Skocz do zawartości

320d - z jakiej odleglosci powinien dzialac pilot


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie. Z jakiej odleglosci powinien dzialac pilot otwierajacy/zamykajacy auto?

1. Czy mozna ustawic odleglosc z jakiej ma dzialac np za pomoca ncs expert?

2. Czy prawda ze bateria w pilocie laduje sie podczas jazdy? Jesli tak to wymiana na nowa nie zwiekszy zasiegu pilota?

Pytam poniewaz niektore poprzednie samochody (nie BMW) moglem otwierac i zamykac z mieszkania (mieszkam na II pietrze ok. 40-50m w linii prostej od parkingu).

W chwili obecnej pilot dziala na jakies 5-7m od auta.

Opublikowano

Jak w temacie. Z jakiej odleglosci powinien dzialac pilot otwierajacy/zamykajacy auto?

Do kilku metrów, kilkunastu w sprzyjających warunkach ....

 

1. Czy mozna ustawic odleglosc z jakiej ma dzialac np za pomoca ncs expert?

Nie.

 

2. Czy prawda ze bateria w pilocie laduje sie podczas jazdy?

To prawda, w samochodach z nierozbieralnym kluczykiem jest zamontowany akumulatorek który ładowany jest pętlą indukcyjną przy stacyjce w czasie jazdy.

 

Jesli tak to wymiana na nowa nie zwiekszy zasiegu pilota?

Sam byłem ciekawy i pomimo że kluczyk cały czas działał, postanowiłem swój oryginalny rozciąć i wymienić akumulator. Po otworzeniu zmierzyłem napięcie na akumulatorku (tym oryginalnym) i było 3,0 V, czyli idealne. Jednak jak miałem go już rozprutego, wymieniłem od razu ten akumulatorek na nowy. Po zmianie nie odczułem żadnej różnicy na plus czy minus.

 

ps.

W BMW te piloty tak mają, sam miałem w golfie alarm który zakładałem i jego zasięg był do kilkudziesieciu metrów, pomimo że drucik który robił za antenkę był schowany razem z centralką. A tutaj mamy oryginalne sterowanie, antene w szybie a zasięg jak w pilocie IR :P

Jedyna rada to skorzystać z własnej głowy jako wzmacniacza :D

Opublikowano
mnie bez problemu otwiera i zamyka z odległości ok 25metrów. wersja kluczyka z wbudowanym akumulatorkiem.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
mnie bez problemu otwiera i zamyka z odległości ok 25metrów. wersja kluczyka z wbudowanym akumulatorkiem.

 

No to jesteś jednym z niewielu szczęśliwców.

Opublikowano
Dotknij pilotem do głowy i naciskaj guziki będziesz miał większy zasięg :) Sprawdzone.

Wiem, jednak zasieg zwieksza sie max 2-3 mtery :roll:

Opublikowano

Bo się w próżni lepiej fale rozchodzą :mrgreen: Nie mogłem się powstrzymać :8)

Mój fabryczny też max z 10 metrów działa, wcale go nie używam, bo niefabryczny od alarmu zbiera spokojnie ze 100 metrów, przez ściany etc.

Opublikowano
Niestety koledzy to jest częsta przypadłość tych kluczyków, ja czasem otwieram z 5m ale z reguły działa dopiero jak jestem w odległości 3 metrów od samochodu. O dziwo zasięg się nie zwiększył po 500 kilometrowej trasie. Pewnie, te akumulatorki wbudowane nie są tak wytrzymałe, żeby zachować pojemność po tych 7/10 latach. :evil:
Opublikowano
No właśnie. Mój ma 11 lat. Ile jeszcze wytrzyma? Kto na forum ma najdłużej działający pilot oryginalny?
Opublikowano
Niestety koledzy to jest częsta przypadłość tych kluczyków, ja czasem otwieram z 5m ale z reguły działa dopiero jak jestem w odległości 3 metrów od samochodu. O dziwo zasięg się nie zwiększył po 500 kilometrowej trasie. Pewnie, te akumulatorki wbudowane nie są tak wytrzymałe, żeby zachować pojemność po tych 7/10 latach. :evil:

 

Przeczytaj mojego postaw powyżej - drugi od góry.

