Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam Szanowne Grono Forumowiczów!

Już kilka tygodni wertuje tematy i dużo jest mowy o silnikach benzynowych i problemach z grzaniem.

Nie znalazłem zbyt wiele odnośnie silnika M57 530d, więc będę bardzo wdzięczny za pomoc, ewentualne podzielenie się uwagami.

 

Sprawa wygląda następująco.

posiadam silnik M57 bez termostatu i chłodniczki AGR - jest tylko termostat główny i 2 odpowietrzniki.

Od jakiegoś czasu auto nie grzało mi się do odpowiedniej temperatury, osiągało maksymalnie 70stC.

Poczytałem, wymieniłem termostat główny.

Sprawdzam temp. wow ;) wskazówka pięknie w pion (wcześniej nie dochodziła) test nr 7 - temperatura na postoju 90st c - super sprawa.

I jakby szybciej się nagrzewa.

Jeżdżę tak sobie i kontroluję temperaturę na teście nr 7 i w mieście i na trasie temp między 92 -97 st C

Zaczęło mnie to trochę zastanawiać, czy nie za wysokie....96 stopni w trasie a tu na dworze tylko 5stC to co będzie latem.

Po trasie, klapa do góry dotykam dolnego węża.... atu niespodzianka...jest zimny.

Termostat kupiony w serwisie, oryginał BMW-

czyżby się nie otwierał ?

Jak na postoju dodam gazu do ok 3500-4000 obr to momentalnie dolny wąż i prawa (patrząc w kierunku jazdy) część chłodnicy robią się gorące - znaczy termostat się otwiera.

ale po chwili wracają do letniej temperatury.

Czy to normalne ?

Czy przyczyną może być "walnięta" pompa wody ?

Układ jest odpowietrzony, sprawdzałem kilka razy...

W zbiorniczku wyrównawczym ciągły strumień, jak ściskam czy to górny czy dolny wąż, strumień na chwilkę przerywa, i znów leci ciągły bez przerw.

 

Bardzo proszę o pomoc.

czy ktoś miał podobny przypadek.

Z góry wielkie Dzięki

Pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moja trzyma tez ok 93-96 stopni, i tak jest zawsze, czy mróz, czy upały.

Termostat mam oryginalny.

Wydaje mi się że jest dobrze, dolny wąż też przy tej temperaturze jest zazwyczaj zimny.

Ja bym się martwił jakby wskazówka wychylała się za daleko w prawo, ew dostrzegł bym temp silnika w testach powyżej 100 stopni.

Opublikowano

termostat nie otwiera się w pozycji on/off a stopniowo. Jeśli osiąga temp w której zaczyna się otwierać, to dla schłodzenia układu w tych temp wystarczy lekko na dosłownie moment lekko uchylić termostat w pozycji otwartej na duży obieg i nie wyczujesz, że wąż jest ciepły. Nie masz czym się martwić, ale kontrolować jak najbardziej możesz, a nawet powinieneś przy nowym termostacie. Kupiłeś oryginał czy podróbę? Ja jak zmieniałem to długo jeździłem z testem nr7. Czasami jak jade w długą trasę to dalej go włączam tak aby zerkać co jakiś czas.

Gdybyś miał walniętą pompę wody nie miał byś strumienia przelewowego, bo nie miała by siły pchnąć płynu. :)

Opublikowano
ten waz dolny od chlodnicy ma byc zimny/letni, u mnie juz w 2 bmw tak jest, znak, ze chlodnica pelni swoja funkcje, schladza coolant :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź.

też sobie tak tłumaczyłem, że puki wskazówka w pionie to nie powinienem się martwić,

ale wąż mnie trochę zastanawiał.

Skorzystam z Waszych rad i nie będę szukał dziury w całym.

Zobaczę jak układ będzie się zachowywał w cieplejsze dni.

 

Termostat mam oryginalny - zamówiony w ASO - tylko trzeba uważać bo są 2 rodzaje - różne rozstawy śrub - jeden nr katalogowy.

 

Jak zrobi się cieplej to jeszcze dam znać jak się wszystko zachowuje.

Przy okazji jeszcze jedno pytanko.

