Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
pytam z jakimi problemami zetknęli sie nowi nabywcy 5tek tak w okolicy 2000 roku.kupiłem auto 2 tyg temu wydałem 1200 zl na sewis ale chyba sprzęgło też trzeba zrobić bedzie bo wysoko jest i hamulce a przebieg to 283 ys km :))) ale chodzi ok.bede nią jezdził spokojne ale aż kusi żeby jej wcisnąc bo to bmw wkoncu... tylko boje sie że coś sie zepsuje :)) dzięki
noga w chłodnicy
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
witam jak ja kupilem Basie na poczatku to zawiecha poszlo 1500zl, w przeciagu 3 lat uklad chlodzenia 1200zl,w tamtym roku odma 250zl, aaa zegary musialem zmienic w tamtych zepsuta mialem wskaznik temperatury silnika 500zl, a reszta to oleje i moje ulepszenia :D
Opublikowano

Nie jest to 2000r ale to raczej nieistotne

amorki 1000zł

łożysko koła 430zł (właściciel wymienił lewe po kupnie po 2 miesiącach poszło prawe)

świece i fajki 300zł

termostat i obudowa ok 150zł

 

Plus oleje filtry, ale tego nie liczę bo w temacie o to nie chodziło.

 

kilka rzeczy, a prawie 2 tys się uzbierało :)

Opublikowano

Jechałem prosto to lekko było słychać huczenie ale praktycznie w ogóle. Łuk w lewo- cisza. Łuk w prawo huczenie i wiedziałem, że to łożysko dlatego nie śpieszyłem się za bardzo (ok 2 tyg) i zrobiłem jakieś 500km i wtedy ostro huczało jadąc w prawo po łuku.

Chociaż dziwne bo skręcając w prawo to dociska bardziej lewą stronę, a łożysko zużyte było po prawej stronie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W swoją zaraz po zakupie wpakowałem cały zestaw filtrowo olejowy (olej silnik, skrzynia, wspomaganie, dyfer, do tego płyn hamulcowy), klocki do tyłu - praktycznie 2 tyś poszło.

Diagnostyka na kompie, kodowanie DLR, kasowanie błędu poduszki (padnięta mata). - 100pln

Miesiąc później poszła pompa progowa i wymieniłem regulatory świateł. - 500pln + 60pln

Potem zabawa z zamarzającymi zamkami, wymieniłem linki od klamek. - 50pln

Najwięcej kasy upakowałem w udogodnienia typu m-pak, ulepszanie audio, poprawki lakiernicze. - 4000pln :duh:

Użytkuję auto jakieś półtora roku, i powiem że z koniecznych napraw dużo się nie uskładało :)

Opublikowano
Chociaż dziwne bo skręcając w prawo to dociska bardziej lewą stronę, a łożysko zużyte było po prawej stronie

no właśnie wtedy chyba mniejsza siła działa na łożysko prawe i jeśli ma trochę luzu to zaczyna wyć z racji tego że nie jest "dociążone" a cichnie w drugim przypadku

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Hi, Hi! :mrgreen: Nie mogłem się powstrzymać :mrgreen: : silnik, sprzęgło, przednie zawieszenie, tylne zawieszenie, czujnik położenia wałka rozrządu, jeż, dwa czujniki ABS, sonda labda, chłodnica, pompa wody, termostat, drążek kierowniczy, zwrotnica, wkład lusterka, tyny mechanizm wycieraczki, pompka spryskiwacza, halogen, linka ręcznego, dwa podnośniki szyb, łożysko, pierścień ABS'a, kompresor nivo, felgi + dwa komplety opon (16"), wiatraczek visko (+ obudowa), czujnik temperatury zewnętrznej, regulatory lamp, LCM, 2 wahacze, tarcze + klocki (komplet), wszystkie płyny i filtry, jeden miech NIVO, kilka pierdołek (to w pierwszym roku po zakupie) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Czeka na wiosnę: wiatrak chłodnicy klimatyzacji :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano (edytowane)
to co pamiętam Pompa wody (na dniach kroi się kolejna wymiana pompy ) reduktor od gazu wtryskiwacze gazowe, chłodnica, węże od chłodnicy, pasek od alternatora jak i sam alternator, rozrusznik, moduł lcm, odma, filtry itp to wiadomo, kpl zawieszenia przód i tył, amortyzatory 2xklocki przód tarcze przód tył i klocki z tyłu. Jeż czujnik wału korbowego, czujnik rozrządu uszczelniacz mostu, moduł od lusterek nowe nagłośnienie nowe felgi 17stki, szyba przednia, maglownica i chyba było by na tyle. Dodam że auto mam 3 lata i zrobiłem 80tyś Edytowane przez ambience
Opublikowano
A wiec ja w ciagu dwoch pierwszych miesiecy wymienilem:szczeki hamulcowe,tarcze i klocki,czujnik ABS,czujnik polozenia walu,pompka spryskiwaczy,olej i filtr,filtr powietrza,fajki i swiece,drazek kierowniczy z koncowka,oslona drazka,tuleje wahaczy,tuleje stabilizatora,laczniki stabilizatora,lozysko przod,tylne wahacze,radio,kierownica,sterownik ASC,przeplywka z guma,opony-komplet na zime,odma,linki i zamki do maski,silowniki maski i pewnie jeszcze cos o czym zapomnialem :) Teraz szykuje sie wymiana czujnika klimatyzacji,serwis klimy,czujnik temperatury zewnetrznej.
Opublikowano

