Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:D

witam mam 4 lata basie.

286 tys km. od miesiaca lpg zalozylem.

 

-regulator napiecia.30€

-visco.

-obudowa odpowietrznika pekla ta kolo termostatu.

-wiatrak klimy (ten na 3 piny)

-przednie, tylne klocki

-przednie wachacze dolne , wszystkie 4 stabi; tylne tuleje plywajäce,tylne wachacze görne i dolne,

-oczywiscie co 10000km olej + filtr silnikowy,i filtry aktywny wegel 2 stuki do kabinowego,plyn hamulcowy co 3 rok.

-filtr paliwa (ten z regulatorem cisnienia);

-nowa odma z wezami(sam wymienialem.

- i uszczelki od mocowania filtra (sam wymienialem), i 2 razy uszczelka dlatego bo za pierwszym sam pröbowalem wymienic.

- te trzy ostatnie pozycje to aby zlikwidowac ikone check engine.

-nowy swiece 355 pln i nowy filtr powietrza, :twisted:

 

ale jak jä odpale to zapominam o tych kosztach

tylko lac i jazda :P

-

z mojä bee nie idzie sie nudzic
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Niewiele ponad pol roku jazdy i wymieniłem po za elementami eksploatacyjnymi.

 

Oba termostaty -340 zl

Lewy tylny górny wahacz -250 zl.

 

Po za tym nic, a zrobiłem niewiele ponad 20 tys, mając 270 tys, przy zakupie.

 

Byłbym zapomniał, tuner, ale nie wiem ile wyniesie mnie "nowy"

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, moja E39 520i z 1997 i przebiegiem 225 tys. km. sprowadzona z Niemiec zaliczyła początkowo wizytę u mechanika, na której miałem się dowiedzieć co będzie do wymiany. Mechanik stwierdził, że do wymiany były świece i płyny eksploatacyjne, powiedział, że autko jak na ten wiek jest w bardzo dobrym stanie, że widział już młodsze i gorsze. Nie powiem - ucieszyło mnie to. I się zaczęło... czujnik położenia wału u innego mechanika. Ten wymienił, stwierdził, że już jest wszystko ok, że mogę teraz śmiało śmigać. Nie minęły dwa dni, pasek klinowy się postrzępił, zblokował visco. Czyli wymiana paska i termostat. Teraz padł siłownik klapy bagażnika i łożysko z przodu się odzywa. Powiem szczerze, że chciałem mieć te naprawy za sobą zaraz po zakupie E39, a nie w trakcie eksploatacji. Ale cóż z obawą przed kolejnymi kilometrami zastanawiam się co jeszcze się spieprzy i kiedy. Byłbym zapomniał, padł mi bezpiecznik i od czasu wymiany szwankuje mi odczyt poziomu paliwa. To na razie tyle. Pozdrawiam użytkowników naszych kochanych E39
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A ja sie pozbyłem tej studni bez dna i nie żałuje . Najgorsze to ze podoba mi sie 7 i x3 juz sie boje jakie tam części drogie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To i ja się pochwale.

 

Od 3 miesięcy jestem właścicielem i jak na razie zadowolonym, furka serwisowana i z teoretycznym przebiegiem 140k km (na podstawie kwitów z bawaria motors) ;)

 

Póki co, po zakupie

- komplet płynów i filtrów 400

- odgrzybianie klimy - 2 podejścia (spray i ozon, ten drugi dopiero zadziałał) 250

- instalacja gazowa pod OBD + świece jakieś platinium do gazu - 3700

- wycieraczki, dywaniki, wosk, nanowycieraczka i inne pierdółka pod 500 juz dochodzi

- komplet kół na zimę - używki e60 1500 + frezowanie centry i wyważanie 200

- nieudana próba samodzielnej naprawy licznika :duh: 100 + zakup nowego z mniejszą pixelozą 250

 

ale jeszcze przede mną:

- wciąż nierozwiązany ABS - 2 próby podejścia narazie bez efektów

- łączniki stabilizatorów przód i tył pewnie z 400 za komplet z wymianą wyjdzie

- poprawki blacharskie po przytuleniu do latarni i bramy wjazdowej :duh:

- klocki z przodu

- ręczny

 

Póki co na szczęście tylko tyle :-)

  • Moderatorzy
Opublikowano

To i ja się pochwalę.Wszystko co robiłem przez ponad 4 lata w aucie.Mam taki szczegółowy z warsztatami wykonującymi,przebiegami i kosztami.Ale zajęło by ze 3 strony.

Większość to elementy które ulegają normalnemu zużyciu,niektóre to moje zachcianki.

