Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
E 39 nigdy jako takie nie miało nazwy sedan-przez fabrykę nazwane jako limuzyna i touring.

Kiedyś to był segment D- wyższa.

 

e39 jest to segment E i nadal jest, a nie że kiedyś był.

Czyli coś więcej niż typowe sedany pokroju mondeo czy passat (oba segment D)

 

 

Audi A6 to też segment E

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Limuzyną to jest seria 7,a 5 toż to normalny sedan,z resztą jak C5.

ujołem to to ogólnie choćby nawet przy wyszukiwaniu na allegro "sedan-limuzyna" :wink:

co do serii 7 to tak masz racje ale 5 też podlatuje pod ta kategorie choćby po wyglądzie bo sportowe auto to nie jest w nie których modelach masz np. tel czy tv do jakiej kategorii mozna to zaliczyc? ale dobra to nie ten temat.

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Opublikowano
TO może ja sie wypowiem bo mialem Audi A4 2002 rok i Audi A6 2002.

 

1.hmmm moja opinnia - niejedna BMW wyprzedzalem bez zadnego problemu swoja A6.

2.prowadzenie hmmm na deszczu , zimna kazda BMW zwalniala w Audi QUATTRO tu nie musisz !

3. Jedynie moge porownać do BMW z silnikami min.2.5 i 2.8 benzna. Dopiero BMW 3.0 moze sie tak naprawde rownac.

 

 

po pierwsze - pkt 3 wyklucza pkt 1 ale to nie przeszkadza w tym, że na następnym 3 stronach porównywać różne samochody i ich przyśpieszenia

po drugie - pkt 2 jest zupełnie bez sensu bo: jeżeli się nie ścigaliście to skąd wiesz, kto jak chce wejść w sobie w zakręt. Zupełnie jakbym napisał, że bmw to więcej frajdy bo ma tylny napęd a na pytanie dlaczego tylni napęd jest "more fun" powiedziałbym, że "yyy bo tak" albo "bo Clarkson tak mówi". Poza tym samochody awd są naturalnie podsterowne (zresztą jak większość samochodów na ulicach) a w audi dodatkowo ten efekt wspomaga legendarne już (a może niesławne) umieszczenie silnika daleko przed przednią osią, prawie na samym nosie. Więc nawet jak szybciej wejdziesz w zakręt to prawdopodobnie (jeśli w ogóle ;)) wolniej z niego wyjedziesz (więc bez sensu).

Chciałbym nawiązać do apelów Manolito77 - bez sensu jest porównywać np. allroada z 220 km z dieslem bmw bez xdrive

Opublikowano

 

po pierwsze - pkt 3 wyklucza pkt 1 ale to nie przeszkadza w tym, że na następnym 3 stronach porównywać różne samochody i ich przyśpieszenia

po drugie - pkt 2 jest zupełnie bez sensu bo: jeżeli się nie ścigaliście to skąd wiesz, kto jak chce wejść w sobie w zakręt. Zupełnie jakbym napisał, że bmw to więcej frajdy bo ma tylny napęd a na pytanie dlaczego tylni napęd jest "more fun" powiedziałbym, że "yyy bo tak" albo "bo Clarkson tak mówi". Poza tym samochody awd są naturalnie podsterowne (zresztą jak większość samochodów na ulicach) a w audi dodatkowo ten efekt wspomaga legendarne już (a może niesławne) umieszczenie silnika daleko przed przednią osią, prawie na samym nosie. Więc nawet jak szybciej wejdziesz w zakręt to prawdopodobnie (jeśli w ogóle ;)) wolniej z niego wyjedziesz (więc bez sensu).

Chciałbym nawiązać do apelów Manolito77 - bez sensu jest porównywać np. allroada z 220 km z dieslem bmw bez xdrive

 

1. A skąd wiesz, że się nie ścigałem :) believe me BMW no chance. Na 235/40/18 auto jest jak przklejone.

2. Proponuje pojeździć autem na 4 kolka pozniej pisać. Zdanie jakby,bo ktoś gdzieś .... sam sprawdź .

3. Znowu zanacze , że przy BMW masz wiecej opcji wyboru silinikow i zaznacze , że są bobrze wkonane jednostki. W audi A6 , aby sprawnie się to auto poruszało potrzeba 3.0 (220KM) lub 2.7T (250). Do jazdy lajtowej 1.8T lub 2.4 wstarczy. A na trasie 1.9D.

