Skocz do zawartości

[F10,F11] 530d xdrive realne spalanie i inne walory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych użytkowników

Jako że kończe ujeżdżanie swojej E61 530dA 2005 i nieuchronnie zmierzam do kupna następcy ( natępczyni ).

Od ponad pół roku próbuje wybrać kolejny wóz i nie chodzi o konkretne auto tylko o decyzje jaki model/marka ...

Bylem "prawie" zdecydowany na : X5 E70, A6 ALLROAD C6, A8, PHAETON. Mialo byc niemieckie, duże, wygodne z dieslem i koniecznie 4x4. Budżet osatecznie zaakceptowany to ok. 250 kpln +- 20 kpln. Ostatecznie na placu boju zostały : nowy TOUAREG i F10 530dA xdrive ewentualnie A6 3.0 TDI C7.

 

Jako, że miałem okazję ostatnio przejechać się f10 525d xdrive musze przyznać, że komfort jazdy jest dla mnie conajmniej zdumiewający. Zawieszenie plus wyciszenie i jakość wykonania oraz montażu poprostu mnie rozbroiły. TOUAREGIEM i nową A6 nie jeździłem - sprawdze jak bedzie okazja, ale raczej z obowiązku....

 

W tej chwili wiem, że TĄ następną będzie F10 530dA xdrive ( 4 gary w takim wozie jakoś mi nie grają ). Autem pojeżdże okolo 5 lat z przebiegami 30-40 tys. km rocznie

 

Pytam więc użytkowników ww auta jak tam realne spalanie tego wozu w mieście i w trasie. Idealnie byloby gdyby ktos mial porownanie z poprzednią generacją.

 

 

inne refleksje również mile widziane

 

pozdrawiam i czekam na opinie

Opublikowano

czemu polski kierowca MUSI miec diesla? czy dlatego, ze traktory w gospodarstwie tez sa na rope i taniej... :roll:

 

Musi byc diesel.... nie rozumiem :mrgreen:

Opublikowano

yahoo10, przecież sam masz błotniaka :)

 

jeffoo1, radzę ci jeszcze raz spojrzeć na cennik, 530d jest całkowicie nieopłacalne. Jeśli zależy ci na spalaniu to 35d będzie palić mniej, a różnica w cenie żadna.

podawałem już cennik w innym wątku:

525xd - 220 tys

530xd - 260 tys

535xd - 270 tys

550xd - 375 tys

Opublikowano
czemu polski kierowca MUSI miec diesla? czy dlatego, ze traktory w gospodarstwie tez sa na rope i taniej... :roll:

 

Musi byc diesel.... nie rozumiem :mrgreen:

 

 

 

Właśnie dlatego kolego. Dzięki za rzeczową odpowiedź :mad2:

 

 

 

Odnośnie pytania o spalania to poprostu jeżdże obecnie 3.0dA i wiem ile to bierze. Jestem ciekawy jak to wyglada w tych nowszych motorach i w połączeniu z xdrive. Co do spalania to nie sadze by 535 bral mniej niz 530. Raczej bede szukal auta rocznego. W sumie rzeczywiscie roznica w cenie zadna wiec 535dA xdrive wydaje sie byc nowym liderem

Opublikowano

Nie mam dokładnie takiego porównania, ale wiem, że E60 520d pali więcej niż 530d. Tak samo F10 523i pali więcej niż 530i. Oczywiście przy tej samej prędkości i przyspieszaniu, jak w pełni wykorzystasz osiągi to mocniejsze wezmą więcej.

Jeśli szukasz używki to 530d może być zauważalnie tańsze. Ten motor jest bardzo popularny w niemieckich firmówkach i wypożyczalniach. Bo w bajki o "dziadkach do kościoła" mam nadzieje, że już nie wierzysz :).

Natomiast u nas sprzedawały się właściwie tylko 520d lub 535d. Teraz hitem jest 525d bo pojemność-akcyza.