I nie zamierzam nigdy sprzedać tego auta :wink: .

Czy to dużo???A podobno TDS taki **ujowy.

W tej chwili wskoczyło na blat 313tk i zasuwa jak szalona :D

 

1.Częściowa zmiana tapicerki siedzeń oraz kanapy tylnej(boki siedzeń obszyte skórą),wymiana skóry na kole kierownicy ,gałce zmiany biegów ,mieszka zmiany biegów oraz mieszka hamulca ręcznego.

Data 28-29.08.2008 .

=====================================================================================================================================

2.Regulacja geometrii zawieszenia kół.

Data 19.08.2008 .

=====================================================================================================================================

3.Wymiana szklanek popychaczy zaworowych szt. 12 ,wymiana pompy vacum wspomagania hamulców ,wymiana uszczelki pokrywy zaworów ,wymiana wężyków przelewowych wtryskiwaczy ,czyszczenie zaworu EGR.

Data 03.09.2008 .

=====================================================================================================================================

4.Wymiana radia samochodowego na Alpinie CDA 9853R ,przeciągnięcie przewodów ekranowych ,montaż wzmacniacza Lanzar/Vibe 421 ,montaż subwoofera Pionier TS-W306C.

Data 14.10.2008 .

=====================================================================================================================================

5.Wymiana docisku ,tarczy ,łożyska ,koła dwumasowego(LUK) ,wymiana oleju silnikowego(Shell helix plus 10W40)wymiana filtra oleju ,filtra paliwa ,filtra powietrza.

Data 11.02.2009 .

=====================================================================================================================================

6.Zmiana opon na Dunlop SP 225/55R16 ,wyważenie kół.

Data 17.04.2009 .

=====================================================================================================================================

7.Wymiana uszczelniacza skrzyni biegów przy wyjściu na wał napędowy ,kontrola oleju skrzyni biegów ,kontrola podpory oraz krzyżaków wału napędowego ,wymiana filtrów kabinowych przeciwpyłowych.

Data 23.04.2009 .

=====================================================================================================================================

8.Wymiana napinacza ,tulei z nakrętką ,siłownika oraz rolek paska wielorowkowego.

Data 15.06.2009 .

=====================================================================================================================================

9.Wymiana tarcz hamulcowych przód oraz tył(Brembo) .Wymiana klocków hamulcowych przód oraz tył(TRW) ,wymiana szczęk hamulca ręcznego(TRW) ,wymiana kompletu sprężyn do szczęk hamulcowych .Regulacja geometrii zawieszenia kół.

Data 07.09.2009 .

=====================================================================================================================================

10.Wymiana opon zimowych 225/55R16 na Michelin(przód) ,Pirelli(tył) używane,wyważenie kół.

Data 09.10.2009 .

=====================================================================================================================================

11.Wymiana elektrycznej pompy paliwa w zbiorniku(VDO)

Data 14.01.2010 .

=====================================================================================================================================

12.Wymiana oleju silnikowego (Castroll Magnatec Diesel 10W40) ,filtra oleju ,filtra paliwa ,filtra powietrza.

Data 25.02.2010 .

=====================================================================================================================================

13.Zmiana felg na AEZ 8,5’ R 18’ET 15.Opony letnie Bridgestone Potenza RE040(przód) 225/45R18,Dunlop SP 01(tył)245/40R18.Montaż opon i wyważenie kół.

Data 21.04.2010 .

=====================================================================================================================================

14.Montaż rolety przeciwsłonecznej tylnej szyby.

Data 11.05.2010 .

=====================================================================================================================================

15.Wymiana kolektora ssącego(używany) ,wymiana uszczelniaczy kolektora ssącego oraz zaworu EGR i czyszczenie zaworu .Wymiana świec żarowych(NGK) 6 szt. Wymiana przewodów podciśnieniowych kolektora ssącego.

Data 24.07.2010 .

=====================================================================================================================================

16.Wymiana paska wielorowkowego 5PK1815(Gates) .

Data 28.07.2010 .

=====================================================================================================================================

17.Montaż radia CB RX-40

Data 19.08.2010 .

=====================================================================================================================================

18.Montaż ramek/ringów aluminiowych do zegarów.

Data 21.08.2010 .

=====================================================================================================================================

19.Uszczelnienie pompy wtryskowej wraz z wymontowaniem i sprawdzeniem. Sprawdzenie wtryskiwaczy. Wymiana filtra paliwa.

Data 17.11.2011 .

=====================================================================================================================================

20.Wymiana oleju silnikowego (Shell helix plus 10W40),filtrów powietrza i oleju. Wymiana termostatu cieczy chłodzącej(BEHR), uzupełnienie płynu chłodzącego Petrygo.

