Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was serdecznie.

 

W związku z pojawiającymi się różnymi opiniami i wątpliwościami dotyczącymi jakości paliw i zasadności tankowania paliw premium postanowiłem zacząć nowy temat. Producent naszych samochodów "zaleca" stosowanie paliwa BP (z Orlenu lub Lotosu?), wszędzie reklamy dotyczące cudownej jakości paliw premium - trochę się można w tym pogubić :?

 

Od lat w głowach ludzi zakodowana jest opinia, że paliwa ze stacji "x" (nie piszę specjalnie nazwy stacji ;) ) są najlepsze i najbardziej "pewne", tak jak to, że Toyota jest bezawaryjna. Dla nich przesyłam wyniki testów stacji paliw zamieszczone na stronie UOKiK:

http://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_pb_95,_pb_98_i_on.php

 

Co do zasadności tankowania "lepszej ropy/beznyny" też jest wiele opinii. Moje doświadczenia nie potwierdzają zasadności stosowania paliw typu premium.

Oto kilka artykułów na ten temat:

 

http://www.auto-swiat.pl/1-nie-do-wiary-100

 

http://biznes.auto-swiat.pl/artykuly,Paliwa-premium-czyszcza-silnik,49,1.html

 

http://www.motofakty.pl/artykul/czy_warto_tankowac_drozsze_paliwa.html

 

Był kiedyś też w tygodniku MOTOR artykuł na ten temat, ale nie znalazłem go :(

 

Byłbym wdzięczny za Wasze opinie na ten temat. Sam nie do końca wiem, co jest lepsze dla naszych samochodów - paliwa "zwykłe", bo nie ustępują jakością tym premium, czy te "lepsze", rzadziej kupowane i możliwe, że stare/zawierające wodę?

 

Dziękuję za Wasze opnie.

Opublikowano
Przejżałem w biegu tabele z kontroli stacji. Przyjąłem, że w miejscach gdzie jest uwaga, podane jakieś parametry - to one odbiegają od normy. Na szybko wniosek jest jeden: na 2 tabele (razem około 2000 stacji), tylko w kilku przypadkach dotyczyło to stacji "markowych", dużych koncernów. Wszystkie pozostałe to stacje małych, prywatnych "handlowców", spółdzielni, trafiła się nawet PZM! Wnioski nasuwaja się same... Chociaż - czy to jest gwarancja? Te tabele w ogóle pokazują, że paliwa mamy super! Nawiązując do poprzedniego wątku w tej sprawie ciekawe, jakby porównać konkretnie, w parametrach, paliwa ze "starej" EU z naszymi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dołączę do tematu jakości paliw (tym razem benzyny) - mam znajomego, który pracuje w serwisie VW za Odrą (nie denerwujcie się jeszcze, że nie piszę o BMW). Wg jego opinii, wszystkie VW na rynek niemiecki mają inaczej ustawione komputery odnośnie kontroli paliwa (kontrolka "check engine") niż te na EU wschodnią... te zza zachodniej granicy mają normy bardzo wyśrubowane, gdzie nasze i wschodnie bardziej liberalne.

 

W sumie nie ma się co dziwić, na wschód od PL przecież sprzedają benzynę, o niższej liczbie oktanowej niż u nas - PB 92

 

Mówił, że jemu bardzo często zdarza się tankować w PL i w wielu przypadkach CHECK ENGINE zapala się już po paru kilometrach od tankowania (jeśli był pusty bak), problem mija jak zatankuje u siebie...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Ja mam informacje od pracownika takiego centrum rozlewczo-dystrybucyjnego Orlenu. Paliwa premium mają dodawane substancje myjące. Czyli jeśli dla kogoś ważna jest żywotność wtryskiwaczy, to warto ponoć. Ja robię tak, że co 3-4 kkm zalewam 4 zbiorniki "lepszego". Nawet jeśli nic to nie zmieni w samochodzie, to za niecałą stówkę ekstra (łącznie licząc), znacząco poprawiam sobie nastrój :-). Właśnie teraz muszę już się zatankować i stoję przed wyborem Verva czy BP Ultimate. A co Wy tankujecie (zakładając, że jest to premium).
Opublikowano

Generalnie jeżdżę na paliwach Shell-a (diesel, benzyna), tankuję standard, a co 5-6 bak - V-Power-a.

