Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam nietypowy problem. Mianowicie wracając z pracy do domu, zawsze stoję w korku 10/15 minut. Wyjeżdżam z parkingu, jadę jakieś 800 metrów (silnik jest jeszcze zimny), auto rozgrzewa się gdy toczę się w tym nieszczęsnym korku. Jak tylko wyjeżdżam z korka i rozpędzam samochód to zostawiam niebieską "olejową" chmurę dymu, przez jakieś 4 pierwsze biegi, (kilkadziesiąt metrów). Później auto nie puszcza nawet małego bąka, jak stoję w korku rozgrzanym autem to problemu również nie ma :mad2:. Jeżeli jakimś cudem nie stoję "zimnym" autem w korku to nie widzę, żadnego dymu z tyłu. Zastanawiam się nad TURBO, EGR lub uszczelniaczami zaworów. Te ostatnie nie pozwalają zasnąć, pewnie koszt jest duży. Dodam, że auto nawet na zimnym silniku pracuje równiutko, nie traci mocy, przyśpiesza płynnie. Błędów IMPA nie pokazała. Zauważyłem to dymienie w zeszłe wakacje ale jakby nie widziałem przez jesień/zimę tej dolegliwośći. teraz po zimie zrobiło się cieplej i drugie dzień widzą tę olejową chmurkę gdy wyjeżdżam z korka :cry2: Czy ktoś może zauważył u siebie taką przypadłość?

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
po dluzszym postoju masz niebieski to prawdopodobnie uszczelniacze. jak podczas pracy na jalowym to raczej pierscienie. podczas depniecia to turbo. najgorsza jest chyba opcja druga.
Opublikowano

Jeżdżę samochodem codziennie więc postój raczej 8h max, nie dymi na jałowym, tylko jak przyśpieszam, ciężko nazwać deptaniem bo wystarczy delikatnie wcisnąć pedał gazu, żeby dym był widoczny, po staniu w korku. jutro wcześniej rano wstanę i odpalę do na 30 minut. zobaczę czy będzie dymił.

 

Ps. znalazłem filmik na YT wygląda to dokładnie tak samo, zostawia chmurę a później już czyściutko.:

Opublikowano
Miałem identyczne objawy w golfie i to była turbina. Nic nie dymiło, tylko jak postał chwilkę, a później się rozpędzałem to za mną było niebiesko. Ja obstawiam na turbine ale mogę się mylić.
Opublikowano

do odmy ktoś zaglądał??

sprawdz czy masz olej w dolocie...

można jeszcze odczepić wąż idący od odmy do turbo i sprawdzić czy bedzie poprawa...

jezeli efektu dymienia nie bedzie... to coś z odmą lub silnik ma przedmuchy..

jeżeli bedzie dalej dymić to wina może być po stronie turbo...

ps. tylko trzeba dobrze zabezpieczyć by nic nie dostało sie do turbo przed stroną zimną turbosprężarki występuje podcisnienie i może zassać ciało obce...

Opublikowano
Szczerze mówiąc nie zaglądałem do odmy, jutro i tak samochód będzie w warsztacie apropos pękniętego złącza elastycznego, powiem mechanikowi, żeby odmę przeczyścił.
Opublikowano
Zbiera się oliwa pochodząca z turbiny w chłodnicy powietrza i po depnięciu jest spalana w już rozgrzanym wydechu. Turbo do sprawdzenia.
Opublikowano
Zbiera się oliwa pochodząca z turbiny w chłodnicy powietrza i po depnięciu jest spalana w już rozgrzanym wydechu. Turbo do sprawdzenia.

 

dokładnie!!

Opublikowano
a ja w pewnym aucie miałem tak samo i miałem opóźniony kąt wtrysku


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano
Witam, odebrałem właśnie samochód od mechanika, przy okazji wymiany złącza elastyczneo powiedziałem, żeby przeczyścił odmę. Okazało się, że było oleju trochę w filtrze i musiał z niego wylewać. Chyba jednak macie rację z tą turbiną :| ... Zobacze jeszcze za dnia jak wygląda rura od turbiny i EGR.
Opublikowano
Właśnie myślałem nad wymianą, separator mam plastikowy, mechanik powiedział, że wystarczy przeczyścić, na forum też znalazłem taką opinie. Mam do wymiany oleju około 4k, z moją jazdą wyjdzie pewnie koło czerwca więc wtedy bym wymienił olej, odmę, przeczyścił dolot i EGR. Chyba, że polecacie wcześniej to wymienię na dniach, koszta duże nie są a i robota taka, że pod blokiem w weekend można to zrobić.
Opublikowano

i jak kolego rozwiązałes problem?