Opublikowano
Ja mam oryginalne kluczyki 12letnie już. Po wymianie baterii zasięg i tak kilkanaście metrów max. Też myślałem na początku że coś jest zepsute ale widać ten typ tak ma
Opublikowano
Z drugiej strony śmiesznym wydaje się być opcja szukania samochodu opisana w instrukcji obsługi. Klikamy na przycisk zamknij aby zapalić wewnętrzne oświetlenie samochodu. Przy tym zasięgu skuteczność tej metody oceniam raczej ma mierną :)
Opublikowano

Jedyna rada to skorzystać z własnej głowy jako wzmacniacza :D

 

Lepiej działa jak sie wsadzi kluczyk do dzioba. Ostatnio sprawdzałem i z 25m nawet łapał ;)

Opublikowano

Zgodnie z TIS działa od tyłu auta 30m z boku 10m

I to pewnie w laboratoryjnych warunkach,a nie mieście gdzie jest dużo "zakłucaczy" fal radiowych.

 

antena jest w ogrzewaniu tylnej szyby

No nie do końca w ogrzewaniu, ale to jedne z tych pasków na niej.

 

z mojego doświadczenia po ładowaniu aku w bagażniku działa zdecydowanie lepiej

mógłbyś to rozwinąć bo za bardzo nie wiem o co Ci chodziło a sam bym zrobił jakieś testy.

Opublikowano
Zgodnie z TIS działa od tyłu auta 30m z boku 10m

I to pewnie w laboratoryjnych warunkach,a nie mieście gdzie jest dużo "zakłucaczy" fal radiowych.

 

Zapewne, żeby było to z życia wzięte pewnie by się już ni pochwalili choć 30m nawet w laboratoryjnych warunkach to nie za dużo :)

 

antena jest w ogrzewaniu tylnej szyby

No nie do końca w ogrzewaniu, ale to jedne z tych pasków na niej.

 

O to chodziło, dzięki za doprecyzowanie.

 

z mojego doświadczenia po ładowaniu aku w bagażniku działa zdecydowanie lepiej

mógłbyś to rozwinąć bo za bardzo nie wiem o co Ci chodziło a sam bym zrobił jakieś testy.

 

Do modułu odpowiadającego za centralny zamek podawane jest zasilanie, jeżeli ma mniej z powodu rozladowanego aku pewnie nie działa jak należy, a jeżdżąc na krótkich odcinkach aku się osłabia. Podłącz akumulator pod prostownik, następnie sprawdź działanie centralnego. Może to subiektywne odczucie ale u mnie się poprawiło. A było już tak że metr od auta otwierał i zamykał.

 

Do tego możnaby jeszcze zobaczyć moduł FZW znajdujący się w tylnym słupku i sprawdzić czy styki są czyste, a tym samym miało to by wpływ na działanie anteny.

 

podsumowując: po pierwsze naładowanie akumulatora, ładoanie baterii w stacyjce, jeżeli nie rozwiąże to problemu to szukałbym właśnie w module FZW.

Opublikowano

Dzieki za info, tego aspektu faktycznie nie brałem pod uwagę.

Ja już w swoich poszukiwaniach wymieniłem praktycznie wszystko co może mieć wpływ.

Baterie w kluczyku (kluczyki z pilotem mam dwa, tak że można wykluczyć jego uszkodzenia)

Moduł FZV, czyli pierwszy element elektroniczny który obrabia sygnał z kluczyka, można o tym przeczytać w moim DIY LINK

No i na dniach zmieniam akumulator na nowy :D bo mój oryginalny już nie najlepiej się spisuje.

Więc będę miał okazję sprawdzić twoje przypuszczenia na własnej skórze, o czym postaram się poinformować.

Opublikowano

Mój aku jest z 2002 i spisuje się nienajgorzej, jak trzyma i dobrze kręci to nie zmieniaj. Swój ładuje małym prądem przez całą noc jeżeli jest taka potrzeba i jest jak najbardziej w pełni funkcjonalny. Mam jeszcze drugi taki sam i z silnikiem 2,8 bez problemu sobie radzi.

 

Powracając do tematu jakby jakiś uzdolniony elektronik z forum zajął się tym modułem FZV może udałoby się zwiększyć zasięg anteny.

