Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy,

Od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie że moje auto zrobiło się mało stabilne przy większych prędkościach ( 120 w górę )

Auto jakoś dziwnie zachowuje się na drodze, myszkuje jedzie tam gdzie koleima go poprowadzi lub inna nierówność drogi.

ma ktoś pomysł co mogło się zwalić..??

Nie ukrywam że prawym kołem zaliczyłem dziurę w jezdni. Po wymianie przeciętej opony to się zaczęło

Zaznaczam że wymieniłem kpl na jednej osi aby nie było różnicy w wysokości bieżnika

Byłem u mechaniora który stwierdził że wahacze OK

 

Jeszcze jeden dylemat podczas ostrego przyspieszania na nierównej jedni załącza mi się system anypoślizgowy tak jakby tylne koła miejscami odrywały się od jezdni. Czy amortyzatory z tyłu powiedziały papa..??

Opublikowano

Koniecznie sprawdż zbiezność gdyż po zaliczeniu dziury mogła się przestawić . Bardzo to delikatne jest w BMW u mnie przy zmianie kół na zimowe parę razy mocno popukali w koła gdyż nie chciały zejść i już z przodu zbieżność była do lekkiej poprawki . Efekt złej zbieżności to właśnie min . pływanie po koleinach oraz nerwowe prowadzenie się uta .Najlepiej auto prowadzi się na oponach 205/55/16 jak masz inne to też może być przyczyna .

 

Przy takim ruszaniu to normalne , że włacza się system antypoślizgowy . Podobnie jak zimą podczas ruszania pod górkę .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Koniecznie sprawdż zbiezność gdyż po zaliczeniu dziury mogła się przestawić . Bardzo to delikatne jest w BMW u mnie przy zmianie kół na zimowe parę razy mocno popukali w koła gdyż nie chciały zejść i już z przodu zbieżność była do lekkiej poprawki . Efekt złej zbieżności to właśnie min . pływanie po koleinach oraz nerwowe prowadzenie się uta .Najlepiej auto prowadzi się na oponach 205/55/16 jak masz inne to też może być przyczyna .

 

Przy takim ruszaniu to normalne , że włacza się system antypoślizgowy . Podobnie jak zimą podczas ruszania pod górkę .

 

 

 

Warto zadbac o smar miedziowy na elementach stykajacych sie :mrgreen: zapewniam ze nie bedzie problemu ze zdjeciem felgi nawet po kilku sezonach (w bylej e36 z 2 lata nie sciagalem felg i jak przyszla pora to felga sama spelzla jak odkrecilem sruby po wczesniejszym naniesieniu smaru miedziowego) Polecam tak samo do srub i nakretek :cool2:

Opublikowano

Nie wiem jakie masz opony - ale przyczyną pływania auta na koleinach mogą być poprostu zbyt zużyte przednie opony.

W moim BMW mam lato 17 cali. W tym roku koła które były na tylnej osi auta , założyłem na przód. W tych z tyłu były bardziej zużyte opony (nie aż tak strasznie zużyte, ale jednak bieżnika było wyraźnie mniej niż na przednich). Jako że w BMW bieżnik w oponach na tylnej osi zużywa się nieco szybciej :wink: , chciałem wyrównać stan bieżnika na obu osiach. Po takiej zamianie autem praktycznie nie dało się jeździć po koleinach. Cały czas walka z kierownicą, zwłaszcza podczas wyprzedzania, gdzie tych kolein trzeba trochę pokonać.

W domu przerzucłem koła, tak jak było wcześniej, czyli teraz z przodu mam z dobrym bieżnikiem i problem ustąpił. Znowu auto jeździ po koleinach normalnie, bez żadnej walki . Oponki mam o orzmiarze 225/45/17 .

Tak więc w/g mnie na początek sprawdź stan opon.

Opublikowano

Witam, ja mam trochę inną sytuację aczkolwiek również są problemy ze stabilnością. Obecnie jeżdżę jeszcze na zimówkach i generalnie dzieje sie masakra podczas jazdy tym samochodem (BMW E90 320d, 2007r). Na przednich kołach siedzą opony pirelli runflat, a na tylnych dunlop zwykłe, rozmiar 205/55 16". W koleinach samochód prowadzi się jako tako ale podczas jazdy autostradą podmuchy wiatru gwałtownie wytrącają auto z toru jazdy (jest to bardzo mocno odczuwalne i niebezpieczne). To samo dzieje się przy minusowych i dodatnich temp.

Czy ktoś z Was spotkał się z takim zachowaniem auta? Nadmienie, że sprawdzałem luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Mechanik nie znalazł zupełnie nic niepokojącego.

Mam zamiar w niedalekiej przyszłości zmienić całe koła na 225/45 17" (nie runflaty) oraz podmienić amortyzatory (obezne mają sprawność 55% wszystkie cztery).

Niepokoji mnie również dziwna wg. mnie praca kierownicy, po skręcie kierownica nie odbija do końca, nie wraca do pozycji "0". Zawsze zatrzymuje się kilka stopni przed zerowym położeniem?! I o co tu chodzi?