No to i ja się pochwalę :-)

- na początek poszedł program

- termostat EGR i termostat główny i płyn - przy okazji czyszczenie EGR i separatora oleju w odmie

- olej w skrzyni automatycznej plus filtr

- potem koło pasowe nie wytrzymało - i to była jedyna awaria

- oczywiście filtry oleje wymieniane na bieżąco

Opublikowano
akumulator,alternator,jeż,vanos,wahacze PP,amortyzatory przód,łożysko amortyzatora,czujnik temp zewnętrznej,odma,linka hamulca ręcznego,chłodnica,uszczelka pokrywy zaworów,uszczelka filtra oleju..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co ja tu będe dużo pisał -silnki poszedł po 2 tyg testowania nowego nabytku :D :D :D
Opublikowano
Ja ze swoją nie miałem żadnych problemów. Jedyne rzeczy jakie wymieniłem zaraz po zakupie to wszystkie płyny eksploatacyjne, termostat i obudowę bo jak wiadomo BMW nie lubi się przegrzewać, reszta była moimi fanaberiami. Wcześniej niemiec zatroszczył się o poważniejsze wymiany typu (akumulator, alternator, czujniki wałków itd.oczywiście wszystko wymieniane w aso na co dostałem stos faktur). W ciagu 4 lat eksploatacji zainwestowałem w nią nie całe 5 tyś zł. W tym roku przed sezonem letnim na pewno wymieniona zostanie chłodnica wody, stara ma już 14 lat i jeszcze nie była wymieniana więc pora zmienić na nową.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Ja ze swoją nie miałem żadnych problemów. Jedyne rzeczy jakie wymieniłem zaraz po zakupie to wszystkie płyny eksploatacyjne, termostat i obudowę bo jak wiadomo BMW nie lubi się przegrzewać, reszta była moimi fanaberiami. Wcześniej niemiec zatroszczył się o poważniejsze wymiany typu (akumulator, alternator, czujniki wałków itd.oczywiście wszystko wymieniane w aso na co dostałem stos faktur). W ciagu 4 lat eksploatacji zainwestowałem w nią nie całe 5 tyś zł. W tym roku przed sezonem letnim na pewno wymieniona zostanie chłodnica wody, stara ma już 14 lat i jeszcze nie była wymieniana więc pora zmienić na nową.

 

farciarz :cool2:

Opublikowano

to ja też dorzucę swoje trzy grosze...

 

olej, filtry, klocki, odma, końcówki drążka kierownicy, regulatory lamp, chłodnica, wisko, zbiorniczek płynu chłodniczego, dodatkowa pompa wody, czujniki wałka rozrządu, przepływomierz, uszkodzony próg, kilka jakiś drobnych dupereli

 

a jeszcze przede mną: amortyzatory, uszczelka miski olejowej, olej w skrzyni, no i niedziałające DSC

 

w międzyczasie założyłem gaz...i mam nowy problem...samochód chodzi dobrze ale ciągle "check engine" wywala...

 

miałem się hajtać ale odkąd mam Bunie to mnie nawet na pierścionek nie stać :duh: :mrgreen:

Opublikowano

Moja byla dosyc zadbana ale malo tego nie jest...

 

Na dzien dobry przod instalacji gazowej, pozniej tez tyl :P

Przy okazji slabego gazu wyszedl do wymiany dme + ews + pestka

termostat (u mnie sam wklad), niestety po pol roku sie zepsul wiec znow wahlera wlozylem

dwie lambdy

 

Z rzeczy bardziej eksploatacyjnych to 4 opony letnie, 4 amory, 3 lozyska, ale juz 4 powoli slysze, 2 wahacze, jeden na wlasne zyczenie, koncowki stabilizatora.

Po zakupie standardowo wszystkie plyny, swiece, filtry. 2 zarniki xenonowe, kilka drobiazgow z aso do niedzialajacych spryskow reflektorow. Tarcze, klocki, aku.