 

Ps. Twój DIY 10/10.

Opublikowano
a tak niejako przy okazji orientuje się ktoś może ile kluczyków się dostaje do auta w salonie? tzn chodzi mi konkretnie o e46 ile jest oryginalnie kluczyków. CZy są 2 główne z pilotem czy 3. Bo na niektórych aukcjach na zdjęciu widać, że są 3 główne kluczyki z pilotem. Choć najczęściej to 2 główne z pilotami, metalowy bez pilota oraz cały plastikowy. Czy w tych bez pilotów ( tym plastikowym) jest też zatopiony immobilizer?
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
W kluczyku bez pilota ,metalowym jest immobilizer i normalnie można nim odpalać samochód.W całym plastikowym nie ma bo służy on tylko do odblokowania kierownicy.Z tego co się orientuje cały komplet to 4 kluczyki (2 z pilotem, 1 bez pilota ,1 plastikowy)
Opublikowano

Mały plastikowy też ma pestke, można nim spokojnie odpalić samochód.

To taki rezerwowy kluczyk do schowania w portfelu "w razie niemca".

Kluczyków powinno być 4.

2 z pilotami

1 bez pilota "hotelowy" nie otwiera schowka ani bagażnika

1 plastikowy "rezerwowy"

Opublikowano

Mały kluczyk "awaryjny" był zawsze w komplecie, ale ten zwykły bez pilota niekoniecznie (można go dokupić w ASO) - przykład:

 

 

http://img849.imageshack.us/img849/6595/kluczyki.jpg

Opublikowano
Ja ściągnąłem tylny lewy słupek. I ujrzałem kabel od anteny który tylko przytykał do gniazda. Więc go podpiąłem jak być powinien i teraz mogę go otworzyć nawet z 50m jak niema przeszkód po drodze. Kluczyk takiego typu z włożoną nową baterią. http://www.bototech.com/upload/product/BMW%20Remote%20Key%20shell.jpg
  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam.

Mam problem z kabrioletem. A mianowicie od zakupu, tj do roku, nie działają piloty do zamka. Samochód normalnie pali, ale zamykanie / otwieranie z kluczyka nie działa. Z konsoli centralnej zaryglowuje się bez problemu. Baterie w pilotach nowiutkie i naładowane, bo samochód normalnie jeździ. Ale programowanie pilotów kompletnie nie działa. Instrukcja do programowania jest ogólnie dostępna. Kombinowalem na rózne sposoby i próbowałem każdego triku opisanego w necie. Działa na każdym samochodzie, ale nie na moim. Próbowały i inne osoby, wg instrukcji, w razie jakby coś ze mną było nie tak, ale też kompletna klapa. Po prostu nie da się zaprogramować kluczyków.

Do tego w INPIe zrobiłem test sygnału kluczyków.

Kompletnie nic nie działa. W dziale REMOTE CONTROL LOCK SYSTEM - Transmiter High-bimt, oraz low-bit nie są aktywne. Radio transmiter jest aktywny, ale radio transmiter key signal received i wszystkie pozostałe opcje nie są aktywne.

Czy to może sugerować jakiś problem?


Znalazłem też wątek na taki temat na anglojęzycznym forum. Opisany identyczny problem. Wszytko działa, za wyjątkiem centralnego zamka z pilota. Rozwiązaniem był załamany kabel podający napięcie do modułu FZV. Rozumiem że ten moduł FZV to wzmaczniacz sygnału radiowego. Tyle, że temat dotyczył wersji Touring, gdzie ten moduł jest w słupku. Ja mam cabrio i póki co znalazłem tylko podstawę anteny. Od tej podstawy kabel biegnie do przodu samochodu i znika mi pod deską.

Pyt. nr 1 - czy ktoś wie, gdzie jest moduł FZV w cabrio? Bo wg Realoem jest w bagażniku. Ale organoleptycznie sprawdziłem i go tam nie ma.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showpart ... Id=65_0660

Pytanie drugie, co jeszcze odpowiada za przechwycenie sygnału kluczyka? Może coś co jest w lusterku wstecznym? Padło to komuś już? Jest tam coś co może paść?





No i brawo dla mnie. Dla potomnych. W E46 CABRIO FZV jest w lusterku wstecznym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.