Po olej do silnika i filtry właśnie jadę.

 

 

Zastanawiam się też nad zmiana programu skrzyni, żeby wcześniej locka zapinał, bo czasem leci się po zwężkach i niepotrzebnie trzyma auto na obrotach.

Opublikowano
Przed chipem zrób tylko update softu silnika i skrzyni na najnowszy wypuszczony przez bmw. Specjalnego programu dla skrzyni nie trzeba po programie według mnie lepiej sobie radzi niż przed programem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Małe OT ode mnie, czy można przeprogramować skrzynię, żeby zapinała lock-upa szybciej przy niższych prędkościach i mniejszym obciążeniu i np od 3 biegu?

Przy trybie sport coś takiego działa, ale trzeba ją trochę pomęczyć żeby tak się stało, normalnie tylko 5 od 90km/h jest sztywna. :roll:

Opublikowano
Ja tam nie wierze zeby chip rozwalil skrzynie. Przeciez wirus nie da ci mocy 50% wiecej a tylko kilka % wiecej co zawsze zmiesci sie w normie skrzyni. Pozatym nie musisz ciagle dusic na max. Oprócz tego nawet bez chipa jak dusisz ciagle na max to skrzyni zywotnosc sie skraca. Mam 525tds w automacie i od razu po kupnie wstawilem chip +35KM. Poltora roku tak jezdze i nic sie nie zmienilo. Dodam, ze ja wlasnie cisne zawsze na max bo tak lubie. I jeszcze na marginesie. Miale w swoim zyciu 5 bmw. Kazde chipowalem i nigdy nic sie nie psulo z tego powodu.Tak wiec polecam chipy a w szczegolnosci od pana B. z podobnego forum. Wtajemniczeni wiedza o kogo chodzi.
Opublikowano

bardziej o moment niż o moc chodzi.

 

Shadow, jeśli dobrze rozumiem to trzeba by znaleźć inny sterownik skrzyni. A to też zależy od skrzyni bo w niektórych masz "sztywny" lock-up a w tych a5s390r (jakoś tak) masz stopniowy/narastający lock up na każdym z 3,4,5 biegu. Nie wiem czy wymiana skrzyni załatwiłaby problem. Ogólnie dla mnie to czarna magia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sławek, TDS ma inna skrzynie niż 2.5d/3.0d, więc nie porównuj, bo robisz niepotrzebne zamieszanie, temat dotyczy 3.0d. :wink:

3.0d w automacie nie jest dobrym pacjentem do zabiegu chipowego, chyba że z ta mocniejszą skrzynką.

Zazwyczaj skrzynia ma jakąś rezerwę tego maksymalnego momentu który może przenieść, jedne mają większą, inne mniejszą, starsze skrzynie od 3.0d mają znikomą.

Skrzynie 3.0d czasem nie mogą ogarnąć seryjnego momentu silnika, a co tu mówić o podniesieniu go wyżej?

Jest naprawdę sporo tematów o rozklepanych skrzynkach, i nie jedna osoba powie czego to wina.

 

Reemo, ja mam tą ze stopniowym lockupem, 3,4,5 blokuje na sztywno ale tylko przy pełnym gazie z kick-downem, albo na trybie sport, a chodzi mi o to, żeby przy normalnej jeździe skrzynia blokowała 3 ostatnie biegi.

Pytałem paru speców, ale rozkładają ręce, nie wiedzą nic na ten temat, a szkoda.

Opublikowano
Tarcza lock-up przy niskich obrotach silnika jest dociskana głównie ciśnieniem oleju wytwarzanym przez pompę oleju znajdującą się w ASB, przy wyższych prędkościach i obrotach dochodzi czynnik siły odśrodkowej wytwarzanej przez wirujący wewnątrz konwertera olej i jest to główna siła zapobiegająca poślizgowi lock-upa jak i sprzęgieł ciernych w ASB. Silnik 3.0d jak wiadomo wytwarza spory moment obrotowy już od niskich obrotów więc nie trudno zgadnąć co się stanie gdy lockup będzie "zapinał się" zbyt wcześnie. Te skrzynie były przeznaczone do silników benzynowych które jak wiadomo osiągają moc i moment w wyższym zakresie obrotów gdzie siła odśrodkowa oleju jest już dostatecznie wysoka aby zapobiec poślizgowi sprzęgieł skrzyni a w szczególności tarczy lockup.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Yaza, dotarło do mnie w końcu czemu lock-up działa tak późno, dzięki wielkie :mrgreen:
Opublikowano
Można przyspieszyć moment załączenia lockupa, jakiś niemiec sprzedawał kiedyś w necie taki elektroniczny cwancyk. Lockup załączał się przy 40 km/h ale czy wpływało to pozytywnie na trwałość ASB nie było mowy.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
  • 9 lat później...
Opublikowano


4. Ja znalazlem YP, czyli skrzynia A5S390R YP . OK, tyle ze malo info jest pod tym symblem BMW. Poszedlem tropem i dowiedzialem sie (net), ze w GM funcjonuje jako 5L50E. Jezeli masz skrzynie A5S 360R masz skrzynie GM 5L40E . Nie interesowalem sie roznicami pomiedzy "WG,W,ZM" a YP ale znalazlem znaczace info:


A5S360R /5L40E ma wytrzymalosc ograniczona softem w celu ochrony 1,2,3 do 340 NM

A5S390R/5L50E -------------------------------------------------------------------- do 420 NM

A5S390R/5L50E YP ma podniesiona wytrzymalosc do 500NM


Jeszczenie sprawdzalem w katalogu, ale sugeruja ze roznica lezy po stronie konwertera.

 

 

Skąd te informacje? Chętnie poznam źródło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.