 

Zstalo do zrobienia: napylenie odblysnikow lamp + regulatory, odma + duperele do reflektorow z aso (700 z rabatem), tuleje tylnej belki, opony zimowe 15 (tragicznie drogie jak na ten rozmiar), ogarnac audio (2 tys). Waz od vanosa 50zl.

 

Generalnie to kwestie eksploatacyjne a to co przy silniku to wina slabego gazu. Pekl mi tez zawias tylnej klapy, ale dlatego ze sie nim na czas nie zajalem. Generalnie auto uwazam za utrzymane w dobrym stanie, a jak na bmw to wrecz bezawaryjne :P

Opublikowano

Dorzuce swoje trzy grosze.

Mam swoja e39 dopiero kilka miesiecy ale na razie nic. Poprzedni wlasciciel zrobil w nim bardzo duzo: wszystkie tarcze i klocki nowe, nowe opony, 3000mil wczesniej robiony serwis w ktorym wymieniono filtry oraz plyny eksploatacyjne. Jedyna robota jaka mnie czeka to wygonienie rdzy ktora sie pojawila na tylnych blotnikach ale na to jeszcze czas (inne wydatki)

Udalo mi sie kupic auto od wlasciciela warsztatu, w pelni serwisowane. Mam nadzieje ze bedzie sie sprawowalo lepiej niz moje poprzednie auto (vectra 1.9 cdti 2004r) w ktore wladowalem 1800£ w ciagu roku. Nie rzycze nikomu tak czesto psujacego sie samochodu.

Opublikowano

W pierwszej e39 po 5ciu tygodniach rozsypala sie automatyczna skrzynia - skonczyla na zlomie.

 

W e36 wymiany wymagal kompresor klimy,weze odmy i w sumie tyle.

 

Nastepna e39 to byla porazka.Pasmo nie konczacych sie problemow...

Na poczatek zaczal glupiec LCM - czyszczenie stykow pomoglo.

Pozniej wymienilem uszkodzonego "jeza",co wcale nie pomoglo bo prad wciaz "znikal" i auto raz zapalalo od strzalu a czasem 2 minuty po zgaszeniu silnika juz nie chcialo,bo padl aku(podmiany akumulatorow nic nie dawaly-obiaw byl wciaz ten sam).

Poduszki skrzyni zostaly wymienione.

Nastepnie przy -17*C zagotowal mi sie plyn w chlodzacy - zawiesil sie termostat - wymienilem.

Na koniec doszly problemy z Nivo i to przelalo czare - sprzedalem padake.

Nie wspomne,ze wymiany wymagala podpora walu napedowego i jeszcze kilka drobiazgow.

 

Ostatnia e39 w sumie nie przystwazala klopotow.Co nie znaczy,ze ich nie bylo...

Wymieniona zostala podpora walu napedowego,termostat,czujnik ABS.

Jakkolwiek wymiana czujnika nie rozwiazala problemu - niestety to juz klopot obecnego wlasciciela(wiedzial o usterce)

Na koniec glupiec zaczely zegary...tzn.dzialaly i za chwile przestawaly (szybkosciomierz,ekonomizer i poziom paliwa).Obiaw wskazujacy na tylny lewy czujnik ABS - nie zdazylem zdiagnozowac - sprzedalem auto.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ojj, to widzę kolego że trafiły ci się awaryjne te bawarki e39 :|
Opublikowano
W pierwszej e39 po 5ciu tygodniach rozsypala sie automatyczna skrzynia - skonczyla na zlomie.

 

W e36 wymiany wymagal kompresor klimy,weze odmy i w sumie tyle.

 

Nastepna e39 to byla porazka.Pasmo nie konczacych sie problemow...

Na poczatek zaczal glupiec LCM - czyszczenie stykow pomoglo.

Pozniej wymienilem uszkodzonego "jeza",co wcale nie pomoglo bo prad wciaz "znikal" i auto raz zapalalo od strzalu a czasem 2 minuty po zgaszeniu silnika juz nie chcialo,bo padl aku(podmiany akumulatorow nic nie dawaly-obiaw byl wciaz ten sam).

Poduszki skrzyni zostaly wymienione.

Nastepnie przy -17*C zagotowal mi sie plyn w chlodzacy - zawiesil sie termostat - wymienilem.

Na koniec doszly problemy z Nivo i to przelalo czare - sprzedalem padake.

Nie wspomne,ze wymiany wymagala podpora walu napedowego i jeszcze kilka drobiazgow.

 

Ostatnia e39 w sumie nie przystwazala klopotow.Co nie znaczy,ze ich nie bylo...

