Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

użytkował ktoś BMW 530dA Touring i Audi 2.5 TDI Avant 180KM Quattro, i może się podzielić swoimi uwagami na temat tych dwóch samochodów ?

 

Chciałbym dowiedzieć się jakie różnicę są w komforcie jazdy, osiągach, cenach części zamiennych, jakości wykonania itd.

Ponadto w czym BMW przewyższa Audi i odwrotnie ?

Użytkuję od lat BMW i zastanawiam się nad Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI Automat 180KM Quattro.

 

Bardzo proszę o informacje w tym temacie :)

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dużo zależy od tego, z którego roku to Audi miałoby być. Generalnie te silniki 2.5TDI nie były zbyt udane i dopiero po którymś roku je trochę ogarnęli. Nie wiem też, czy tam rozrząd nie jest na pasku a nie na łańcuchu więc jest to spory wydatek (o ile tego nikt wcześniej nie robił) jeśli konieczna byłaby wymiana.

Dodatkową kwestią jest też skrzynia automatyczna - jak się jeszcze swego czasu interesowałem tematyką Audi to słyszałem, że ta skrzynia jest dość ospała i zżera dość odczuwalnie moc auta. Pewnie przewagę (zwłaszcza w zimie) będzie miało audi ze swoim napędem Quattro.

BMW 530d to trochę inna konstrukcja niż audi. Jeśli chodzi o skrzynię automatyczną to niestety był to wyrób GM i nie należy ona do zbyt odpornych - tematów o jej usterkach jest na forach od groma. Na pewno dynamika e39 będzie odczuwalnie korzystniejsza od A6 C5 (choć miałem okazję kilka razy przejechać się a6 C5 Quattro (150KM) oraz A6 C5 Allroad (ten z moca około 180KM) i nie mogę powiedzieć, żeby te auta były wołowate - zbierały się bardzo żwawo (z przewagę Allroada z uwagi na większą moc).

W kwestii wyposażenia to auta te dysponują zbliżonymi elementami i tutaj nie ma jakiegoś jasnego lidera. Cena części także będzie zbliżona (choć w przypadku remontu silnika na pewno większe koszty wygeneruje v6-tka w Audi ze względu na podwojenie niektórych elementów.

A tak na koniec to osobiści uważam, że jeśli już porównywać to do e39 należałoby wziąć Audi przednionapędowe bo porównanie auta RWD vs 4x4 jest nie do końca trafne...

Pzdr.

Opublikowano
BMW bedzie szybsze, w Audi atutem jest Q, ale to zzera moc i spala deko wiecej. Co do czesci to porownaj, popytaj, mysle ze bedzie podobnie, choc ktos pisal ze zawias w audi drozszy. Dla mnie na minus wytrzymalosc materialow wnetrza- guziczki w audi sie wycieraja. Podloga bagaznika wysoko- trzeba bylo tam upchnac Q. Wnetrze- zalezy od gustu, choc w audi chyba deko swiezszy design. Silniki 180km to byly juz wersje poprawione, porownaj koszty wtrysku, turbo, dwumasu, pompy i poczytaj na forum audi o typowych usterkach. Blachy w audi lepsze, na e39 lubi pokazac sie juz ruda w kilku miejscach. W BMW polecam Steptronic, w audi to poczytaj, bo niektore skrzynie ponoc byly srednio udane. Aha, audi bedzie wyzsze, to praktyczne na naszych drogach.
Opublikowano
Dla mnie wnętrze,komfort elegancja w A6 na zdecydowany plus i bije e39 na głowę.Ale samo prowadzenie auta zdecydowanie BMW.BM'A TO BMA wsiadasz i wiesz że to jest to przynajmniej ja tak miałem i e39 zdecydowanie lepiej mi się jeździ
Opublikowano

W AUDI wszystkie silniki są na pasku rozrządu więc koszta duże(nie wiem jak w Audi ale w Passatach i w Superb trzeba rozebrac przód samochodu żeby dostac sie do rozrządu i go wymienic ),co do automatycznych skrzyń biegów to są dwa rodzaja tiptronic i multitronic.Lepszym wyborem jest tiptronic mniej awaryjne.Multitronic często ulegają awari i są bardzo drogie ich naprawy nawet do 12 tyś.zł. i nie każdy warsztat podejmuje się ich naprawy.