Data 18.04.2011 .

=====================================================================================================================================

21.Wymiana łożyska koła tylnego prawego.

Data 17.08.2011 .

=====================================================================================================================================

22.Wymiana oleju silnikowego (TOTAL quartz 7000 diesel 10W40) ,filtrów powietrza i oleju.

Data 19.04.2012 .

=====================================================================================================================================

23.Usunięcie katalizatora i wstawienie strumienicy.

Data 28.06.2012 .

=====================================================================================================================================

24.Wymiana linki otwierania od maski silnika.

Data 29.06.2012 .

=====================================================================================================================================

25.Naprawa zawieszenia z przodu i tyłu, wymiana linek hamulca ręcznego i ustawienie geometrii zawieszenia. Wyważenie kompletu kół 16-to calowych.

Przód:

-Wymiana wahaczy górnych kpl.

-Wymiana drążka kierowniczego lewego wraz z końcówką.

-Wymiana łączników stabilizatora kpl.

-Wymiana panewek stabilizatora.

Tył:

-Wymiana wahacza górnego(banan) strona prawa.

-Wymiana tulei pływających kpl.

-Wymiana wsporników wahacza(wahacze skrętne) kpl.

Data 29-30.08.2012 .

==============================================================================================================================

26.Prostowanie 2 felg aluminiowych.

Data.05.09.2012 .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

ale sie rozpisałeś :D

 

u mnie przez prawie 3 lata użytkowania:

 

-zaraz po zakupie:

 

- czujnik temp. zewnętrznej (pokazywał -40st.)

- wymiana czujnika abs lewy tył i naprawa sterownika abs

- uszczelki pod 2 wtryskami i węzyki przelewowe, wężyki podciśnieniowe

- odma + filtry (ale to właściwie normalka)

- 1 wahacz przedni dolny

- chłodnica klimy

- termostat gł. + egr

 

- ostatnie 2 lata:

 

- wszystkie paski i rolki +pompa wody , ale w sumie troche na zapas bo tamte były jeszcze ok

- łożyska kół tylnych,

- łączniki stabilizatorów przód i tył

- szczotki alternatora

- wycięte katy

- regulatory w lampach przednich

- klocki tył ( w sumie to eksploatacja)

- pompka w baku

 

do zrobienia webasto i jeszcze pare drobnostek ale w sumie wydaje mi się że niewiele sie uzbierało przez te 3 lata i ponad 50tys przejechane. o olejach i oponach nie pisze bo to typowa eksploatacja.

 

pozdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A ja przez 8,5 miesiąca zrobiłem

-Wymiana świec żarowych Beru

-Wymiana sprężyn tylnych (jedna pękła)

-Wymiana szczotek alternatora

-Wymieniany olej filtry

-Wymiana 2 waczachy przednich prawych górny i dolny

 

I to tyle :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Jako ze lubie miec wszystko opanowane od razu,zrobione na tiptop jak to sie mowi i wole zapobiegac niz leczyc od kwietnia tego roku zrobilem kolo 20 tys km :

 

2 x wymiana oleju + raz na poczatku wszystkich filtrow, uszczelki podstawy filtra oleju

Nowe swiece ngk

Nowe amortyzatory przod - zawieszenie m - technic

Czyjnik tyl prawy ABS

Klocki przod + tyl

Czujniki zuzycia klockow

Zestaw naprawczy podwojnego Vanosa (beisan, przy okazji naprawy vanosow nowa uszczelka pod klawiatura, uszczelka glowicy vanos, nowe podkladki pod sruby glowicy)

Termostat

2x katalizator metalowy 200 cpsi + podkladki pod kolektor wydechowy

Odma + nowe przewody odmy

Instalacja gazowa stag 300premium,reduktor lovato rgj fast hp,wtryski hana zielone

Regulatory swiatel przednich

 

To wszystko robione czesciowo osobiscie, czesciowo u zaprzyjaznionego mechanika, do tego czyszczenie dolotu, przepustnicy itd... na wiosne biore sie jeszcze za zawieszenie zapewne oszczedzal nie bede :)

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie doszła jeszcze w ostatnich dniach wymiana stacyjki bo stara sie posypała :) Ale juz autko hula

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja miałem problem jeszcze zanim kupiłem auto bo podczas jazdy próbnej urwałem wewnętrzną klamkę :mrgreen:

 

Ale i tak ja kupiłem. :cool2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ja miałem problem jeszcze zanim kupiłem auto bo podczas jazdy próbnej urwałem wewnętrzną klamkę :mrgreen:

