Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

mam problem z moim bmw (136KM) gdy jade na równych obrotach i z równą prędkością 2-3km np 120km/h to zaczyna mi lekko szarpać co jakiś czas ale gdy mu przydusze to odpycha sie bez problemu lecz od niedawna wydaje mi sie ze dostal troche małego muała. Czy to wina wtrysku sterującego?? POMÓŻCIE !

 

PS. Komputer wykazał "zły kąt wtrysku" wykasowaliśmy ten błąd ale nic sie nie zmieniło.

Czy gdybym zamontował inny wtrysk sterujący to musiałbym go programować czy tylko wystarczy założyć i można śmigać??

Edytowane przez majster21
Opublikowano
żły kąt wtrysku to nie wtrysk sterujący. Wtrysk sterujący informuje Ecu o kącie zadanym w danym momęcie. Jeżeli jest błąd "Zły kąt wrysku" to raczej tłoczek sie w pompie zaciera. PS zmień nagłówek na 320d
Opublikowano

Ja jestem swiezo po wymianie pompy wtryskowej lecz auto ciezko zapali. Prawdopodobnie mam zle ustawiony paczatek wtrysku.

Na starej pompie komp tez pokazywal mi ze cos z katem jest. Nawet wskaziwal zero. A sterownik vp 44 byl sprawny.

Opublikowano
musisz podłączyć pod kompa i zobaczyć czy kąt wtrysku się nie rozjeżdza. Jeżeli tak to do dobrego pompiarza, no niestety koszty są spore. Jeżeli ci kolego auto ciężko pali to wracaj do tyh co ci to robili i niech ustawią pożądnie kąt wtrysku
Opublikowano
semi14 czyli u mnie to nie wtrysk sterujący tylko pompa jak to sprawdzić mechanik mi powiedział ze to moze byc wtrysk sterujący albo pompa ale obstawia wtrysk..
Opublikowano
Jak wtrysk by był uszkodzony to by był błąd na kompie i wartości zadane kąta wtrysku były by cały czas na 0 i przy dodawaniu gazu by sie nie zmieniały. Po drugie gdy wtrysk jest uzkodzony jego role przejmuje sterownik pompy ale odłączony jest EGR i Obcięta jest dawka paliwa. Podłącz auto po kompa i wczasie jazdy zobacz początek wtrysku oczekiwany i zamierzony i wtedy powinno wszystko wyjść. Kąt może sie rozjeżdzać a winnom tego będzie nasza pompa VP. Wtedy będziesz musiał ją zregenerować a to już koszt spory, można oczywiście wymienić sam tłoczek koszt około 300 zł. Radze szybko coś z tym zrobić ponieważ zacierający sie tłoczek może spowodować spalenie się sterownik pompy i wtedy auto stanie !
Opublikowano

do semi14

Oo tam juz nie wroce:) Dzis przez telefon juz pwiedzialem co o nich mysle hehe. Czytajac forum i pytajac sie tutaj ludzi rozwiazalem problem do ktorego on nie mogl dojsc, a pozniej Ci powie ze tez tak myslal. Jak sie ktos nie zna niech poprostu sie za to nie zabiera a nie mysli a moze zrobie. To jest smieszne. We wtorek przyjdzie kabelek z allegro i bede sie bawil. Jak mam problem z rozruchem to pozostaje plak.

Opublikowano
U mnie kolego też miałem problem z rozruchem lecz plak nie pomagał, a winą nie był przestawiony kąt wtrysku lecz zaworek zwrotny w pompie. Założyłem 2 zaworki na dopływ paliwa i powrót i teraz jest wszystko ok, Mogłem oczywiście kupić sam zaworek za około 90 zł ori bosch ale niestety za późno go znalazłem.
Opublikowano

semi14

znajomy powiedzil mi ze też to może byc wina przepływomierza umowiłem sie do jego warsztatu na kompa i mam nadzieje ze wszystko wyjdzie oni naprawiaja tylko silniki diesla takze moze cos obczają..

Opublikowano
po co masz jechać jak we wtorek będziesz miał kabel później inpa lub dis, ja używam tego drugiego ponieważ w inpie dla naszego silnika nie ma wartości oczekiwanych w dis jest wszystko + kilka fajnych testów, a co do przepływomierza to nawet jak on jest odłączony to samochód odpali. Jeżeli chodzi o spadek mocy to jak najbardziej, może poprostu już za mało mierzyć, jak masz końcówke 314 bez tzw. kratki to należy koniecznie przeprogramować ECU DISem jeżeli będziesz wkładał przepływke z kratką i pamiętaj nie baw sie w żadne zamienniki, No niestety trzeba odrzałować i kupić boscha albo Pierburga. Jest wiele elementów które trzeba sprawdzić a pierwszą z nich jest podciśnienie i jego sterowanie. Możesz wyjąć elektrozaworek i wyczyścić filterek na nim koszt 0 zł jak masz aceton. Sprawdzić wężyki od podciśnienia czy nie przedarte lub w ekstremalnych sytuacjach źle podłączone jak ktoś wcześniej grzebał, można przesmarować cięgno od Turba itp.
Opublikowano
słabo to widze ale cóż tzreba to zrobić innego wyjącia nie ma ;/ ja nie umiem za bardzo takich trudniejszych napraw robic a do tego nie mam warunków także trzeba bedie niestety kesh wyłożyć;/
Opublikowano
mam problem z moim bmw (136KM) gdy jade na równych obrotach i z równą prędkością 2-3km np 120km/h to zaczyna mi lekko szarpać co jakiś czas ale gdy mu przydusze to odpycha sie bez problemu lecz od niedawna wydaje mi sie ze dostal troche małego muała. Czy to wina wtrysku sterującego?? POMÓŻCIE !

 

PS. Komputer wykazał "zły kąt wtrysku" wykasowaliśmy ten błąd ale nic sie nie zmieniło.

Czy gdybym zamontował inny wtrysk sterujący to musiałbym go programować czy tylko wystarczy założyć i można śmigać??

 

Kolego nie jestem pewien czy to wina twojej pompy bo u mnie w CommonRailu mam to samo przy równej jeździe na obrotach w zakresie 1900~2200 auto także poszarpuje. To drugie BMW jakie kupiłem z takim problemem z poprzednim się nie uporałem ale kiedyś kolega Yoshimura01 mi podpowiadał że to czujnik ciśnienia CR. Nie wiem czy u Ciebie coś takiego może występować.

 

Swoją drogą też jutro sprawdzę auto na inpie podczas jazdy jak wtryski się zachowują

Opublikowano
koledzy już wiem czego to jest wina, mam małą dziure w intercoolerze i jutro zakładam inny.

 

A jak Ci sie udało do tego dojść?

Opublikowano

mkvtec

byłem u mechanika na kompie który tylko naprawia diesle a nie u jakiegos papudraka przejechal sie podłaczył kompa i wykrył dziure

Opublikowano
Ale chyba sprawdzał manualnie wszystko ? i zobaczył ze tam dmucha bo na kompie by mu pokazywało ciśnienie doładowania raczej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.