jak tak to napisz zakończenie... :)


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano

Niestety jeszcze nie, wczoraj wymieniłem kompletną odmę, zobaczę dziś czy pomogło. Zauważyłem wyciek z czujnika który znajduje się w gumowej rurze idącej do EGR'u. Jest tam troszkę oleju. Napiszę wieczorem czy wymiana odmy pomogła. Następnym krokiem będzie czyszczenie EGR'u

 

Wczoraj nakręciłem szybki filmik po stani w korku, widoczny niebieski dym przez pierwsze 2 i 3 bieg. Później bez dymku..

Opublikowano
od zmiany oleju minęło 5ty km. Poziom oleju jest w granicach 3/4. Sprawdzałem wtryski INP'ą, i powinny być git. Wtryski nie tłumaczą zjawiska dymienia tylko po staniu nierozgrzanym autem w korku ;)
Opublikowano

to ci prawie wogole nie bierze oleju. rozumiem, ze płynu w chodnicy tez nie ubywa. jezeli ani jedno ani drugie to musi być wtrysk. to ze pod inpa pokazuje dobra korekcje to o niczym nie swiadczy. mogą lać wszystkie lub jeden i wyjdzie to na maszynie. ja stawiam na wtryski. jakie masz zuzycie paliwa? w trasie itp?

jabym poczekał, az zacznie bardziej dymic, bo to wrozenie z fusów- sprawdzaj olej czesto i plyn.

Opublikowano

Dobra Panowie, Piszę, żeby serdecznie podziękować, za pomoc! Po wymianie odmy samochód nie puszcza nawet małej chmurki, nawet mam wrażenie, że jakoś z dołu szybciej się zbiera. Okazało się, że filtr odmy jak i filtr posiadają tą samą datę. Taka sama jak produkcja samochodu, 03/2004 :duh:.

Ps. "Potomnym", jeżeli natkną się na problem z tego wątku polecam tak koledzy. Zacznijcie od odmy, ona naprawdę może być przyczyną wielu rzeczy.

Opublikowano
to był pewniak, że odma :) ciesze sie że tak to się u Ciebie skonczyło bo mogło być po silniku z powodu braku oleju :duh:
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Panowie !

 

Problem podobny jak w temacie ( E46/320d/2004r.), dymi na niebiesko jednak jest to najbardziej widoczne kiedy ruszam z świateł.

Byłem u mechanika, komp nic nie wykazał...wszystko Ok. wtryski jak nowe ! Jednak zalecił wymiane odmy którą dziś kupiłem w ASO ( komplet 223zł ).

Prosze o rady, wskazówki jak ją wymienić ( dla kogoś kto to juz robił to z pewnościa banalne )

W pudełku mam obudowe, seperator i uszczelke...jak to poskładać, uszczelki smarować olejem przed złożeniem ?

Gdzie ona jest, jak sie do niej dostać wiem ( szkoda ze nie zrobiłem tego przy niedawnej wymianie filtra powietrza ) chodzi mi o samą operacje wymiany kompletnej odmy.

 

Dziękuje

Opublikowano
Witam Panowie !

 

Problem podobny jak w temacie ( E46/320d/2004r.), dymi na niebiesko jednak jest to najbardziej widoczne kiedy ruszam z świateł.

Byłem u mechanika, komp nic nie wykazał...wszystko Ok. wtryski jak nowe ! Jednak zalecił wymiane odmy którą dziś kupiłem w ASO ( komplet 223zł ).

Prosze o rady, wskazówki jak ją wymienić ( dla kogoś kto to juz robił to z pewnościa banalne )

W pudełku mam obudowe, seperator i uszczelke...jak to poskładać, uszczelki smarować olejem przed złożeniem ?

Gdzie ona jest, jak sie do niej dostać wiem ( szkoda ze nie zrobiłem tego przy niedawnej wymianie filtra powietrza ) chodzi mi o samą operacje wymiany kompletnej odmy.

 

sciągasz osłonę od filtra powietrza i tam masz już widoczną odmę, wykręcasz kilka śrubek i wyciągasz :cool2:

Dziękuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Google w użyciu, pierwszy link i gotowe:

http://www.youtube.com/watch?v=W3ge85NZ6BI

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.