Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ponownie:),czy ktoś mi doradzi ja bez ściągania kolektora ssącego wymienić sterownik świec żarowych.Niektórzy dużo opowiadają że właśnie tak to zrobili,ja niestety w 2.5 litrowej E60 mogę go tylko dotknąć jednym palcem po ściągnięciu osłony plastikowej silnika.Zasłania go jakiś twardy gruby przewód i pełno miękkich wężyków,nie mogę nawet zobaczyć śrub a o ich odkręceniu to raczej mogę zapomnieć.Może jakieś konkretne podpowiedzi,fotki itd..:)Z góry dziękuje....pozdrowionka dla wszystkich
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki z góry,dziś wymieniłem,oczywiście bez zdjęcia kolektora się nie obyło,a co się nakur......:)strasznie ciasno,pozdro
  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Panowie,dwa razy zmienialem sterownik i dwa razy bez ściągania kolektora...

......................... tajemnica , wartościowy post :cool2:

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
Panowie,dwa razy zmienialem sterownik i dwa razy bez ściągania kolektora...

......................... tajemnica , wartościowy post :cool2:

jaka tajemnica,jak mam niby wytlumaczyc w jaki sposob wlozyc rece aby sie do niego dostac?

Ale prawda jest,ze z dwiema lewymi nie dasz rady... :mrgreen:

Nie potrafisz go zlokalizowac a myslisz o wymianie? :duh:

Opublikowano
Panowie,dwa razy zmienialem sterownik i dwa razy bez ściągania kolektora...

......................... tajemnica , wartościowy post :cool2:

jaka tajemnica,jak mam niby wytlumaczyc w jaki sposob wlozyc rece aby sie do niego dostac?

Ale prawda jest,ze z dwiema lewymi nie dasz rady... :mrgreen:

Nie potrafisz go zlokalizowac a myslisz o wymianie? :duh:

Potwierdzam da się tylko trzeba nie być lewus ale k... i h.. leciały przyznaje.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Opublikowano
Też potwierdzam. Przy pierwszym podejściu jak wybadałem gdzie on siedzi to stwierdziłem - nie ma szans. Potem poczytałem jeszcze raz że inni dali radę, więc pomyślałem czemu ja nie dam. No i się udało, trzeba powypinać z uchwytów kilka przewodów, to trochę poprawia dostęp z beznadziejnego na ledwie tragiczny. Do nasadki klucza wkładałem kawałek takiej kleistej masy butylowej żeby mi nakrętka nie zwiała. Trochę trza się napocić z odpięciem kostek. Trudno tu dać instrukcję jak to zrobić. Trwało jakąś godzinę.
Opublikowano

W E6X to jest proste,hardcore jest w X5 E53,gdzie maskę masz na wysokości pasa i nie wiadomo jak sie do tego zabrać...

Tak samo z wyciagnieciem kolektora ssacego,gdzie trzeba rozbierać ścianę grodziowa... :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie,dwa razy zmienialem sterownik i dwa razy bez ściągania kolektora...

......................... tajemnica , wartościowy post :cool2:

jaka tajemnica,jak mam niby wytlumaczyc w jaki sposob wlozyc rece aby sie do niego dostac?

Ale prawda jest,ze z dwiema lewymi nie dasz rady... :mrgreen:

Nie potrafisz go zlokalizowac a myslisz o wymianie? :duh:

Jak bym nie myślał o,(nie wymianie) a naprawie, to po co miał bym go lokalizować .

Jesteś pewien ,że w moim samochodzie mając lewą i prawą rękę można go wymontować bez ściągania kolektora ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytałem, czytałem - opis Natka dotyczy usytuowania sterownika w starszym samochodzie z starszym silnikiem M 47. Tak jak pisałem wcześniej w moim 520D z silnikiem N47 niema go w miejscu opisanym przez Natka . Prawdopodobnie jest pod kolektorem , piszę prawdopodobnie bo wyciągałem kolektor w zeszłym roku w celu spr.klapek i przemycia i albo nie zwróciłem wtedy uwagi na sterownik albo go tam niema,raczej to pierwsze. W każdym bądź razie jak jest wszystko skręcone za choinkę go nie widać ,kukałem gdzie się da albo jestem ślepy ,nie wspominając o demontażu bez ściągania kolektora. Po kablach od świeć też za daleko bez rozkręcania się niedojdzie, do wiązki i de blada .Tak że ,nie każdemu psu burek

Wie ktoś konkretnie gdzie on jest zakamuflowany i jak się do niego najłatwiej dostać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie wróciłem z garażu , jest namierzony .Tak, pod rurą łączącą intercooler z przepustnicą .Mam nadzieję że wystarczy zdemontować tą rurę i powinno dać radę go wymontować,napiszę jak wyciągnę . Wcześniej go nie widziałem psiakość , 50tka na karku niestety :cry2:

Pieczek - dziękuję :cool2:

Nie mogłeś to wcześniej podpowiedzieć , żartuję :wink:

Opublikowano

Z racji na twoj wiek i z okazji tej ze jestes duzo starszy...

:wink: :wink: :wink:

powodzenia przy demontazu.

Moglbys przeprowadzic jakas foto relacje z demontazu dla silnika N47 i wrzucic do dzialu "gotowe recepty"-bedzie dla potomnych :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z miłą chęcią , tylko żebym umiał wkleić zdjęcia :mad2: A jak nie to opisze, myślę że nie powinien być to aż tak trudny demontaż . Pożyjemy zobaczymy :wink:

Dziękuję i pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przepraszam że post pod postem , nie chciałem by się zlewało .

 

Sterownik wymontowany ,bez żadnych trudności. Demontaż banalnie prosty .Zdjęcia, pomijając że nie potrafię wkleić nie są konieczne. mowa o E60,61 N-47 177km. A więc po kolei :

-W pierwszej kolejności odkręcamy imbusem dwie śrubki osłony plastykowej nad chłodnicami żeby mieć lepsze dojście do odłączenia rury od intercoolera .Następnie demontujemy rurę łączącą intercooler z przepustnicą która jest dalej przykręcona do kolektora ssącego.Pamiętamy o odblokowanie zawleczek po obu końcach rury tj.przy intercooler ( nie widać zawleczki z góry -od dołu rury ) i przepustnicy . W górnej części tejże rury jest czujnik ( widoczny ) odpinamy od niego kostkę co by nie urwać cienkich przewodów . Po zdemontowaniu wyżej wymienionej rury , pod przepustnicą ukazuje nam się jak na dłoni sterownik http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_N47_0011.png tj. A2402.W tym momencie zaznaczam że demontaż kolektora ssącego jest zupełnie zbędny i zez sensu , niema najmniejszej takiej potrzeby . Sterownik przykręcony jest do "blachy" , odkręcamy w pierwszej kolejności tą blachę kluczem 10 z sterownikiem , bardzo dobre dojście , oczywiście wcześniej wyciągamy z sterownika dwie wtyczki które na okres ewentualnej eksploatacji auta bez sterownika ( naprawy ) zaizolujemy przed przypadkowym zwarciem . W tym momencie mamy sterownik wraz z przykręconą do niego blachą w ręce .Trzymając już w rękach ,odkręcamy kluczem 10 dwie nakrętki łączące sterownik z blachą . Jeżeli ktoś to robi pierwszy raz myślę że przez 20 min. bez pośpiechu wymontuje sterownik . Tak jak pisałem wcześniej, w moim samochodzie jest to naprawdę prosta czynność .

  • 3 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.