 

Mam zbiornik wyrównawczy na którym nie ma miarki ani napisu z poziomem maksymalnym płynu chłodzącego,

jak w linku poniżej,

Ile mam go lać ??

https://www.allabildelar.se/lagernummer/F506837

 

Dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zajrzysz do środka zbiorniczka, to wewnątrz jest takie coś jakby kołek z wyciętym ząbkiem.

Poziom płynu powinien być w tym "wyciętym ząbku".

___

| _|

| |_ <-----

| |

| |

------

Sorry że dziwnie tłumaczę, ale nie wiem jak to nazwać. :mrgreen:

Opublikowano

Kolego wszystko masz ok ja mam dokladnie tak samo jak ty 90 st na postoju 93 - 97 podczas jazdy . Wymienialem termostat i pompe wody na ori, nie mam termostatu egr.

Dolny waz mam co najwyzej letni po prowokacji, dodam ze przy 97 zapina wisco, udalo mi sie to tylko raz :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej Dzięki za uspokojenie ;)

 

kolego Shadow69 - mógłbyś trochę dokładniej opisać ten wskaźnik poziomu płynu.

Patrząc na silnik, zbiorniczek po prawej stronie, zaglądam z góry przez korek i widzę coś jakby schodek na ściance od strony kierownicy(wnętrza pojazdu)

czy to właśnie tam będzie ten "ząbek" - płyn mam uzupełniony więc może dlatego do tej pory tego nie zauważyłem.

 

Z góry dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak kolego, chodzi o ten schodek (znalazłeś bardziej trafne określenie niż ja :mrgreen: )

Poziom max jest do tego schodka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No I wszystko jasne.

Wielkie dzięki wszystkim za zaangażowanie.

Mogę spac spokojnie....nareszcie.

Bo to już zaczynało w paranoje przechodzić... :?

 

jeszcze jedno,

Na Twoim rysunku, rozumiem że to co zaznaczyłem drugą strzałką to korek

;)

___

| _| <----- korek

| |_ <----- "schodek"

| |

| |

------

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kompleksowe info ;)

Dzięki

pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze jedna sprawa ;)

 

Nie chcę zakładać nowego posta,

czy ktoś mógłby mi dokładnie opisać obieg cieczy w silniku M57,

bo próbuje to zrozumieć, chociaż ekspertem nie jestem,ale jakieś tam pojęcie mam.

 

Jak tak dumam, to wlot do chłodnicy powinien być po lewej stronie, patrząc na silnik...od strony podniesionej maski (prawa patrząc w kierunku jazdy)

Po tej stronie jest dolny wąź...więć grawitacyjnie nie ma to dla mnie większego sensu...

 

Górny wąż to jest wlot do chłodnicy ? czy powrót do silnika ?

Ogólnie to jakby ktoś wrzucił schemat węży z opisem małego i dużego obiegu (strzałki) będę wdzięczny,

 

pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Górny wąż to jest wlot do chłodnicy (ten od termosa) będzie ciepły-wyjście z silnika.

Dolny wąż który wychodzi z chłodnicy do silnika to powrót.

Masz dwa obiegi cieczy chłodzącej.

:arrow: mały,czyli płyn krąży w samym silniku+nagrzewnica wnętrza.

:arrow: duży,czyli mały +chłodnica.

Jak małemu :mrgreen: (obiegowi) jest za ciepło to termos popuszcza :mrgreen: po trochu gorący płyn do chłodnicy.

Przy normalnym użytkowaniu jeżeli auto Ci się nie grzeje i dolny wąż jest zimny to oznacza, że termos pracuje prawidłowo.Gdyby silnik się przegrzewał,a dolny wąż był zimny to znaczy, że termostat jest zacięty i nie puszcza obiegu na chłodnicę.Tak samo jest uszkodzony termostat gdy auto bardzo długo się nagrzewa,nie może się nagrzać :mrgreen: lub szybko chłodzi się,a dolny wąż jest gorący to znaczy że termostat zaciął się w pozycji otwartej.

Trochę na wesoło,ale powinieneś zrozumieć.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Górny wąż to jest wlot do chłodnicy (ten od termosa) będzie ciepły-wyjście z silnika.

Termostat jest na dolnym wężu, górny idzie do króćca który jest przykręcony do silnika.

  • Moderatorzy
Opublikowano
szybko chłodzi się

Bo ja o tym już myślałem :mrgreen:

Tak na serio,pomyślałem o swojej(u mnie termos na wyjściu) i napisałem na szybko.Z tą jedną różnicą wszystko się zgadza,ważne że kolega wie co i jak.

