Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pi pierwsze zachęcam do obejrzenia 20 sekundowego filmiku nagranego na w pełni nagrzanym silniku, i na "Neutralu". Wydaje mi się, że to opisuje wszystkie moje wątpliwości oraz rozwiązuje problem spalania na poziomie 16-17l/100km w mieście przy mega oszczędnej jeździe (obroty maks 2500 prędkość maks 60, brak gwałtownych przyśpieszeń).

 

http://www.youtube.com/watch?v=gRISYmhbOTU

 

Szukam odpowiedzi na pytanie, co jest przyczyną takich wskazań? I czy faktycznie w tym momencie spalana jest taka ilość paliwa, a sądzę że jest(widzę o po wskaźniku poziomu paliwa).

Opublikowano
A gdzie napisałem ze skasowalem spalanie stojąc? Wskazanie z filmu jest po przejechaniu ok 10km z prędkością 60km/h i pozostawieniu samochodu odpalonego na czas otwarcia bramy wjazdowej. Gdyby fIlm trwał ok 5minut to spalanie osiągnęło by ok 39l
Opublikowano

A gdzie napisales ze nie skasowales?

Ale do rzeczy to że na postoju zwiększa się spalanie to chyba normalne. Pytanie tylko jak szybko? Jak po skasowaniu przejechales tylko 10km to ja nie widze w tym nic niepokojacego.

Inna sprawa ze spalanie masz za duze. A sprawdzales czy silnik sie dogrzewa? Mi np po wymianie termostatów spalalnie spadlo o 2,5l

Opublikowano
Sprawdze jutro czy zalaczają sie wentylatory, ale przypuszczam ze termostat jest ok ponieważ temp na wskaźniki stoi równo po środku. No właśnie ogólne wysokie wskazanie spalania jest spowodowane tym ze podczas postojow spalanie rośnie jak szalone.
Opublikowano

Moj post troszke odbiega od głownego wątku ale jest rowniez zwiazany ze spalaniem.

Mam x3 e83 z 2005 z silnikiem 2.0d /150 km.Nie będe ukrywał ,ze jednym z argumentow za zakupem tego auta i z tym silnikiem były informacje producenta o niskim spalaniu.producent podaje ze przy 90 km/h auto powinno miec srednie spalanie 5,9 l/100km.A średnie sporo ponizej 10 litrów.

Robiłem proby w roznych warunkach i na roznych drogach ale rekord jaki osiagnalem to jazda na autostradzie na tempomacie 90 km/h to wyszło mi 6,5l/100km.

Natomiast jazda w miescie-to 10-11l/100km ,krotkie odcinki za miasto do 10-15 km to spalanie oscyluje kolo 10l/100km.Jeżdże naprawde bardzo delikatnie ,nie szarżuje.

Jestem ciekawy czy wszyscy co maja to auto z tym silnikiem ono tak pali czy mi sie trafil jakis felerny egzemplarz??

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wycięcie DPF-a nie pomogło ? :)

Nie wiem jak innym ale mi ta z silnikiem M47N2 paliła więcej niż N47

Opublikowano
Wycięcie DPF-a nie pomogło ? :)

Nie wiem jak innym ale mi ta z silnikiem M47N2 paliła więcej niż N47

Kolego -o czym Ty piszesz??

Problem jaki przedstawilem dotyczny bmw X3 z 2005 roku.J

Jak jestes taki "oblatany" to powinieneś wiedziec ze to auto nie miało jeszcze fabrycznie(na szczęscie!) DPF-u..

P.S>

Trafileś swoją uwagą jak kula w płot,nie tylko Ty jestes uzytkownikiem kilku aut ze znaczkiem BMW..

  • Moderatorzy
Opublikowano
Trochę się rozpędziłem z DPF ale filtr cząstek lub katalizator posiadasz :mrgreen:
Opublikowano
Moj post troszke odbiega od głownego wątku ale jest rowniez zwiazany ze spalaniem.

Mam x3 e83 z 2005 z silnikiem 2.0d /150 km.Nie będe ukrywał ,ze jednym z argumentow za zakupem tego auta i z tym silnikiem były informacje producenta o niskim spalaniu.producent podaje ze przy 90 km/h auto powinno miec srednie spalanie 5,9 l/100km.A średnie sporo ponizej 10 litrów.

Robiłem proby w roznych warunkach i na roznych drogach ale rekord jaki osiagnalem to jazda na autostradzie na tempomacie 90 km/h to wyszło mi 6,5l/100km.

Natomiast jazda w miescie-to 10-11l/100km ,krotkie odcinki za miasto do 10-15 km to spalanie oscyluje kolo 10l/100km.Jeżdże naprawde bardzo delikatnie ,nie szarżuje.

Jestem ciekawy czy wszyscy co maja to auto z tym silnikiem ono tak pali czy mi sie trafil jakis felerny egzemplarz??

 

 

U mnie spalanie w miescie wynosi ok 9,0l a trasa przykładowo 140 km/h na tempomacie ok.7,0 l .Patrząc na twoje osiągi to zdecydowanie za duzo ci pali.Ja mam dpf ale nie wydaje mi się aby róznica wynikała z tego

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
W moim przypadku X3 2.0 D. 2006 rok. z DPF. spalanie przed warunkami zimowymi do 7,8 l, teraz 8,6.jazda odcinki do 15 km.Pozdrawiam.
Opublikowano

 

Szukam odpowiedzi na pytanie, co jest przyczyną takich wskazań? I czy faktycznie w tym momencie spalana jest taka ilość paliwa, a sądzę że jest(widzę o po wskaźniku poziomu paliwa).

 

Wątek był poruszany na forum, komputer liczy średnie spalanie na podstawie przebywanych km, w tym momencie km nie pokonujesz dlatego takie łgarstwo wychodzi, nie kasuj co chwilę spalania pojeździj trochę zobaczysz że spadnie i nie będzie na postoju tak szybko rosnąć.

Opublikowano

Kolego piszesz o spalaniu na postoju w ten sposob jakby to byla jaks tajemna wiedza, a nie znajomosc matematyki na poziomie 6 klasy szkoly podstawowej. Nie rob sobie jaj. Nawet dziecko wie ze przez 0 sie nie dzieli. A spalanie na postoju wyrazone w jednostkach l/km jest rowne nieskonczonosci.

Kolegom którzy mieza spalkanie na postoju proponuje przejsz na jednostke l/h jak w traktorach, dzwigach etc.

Tylko szkoda ze w naszych samochodach nie mozna takich jednostek ustawic.

Tak dla informacji mialem taki samochod ktory po zatrzymaniu pokazywal spalanie wlasnie w l/h.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Pomijajac opinie w stylu "spalanie na postoju = nieskonczonosc bo przez zero sie nie dzieli, wiec tak ma byc" problem zostal rozwiazany. Przyczyna okazala sie nieszczelnosc na kolektorze dolotowym (uszkodzona uszczelka).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.