 

Ale i tak ja kupiłem. :cool2:

 

Hehe dobre :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
śmiał się bo mówił , że sam kilka razy urwał.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ja po zakupie tuż po miesiącu miałem problem z nagrzewaniem się silnika, bo po prostu nie dogrzewał się. Trzeba było wymienić termostat główny i termostat EGR, ale przy okazji wymiany należy też ubezpieczyć się w oringi, gdyż przeważnie są one rozlazłe i często już nieszczelne. Koszty części z ASO (tam najtaniej) oraz robocizna nie powinna przekroczyć 700zł - taka kwota zapewnia solidnie zrobioną naprawę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do solidności napraw w ASO, to niestety ale loteria.

Miałem swego czasu przyjemność pracować w ASO BMW, i powiem że szału nie ma, dużo napraw jest robionych na odpi****l. :roll:

W końcu tam płacą od zlecenia, a im więcej mechanik takich zleceń załapie tym lepsza kasa, a to niestety odbija się na jakości napraw.

Pewnie są i rzetelne serwisy, które można polecić, ale nie wszystkie się do nich zaliczają, a jestem zdania że w mniejszych pieniądzach taką naprawę zrobi nam porządny warsztat niezależny.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wiem,że nie ten silnik ale.............

:arrow: Termostat Behr(najlepszy jaki był dostępny)-100 zł

:arrow: Wymiana termosa przez zwykły warsztat-50 zł

:arrow: Bańka płynu(Petrygo) 5l-30 zł.

Więc czy w ASO najtaniej to bym polemizował :wink:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Hmm, petrygo? Nic dziwnego, że wyszło taniej ;) Różne rzeczy mówią o takich płynach, większość ludzi je odradza... Osobiście z czystej przezorności nie wlałbym tego do silnika.
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
Hmm, petrygo? Nic dziwnego, że wyszło taniej ;) Różne rzeczy mówią o takich płynach, większość ludzi je odradza... Osobiście z czystej przezorności nie wlałbym tego do silnika.

To co lejesz jeśli można spytać ?

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja leje petrygo i złego słowa nie dam powiedziec.

Od lat leję petrygo do chłodnic.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Póki co nic nie leję :) A do audi jak była potrzeba to wlewałem płyn zgodny z oznaczeniem na zbiorniczku wyrównawczym - G11 czy G12 już nie pamiętam.

 

Nie wiem czy szkodliwość płynów typu borygo/petrygo to tylko legenda, czy prawda. Ale wolę zalać oryginalny płyn i mieć pewność że nie szkodzę silnikowi. Nie miałem okazji się orientować co należy wlewać do e39, także nie podpowiem.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • Moderatorzy
Opublikowano
Póki co nic nie leję :) A do audi jak była potrzeba to wlewałem płyn zgodny z oznaczeniem na zbiorniczku wyrównawczym - G11 czy G12 już nie pamiętam.

Ten płyn spuszczano w Skodach bo żarł chłodnicę.

Ja od lat zalewam petrygo i jest ok.W "czarnym" mam borygo i też dobrze jest.

Jak jeszcze nic nie nalewasz to wychodzi jeszcze taniej :mrgreen:

Ale czy lepiej?

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ja mogę polecić jeszcze Kagera. Mój znajomek robi w branży i dał mi żebym sprawdził. Ta firma chyba z pod Boscha wychodzi jak dobrze pamiętam. Różnica jest taka, że bańka 5l wychodzi w focie po rabacie 27zł :D To tak jak kupić jogurt Bakomy. Wydasz 2zł z groszem, a pójdziesz do biedronki czy lidla i są te same jogurty tylko o innej nazwie i są o połowę tańsze. A z tyłu pisze "Wyprodukowane przez Bakoma" :mrgreen: Ale wracając do płynu mam zalanego tego Kagera i złego słowa na niego nie powiem. A jak wiadomo u mnie temp. pracy jest trochę wyższa niż w r6.
Opublikowano
Jedno i drugie dobre :) Dajcie spokój każdy leje taki jaki uważa za stosowny :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

No więc u mnie: 4 gumy w tylnim zawieszeniu, wahacz przedni prawy dolny, tuleja pływająca, cały komplet typu oleje, płyny, filtry. Teraz udało się wreszcie naprawić zmieniarkę, ale jak się okazało po przez zalanie płynem od spryskiwacza nie uda się uruchomić navi... więc radio dalej żyje swoim życiem.... A teraz tzn dzisia padło Nivo leżymy na prawej stronie...

 

No cóż mówili BMW - będziesz miał wydatki...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.