Opublikowano

nie wiem dlatego napisałem "jeżeli" :wink: Taka stabilność w wolniejszych zakrętach może być zdradziecka bo zdaje się, że do 80km/h w tych audi jest 4wd a potem zostajesz z ciężkim przodem.

Ale zdania, co do sterowności nie zmieniam. 1,5 roku jeździłem samochodem ze stałym napędem na 4kółka, 1,5 roku z dołączanym. 1,5 roku mam tył. "Jakieś" porównanie mam

Opublikowano
nie wiem dlatego napisałem "jeżeli" :wink: Taka stabilność w wolniejszych zakrętach może być zdradziecka bo zdaje się, że do 80km/h w tych audi jest 4wd a potem zostajesz z ciężkim przodem.

Ale zdania, co do sterowności nie zmieniam. 1,5 roku jeździłem samochodem ze stałym napędem na 4kółka, 1,5 roku z dołączanym. 1,5 roku mam tył. "Jakieś" porównanie mam

 

Zgadzam sie z jednym BMW prowadzi się świetnie, nie za miekkie i bardzo dobrze reaguje na ruchy kierownicą. Swoję zdanie i opinie opieram tylko i wylacznie na wlasnym doświadczeniu. Swoją A6 ( quattro, 3.0 220KM manual 235/40/18") jeździłem dość szybko tj. bardzo szybko na zakretach i jak porownuje obecną BMW 525i 192KM na tych samych zakrętach to uczucie mam , że po prostu BMW podskakuje i ucieka z zakrętu, audi jechalo jak przyklejone. Osobiscie odnoszę wrażenie , że przy dużych predkościach Audi prowadzi sie znacznie pewniej.BMW jest ok w miescie , dobrze reaguje na ruch kierownicy.

 

Cieżko powiedzieć co wbrać. To kwestia upodobań i oczekiwań. Jeśli miałbm wybierać (odbiegam od tematu) np. BMW 5 e60 czy Audi A6 c6 wybrałbym BMW, natomiast przy wyborze BMW6 i Audi A5 wybrałbym Audi A5, dalej BMW X5 czy AUDI Q7 zdecydowanie Audi Q7, dalej BMW M5 czy Audi RS to M5.

Dalej coś bardziej dla Pań AUDI ma TT i tu BMW jest z tylu. Ok można napisać bmw 1 , ale audi ma A1,A3.

Opublikowano
nie wiem dlatego napisałem "jeżeli" :wink: Taka stabilność w wolniejszych zakrętach może być zdradziecka bo zdaje się, że do 80km/h w tych audi jest 4wd a potem zostajesz z ciężkim przodem.

Ale zdania, co do sterowności nie zmieniam. 1,5 roku jeździłem samochodem ze stałym napędem na 4kółka, 1,5 roku z dołączanym. 1,5 roku mam tył. "Jakieś" porównanie mam

 

Zgadzam sie z jednym BMW prowadzi się świetnie, nie za miekkie i bardzo dobrze reaguje na ruchy kierownicą. Swoję zdanie i opinie opieram tylko i wylacznie na wlasnym doświadczeniu. Swoją A6 ( quattro, 3.0 220KM manual 235/40/18") jeździłem dość szybko tj. bardzo szybko na zakretach i jak porownuje obecną BMW 525i 192KM na tych samych zakrętach to uczucie mam , że po prostu BMW podskakuje i ucieka z zakrętu, audi jechalo jak przyklejone. Osobiscie odnoszę wrażenie , że przy dużych predkościach Audi prowadzi sie znacznie pewniej.BMW jest ok w miescie , dobrze reaguje na ruch kierownicy.

 

Cieżko powiedzieć co wbrać. To kwestia upodobań i oczekiwań. Jeśli miałbm wybierać (odbiegam od tematu) np. BMW 5 e60 czy Audi A6 c6 wybrałbym BMW, natomiast przy wyborze BMW6 i Audi A5 wybrałbym Audi A5, dalej BMW X5 czy AUDI Q7 zdecydowanie Audi Q7, dalej BMW M5 czy Audi RS to M5.

Dalej coś bardziej dla Pań AUDI ma TT i tu BMW jest z tylu. Ok można napisać bmw 1 , ale audi ma A1,A3.

