Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Samochód trafił do mechanika i główna usterka została zdiagnozowana, poszedł sterownik wentylatora, teraz ciekawi mnie jeszcze tylko, dlaczego w czasie jazdy temperatura silnika utrzymuje się w okolicy 80stC, tzn, gdy osiągnie ok 86/87stC, spada do 75 i tak cały czas, zamiast 105 - 107, chyba do listy zakupów trzeba będzie doliczyć termostat, albo czujnik temperatury wody.. :/ Mam problem, bo w piątek wybieram się do Niemiec ok 1000km i zależy mi na tym, żeby temperatura silnika była w normie
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam wszystkich. Ostatnio zauważyłem u siebie ze wentylator kreci się jak głupi. Objawy najczęściej zauważalne przy dłuższych trasach ale przy krótszych (20-30km) ma podobnie. Z czym może być problem???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samochód trafił do mechanika i główna usterka została zdiagnozowana, poszedł sterownik wentylatora, teraz ciekawi mnie jeszcze tylko, dlaczego w czasie jazdy temperatura silnika utrzymuje się w okolicy 80stC, tzn, gdy osiągnie ok 86/87stC, spada do 75 i tak cały czas, zamiast 105 - 107, chyba do listy zakupów trzeba będzie doliczyć termostat, albo czujnik temperatury wody.. :/ Mam problem, bo w piątek wybieram się do Niemiec ok 1000km i zależy mi na tym, żeby temperatura silnika była w normie

 

Też tak miałem u siebie, więc chyba tak ma być. Wiem dziwne... w 320i miałem tak samo, a w poprzedniej 118i i 318i nie patrzyłem....

Opublikowano
Za 300zł kupiłem nowy - używany wentylator i co ciekawe, temperatura w czasie jazdy twardo utrzymije się przy 105stC, na postoju potrafi na chwilkę skoczyć do 107, ale po 10 sekundach spada znów do 105, chyba wszystko w porządku.
Opublikowano

Jak podczas jazdy wejść w ukryte menu żeby sprawdzić temp podczas jazdy?

Bo jak przytrzymam guziczek od resetu przebiegu to się zresetuje przebieg a nie wejdzie mi w menu?

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam u mnie to samo temp w granicy 105-107 stopni, co mnie irytuje najbardziej to fakt ,ze przy tak duzej temp i nominalnej wartosci 105 C otwarcia termostatu dolna rura ktora prowadzi wlasnie do teromstatu jest zaledwie letnia... Hmm wiec pytanie jak ma zadzialac termostat skoro rura jest ledwo ciepla?? Nie wiem czy jest oki czy wymienic term.???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak to norma że dolna rura będzie lekko ciepła, taka uroda. Temperatura ma się utrzymywać na około 105-107C. W trasie jak widać po przykładach potrafi spadać do 70.... co jest trochę dziwne.
Opublikowano
Tak, tak wszystko super tylko gdy rura prowadzaca do termostatu jest letnia nie mozliwe jest przejscie na duzy obieg ,powietrze z nagrzewnicy nie jest gorace nawet przy 28c na klimatroniku...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to faktycznie jest cos nie tak. Tylko ze nagrzewnica chodzi w malym obiegu wiec termostat nie ma nic do tego. Letni moze byc dolny waz od chłodnicy. Jak masz chlodny gorny to moze masz caly czas otwarty termostat? A nagrzewnice sprawdz, moze jest uszkodzone jej sterowanie.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświeżę temat. Motor 320i N43.


Dziś rano jechałem w korku ok 10-25 km/h przez około godzinę, z ciekawości włączyłem opcje 7. z ukrytego menu bo usłyszałem, że włączył się wentylator.


Komputer pokazywał temperaturę od 76 do 84 stopni C i tak przez cały czas, aż do momentu jak wjechałem na autostradę i nabrałem prędkości 100-120 km/h. Wtedy temperatura wróciła do normalnej tj. 105 stopni C i tak pozostała aż do dojechania do celu, i jest tak zawsze w normalnej jeździe bez korków, mieszanej miasto-trasa krótkie odcinki (jeden zjazd ok 6 i 4 km).


Co zauważyłem wcześniej, to, że gdy na postoju z INPĄ uruchomiłem silnik, rozgrzał się do ok 109-110 stopni uruchomił się wentylator najprawdopodobniej na max obroty bo wyraźnie był słyszalny, w mgnieniu oka schłodził silnik do temperatury 75 stopni po czym stopniowo obroty zwalniał ale cały czas chodził głośno i się nie wyłączył (lub mogłem mu dać jeszcze chwilę ale nie chciałem czekać zbyt długo to zgasiłem silnik).


Pytanie nachodzi mnie jedno, jest to moje pierwsze BMW i zastanawia mnie jak dokładnie działa wentylator i dlaczego tak nisko utrzymuje temperaturę gdy jadę w korku lub na postoju? Tak powinno być czy szukać gdzieś problemu?

Opublikowano

Koledzy ja dodam tylko od siebie co mi się ostatnio przytrafiło to może komuś to pomoże.


Jeżdżę mało, max 3 razy w tygodniu.


Jadę sobie ostatnio (maj około 25 stopni na zewnątrz) i pojawiła mi się żółta ikonka wskazująca, że silnik się grzeje. Akurat parkowałem na stacji benzynowej i wyłączyłem silnik.

Jak wróciłem to znikła.

Pojechałem na myjnię i stałem tam w kolejce z włączonym silnikiem.

Po krótkim staniu zapaliła się znowu. Po 5 minutach zmieniła kolor na czerwony. Wyłączyłem silnik.

Po umyciu samochodu wróciłem do domu wyłączając silnik na każdym czerwonym świetle - nie zapaliła się.


Pod domem odpaliłem ukryte menu temperatury.

Pokazało 117 stopni.

Zrobiłem rundkę dookoła osiedla i temperatura spadła do 105 stopni.

Zrobiłem następną rundkę i temperatura zaczęła rosnąć od tych 105 stopni aż do 120.

Przy 120 stopniach zapaliła się żółta ikonka.


Pojechałem do mechanika-elektryka.

Z relacji telefonicznej elektryk podłączył komputer i żeby sprawdzić wentylator i z tego co mówił kręcił się za słabo, a po chwili przestał.

Wentylator do wymiany.


Nowy wentylator to koszt ok. 1000 zł w internetach (a w hurtowni 1600zł )


Może to komuś się przyda.


Pozdrawiam

Opublikowano
Witam wszystkich. Mam mianowicie podobny problem. Dzisjaj zaczął szaleć minwentylator Poprostu włączył sie i non stop chodził. Włączyłem menu 7 temperatura 90. A on dalej sie kręci. Zostawiłem auto Ok godz odpalam cisza a po kilkunastu min znowu nawę po szybkiej jeździe na autostradzie. Nie wiem co mu jest. Czujnik temperatury uszkodzony czy cos innego. Nie wiem gdzie szukać czujnika
  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam mam problem z benzyna E90 praca silnika caly czas na 105°C, lecz po jakims czasie wskakuje wieksa temperatura wywala mi błąd na desce, uruchamia sie wentylator i temperatura spada, ale po chwili znów wyskakuje błąd i tak w kółko cykl co 15 min. Wymieniłem płyn chłodniczy i termostat nic to nie dało, uklad odpowietrzony pomóżcie!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pompa wody pewnie już szaleje

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.