Skocz do zawartości

Ustawienie rozrzadu


rafalp26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam planuje niebawem wymienić uszczelkę pod głowica,i mam pytanie czy do ściągnięcia głowicy muszę odkręcać wałki rozrządu czy tylko koła zębate, i jak powinny być ustawione znaki a może jest jakaś stronka z tym związana (silnik m50 bez vanosa)z góry dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez blokad dasz sobie radę, a walki trzeba zdemontować.

Masz tutaj zdjęcie jak powinien być rozrząd ustawiony, nic nie jest skomplikowane więc dasz radę.

http://obrazki.elektroda.net/26_1253035555.jpg

Na końcach wałków masz kwadratowe zakończenie, i kropki na jednym z boków, muszą być do góry i idealnie równo. Wałkiem ssącym można operować trochę pomiędzy momentem, a mocą max, ale lepiej zostawić jak fabryka dała. Nie pamiętam czy dla wału korbowego był z przody znak, ale raczej jest tam. Jeszcze można zablokować wał dla pewności po lewej stronie pod rozrusznikiem jest otwór na blokadę, czyli wiertło odpowiedniej średnicy i po sprawie, ja jeszcze coś nakładłem na wiertło, aby było idealnie po środku, bo otwór w bloku jest ciut większy niż w kole zamachowym.

Pamiętaj aby przy składaniu cofnąć wałem tak aby tłoki były możliwie jak najniżej, unikniesz w tren sposób pokrzywienia zaworów.

Możesz sobie poznaczyć markerem to Ci ułatwi montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ustawisz na znaki to pierwszy i ostatni tłok będziesz miał max u góry, a jak będziesz zakładał wałki, to podczas przykręcania wałka, niektóre zawory muszą się otworzyć, a może się zdarzyć że otworzą się na tych co tłoki są u góry i pokrzywisz zawory. Obracając wałem cofniesz tłoki tak, aby zawory nie spotkały się z tłokami, jak rozbierzesz to zrozumiesz o co mi chodzi. Cofając wałem 1i 6 tłok będzie szedł do dołu, a 2i 5 do góry zatrzymasz jak mniej więcej się zrównają. A ustawisz rozrząd dopiero po przykręceniu wałków. Czyli najpierw wałki na znaki, a później dojedziesz wałem. W miarę prosta robota, powinieneś sobie poradzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie odkręcamy wałków przy sciąganiu głowicy bo niby po co.Odkręcamy koła zębate tylko na wałku wydechowym.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odkręcamy wałków przy sciąganiu głowicy bo niby po co.Odkręcamy koła zębate tylko na wałku wydechowym.

kompromitacja :mad2: wstyd mi za Ciebie :cry2:

Wałki odkręcamy i to bardzo delikatnie ,stopniowo żeby zmniejszyc naprężenia bo przy nieumiejętnym odkręcaniu wałki pękają.

Wystarczyło poszukac viewtopic.php?p=481554

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ściągałem głowice kilka razy w m50 i zawsze z wałkami,zakładam również uzbrojoną z wałkami.Ludzie pogieło was czy jak,czy widzielście ściąganie głowicy tylko na obrazkach? :mrgreen: :duh:
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągałem głowice kilka razy w m50 i zawsze z wałkami,zakładam również uzbrojoną z wałkami.Ludzie pogieło was czy jak,czy widzielście ściąganie głowicy tylko na obrazkach? :mrgreen: :duh:

Pewnie nas pogięło ,licytowac się nie zamierzam kto i ile razy ściągał głowicę czy widział tylko na obrazkach .Odkręcenia i założenie uzbrojonej jest wykonalne ale czy do końca wygodne i zgodne z zaleceniami producenta ? Przed wymianą uszczelki warto głowicę zabielic ,wiec wałki i tak do zdjęcia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytanie brzmiało czy trzeba odkręcać wałki przy ściąganiu głowicy-nie!!! nie trzeba i inteligentny człowiek to zrozumie.O jakich zaleceniach ty piszesz?Czy jest wykonalne?..tak się to właśnie robi bo jest wygodnie,(kładziemy głowice na warsztat i do roboty)nie wyobrażm sobie montażu wałków na przykręconej głowicy jak wisze jakąś godzine na błotniku.Co do planowania głowicy to się zgadza że wygodniej temu kto to robi ale nie jest to konieczne i nie otym tu piszemy.Kajlo twoją wypowiedz zostawiam bez komentarza.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inteligentny człowiek to zrozumie.
pewnie nie należę do tej grupy ale... inteligentny człowiek zwracając się do drugiego nawet mniej inteligentnego wie że piszemy nie
ty
a Ty :D
nie wyobrażm sobie montażu wałków na przykręconej głowicy jak wisze jakąś godzine na błotniku.
pewnie mam mniejszą wprawę bo zwykle robię raz i porządnie ale ..... przykręcenie wałków zajmuje mi około 20 minut .Z tym że przedtem wyciskam olej ze szklanek i dokładnie wszystko myję tak na wszelki wypadek gdyby coś podczas obróbki wpadło w kanały olejowe .

Wracając do tematu to jeśli ktoś pierwszy raz zmienia uszczelkę i dopiero się tego uczy to moim zdaniem najlepiej będzie jeśli zdejmie wałki przed odkręceniem głowicy ,wtedy najlepiej zrozumie o co w tym chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie zamierzałem tu nikogo obrażać i nie chodzi o łapanie za słowka(za błędy przepraszam bo forum musi trzymać poziom) ale o samo sedno sprawy i o to że najechaliście na mnie jak na laika który szerzy herezję.Fakt po wykręceniu wałków głowica jest sporo lżejsza i łatwiej ją wytaskać,wypada wymienić uszczelniacze zaworowe bo nie wiadomo ile siedzą stare,zawsze po wyjęciu głowicy docieram zawory bo i tak są wypięte do wymiany uszczelniaczy.Nie wiem co kolega będzie robił z tą głowicą ale jeżeli wchodzi o wkładanie to najwygodniej wkładać uzbrojoną.

Polecam książke sam naprawiam e34,e36 albo poradnik Bentleya e34 tam głowice ściągamy z wałkami.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedzi ale niema co sie spierac to moja wina bo nie napisałem dokładnie o co mi chodzi,chodzi oto czy mogę wyciagnać głowice z wałkami a następnie pozaznaczać położenie wałków markerem i dopiero je ściagnac,bo tak chyba wygodniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.