Naprawa zawiasu jest droższa niż w BMW.

Opublikowano
Jeżeli automat,to tylko tiptronic,były tak samo trwałe jak w bm-kach,wszystko zalezy z jakim prawdziwym przebiegiem auto kupisz,jeżeli był multitronic to nie było w aucie qattro,blacha bez porównania na plus dla audi,środek też,prowadzenie z quattro bajka,silnik audi 2,5tdi to tylko z literką B z przodu,najlepiej BAU,ale to już końcówka produkcji o ile się nie mylę,unikaj tego silnika,przede wszystkim w modelach z przed liftu i wszystkie audi mają rozrząd na pasku,te starsze.Fajne zestawienie jest z silnikiem 2.8 pb ack 192km z quattro.
Opublikowano
Jak dla mnie d.pa w AUDI jest brzydka i wygląda jak nadmuchana lala.E39 ma większy szacunek i prestiż na drodze jak A6 C5.Silnik R 6 pracuje równiej i ciszej od V i ma łańcuch nie pasek ,dopiero powyżej 150km/h odczuwa się wyraźnie przewagę w komforcie jazdy BMW. Przewagą AUDI jest napęd Q. i podobno blachy zdrowsze.
Opublikowano (edytowane)
E39 ma większy szacunek i prestiż na drodze jak A6 C5

:lol: dobre :D .Co do blach to nie ma co porównywać i jak ktoś miał styczność z audi to śmiało to potwierdzi.Sedan c5 faktycznie niewszystkim się podoba,ale za to kombi jest ładniejsze niz kombi e39(oczywiście to moje zdanie)Co do komfotru przy dużych prędkościach,to nie wiem czy jechałeś audikiem,bo ja nie widziałem wielkiej różnicy,powiem nawet,że jak kiedyś miałe audi c4 to od kupna do sprzedaży fotela nie ruszałem,nie wspomne o innych,które miałem,teraz w E39 co chwila coś poprawiam,bo miejsca nie umiem sobie znaleść,(od lipca tamtego roku :roll: 0 )

Edytowane przez JakubBTM
Opublikowano
widzę przewagę Audi nad BMW, tylko należy kupić auto z motorem benzynowym 3.0 220 KM
Opublikowano
widzę przewagę Audi nad BMW, tylko należy kupić auto z motorem benzynowym 3.0 220 KM

 

Jaką przewagę?

Koledzy próbują być za bardzo obiektywni.Spróbuj zadać takie pytanie na forum AUDI.

Słyszałem taką opinię że ostatnimi laty ,,chłopaki z miasta''przesiedli się z BMW na AUDI i chwała im za to.Pewnie dlatego że prawdziwi wyginęli już dawno.Zostały same grzeczne dziewczynki :mrgreen: nie urażając nikogo. :mrgreen:

Opublikowano

Cylindry tylko w rzędzie. Widlaste 2.5 TDI to niezbyt dobre jesdnostki napędowe. Zresztą grupa VW już wróciła do pieciu cylindrów w jednym rzędzie.

Zdecydowanie motor z Bawarii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie no panowie żadnego silnika V 6 , wiecie ile w nich kosztuje wymiana rozrządu :duh:
Opublikowano

W Audi tylko blachy lepsze, a bunia:

 

- zdecydowanie ładniejsze nadwozie - szczególnie poliftingu

- lepsze silniki, przyspieszenie - nie ma porównania do 3,0D,prowadzenie, zawieszenie, układ kierowniczy

- ładniejsze wnętrze z klimatem, lepiej wykończone i ponadczasowe. Nie mówię o tzw. golasach, których jest zdecydowana większość, poliftingu już to lepiej wygląda.

 

Najlepiej się przejechać samemu, pzdr

Opublikowano

popieram j30.

 

Uwazam, ze audice to dobre auta, jesli ktos nie ma wygórowanych wymagań, jednak BMW prócz tego, co opisał j30, mają jeszcze charakter, cała stylistyka pokazuje pazura - i chyba to tak najbardziej kreci nas facetów i przyciąga.