 

Z4 jest piękne i ma twardy dach, tak że może być lepszą alternatywą niż TT :cool2:

Opublikowano

Audi c5

wielowachaczowe zawieszenie przód (passat,superb,a4) -awaryjne przekombinowane,komfortowe

silniki

1.8t pali jak smok

2.5 tdi padające pompy problemy z wałkami

1.9tdi- ledwo jedzie w tym aucie

2.4v6 wg mnie ok

2.8v6 bdb

3.0v6 awaryjna elektronika i podzespoły

2.7t nie wiem nie wypowiem się

4.2v8 nie wiem nie wypowiem się

2.08v za słaby do tego nadwozia paliwożerny

 

BMW E39

zawieszenie przód proste-4 wachacze, drążki - drogie w wymianie jak za tak małą ilość elementów

silniki

2.0 bezawaryjny,czasem czujniki moc ledwo wystarczająca

2.5 moc akceptowalna reszta jw

2.8 jw,przyzwoite spalanie

2.0d i 2.5d nie wiem nie wypowiem się

2.5 tds awaryjny,często krytykowany (nie moja opinia)

3.0d bdb osiągi jak i spalanie.zależne od stanu

3.5v8 bardzo duża żywotność bdb osiągi

4.4v8 jw

 

To tak w skrócie,nie jestem mechanikiem wieloma jezdziłem może z 4 z nich miałem ( silniki) dopisujcie swoje uwagi

Opublikowano
Audi c5

wielowachaczowe zawieszenie przód (passat,superb,a4) -awaryjne przekombinowane,komfortowe

silniki

1.8t pali jak smok

2.5 tdi padające pompy problemy z wałkami

1.9tdi- ledwo jedzie w tym aucie

2.4v6 wg mnie ok

2.8v6 bdb

3.0v6 awaryjna elektronika i podzespoły

2.7t nie wiem nie wypowiem się

4.2v8 nie wiem nie wypowiem się

2.08v za słaby do tego nadwozia paliwożerny

 

BMW E39

zawieszenie przód proste-4 wachacze, drążki - drogie w wymianie jak za tak małą ilość elementów

silniki

2.0 bezawaryjny,czasem czujniki moc ledwo wystarczająca

2.5 moc akceptowalna reszta jw

2.8 jw,przyzwoite spalanie

2.0d i 2.5d nie wiem nie wypowiem się

2.5 tds awaryjny,często krytykowany (nie moja opinia)

3.0d bdb osiągi jak i spalanie.zależne od stanu

3.5v8 bardzo duża żywotność bdb osiągi

4.4v8 jw

 

To tak w skrócie,nie jestem mechanikiem wieloma jezdziłem może z 4 z nich miałem ( silniki) dopisujcie swoje uwagi

 

523 iA (2500) 170 KM - według mnie osiągi wystarczające i przyzwoite spalanie.

Opublikowano
Audi c5

wielowachaczowe zawieszenie przód (passat,superb,a4) -awaryjne przekombinowane,komfortowe

silniki

1.8t pali jak smok

2.5 tdi padające pompy problemy z wałkami

1.9tdi- ledwo jedzie w tym aucie

2.4v6 wg mnie ok

2.8v6 bdb

3.0v6 awaryjna elektronika i podzespoły

2.7t nie wiem nie wypowiem się

4.2v8 nie wiem nie wypowiem się

2.08v za słaby do tego nadwozia paliwożerny

 

BMW E39

zawieszenie przód proste-4 wachacze, drążki - drogie w wymianie jak za tak małą ilość elementów

silniki

2.0 bezawaryjny,czasem czujniki moc ledwo wystarczająca

2.5 moc akceptowalna reszta jw

2.8 jw,przyzwoite spalanie

2.0d i 2.5d nie wiem nie wypowiem się

2.5 tds awaryjny,często krytykowany (nie moja opinia)

3.0d bdb osiągi jak i spalanie.zależne od stanu

3.5v8 bardzo duża żywotność bdb osiągi

4.4v8 jw

 

To tak w skrócie,nie jestem mechanikiem wieloma jezdziłem może z 4 z nich miałem ( silniki) dopisujcie swoje uwagi

 

523 iA (2500) 170 KM - według mnie osiągi wystarczające i przyzwoite spalanie.

2.5D 163 KM (Common Rail) - osiągi także bardzo przyzwoite, niewiele odbiegające od 3.0D - oba silniki to praktycznie jedna i ta sama jednostka, różniąca się pojemnością, softem i turbiną zdaje się. Spalanie minimalnie mniejsze niż 3.0D.

