Skocz do zawartości

Sterownik świec żarowych w BMW 525D E60


razor1410

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie:),czy ktoś mi doradzi ja bez ściągania kolektora ssącego wymienić sterownik świec żarowych.Niektórzy dużo opowiadają że właśnie tak to zrobili,ja niestety w 2.5 litrowej E60 mogę go tylko dotknąć jednym palcem po ściągnięciu osłony plastikowej silnika.Zasłania go jakiś twardy gruby przewód i pełno miękkich wężyków,nie mogę nawet zobaczyć śrub a o ich odkręceniu to raczej mogę zapomnieć.Może jakieś konkretne podpowiedzi,fotki itd..:)Z góry dziękuje....pozdrowionka dla wszystkich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzuc okiem tutaj moze to bedzie przydatne dla ciebie viewtopic.php?f=15&t=152003

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Panowie,dwa razy zmienialem sterownik i dwa razy bez ściągania kolektora...

......................... tajemnica , wartościowy post :cool2:

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,dwa razy zmienialem sterownik i dwa razy bez ściągania kolektora...

......................... tajemnica , wartościowy post :cool2:

jaka tajemnica,jak mam niby wytlumaczyc w jaki sposob wlozyc rece aby sie do niego dostac?

Ale prawda jest,ze z dwiema lewymi nie dasz rady... :mrgreen:

Nie potrafisz go zlokalizowac a myslisz o wymianie? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,dwa razy zmienialem sterownik i dwa razy bez ściągania kolektora...

......................... tajemnica , wartościowy post :cool2:

jaka tajemnica,jak mam niby wytlumaczyc w jaki sposob wlozyc rece aby sie do niego dostac?

Ale prawda jest,ze z dwiema lewymi nie dasz rady... :mrgreen:

Nie potrafisz go zlokalizowac a myslisz o wymianie? :duh:

Potwierdzam da się tylko trzeba nie być lewus ale k... i h.. leciały przyznaje.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też potwierdzam. Przy pierwszym podejściu jak wybadałem gdzie on siedzi to stwierdziłem - nie ma szans. Potem poczytałem jeszcze raz że inni dali radę, więc pomyślałem czemu ja nie dam. No i się udało, trzeba powypinać z uchwytów kilka przewodów, to trochę poprawia dostęp z beznadziejnego na ledwie tragiczny. Do nasadki klucza wkładałem kawałek takiej kleistej masy butylowej żeby mi nakrętka nie zwiała. Trochę trza się napocić z odpięciem kostek. Trudno tu dać instrukcję jak to zrobić. Trwało jakąś godzinę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie,dwa razy zmienialem sterownik i dwa razy bez ściągania kolektora...

......................... tajemnica , wartościowy post :cool2:

jaka tajemnica,jak mam niby wytlumaczyc w jaki sposob wlozyc rece aby sie do niego dostac?

Ale prawda jest,ze z dwiema lewymi nie dasz rady... :mrgreen:

Nie potrafisz go zlokalizowac a myslisz o wymianie? :duh:

Jak bym nie myślał o,(nie wymianie) a naprawie, to po co miał bym go lokalizować .

Jesteś pewien ,że w moim samochodzie mając lewą i prawą rękę można go wymontować bez ściągania kolektora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czytałem, czytałem - opis Natka dotyczy usytuowania sterownika w starszym samochodzie z starszym silnikiem M 47. Tak jak pisałem wcześniej w moim 520D z silnikiem N47 niema go w miejscu opisanym przez Natka . Prawdopodobnie jest pod kolektorem , piszę prawdopodobnie bo wyciągałem kolektor w zeszłym roku w celu spr.klapek i przemycia i albo nie zwróciłem wtedy uwagi na sterownik albo go tam niema,raczej to pierwsze. W każdym bądź razie jak jest wszystko skręcone za choinkę go nie widać ,kukałem gdzie się da albo jestem ślepy ,nie wspominając o demontażu bez ściągania kolektora. Po kablach od świeć też za daleko bez rozkręcania się niedojdzie, do wiązki i de blada .Tak że ,nie każdemu psu burek

Wie ktoś konkretnie gdzie on jest zakamuflowany i jak się do niego najłatwiej dostać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie wróciłem z garażu , jest namierzony .Tak, pod rurą łączącą intercooler z przepustnicą .Mam nadzieję że wystarczy zdemontować tą rurę i powinno dać radę go wymontować,napiszę jak wyciągnę . Wcześniej go nie widziałem psiakość , 50tka na karku niestety :cry2:

Pieczek - dziękuję :cool2:

Nie mogłeś to wcześniej podpowiedzieć , żartuję :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z miłą chęcią , tylko żebym umiał wkleić zdjęcia :mad2: A jak nie to opisze, myślę że nie powinien być to aż tak trudny demontaż . Pożyjemy zobaczymy :wink:

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przepraszam że post pod postem , nie chciałem by się zlewało .

 

Sterownik wymontowany ,bez żadnych trudności. Demontaż banalnie prosty .Zdjęcia, pomijając że nie potrafię wkleić nie są konieczne. mowa o E60,61 N-47 177km. A więc po kolei :

-W pierwszej kolejności odkręcamy imbusem dwie śrubki osłony plastykowej nad chłodnicami żeby mieć lepsze dojście do odłączenia rury od intercoolera .Następnie demontujemy rurę łączącą intercooler z przepustnicą która jest dalej przykręcona do kolektora ssącego.Pamiętamy o odblokowanie zawleczek po obu końcach rury tj.przy intercooler ( nie widać zawleczki z góry -od dołu rury ) i przepustnicy . W górnej części tejże rury jest czujnik ( widoczny ) odpinamy od niego kostkę co by nie urwać cienkich przewodów . Po zdemontowaniu wyżej wymienionej rury , pod przepustnicą ukazuje nam się jak na dłoni sterownik http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_N47_0011.png tj. A2402.W tym momencie zaznaczam że demontaż kolektora ssącego jest zupełnie zbędny i zez sensu , niema najmniejszej takiej potrzeby . Sterownik przykręcony jest do "blachy" , odkręcamy w pierwszej kolejności tą blachę kluczem 10 z sterownikiem , bardzo dobre dojście , oczywiście wcześniej wyciągamy z sterownika dwie wtyczki które na okres ewentualnej eksploatacji auta bez sterownika ( naprawy ) zaizolujemy przed przypadkowym zwarciem . W tym momencie mamy sterownik wraz z przykręconą do niego blachą w ręce .Trzymając już w rękach ,odkręcamy kluczem 10 dwie nakrętki łączące sterownik z blachą . Jeżeli ktoś to robi pierwszy raz myślę że przez 20 min. bez pośpiechu wymontuje sterownik . Tak jak pisałem wcześniej, w moim samochodzie jest to naprawdę prosta czynność .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.