Tak czy inaczej, 530d to bardzo dobry silnik i byłoby mi wszystko jedno czy 30d czy 35d. Jak będzie ładna kolorystyka i stan to spokojnie bierz 530d. Unikaj tylko 520d, straszny muł i po miesiącu będziesz zakładał temat: "jak zachipować 520d. "

Opublikowano
W 535d xdrive średnie spalanie 10.2L/100km

 

 

Kolego napisz w jakich warunkach uzyskales ten wynik i z jakiego dystansu.

 

Ja w swojej e61 w trasie/autostradzie mialem 8,5 - 9,0 litrow przy sredniej z 1500 km ( przykładowo Słupsk - Bolonia kilkanaście razy) ze srednia z trasy około 110 - 120 km/h z predkosciami do 180 km/h , przelotowa okolo 160 km/h.

 

Zuzycie w miescie to bite 11,5 - 12,5 litra a czesto wiecej jako, ze silnik niedogrzany i jezdzony na krotkich odcinkach , przy czym w miescie oznacza 100 % jazdy w moim miescie - Słupsk , ktory owszem nie jest tak zakorkowany jak wawa ale jest cholernie ciasny i rozwiniecie 60 km/h jest rzadko mozliwe bo albo swiatla, albo ruch albo skrzyzowanie, albo radar itd.

 

Ciekawi mnie jak wyglada to w F10 z xdrive bo z jednej strony cieższy, ale nowsza generacja wtrysku z drugiej 4wd ale start/stop system i efficiency ble ble ble....

 

 

No piszta dawajta

 

btw . jakie macie doswiadczenia najlepiej wlasne odnosnie trwalosci xdrive...?

Opublikowano

E60 2006 530xd, przy 170 tys centralny dyfer coraz głośniej pracował. Chłopaki w M-Auto zmienili olej i jest znacznie lepiej. Ale ile jeszcze pochodzi tego nikt nie wie, na razie 20k km zrobił i jest ok.

Średnie spalanie z ostatnich 100k km to 10,1. Poza tym tylko wymiany eksploatacyjne.

Opublikowano
Ja jak biorę czasem E60 520d to po Warszawie mam 11-12,5l.

manual czy automat?? mi się w warszawie nigdy nie zdarzyło żeby weszło powyżej 8,7l nawet przy bardzo dynamicznej jeździe(manual),a 530d 2004 w trasie schodziła do 7,5 l przy oszczędnej jeździe. Chodź podejrzewam ze każdy użytkownik R6 lub więcej napisze że mu pali 7-8 a 20d pali 15l , ciekawe zjawisko

Opublikowano
Ja jak biorę czasem E60 520d to po Warszawie mam 11-12,5l.

manual czy automat?? mi się w warszawie nigdy nie zdarzyło żeby weszło powyżej 8,7l nawet przy bardzo dynamicznej jeździe(manual),a 530d 2004 w trasie schodziła do 7,5 l przy oszczędnej jeździe. Chodź podejrzewam ze każdy użytkownik R6 lub więcej napisze że mu pali 7-8 a 20d pali 15l , ciekawe zjawisko

 

Mnie 530d E60 automat w Warszawie paliła od 12 do 13,5 w zależności od stopnia zakorkowania. W trasie da się 7,5 wymęczyć ale jeśli cokolwiek się wyprzedza poza traktorami to raczej od 8 do 9 jest realne.