 

Proszę o wskazówki co może być nie tak z samochodem (przebieg 132 000km), dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano

Wszystko już zostało powiedziane wyżej . Na oponach RF z przodu i jeszcze 17" nic dziwnego ,że Ci auto pływa . Rozstaw osi jest w BMW szerszy i dlatego nie pasuje się w koleiny co powoduje brak stabilności . Opony to bardzo ważny element w stabilnym prowadzeniu auta i RF nie dają rady na naszych drogach .

Zmień na felgi 16" i opony 205 /55 - ja mam nowe na lato BRIDGESTONE TURANZA ER300 i auto prowadzi się jak po szynach.

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
To przyjedż na Mazury na 18" lub 19 " a wyjedziesz na 16 " bo Ci się od naszych dróg odechce jeżdzić lub wpadniesz w jedną z miliona dziur i urwiesz koło lub felga zgobi się kwadratowa . :mad2:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To przyjedż na Mazury na 18" lub 19 " a wyjedziesz na 16 " bo Ci się od naszych dróg odechce jeżdzić lub wpadniesz w jedną z miliona dziur i urwiesz koło lub felga zgobi się kwadratowa . :mad2:

 

Nie przesadzaj. Jeżdzę na 18 lub 19 i nie dosyć, że auto jeździ bardzo stabilnie i bezpiecznie to jeszcze nic nie urwałem. Jeździłem różnymi e90 na 16,17,18 i 19 i powiem Ci, że wbrew pozorom w przypadku RFT nie ma dramatycznych różnic w komforcie między 17 i 19.... Sam sprawdź :cool2:

Z moich doświadczeń wynika, że e90 z tradycyjnym hydraulicznym układem kierowniczym prowadzi się w ten sposób ja opisują koledzy powyżej. Radą jest servotronic, który leczy e90 w tych dolegliwości, ale izoluję nieco kierowcę i nie daje pełnego wyczucia drogi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Servotronic - w samochodach osobowych, system zapewniający elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego.

 

System ten oferuje komfortowe utrzymanie jazdy na wprost oraz koryguje w pewnym zakresie znoszenie samochodu spowodowane bocznym wiatrem lub nierównością nawierzchni i zapewnia precyzyjny powrót do jazdy na wprost po wykonaniu skrętu. Razem z systemem DCC (adaptacyjnym zawieszeniem) pozwala na zmianę charakterystyki wspomagania układu kierowniczego - w zależności od prędkości i rodzaju nawierzchni. Układ wspomagania nie posiada elementów hydraulicznych. Dzięki zamocowaniu na ramie pomocniczej, nie przenosi drgań na koło kierownicy."

 

Źródło - Wiki

 

U mnie nie ma hydrauliki tylko elektromechaniczne wspomaganie.

 

Wbrew pozorom na 18" felga 189 było mniej komfortowo niż na magnezowych 19" 313 Performance. Nie wiem o co chodzi, moze to efekt innego materiału, z którego wykonano felgę i jej mniejszej masy.

Opublikowano

Houek ja wiem co to jest servotronic... w BMW nazywa sie to aktywna kierownica(wlasnie przez to ze zmienia charakterystyke podczas jazdy , na zakretach sie utwardza, przy wyzszych predkosciach rowniez) i jak sie nie myle to ich patent wymyslony w 2004 roku ... za ktory dostali nagrode.

 

sorry za OFFa

Opublikowano

Dzięki wszystkim za wszelkie rady. Opony na jakich pomykam to nówki sztuki 225/45/17

Z podmuchami wiatru bocznego również mam problem, normalnie auto nosi i to konkretnie :)

Na ustawienie zbieżności już się umówiłem, jeżeli nie pomoże będę szukał dalej.

 

Póki co pojawił się kolejny problem, chciałbym zaczerpnąć waszych opinii zanim udam się do warsztatu.

Mechanicy najchętniej wymieniliby wszystko na nowe bez zagłębiania się co tak naprawdę mogło się zepsuć.

Koledzy moje E91 zaczęło potwornie skrzypieć z tyłu. Normalnie wstyd gdziekolwiek ruszyć tyłek.

Na mieście wzbudzam ogólne poruszenie, nie ma przechodnia który nie odwróci głowy co za furmanka jedzie

 

mieliście może podobne doświadczenia..?? kiedyś na naszym forum czytałem jakis temat powiązany z tym zjawiskiem. niestety nie potrafię jakoś go odszukać. Była mowa o tulejach pływających czy coś w tym rodzaju...

koledzy ile takich tulei jest na stronie..?? byłem u mechanika i powiedział że 4, w sumie 8 na cały tył. czy to prawda..??

Chcę uniknąć wymiany większej ilości części a niżeli to konieczne.

 

dzięki za wskazówki i pomoc

Opublikowano

Jeżeli skrzypi, to strzykawka + gruba igła, olej silnikowy naciągnąć do pełna i ładujesz z wykorzystaniem kanału/podnośnika we wszystkie tuleje po kolei (tylko nie zapędź się i nie wbijaj w gumę). Nie przestanie skrzypieć od razu, jednak jeżeli dobrze to zrobisz to po przejechaniu kilku kilometrów nastąpi cisza.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.