Opublikowano

Kolega ma 2.7bt. Latwo go podrasowach programem i to w sporym zakresie. Rozrzad na pasku (z reszta 4.2 tez), 2 turbiny i z tego co mowil to zeby je wyjac trzeba podnosic silnik. Jak pada jedna to druga za chwile tez sie wysypie. On mial zadbana sztuke ale serwis dosyc drogi z tego co rozmawialismy (pewnie tez kwestia wybranego warsztatu), spalanie tez spore choc on jest spokojnym kierowca. Na lpg-forum ludki pisza ze gaz jest spokojnie do zalozenia w tym aucie.

 

Co do tdsa to mialem i nic drogiego mi sie nie posypalo ale niechetnie wrocilbym do diesla, nawet 3.0d. Generalnie ten silnik trzeba nianczyc ja mialem klopoty z ukladem paliwowym, pompa sypnie sie predzej czy pozniej. Ktos z nieakutoryzowanego serwisu BMW opowiadal, ze standardem sa mikropekniecia glowicy (auto pompuje cisnienie do ukladu chlodzenia).

Opublikowano
Poza tym samochody awd są naturalnie podsterowne (zresztą jak większość samochodów na ulicach) a w audi dodatkowo ten efekt wspomaga legendarne już (a może niesławne) umieszczenie silnika daleko przed przednią osią, prawie na samym nosie. Więc nawet jak szybciej wejdziesz w zakręt to prawdopodobnie (jeśli w ogóle ) wolniej z niego wyjedziesz (więc bez sensu).

 

chyba zbytnio nie jeżdziłeś autem z quattro.Ja mam proste porównanie,niedaleko mnie na obwodnicy jest łagodny łuk,jadąc S8 z quattro pokonywałem go 130 z jedną reką na kierownicy,E39 przy 110 zrobiło mi się bardzo gorąco,bo poczułem jak auto mi zaczyna uciekac tyłem.Quattro jest rewelacyjnym napędem i nie ma co go porównywać z tylnym napędem bmw,choć bmw też dość dobrze się prowadzi.

wielowachaczowe zawieszenie przód (passat,superb,a4) -awaryjne przekombinowane,

To jest tzw.mit tych,którzy kupują komplet na allegro za 600zł.Ja w A8 rok prod.1998 nie musiałem wymienić ani jednego wachacza,mimo że wszystkie były jeszcze oryginalne z fabryki(na każdym wybite 1998) i tak te auto sprzedałem,przebieg oryginalny 270tyś,bez potrzeby wymiany któregokolwiek.w S8 2000r.prod. wymieniałe górne,bo lekko uszkodzone były tuleje gumowe,sworznie ok.wszystkie były z 2000r.przebieg oryginalny 320tyś.To chyba nie ma tak żle z tym zawieszeniem.

Opublikowano

chyba zbytnio nie jeżdziłeś autem z quattro.Ja mam proste porównanie,niedaleko mnie na obwodnicy jest łagodny łuk,jadąc S8 z quattro pokonywałem go 130 z jedną reką na kierownicy,E39 przy 110 zrobiło mi się bardzo gorąco,bo poczułem jak auto mi zaczyna uciekac tyłem.

ja jak m5 wchodziłem w taki łuk na obwodnicy niedaleko mnie to elegancko dohamowałem, elegancko głębszy szczyt złapałem, od połowy noga w gazie i perfekcyjna robota. Próbowałem to samo w a6 2.7tdi to najpierw przestrzeliłem pkt hamowania (tragiczne hamulce) a potem jak już ogarnąłem kiedy trzeba zahamować to przy dodaniu gazu musiałem zaraz go odpuszczać i heblować bo prosto na barierkę jechałem. Bez urazy ale bez sensu jest takie pisanie (moje tez). Logiczne, że różnymi samochodami różnie się jeździ.

 

Quattro jest rewelacyjnym napędem i nie ma co go porównywać z tylnym napędem bmw,choć bmw też dość dobrze się prowadzi.

 

Święta racja, nikt przecież nie twierdzi, że quattro to lipa (poza tym na haldexie)

Opublikowano

FAKT w A6 hamulce sa do d... , ale auto swoje też waży. Z drugiej strony nie jest to samochod sportowy i niezostal też do tego stworzony. A6 C5 jest do wygodnej jazdy i na trasie ma sie prowadzic gladko.

Moja audi A6 3.0 quattro pieknie jeździla. A co do BMW - jak wczesniej pisalem w miescie sprawdza sie lepiej bo sprawniej się nią wyprzedza, i ma lepsze hamulce.

 

Wspomnę, że na standardowych kolkach 17/215-225/55-60 auta sie prowadza nie za dobrze. A na 17-18" / 225-235 / 40-45 jest już znacznie lepiej, po prostu znacza poprawa jazdy.