Opublikowano
Mam Audi A 4 3.0 tdi i od 2 miesięcy mam ten sam problem nie moge sie zdecydować juz myślałem ze nowa 3 bmw bo żona po co ci inny większy sam i takie tam inne tematy ale teraz na placu boju pozostały 2 samochody BMW 535 xd i audi a 6 biturbo diesel 313 ps audi dało mi na testy a 6 na weekend i powiem wam rewelacja zakochalem sie w audi od nowa miałem 3 litrowego diesla tego 245 Km spalanie 70 /30 miasto trasa spalanie ok 12, 5 l ale sporo deptane mysle ze przy normalnej jeździe 10 l co do BMW to jechałem 525 xd BMW i tez ok ale ten silnik odpada traktor 535 d nie jechałem co do 530 d to ma Moj kolega wrażenia ok spalanie podobne on wiecej jeździ w trasie i z jego doniesień spokojnie da sie zejść poniżej 10 co do mojego wyboru to za audi przemawia w serwisie zalatwisz wiele , nowocześniejsze auto takie mam wrażenie , i co najwazniejsze system nagłośnienia i dźwięk jaki wydaje ten diesel jak rasowe v8 co do BMW to raczej przemawia tylko jedna sprawa chęć zatarcia złego wrażenia po awaryjnym audi a4 reszta spraw porównywalna a i sprawa jakości wnętrza w moim audi a4 po przejechaniu 170 000 km nic w środku nie stuka i nie odpada szwagier ma x6 z 22000 przebiegu wszystko trzeszczy . A tak na koniec BMW jakiś taki bardziej męski surowy twardy i bądź tu mądry co wybrać. Pozdrawiam! A i rabat w audi 16 % a w BMW 5,6 no chyba ze przez pośrednika to max 12 !
Opublikowano
Moja E61 530xd paliła w mieście 12,5-13. Teraz od 3tygodni mam F11 525xd i przejechane w w-wie 1000km. Pokazuje że spalanie 8,2.
Opublikowano
Mam Audi A 4 3.0 tdi i od 2 miesięcy mam ten sam problem nie moge sie zdecydować juz myślałem ze nowa 3 bmw bo żona po co ci inny większy sam i takie tam inne tematy ale teraz na placu boju pozostały 2 samochody BMW 535 xd i audi a 6 biturbo diesel 313 ps audi dało mi na testy a 6 na weekend i powiem wam rewelacja zakochalem sie w audi od nowa miałem 3 litrowego diesla tego 245 Km spalanie 70 /30 miasto trasa spalanie ok 12, 5 l ale sporo deptane mysle ze przy normalnej jeździe 10 l co do BMW to jechałem 525 xd BMW i tez ok ale ten silnik odpada traktor 535 d nie jechałem co do 530 d to ma Moj kolega wrażenia ok spalanie podobne on wiecej jeździ w trasie i z jego doniesień spokojnie da sie zejść poniżej 10 co do mojego wyboru to za audi przemawia w serwisie zalatwisz wiele , nowocześniejsze auto takie mam wrażenie , i co najwazniejsze system nagłośnienia i dźwięk jaki wydaje ten diesel jak rasowe v8 co do BMW to raczej przemawia tylko jedna sprawa chęć zatarcia złego wrażenia po awaryjnym audi a4 reszta spraw porównywalna a i sprawa jakości wnętrza w moim audi a4 po przejechaniu 170 000 km nic w środku nie stuka i nie odpada szwagier ma x6 z 22000 przebiegu wszystko trzeszczy . A tak na koniec BMW jakiś taki bardziej męski surowy twardy i bądź tu mądry co wybrać. Pozdrawiam! A i rabat w audi 16 % a w BMW 5,6 no chyba ze przez pośrednika to max 12 !

 

Witam w klubie dylematu....

 

Nie ukrywam , że A6 3.0 TDI też jest w palecie zainteresowań. Nie jezdzilem A6 C7. F10 jak pisalem jesli idzie o jakość montażu wnętrza i materiały myślę, że w F10 jest to tak wysoko że lepiej się nie da :D . Komfort zawiechy w F10 w trybie comfort -- bajka miękko buja ale jeszcze fajnie skręca - IDEAŁ.

 

Na korzysc A6 na pewno przemawia trwałość quattro - praktycznie bezawaryjne.

Silnik BMW jest na pewno bardziej niezawodny - legendarne problemy 3.0 TDI z wtryskami i rozrządem ( niby wyeliminowane )

Poza tym AUDI nie mialo diesla z biturbo ....

 

Trwałość zawieszenia - w e61 jest pancerne , przynajmniej u mnie 263 kkm i amory dobrze trzymają żadnych luzów ...

Nie wiem jak w AUDI . W A6 C5 przy 170 kkm bylo po amorach i końcówki stabilizatora wymieniane na bieżaco

 

Skrzynia w BMW to 8 biegowy pancerny ZF rozwinięcie poprzedniego bardzo trwalego..