Opublikowano
Dla mnie wnętrze,komfort elegancja w A6 na zdecydowany plus i bije e39 na głowę.Ale samo prowadzenie auta zdecydowanie BMW.BM'A TO BMA wsiadasz i wiesz że to jest to przynajmniej ja tak miałem i e39 zdecydowanie lepiej mi się jeździ

 

Chyba sobie żartujesz kolego... Jak wnętrze A6 może być ładniejsze od tego z E39... jeździłem A6 c5 po FL 2.5tdi quattro fl full wypas i powiem że poza napędem na 4 koła to nic nadzwyczajnego. Wnętrze dużo ustępuje E39, poważnie.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Opublikowano

TO może ja sie wypowiem bo mialem Audi A4 2002 rok i Audi A6 2002.

BMW 525i 192KM 2001 rok mam od ponad dwoch tygodni. i tylko 192KM :) ale pojedzic można wczesniej wyzej wspomniana A6. Audi A4 posiadalem w silniku 1.8T quattro.

 

Audi A6 (c5) 2002 r 3.0 Quattro w manualu posiadalem ok 1 roku. Silnik ponad 220KM

 

1.hmmm moja opinnia - niejedna BMW wyprzedzalem bez zadnego problemu swoja A6.

2.prowadzenie hmmm na deszczu , zimna kazda BMW zwalniala w Audi QUATTRO tu nie musisz !

3. Jedynie moge porownać do BMW z silnikami min.2.5 i 2.8 benzna. Dopiero BMW 3.0 moze sie tak naprawde rownac.

4. Ktos wspomnial, że BMW 5 jest lepiej wkonczona i wyposazona !!! Prosze powiedziec, w ktorym miejscu ???

 

 

BMW 5 vs Audi A6

+ BMW siliniki

+ prowadzenie i twardzsze zawieszenie

+ dzwiek silnika

- zenada naglosnienie

- rdza

- wyposazenie i wykonczenie srodek

- wyciszenie auta

 

+ Audi naped Quattro

+ komfort jazdy(wgodniej)

+ wyciszenie ( przy jezdzie 200km/h slychac tykanie zygarka na reku)

+ naglosnienie ( o niebo lepsze niz w BMW)

+ rdzy nie znajdziesz

+ wyposazenie i wykoniczenie

- za miekkie zawieszenie

- nisko zawieszona buda (uwaga na krawezniki itd)

- dostepne silniki maly wybor

 

DZIEUJE - wczeniejszy posiadacz Audi A6 i A4 , obecny posiadacz BMW 5

Opublikowano
TO może ja sie wypowiem bo mialem Audi A4 2002 rok i Audi A6 2002.

BMW 525i 192KM 2001 rok mam od ponad dwoch tygodni. i tylko 192KM :) ale pojedzic można wczesniej wyzej wspomniana A6. Audi A4 posiadalem w silniku 1.8T quattro.

 

Audi A6 (c5) 2002 r 3.0 Quattro w manualu posiadalem ok 1 roku. Silnik ponad 220KM

 

1.hmmm moja opinnia - niejedna BMW wyprzedzalem bez zadnego problemu swoja A6.

2.prowadzenie hmmm na deszczu , zimna kazda BMW zwalniala w Audi QUATTRO tu nie musisz !

3. Jedynie moge porownać do BMW z silnikami min.2.5 i 2.8 benzna. Dopiero BMW 3.0 moze sie tak naprawde rownac.

4. Ktos wspomnial, że BMW 5 jest lepiej wkonczona i wyposazona !!! Prosze powiedziec, w ktorym miejscu ???

 

 

BMW 5 vs Audi A6

+ BMW siliniki

+ prowadzenie i twardzsze zawieszenie

+ dzwiek silnika

- zenada naglosnienie

- rdza

- wyposazenie i wykonczenie srodek

- wyciszenie auta

 

+ Audi naped Quattro

+ komfort jazdy(wgodniej)

+ wyciszenie ( przy jezdzie 200km/h slychac tykanie zygarka na reku)

+ naglosnienie ( o niebo lepsze niz w BMW)

+ rdzy nie znajdziesz

+ wyposazenie i wykoniczenie

- za miekkie zawieszenie

- nisko zawieszona buda (uwaga na krawezniki itd)

- dostepne silniki maly wybor

 

DZIEUJE - wczeniejszy posiadacz Audi A6 i A4 , obecny posiadacz BMW 5

 

Jakie spalanie miałeś w A6 3.0 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dla mnie wnętrze bmw nie ma sobie równych w tamtych latach ,a nawet i współczesne auta sie w większości chowają .