Opublikowano

 

Wspomnę, że na standardowych kolkach 17/215-225/55-60 auta sie prowadza nie za dobrze. A na 17-18" / 225-235 / 40-45 jest już znacznie lepiej, po prostu znacza poprawa jazdy.

 

Jak się ostro i przy dużej prędkości bierze zakręty to się z tobą zgodzę, ale przy normalnej jeździe najlepiej się sprawują 225/60 R15 ,nie licząc aspektów estetycznych.

Opublikowano
moim zdaniem najlepszy jest rozmiar 225/55 R16
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Zdecydowanie bmw... Mam e39 a moja mama ma a6 i z ręką na sercu stwierdzam że wygrywa bmw... W audi jest motorek 1.9 tdi a u mnie 2.5tds i nie powiem o przyspieszeniu bo bmw wygrywa bo wiekszy motor ale pierwszy plus dla bmw to wyciszenie wogole nie słychać że to jest diesel a w audi głośno... Wykończenie środka rownież bmw wszystko ładniej i elegancko wykończone lecz audi ma pare bajerów czego nie ma bmw ale wiadomo to sa producenci którzy ze sobą konkurują.. Ale wiekszy plus stawiam na BMW :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeremi prawdę Ci powie, najlepsze jest podsumowanie na koniec :-)

 

http://youtu.be/DDmz2JMhhhA

 

A z mojego doświadczenia - miałem wcześniej a4 b5, i o ile Audi było na dobrym poziomie pod względem komfortu, wykończenia i prowadzenia, to moje BMW rozłożyło je na łopatki i brutalnie skopało.

 

W momencie zakupu miałem dylemat A6 czy BMW5 z okolic 2000r, jednak rozmowa z taxiarzem jadąc jego A6 1,9TDI przewarzyła, podsumował to krótko - "A6 jest większe i tańsze w utrzymaniu, ale e39.. to było to... "

Opublikowano

odnośnie prowadzenia : e39 530d T (alu 17") versus A6 C5 2,5tdi Q avant (alu 16")

 

zakręt pokonywany przeze mnie setki razy, e39 zawsze pokonuje z prędkością okolice 70km/h, jadąc spokojnie do pracy.

i teraz ten sam zakręt, ta sama prędkość, inne auto - audi A6 w specyfikacji jak powyżej, warunki idealne sucho i słonecznie

wchodzę w zakręt jak zawsze: nagle przód wyjeżdża, trzeba celować w drogę i hamować bo robi się nie pewnie

zastanawiam się co się właśnie stało :shock:

w tym momencie pojmuje nieraz czytane teksty, że audi się nie prowadzi, że wyjeżdża przodem, że silnik jest umieszczony za bardzo z przodu

 

 

 

 

przepaść ...

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

+ do tego napęd na rękach, stąd to myszkowanie przodu w FWD,

nie jednokrotnie jak wsiadam w jakas przednionapedowke i przychodzi mi skrecac, na mojej twarzy pojawia sie grymas bolu :D

Opublikowano
Wiec dlatego mówie bmw prowadzi sie znacznie lepiej jak smigam na 17stkach w lato to zakrety pokonuje nawet 100ówka i nic sie zabardzo niedzieje nic nie ucieka trzyma sie drogi na zime mam 16stki i juz trochę mniejsza prędkość ale też ładnie trzyma się drogi a w audi własnie ucieka ;/

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
+ do tego napęd na rękach, stąd to myszkowanie przodu w FWD,

nie jednokrotnie jak wsiadam w jakas przednionapedowke i przychodzi mi skrecac, na mojej twarzy pojawia sie grymas bolu :D

 

dobre :cool2:

przedni napęd jest dla dziewczynek :lol:

 

ale- podczas salonu w Paryżu BMW zaprezentowało prototyp samochodu z przednim napędem :|

Opublikowano

no niestety BMW powoli się wycofuje, ze swoich głównych osiągnieć, rzedowej szostki i tylnego napedu, ale mam nadzieje, ze tylko w kilku mniejszych modelach, a flagowce nadal beda dysponowac tym co tygryski lubia najbardziej

takie to czasy, ze koncerny konkuruja ze soba o klienta kuszac cena, BMW do tanich nie nalezy, a gdzies trzeba szukac oszczednosci w produkcji, stad takie kroki

a ludzie jak to ludzie, wiekszosc nie czai o co kaman w motoryzacji i woli jakies koreanskie smieci za tanie pieniadze, niz porzadne fury, widac to na ulicach :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.