Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od regulowania temperatury silnika jest termostat, to nie polonez gdzie trzeba zakrywać chłodnicę kartonem. Te klapki wpływają na poprawę areodynamiki samochodu w momencie kiedy są zamknięte. Przy używaniu samochodu na co dzień, nie potrzebny jest tak silny przepływ powietrza przez chłodnice i komorę silnika. To sterownik decyduje, kiedy pora je otworzyć bo robi się za gorąco. Sterowane są podciśnieniem + elektrozaworem.

 

Prócz wlotu przez "nerki", powietrze wpływa jeszcze przez dolną cześć zderzaka. To zazwyczaj wystarcza, nawet na autostradzie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Czy wszystkie modele mają takie kratki za nerkami bo w swojej nie widzę takowych widać tylko chłodnicę ?
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Czy wszystkie modele mają takie kratki za nerkami bo w swojej nie widzę takowych widać tylko chłodnicę ?

 

Nie - S1CBA CO2 CONTENT Zakres CO2.

 

Sam sobie zaprzeczasz tym postem.

 

Napiszę dosadniej. Żaluzje otwierają się, kiedy zbyt mały przepływ powietrza uniemożliwia oddania naddatku cieplnego. Jednak bezpośrednio za kontrolę temperatury silnika odpowiadają termostaty. Zdemontowanie żaluzji nie wpłynie na problemy z temp. silnika. Co do konkretnych warunków ich otwarcia się już nie wypowiem.

 

Ale do zeczy, co maja do aerodynamiki żałuje??????

 

http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/efficient_dynamics/phase_2/technologies/air_vent_control.html

 

Pozdrawiam

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
U mnie zaluzje otwieraja sie jak jade na klimie. Jak jest wylaczona to sa zamkniete . Nie widze roznicy w temp.
Opublikowano
nie przegrzeje silnika jeśli klapki sie nie otwieraja ? Jeśli byłby zbyt ciepły poinformował by mnie jakąś kontrolka ? dodam ze mam e91 po lifcie
Sprzedam:
Opublikowano
nie przegrzeje silnika jeśli klapki sie nie otwieraja ? Jeśli byłby zbyt ciepły poinformował by mnie jakąś kontrolka ? dodam ze mam e91 po lifcie

 

Ja sprawdzalem sobie temp. w ukrytym menu. Malo jezdzilem zima ale sadze ze duzo szybciej zlapie temperaturke silnika. A przegrzac mozesz jak masz walniete termostaty .

Opublikowano
Czy w modelach przedliftowych (np. w takim jak mój) też były montowane te żaluzje? Bo pamiętam, że gość, od którego kupowałem auto coś mi o nich mówił, że to dobra rzecz itd., ale ja nie za bardzo go wtedy słuchałem :duh: No ale jak patrze przez nerki, to rzeczywiście jest tam coś czarnego i nie widać chłodnicy.
Opublikowano
koledzy może ktoś z Was zrobić zdjęcie albo napisać skąd w komorze silnika wychodzi wiązaka do podłączenia tej klapy ?
Opublikowano
ja wczoraj patrzyłem wszędzie i nie widziałem żadnych luźnych kostek - mam ED na 100% rok 2009 (S1CBA jest) - żaluzji brak :)
Opublikowano
Czy w modelach przedliftowych (np. w takim jak mój) też były montowane te żaluzje? Bo pamiętam, że gość, od którego kupowałem auto coś mi o nich mówił, że to dobra rzecz itd., ale ja nie za bardzo go wtedy słuchałem :duh: No ale jak patrze przez nerki, to rzeczywiście jest tam coś czarnego i nie widać chłodnicy.

Z silnikami N47 były montowane, nawet przed liftem. U ciebie są na 99 procent.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
To je za temp odpowiada termostaty to wie nawet mały kazio po dużym piwie :norty:

Mały Kazio nawet po dwóch piwach pisze poprawniej................ przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

  • 1 rok później...
Opublikowano
Koledzy to nikt z Was za bardzo nie wie gdzie szukać przyczyny, że pali się błąd , a i tak poprawnie się otwierają ? i gdzie idzie wiązka do tych kratek oraz wężyk ciśnienia, bo chyba na tej zasadzie się otwierają :)

hej,

 

tez mi wyskoczyl blad zaluzji. rozwiazales go?

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Ja mam ten sam problem z zaluzjami, napiecie na kostce jest czyli wina lezy w sterowaniu ale jak je sprawdzic to juz nie wiem... wtyk do zaluzji jest u mnie z przodu od spodu zaluzji. trzeba zdjac zderzak ....
Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ja wczoraj patrzyłem wszędzie i nie widziałem żadnych luźnych kostek - mam ED na 100% rok 2009 (S1CBA jest) - żaluzji brak :)

 

 

Skad wiadomo ze ma sie to ,,S1CBA " co ono oznacza i dlaczego warunkuje wystepowanie lub nie tych zaluzji?

Ja nie posiadam ich w swoim f 10 z 2012

Dzis chcialem wyjasnic sprawe u dilera i niestety informacje jaka uzyskalem mozna o kant du... rozczasn

ac ,jestem w trakcie wystosowania oficjalnego pisma.

Opublikowano
Czy w modelach przedliftowych (np. w takim jak mój) też były montowane te żaluzje? Bo pamiętam, że gość, od którego kupowałem auto coś mi o nich mówił, że to dobra rzecz itd., ale ja nie za bardzo go wtedy słuchałem :duh: No ale jak patrze przez nerki, to rzeczywiście jest tam coś czarnego i nie widać chłodnicy.

Z silnikami N47 były montowane, nawet przed liftem. U ciebie są na 99 procent.

ja mam przedliftowa i nie zauwazylem zadnych zaluzji

  • 4 lata później...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Odkopuje wątek aby dopytać o kilka szczegółów dotyczących żaluzji.


Mam E91 LCI z silnikiem N47. Po stłuczce przodu zakupiłem kompletny pas przedni prawdopodobnie z wersji benzynowej z żaluzjami chłodnicy (przy nerkach) oraz przy dolnym wlocie powietrza w zderzaku ( w miejscu wlotu powietrzna do intercoolera). Przypuszczam, że diesle nie posiadają dolnych żaluzji.

Serwis blacharski zablokował te żaluzje w pozycji otwartej. Zastanawiam się czy dolny wlot powietrza w pasie przednim różni się konstrukcyjnie od tego w stosowanego w dieslu i czy wpłynie to na ilość powietrza dostającego się do intercoolera.

Czy można je po prostu zdemontować?


Pozdrawiam.

Opublikowano
Nawet jak są zamontowane to silniczek musi być podłączony pod plus, masę i sygnał że sterownika silnika. Plus kodowanie. Można zmienić na zwykłą kierownicę powietrza bez rolet.
Opublikowano

Tak, własnie o to chodzi ale prosiłbym o potwierdzenie, że w dieslu E91 N47 żaluzje nie występują w dolnym chwycie powietrza w zderzaku, czyli tam gdzie jest wlot powietrza do intercoolera.


Dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na dole to nie ma . Zasłonięcie intercoolera to trochę bezsens . Jak na początku napisane , zasłaniają wlot przez nerki .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.