Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kupiłem 530xd bez fap(sprzedawca poinformował mnie o tym). Od początku drażni mnie zapach spalin-tym bardziej,że czasem kiedy stoję pod światłami to czuję je w kabinie. Postanowiłem wstawic nowy pdf. W serwisie gdzie zdemontowano oryginalny odwodzą mnie od tego. Polecają wstawienie dodatkowego katalizatora w miejsce tłumika-tłumaczą, że szkoda się męczyc z filtrem cząstek stałych. Nie pamiętają czy razem z pdf usunęli katalizator (robią to w zależnosci od życzenia klienta). Pierwszy właściciel też nie pamięta czy usunął fap z katalizatorem. Serwis twierdzi, że przeważnie usuwali pdf bez usuwania katalizatora. Mój dylemat polega na tym, że jeśli pozostawili oryginalny katalizator to czy dodatkowy poradzi sobie z tymi żrącymi spalinami. Niestety nie wiem czy ten oryginalny katalizator jest w obudowie. Może lepiej nie oszczędzac i wydac 4000pln( nowy zamiennik z wstawieniem i programowaniem) na zamontowanie nowego fapa. Proszę o poradę osoby które jeżdżą bez fapa. :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze nie pdf tylko DPF i nie fap bo w bmw one nie występują. Ja jeżdżę bez DPF-a i spaliny są ok ale mam katalizator w oddzielnej puszce, napisz jaki masz silnik i rocznik bo w tych nowszych DPF i KAT są razem i możliwe że ci co go usuwali poszli na łatwiznę i pozbyli się również katalizatora, nie kupuj zamienników bo podobno gra nie warta świeczki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może kolektor pęknięty

 

Właśnie jeśli chodzi o spaliny w kabinie to tak jak kolega darcyn napisał (częsta usterka)

Opublikowano
Tu mam prawie 100% pewność że to kolektor wydechowy sam jak szukałem E60 w 3.0d to spotkałem kilka takich przypadków a tu objaw taki sam jak w tamtych.
Opublikowano

jesli czujesz spaliny w kabinie to masz prawdopodobnie pekniety kolektor wydechowy,

sam mam to samo. jak znajde troche czasu biore sie za wymiane

Opublikowano

Auto po lifcie 10.2007 3 litry xd 235KM.

Dzięki za podpowiedź z kolektorem (w kwestii zapachu w kabinie). Też o tym pomyślałem i muszę to sprawdzic. Ale pozostaje kwestia dpf-czy jest nierozdzielnie połączony z katalizatorem (smród z rury). Przepraszam za pisownię pdf i nieznajomośc w kwestii fap. Generalnie mi jako laikowi chodzi o filtr cząstek stałych. Dziękuję za podpowiedzenie mi że zamiennik nie wart uwagi.

Jeszcze pytanie w kwestii kolektora wydechowego- czy jest on taki sam w autach poliftowych w napędzie na tył i 4x4, czy jest jakaś różnica.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale pozostaje kwestia dpf-czy jest nierozdzielnie połączony z katalizatorem (smród z rury). Przepraszam za pisownię pdf i nieznajomośc w kwestii fap. Generalnie mi jako laikowi chodzi o filtr cząstek stałych.

 

Tak u Ciebie DPF i KAT są lub były razem w jednej puszce i pytanie jest czy usunęli sam filtr cząstek stałych czy również KATA, Jeśli chciałbyś założyć z powrotem to bardziej opłaca się kupić na allegro oryginalną używkę niż nowy zamiennik.

Opublikowano

dpf masz razem z katalizatorem w jednej puszce. te spaliny moga sie tez wydostawac z tej wlsnie puszki jak ja byle jak pospawali po wywaleniu bebechow :D

niemniej jednak jesli nie masz ani kata ani dpfa to warto by wsadzic chociaz katalizator

Opublikowano
...nie fap bo w bmw one nie występują...

DPF -Diesel Particulate Filter

FAP -Filtre à particules

 

Jak widzisz wiec,to to samo w zaleznosci z jakiego jezyka jest skrot... :duh:

 

Jezeli chodzi o zapach spalin...

Ja mam u siebie sprawny FAP (DPF) a spaliny tez rano w garazu gryza w oczy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...nie fap bo w bmw one nie występują...

DPF -Diesel Particulate Filter

FAP -Filtre à particules

 

Jak widzisz wiec,to to samo w zaleznosci z jakiego jezyka jest skrot... :duh:

 

Jezeli chodzi o zapach spalin...

Ja mam u siebie sprawny FAP (DPF) a spaliny tez rano w garazu gryza w oczy...

 

Zgadza się że DPF i FAP to filtry cząstek stałych ale są między nimi różnice.

 

FAP- Filter A Particulare czyli tzw. system mokry występujący najczęściej w samochodach grupy PSA /Citroen,Peugeot /

DPF –Diesel Particulare Filter, czyli system suchy stosowany w pozostałych markach samochodów.