Pzdr.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cholera,

pisałem w ciągu dnia ale coś nie załapało mojego postu.

 

Dzięki za odpowiedzi ale albo ja za tępy jestem albo coś nie do końca ok.

 

Są 2 obiegi - jasne.

Mały i duży=mały + chłodnica - jasne. (na wesoło;)

 

Gruby wąż idący od silnika do chłodnicy - wlot do chłodnicy - jasne...ale czy do końca ?

u mnie jest tak - górny wąż robi się szybko ciepły, idzie do chłodnicy, od niego odchodzi wężyk prowadzący do zbiorniczka wyrównawczego.

Zbiornik wyrównawczy ma w dnie wyjście i rurę prowadzącą do termostatu.

Dolny wąż zlokalizowany w dolnej części chłodnicy, prowadzi od chłodnicy do termostatu.

 

Termostat jest zamontowany na pompie wody...więc...jak wygląda obieg.

 

 

Mały obieg termostat zamknięty

Ciecz wydostaje się z silnika górnym wężem do prawej części chłodnicy, i jak wraca do silnika?, poprzez zbiorniczek wyrównawczy i termostat ?

Jak to się dzieje że skoro płyn trafia do chłodnicy, jedna część jej jest ciepła (prawa patrząc od stony otwartej klapy) a lewa zimna(dolny wąż)...robi się ciepła po otwarciu termostatu (duży obieg)

 

Jakoś nie trzyma mi się to kupy, wszystko ma jakiś sens jak za zasilanie chłodnicy przyjmiemy dolny wąż,

ale wtedy grawitacyjnie nie ma to sensu...

Zresztą w "Sam naprawiam" piszą jak byk że chłodzenie odbywa się "...od góry do dołu..."

 

czy termostat w pełni otwarty puszcza ciecz w oba obiegi, czy utrzymuje tylko duży obieg,.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Naprawdę ciężko myślisz.Przecież jak jest termostat zamkniety to obiegu przez chłodnicę nie ma.Logiczne że wtedy ciecz krąży tylko po silniku.A jak termos jest zamknięty to płyn nie wchodzi do chłodnicy bo nie ma gdzie, jakby wchodziło a nie wychodziło to rozerwało by chłodnicę.

To tak jak byś wziął butelkę(chłodnica) zrobił na dnie dziurę i nalewał wodę to to co wlejesz to ucieknie dziurą-obieg otwarty.A jak dziure zatkasz palcem(termostat) to nalejesz tyle co do butelki i wiecej się nie zmieści i nie będzie przepływu chociaż będziesz jeszcze nalewał.

Pompa cały czasz pracuje dlatego ciśnienie w układzie.

A czy jest zamknięcie na dojściu czy odejściu z chłodnicy to wszystko jedno bo i tak przejścia nie będzie.

Już prościej wytłumaczyć nie umiem.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ok.

obiegu nie ma,

sle ciepły płyn jest w chłodnicy,

 

gdzie ucieka płyn chłodzący, który trafia wężem górnym z silnika do chłodnicy ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok,

Czyli jak mamy zamknięty termostat,

nie ma przejścia i ciecz pomimo tego że trafia do chłodnicy pod ciśnieniem jest przepychana do zbiorniczka wyrównawczego (jakby przelewała się w butelce)

Zrobiłem doświadczenie : zimna woda do butelki do pełna, a następnie zacząłem lać ciepłą....

woda przelewała się ale nie wymieszała

Otwiera się termostat i krąży wtedy i w małym i dużym obiegu.

Na rysunku zaznaczyłem na czerwono mały obieg a na niebiesko duży.

Tak to wygląda ?

żółty kolor, to miejsce w którym dzięki wytworzonemu ciśnieniu płyn wraca do zbiorniczka wyrównawaczego.

Dzięki za cierpliwość,

 

http://imageshack.us/photo/my-images/811/obieg.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/811/obieg.png/

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hehe...

Ok Wielkie dzięki,

w całej sprawie od początku brakowało mi tego momentu na żółto...

Bardzo Ci dziękuję za wyrozumiałość.

 

Pozdrawiam

 

P.S. Rozumiem że rysunek jest zrozumiały

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.