 

Mam 2 zaprzyjaźnionych kierowników z tych stacji. Sami za bardzo nie potrafią odpowiedzieć, czy warto, cze nie warto tankować V-Power-a...

Ich odpowiedzi sugerują, że "działa" to przy raczej, w miarę stałym użytkowaniu...No i, że jak zalewać to prawie pusty bak, tak by nie mieszać ze zwykłym paliwem...

 

Osobiście podoba mi się pomysł "drpop3-a" :cool2:

 

Ad., jakości:, tankując w większych miastach V-Power-a i jadąc w trasę, mam trochę mniejsze wskazanie na komputerze ad. spalania (diesel), przy benzynie - wydaje mi się, że "jedzie" lepiej (lepiej reaguje na pedał gazu)...

Ostatnio zatankowałem, w małej miejscowości, prawie cały bak V-Power-a diesel - "0" plusów..., więc coś musi być z tym rzadkim opróżnianiem tanków z tym paliwem na "małej" stacji...

 

Tyle, że to są luźne "odczucia"...

pozdr.,
Opublikowano
tankuję vervę diesla, z informacji jakie uzyskałem od znajomego pracownika stacji wynika, że paliwa premium nie mają bio komponentów, a te są bardzo nie przyjazne dla aparatury wtryskowej nowoczesnych silników diesla, dlatego leję premium w poprzednim aucie też lałem i problemów z dieslem nigdy nie miałem robię 50 tys rocznie, poza tym 12 zł więcej na zbiorniku przy ok 400 zł na zbiorniku to żadne pieniądze.
Opublikowano

Witam.

Dla tych co pragnęliby trochę zaoszczędzić, proponuje odwiedzić stronę, wybrać markę stacji i jechać tam gdzie taniej...

http://www.stacjebenzynowe.pl/

Są różnice w cenach między tymi samymi stacjami - może lokalizacja jest ważna?

A wracając do wątku, zdecydowanie jak napisał przedmówca, paliwa premium.

Za parę lat może to mieć jednak znaczenie dla silnika...

Pozdrawiam :8)

Opublikowano
Wiedzę mam niezbyt wielką i podzielam ogólne opinie. Przejechałem Saabem 95 2,3 LPT 190K km. Zawsze po zatankowaniu V-power zużycie ROSŁO(!) o 5-8 % w stosunku do zwykłej Pb z tej samej stacji. Dodatkowo omijam BP szerokim łukiem. Zawsze po zatankowaniu dzwoniły mi zawory i brak było mocy. Od 2,5 roku jeżdżę X5 3,0D, przejechałem 90K km i ANI RAZU nie zauważyłem poprawy. Sorry: jeden raz po zatankowaniu V-power pod Linzem w Austrii dojechałem do Warszawy i jeszcze trochę po mieście. Czy to reguła? Poza tym, nie planuję jeździć samochodem dłużej niż 4-5 lat. Może to brzydko, ale nie zależy mi, co będzie się działo z silnikiem po iluś tam latach... Ja tankuję na ogół zwykłego diesla i jest OK. Uraz do BP pozostał...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podzielam zdanie mojego przedmówcy. W Polsce nie ma różnicy i nie warto tankować paliw premium. Obecnie przez rosnące ceny stacje sprzedają bardzo mało tego paliwa i dodatko paliwo to "leży" w zbiornikach długo- jest zwierzałe. Sam tego doswiadczyłem jak przyjechałem na stację shella kiedy był pierwszy przymrozek i nie działay dystrybutory z paliwem premium. Pracownik powiedział że zamarzły ( miały wodę) Moim zdaniem najczystsze paliwo obecnie mają na stacjach Auchon. Dlatego iż mają cenę najniższą i jest tam zawsze kolejka. Stacja zarabia na obrocie przy bardzo niskiej marży. Paliwo jest "najświeższe" a jest to spowodowane ciągłym obrotem. Jeszcze nie zdarzyło mi się przyjechac tam i zatankowac bez kolejki. Nie wspomnę ile i w co tankują tam niemcy.

Poza tym warto za granicą tankować paliwo premium. Szczególnie niemcy szwajcaria austria jest zauważalna róznica w przypadku paliw premium. Najłatwiej to odczuć po zwiększonym zasięgu auta oraz jeżeli ktoś nie ma filtra cząstek stałych to rura wydechowa nie jest taka czarna.

Prawdopodobnie chodzi o zmniejszoną ilośc siarki lub jakieś inne dodatki uszlachetniające.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.