 

Sama zasada działania i budowa filtrów w obydwu systemach jest podobna.Zasadnicza różnica polega na tym, że w systemie FAP/tzw. mokry/ do paliwa dodany jest specjalny płyn /EOLYS/ obniżający temperaturę spalania się sadzy co ułatwia regeneracje . Płyn taki mieści się w osobnym zbiorniku o pojemności 5l i wystarcza na ok. 80-240 tyś . km przebiegu .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Owszem są różne typy DPFów ale FAP to tylko francuska nazwa DPFa, a nie inny typ. Nie mieszaj. ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Dla wyjasnienia...

http://fap-dpf.pl/

 

Tak jak napisałem wyżej :

Zgadza się że DPF i FAP to filtry cząstek stałych

 

ale nawet w twoim artykule jest napisane że FAP potocznie nazywany jest filtrem mokrym którego w BMW nie ma.

 

 

Czasami warto samemu pomyśleć zamiast przepisywać bzdury pisane przez polskich "speców". ;)

 

Nie uważam że te artykuły to bzdury, wręcz przeciwnie a polskim specem jak widać Ty jesteś :cool2:

Opublikowano
...FAP potocznie nazywany jest filtrem mokrym którego w BMW nie ma...

To ci powiem w ten sposob:

Potocznie w krajach francuskojezycznych filtr czastek stalych nazywa sie FAP i nie interesuje tutaj nikogo jego zasada dzialania.Czy on jest suchy czy mokry to wsio jedno:

FAP (Filtre à Particule)

Bedac pewnego razu w serwisie BMW (nie w Posce) rozmawialem na temat filtra czastek stalych z mechanikiem.Uzywal on wlasnie w rozmowie skrotu FAP.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...FAP potocznie nazywany jest filtrem mokrym którego w BMW nie ma...

To ci powiem w ten sposob:

Potocznie w krajach francuskojezycznych filtr czastek stalych nazywa sie FAP i nie interesuje tutaj nikogo jego zasada dzialania.Czy on jest suchy czy mokry to wsio jedno:

FAP (Filtre à Particule)

Bedac pewnego razu w serwisie BMW (nie w Posce) rozmawialem na temat filtra czastek stalych z mechanikiem.Uzywal on wlasnie w rozmowie skrotu FAP.

 

Zgadza się że tłumaczenie z francuskiego FAP i z angielskiego DPF = to samo ale jednak tunerzy opisują FAP-a jako filtr mokry a DPF-a jako suchy a jak wiadomo w BMW mamy suche i o to mi chodziło pisząc do autora tematu.

Opublikowano
Panowie żeby trochę uspokoić temat dpf fap chciałem się spytać (jako laik) o poruszony wcześniej problem pękniętego kolektora. Jak sprawdzić nieszczelność w nim? Czy prosto jest ją zlokalizować ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się że tłumaczenie z francuskiego FAP i z angielskiego DPF = to samo ale jednak tunerzy opisują FAP-a jako filtr mokry a DPF-a jako suchy a jak wiadomo w BMW mamy suche i o to mi chodziło pisząc do autora tematu.

 

A kogo obchodzi co wypisują tunerzy na swoich stronach i co potocznie nazywają? Przepisałeś bzdurę i tyle. DPF to skrót angielski, FAP francuski i wszystko w temacie. Zobacz swoje tłumaczenie skrótu FAP, które przekopiowałeś od Goduli!!! Parodia parodii. :) Nie broń się na siłę. Czy to taki problem przyznać się do błędu? Dawno już byśmy zapomnieli o temacie i sympatycznie dyskutowali dalej o problemie kolegi, a tak to zacietrzewiłeś się i brniesz dalej nie wiem po co.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się że tłumaczenie z francuskiego FAP i z angielskiego DPF = to samo ale jednak tunerzy opisują FAP-a jako filtr mokry a DPF-a jako suchy a jak wiadomo w BMW mamy suche i o to mi chodziło pisząc do autora tematu.

 

A kogo obchodzi co wypisują tunerzy na swoich stronach i co potocznie nazywają?

Z pewnością wielu to obchodzi bo niby czemu laik ma nie wierzyć komuś kto się tym zajmuje od lat?
DPF to skrót angielski, FAP francuski i wszystko w temacie.
To już było pisane wyżej, czytaj uwaznie.
Czy to taki problem przyznać się do błędu?
Z tego co wypisujesz to raczej firmy chiptuningowe powinny przyznać się do błędu' date=' bo wg. Ciebie wypisują bzdury.
Dawno już byśmy zapomnieli o temacie i sympatycznie dyskutowali dalej o problemie kolegi,
Dobra koniec bo faktycznie ta rozmowa do niczego nie prowadzi.
Opublikowano
u mnie byl pekniety kolekor wydechowy.Wystarczy ze zobaczysz filt powietrza kolo kolektora.Jak bedzie okopcony to znaczy ze kolekto pekniety.U mnie tak bylo wiec moze i tak jest u ciebie.
Opublikowano
W poniedziałek umówiłem się na kontrolę układu wydechowego. Mam takie pytanie-czy w poliftowych 530xd były tylko stalowe kolektory? Jeśli tak (gdzieś na forum czytałem), czy do tego silnika pasuje ten żeliwny kolektor z poprzedniego modelu 5? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.