Wymieniona zostala podpora walu napedowego,termostat,czujnik ABS.

Jakkolwiek wymiana czujnika nie rozwiazala problemu - niestety to juz klopot obecnego wlasciciela(wiedzial o usterce)

Na koniec glupiec zaczely zegary...tzn.dzialaly i za chwile przestawaly (szybkosciomierz,ekonomizer i poziom paliwa).Obiaw wskazujacy na tylny lewy czujnik ABS - nie zdazylem zdiagnozowac - sprzedalem auto.

 

 

 

Tutaj w Szkocji tez mozna trafic klopotliwe egzemplarze nie tylko w Polsce. Zanim kupilem moja 520i to kilka aut ogladalem w tym dwie z Glasgow i powiem szczerze w wiekszosci z nich problem stanowil wlasciciel ktory o auto nie dbal. A jak dbaja Szkoci o auta to PISTOLPETE tez sie moze wypowiedziec. Czasami sie lezka w oku kreci jak widzi fajne autko kompletnie zapuszczone przez wlasciciela.

Opublikowano
witam. ja po zakupie wymieniłem tylko oleje, filtry i dwie opony. do tej pory przez pół roku eksploatacji wymieniłem dodatkowo tarcze przód + klocki + płyn + świece żarowe + łącznik stabilizatora. moim zdaniem to nic wielkiego a wręcz norma. tym bardziej ucieszyłem się, że moja księżniczka serwisowana była w ASO- wszystkie wymienione części ori BMW.
Opublikowano

to ja narazie jestem 1.5 miecha po zakupie

 

na poczatek poszedl olej + filtry - ekspl.

a awarie to:

termostat (przy okazji sporo plynu zalalem nowego), linka maski i tyle narazie.

do wymiany przede mna:

silowniki tylnej klapy 4szt.

regulatory swiatel przednich

prawdopodobnie tuleje tylnej belki

do podmalowania blotnik przod, 1 cm lakieru na rancie odlazlo :/

aha

no i do wrzucenia instalacja LPG :D

Opublikowano
Ojj, to widzę kolego że trafiły ci się awaryjne te bawarki e39 :|

 

Nie do konca...

 

...kilka aut ogladalem w tym dwie z Glasgow i powiem szczerze w wiekszosci z nich problem stanowil wlasciciel ktory o auto nie dbal. A jak dbaja Szkoci o auta to PISTOLPETE tez sie moze wypowiedziec. Czasami sie lezka w oku kreci jak widzi fajne autko kompletnie zapuszczone przez wlasciciela.

 

...tak jak "spikeeeee" pisze,moje problemy wynikaly raczej z niedbalstwa poprzednich wlascicieli.

 

Pierwsza 520ke zabila po czesci moja niewiedza.Auto mialo wyciek na laczeniu weza z chlodnica oleju ASB.Byl to niewielki wyciek,ktory nie byl widoczny poniewaz olej ladowal na oslonie silnika i "znikal" rozproszony podczas jazdy.Kiedy zorientowalem sie,ze cos jest nie halo bylo po zabiegu.

A szkoda,bo auto bylo naprawde w idealnym stanie (poza skrzynia oczywiscie) :mad2:

 

Kolejna e39 kupilem od Polaka.Z calym szacunkiem..."spikeeeee" zapewne wie o czym pisze :wink:

Kupilem za "normalne" pieniadze,oddalem za grosze :?

 

Ostatnia e39 to bylo w sumie dobre auto.

Tak naprawde to nie przystwarzala problemow.Kilka drobnych usterek wieku "sredniego".Nic z czym nie moglbym sobie poradzic samemu.Wiadomo,ze w urzywanym aucie zawsze jest cos do zrobienia.

Sprzedalem ja tylko dlatego,ze mam auto "sluzbowe" wiec nie potrzebuje drugiego samochodu.

 

Prawda jest taka,ze Szkoci traktuja samochody jak narzedzia i nieszczegolnie o nie dbaja.Auto ma ich przewiezc z punktu "a" do punktu "b" i tyle.Naprawia sie jak cos sie urwie.To,ze cos tam troche puka,albo jakis pstryczek nie dziala kompletnie im nie przeszkadza.

W wiekszosci przypadkow to motoryzacyjni ignoranci.Chociaz sa wyjatki.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

Witam,

Jeśli chodzi o moją , to nie miałem większych problemów. Oczywiście wymiana filtrów , świec , wahacza .Czeka mnie wymiana sprężyn i amorków (tył) . Nie jest to auto tanie w utrzymaniu ( jeśli coś nawali) , lecz frajda z jazdy , kultura pracy zawieszenia i silnika ... MEGA :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.