W AUDI jest S-tronic 7 biegowy - ztcw dwusprzęgłowa nie znam opinii nt trwałość więc znak zapytania.

Serwis VW/AUDI mam na miejscu - BMW musze bujać do 3 Miasta . Zaczyna mnie to wqrwiać w końcu mieszkam w 100 tyś mieście, a okolo 65 km dalej jest drugie podobnej wielkości...(Koszalin)

 

Radość z jazdy - BMW - choć nie jeździłem nowym A6 :D

 

No i w AUDI nie ma foteli KOMFORTÓW z łamanym grzbietem :) :) :)

Opublikowano

Mam taki sam dylemat, A6 313 KM w pelnej opcji (tu jest 8 biegowa skrzynia ZF) czy BMW 5 lub X5/X6 (tez najmocniejsze wersje) :D poki co bardziej jestem za A6 ale kto wie..

 

w A6 nie ma w KOMFORTACH lamanego grzbietu ale jest za to masaz :)

Opublikowano
O gustach się nie rozmawia BMW tak jak pisałem bardziej ostre męskie ale co do jakości wykonania to nawet się nie umywa do A 6 tu audi bije na głowę BMW materiały plastiki spasowanie tu BMW dostaje po głowie to nie tylko moja opinia czytałem mnóstwo porównań i nie spotkałem się żeby ktoś napisał ze w tym względzie BMW jest lepsze co do wyglądu środka tu już kwestia gustu tak jak i reszta samochodu ,nie mam pojęcia co wybrać BMW tez mi się bardzo podoba a co do bania się biturbo jak zamowie audi to za 7 koła mam pakiet najprawczy 5 lat 150000 km w BMW kosztuje to trochę wiecej jeszcze jedno BMW 2013 facelifting ale w sercu coś mi puka ze BMW szkoda ze jeszcze nie ma w ofercie 335 d bo to by było idealne rozwiazanie dodam ze najprawdopodobniej w tym tygodniu zamawiam
Opublikowano

Bierz A6 3.0 TDI 313 KM w pelnej opcji, ciagnie do przodu jak mysliwiec, a dzwiek silnika to V8 benzyna (dzwiek sztuczny ale wrazenie jest) :)

 

 

Opublikowano
Ja jak biorę czasem E60 520d to po Warszawie mam 11-12,5l.

manual czy automat?? mi się w warszawie nigdy nie zdarzyło żeby weszło powyżej 8,7l nawet przy bardzo dynamicznej jeździe(manual),a 530d 2004 w trasie schodziła do 7,5 l przy oszczędnej jeździe. Chodź podejrzewam ze każdy użytkownik R6 lub więcej napisze że mu pali 7-8 a 20d pali 15l , ciekawe zjawisko

 

Automat, 177kM. Piszę tu o spalaniu "ultra urban", czyli wyjeżdżasz za bramę i stajesz w korku, 6 km do pracy jedziesz 40 minut, na prawie ciągle zimnym silniku. Średnia prędkość wg komputera 26 km/h. Niestety tak się jeździ po stolicy w tygodniu. W takich warunkach moje R6 pali 15-16,5l. Ale na trasie na tempomacie pali faktycznie 7-8l.

Opublikowano
O gustach się nie rozmawia BMW tak jak pisałem bardziej ostre męskie ale co do jakości wykonania to nawet się nie umywa do A 6 tu audi bije na głowę BMW materiały plastiki spasowanie tu BMW dostaje po głowie to nie tylko moja opinia czytałem mnóstwo porównań i nie spotkałem się żeby ktoś napisał ze w tym względzie BMW jest lepsze co do wyglądu środka tu już kwestia gustu tak jak i reszta samochodu ,nie mam pojęcia co wybrać BMW tez mi się bardzo podoba a co do bania się biturbo jak zamowie audi to za 7 koła mam pakiet najprawczy 5 lat 150000 km w BMW kosztuje to trochę wiecej jeszcze jedno BMW 2013 facelifting ale w sercu coś mi puka ze BMW szkoda ze jeszcze nie ma w ofercie 335 d bo to by było idealne rozwiazanie dodam ze najprawdopodobniej w tym tygodniu zamawiam

 

 

O ile w przypadku porównania jakości montażu wnetrza A6 C6 vs E60/61 zgadzam sie w 100 % audi bije na głowę bmw.