A jeśli chodzi o wygląd zew. audi to w ogóle mi sie nie podoba , wszystko jest w niej takie zlane ,wygląda jak beczka .

A jesli chodzi o napędy to niewiem dlaczego porównujecie Quatro do tylnionapędowca , przecież to oczywiste ze Quatro bedzie jeżdziło lepiej , po to przecież je wymyślono .

Opublikowano

Byczus napisales , ze Audi to 4 zera, a BMW = Bedziesz Mial Wydatki :wink:

 

zapora spalanie hmm porownuje do czolga :D a tak serio coż silinik 3.0 + naped quattro potrafi wciagac pozadnie paliwo. Ale czy zawsze musimy patrzec przez pryzmat spalania. Wczesniej mialem A4 1.8 Turbo tez w Quatro i spalanie w niej bylo na poziomie BMW5 2.5. Nie jestem typem rajdowca , lubie duze i wygodne auta i jak ktos mi siada na dupe to lubie dodac gazu i go zostawic z tylu. Dlatego teraz mysle o BMW 5 z 3.0 lub Alpina 3.2 ale ona troszke za droga coz , ale 260KM :) tu zgrzeszw - posiadalem Mazde 6 2.3 sport (177KM) zastanawiam sie nad tym samym modelem, ale w wersji Turgo 26oKM.

 

hawraneek dokladnie o gustach sie nie dyskutuje, ale ok BMW ma bardziej agresywny charakter, jesli ma taki to musi miec duzy silnik, bo spokoja zrownowazona A6 pokaze Ci duppe :wink:

http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2936/1901/7338450047_medium.jpg6

http://www.cardomain.com/ride/733845/2002-audi-a6#7338450052 ZOBACZ A6

 

hawraneek oj tam oj tam poogladaj ladni zrobione A6. To zmienisz opinnie. Mi sie podoba i BMW 5 i Audi A6

 

arturo e39 przystaje , że sordek w audi A6 jest lepszy i lepiej wyposarzony np. schowki w drzwiach w bmw masakra, kolejny schowwki pod fotelami a A6 tam moge upakowac Nawigacje itd. Nie wspomne o popiliczce czy uchwyt na picie.Fotele w A6 wiekszy zakres. Nie wpominam o skaladniu tylnch foteli. Nie przkonasz mnie , ze w BMW jest lepiej :nienie:

Co do QUATTRO to porownuje wszystko, bo Kupic quattro to nie problem i nia ma az takich driamentalnych roznic w cenach. Takze osobiscie polecam quattro - zniezawodny i na sniegu sprawiajacy niesamowita frajde. w BMW siliniczki 2.0 2.3 sa naogol zajechane w Audi silniki 1.8T i 2.4 sa sprawne i niezajechane.

 

Koledzy mam e39 i mialem A6 Ja tylko moge wyrazic swoja zetelną opinnie.

 

http://superiorvehiclerepair.com/wp-content/uploads/2011/06/2000-bmw-528i.jpg

 

http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2936/1901/7338450054_large.jpg

Opublikowano

mam na oku A6 Avant 3.0 Aut. quattro z 2002 z oryginalnym przebiegiem 250 tyś. km - serwisowane

- zamienić BMW na AUDI, czy nie zamieniać :?:

Opublikowano
mam na oku A6 Avant 3.0 Aut. quattro z 2002 z oryginalnym przebiegiem 250 tyś. km - serwisowane

- zamienić BMW na AUDI, czy nie zamieniać :?:

 

Zamiana - Kwestia jakie masz te BMW. Co do Quattro to na tak , do tego jakies alusy 18-19 na oponach 225/40 lub 235 i na zadnym zakrecie nie musisz zwalniać :norty:

 

Takze napisz wiecej danych.

Opublikowano
e39 530dA Touring z 2002, przebieg 215 tyś km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.