Nie wiem jak w A6 C7 ale F10 w porownaniu do E60 to jest przepasc i bylem zachwycony zarowno montazem jak i jakoscia materialow - o stylistyce nie wspomne....

 

Jesli w C7 jest jeszcze lepiej to nie potrafie sobie tego wyobrazic.

 

Co do pakietow serwisowych to owszem jak najbardziej jest to rozwiazanie finansowo zabezpieczajace, ale brac woz za takie pieniadze ( na marginesie KOSZMARNE ) i nie moc nim jezdzic to naprawde KUPA :twisted:

Opublikowano
O gustach się nie rozmawia BMW tak jak pisałem bardziej ostre męskie ale co do jakości wykonania to nawet się nie umywa do A 6 tu audi bije na głowę BMW materiały plastiki spasowanie tu BMW dostaje po głowie to nie tylko moja opinia czytałem mnóstwo porównań i nie spotkałem się żeby ktoś napisał ze w tym względzie BMW jest lepsze

Między obecnym A6 a F10 nie ma już tej różnicy w wykończeniu środka. A nawet jestem Ci w stanie znaleźć jeden lub dwa testy, w których dla kategorii "ogólne wrażenia jakości materiałów wykończeniowych" F10 dostało więcej punktów niż A6 C7. :D Generalnie dostają po tyle samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

 

Dziwie sie ze tak malo osob broni BMW - sam posiadam Audi ale tesknie za BMW i w nabjblizszym czasie zmienie na ta marke.

 

Dlaczego wybralem Audi - woj pomorskim w salonie BMW 3 razy startowalem przy kupnie nowego auta - ZDUNEK TRAKTUJE nowych potencjalnych posiadaczy BMW jak G...o( moze nie wszystkich ale mnie to spotkalo) a jechac 300km po to aby kupic nowy i tam serwisowac to mija sie z sensem

 

Audi - posiada 2 mocne atuty to naped QUATTRO oraz wykonczenie wnetrza.

 

BMW - nie malepszych silnikow niz R6- koniec, konfort podrozy ( fotele konfortowe - bajka), dzwiek, kultura silnika itp.....

 

CO do silnika 530xD ale w starszym niz f10 spalanie bylo na poziomie trasa przy pretkosci 120-160k/m ok.7,5 miasto kolo 9l - nie posiadam ciezkiej stopy

Opublikowano

Ale co ja mam bronić ? Moja F11-ka broni się sama :mrgreen:

Przed zakupem nowego auta były brane pod uwagę E-Klasa 350CDI 265KM, Audi A6 313Km i BMW 535xd 313km.

Wszystkie z nich oglądałem siedziałem w nich , ale w Niemczech w salonie w Düsseldorf i Köln, bo w Polsce to wiadomo że na salonie maja same 2.0L. Wybrałem F11 i uważam że za wydane 450k zł był i jest to najlepszy wybór. Kropka.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano

@maja22

Czemu mamy bronić? Od bronienia się to są zwykle właściciele vw&audi na onecie. Jak ktoś uważa ża audi jest lepsze to niech tak uważa, my nie mamy z tym problemu. My mamy bmw :) I wcale nie twierdzę, że audi jest złe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
proponuje podotykac konsoli srodkowej w A6 c7 a nie wypisywac tu głupot ja tam F10 będe bronił co do jakosci wnętrza co wpadek początkowych egzemplarzy to sprawa jest oczywista ale wykonczenie wnętrza jest jak narazie wzorem do nasladowania takze dla Audi z niedowiarkami moge podjechac do salonu Audi i pokazac miejsca w aucie których nie widac a w nich tworzywa ze Skody, w F10 nawet w niewidocznych miejscach są porządne tworzywa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.