Skocz do zawartości

Czy na automacie jest lepsze przyspieszenie niż na manualu?


mar0100

Rekomendowane odpowiedzi

Irytujące są te wypowiedzi - parę stron wcześniej dokładnie napisałem co trzeba robić i jak jezdzić automatem aby dobrze chodził a tu widzę ,ze wszyscy chcą kombinować a to na N jezdzić a to na N wrzucać na krótkim postoju- Panowie róbcie co chcecie ale potem nie marudzcie, że wam pada automat.

Wrzucajcie sobie nke przed swiatłami jak chcecie ale jak wiadomo duuuzo lepiej dojechac do swiateł na biegu niż na luzie (nawet w manualu) wtedy nic nie spala i hamuje silnikiem a więc oszczędności hamulcy i paliwa i zawsze można szybko dodac gazu i uciec.

 

Zresztą po co kupowac automat skoro ciągle coś mieszacie tą wajchą :norty:

 

Wydaje mi się że ten temat już nic merytorycznie nie wnosi i nalezy go zamknąć a dyskusja która skrzynia lepsza czy manual czy automat nie ma sensu bo każdy ma swoją rację i potrzeby . Ja mam i automat i manual i wolę latać automatem szczególnie po mieście.

 

:cool2:

 

Jakby Bóg chciał aby były manualne skrzynie biegów to by zrobił nam trzecią nogę :mrgreen:

 

Tu bym polemizował :mrgreen: :mrgreen: :8)

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
Kolego RASTA78, nie wiem jak Ty ale ja MAM trzecią nogę i nawet nie najgorzej idzie mi operowanie nią choć jest odrobinę krótsza :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie automat automatowi nie rowny.

Na linkach powyzej to sa dwusprzeglowki i jak napisalem wczesniej, maja sie one nijak do zwyklych automatow. To zupelnie inna liga skrzyn!!!

Dwusprzeglowki sa bardzo szybkie a zwykly automat to zwykly automat, wiec jak juz ktos wypowiada sie o skrzyni to niech napisze czy ma na mysli dwusprzeglowke czy zwykla aby niezaznajomionych z tematem w blad nie wprowadzac.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sądzę, że ten temat można zakończyć na trzecim miejscu plasuje się zwykły automat oczko wyżej manual na 1 dobra dwu sprzęgłówka, pod względem kosztów

można obliczyć po ilu kilomerach taka skrzynia może się zwrócić po zaoszczędzonym paliwie ,chociaż w takim samochodzie nie o to chodzi :wink:

Manual Porsche Doppelkupplung (PDK)

Cykl miejski 16.5 l/100 km 15.8 l/100 km

Poza miastem 7.9 l/100 km 7.5 l/100 km

Łącznie 11.0 l/100 km 10.5 l/100 km

Emisja CO2 259 g/km 247 g/km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność posiadania Audi a6 c5 2.8q w manualu jak i jeździłem całĸiem sporo tym samym modelem audi ale z 4.2 w tiptroniku - pod każdym względem moje 2.8 w manualu sprawiało więcej zabawy. Tiptronik jest wygodniejszy. Przy przyspieszaniu 4.2 i 300KM robiło swoje i było szybsze - ale pewnie tylko dlatego, że 100km/h osiągało już na 2 biegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
E90 nie posiada skrzyni dwusprzeglowej? To jaka to skrzynia? Ta sama co w e46? Jezdzilem e46 w automacie i jakos dziwnie chodzil. Nie przypadl mi do gustu. Niedlugo zmieniam swoje e46 na e90 lub na e60 (ale raczej to pierwsze) i jak to ta sama skrzynia to chyba odpuszcze i kupie manuala. Chce zeby byl szybki a w e46 taki nie byl. Teaz mam 2.8 w manualu scigalem sie z takim samym jak moj tylko w automacie no i został sporo w tyle.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E90 nie posiada skrzyni dwusprzeglowej? To jaka to skrzynia? Ta sama co w e46? Jezdzilem e46 w automacie i jakos dziwnie chodzil. Nie przypadl mi do gustu. Niedlugo zmieniam swoje e46 na e90 lub na e60 (ale raczej to pierwsze) i jak to ta sama skrzynia to chyba odpuszcze i kupie manuala. Chce zeby byl szybki a w e46 taki nie byl. Teaz mam 2.8 w manualu scigalem sie z takim samym jak moj tylko w automacie no i został sporo w tyle.

Kolego najpierw www.realoem.com a nastepnie www.zf.com

ale jak został "sporo w tyle" to nie warto :mad2:

...

Manual Porsche Doppelkupplung (PDK)

Cykl miejski 16.5 l/100 km 15.8 l/100 km

Poza miastem 7.9 l/100 km 7.5 l/100 km

Łącznie 11.0 l/100 km 10.5 l/100 km

Emisja CO2 259 g/km 247 g/km

jeżeli chodzi o wartości PDK to jedynie mogę napisać, "troszeczkę" odbieagają od realu :mrgreen: :mrgreen: , z 4 miesięcy/15 tys.km średnią mam równo 100% większą...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co słyszałem to jest inna skrzynia bo nasza przy starcie pow 1800 obrotów włącza bieg na "twardo " czyli bez straty mocy i żadnych poślizgów w starszych zawsze występowała lekka strata mocy.Ale mogę się mylić.

 

Jeśli chcesz się ścigać i dajesz się czasem podpuścić to nie kupuj automatu , po co ci on. Automaty kupuje się dla wygody.

Zresztą to czy Ty wygrasz czy on nie zależy tylko od skrzyni ale od kondycji auta, silnika, opon, wagi itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Letnie opony w aucie mam na 4 sezony, wiec nie jestem typem ktory sie sciga ani pali gumy spod kazdych swiatel. Szwagier kupil takie samo e46 jak ja tyle ze w automacie i chcial sprawdzic jak to sie ma do mojego manuala. Jasne ze czasami dam sie ponieść aby dosc dynamicznie odjechac ze skrzyżowania ale robie to bez palenia gumy w koncu nie kupuje sie aut 200 czy 250 konnych aby jeździć jak emeryt

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
4-5 sek, nie podaja bo automaty ciezko sie mierzy

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak jest DKG to w E92-3 jest drążek zblizony do takiego jak F10 - sterowanie elektroniczne.

 

DKG jest dostepne tylko z silnikiem 335i i tylko w wersji nadwozia E92 i E93.

No i zostaje jeszcze M3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej poznasz to po jeździe takim samochodem. Praktycznie nie czuć zmiany biegów niezależnie czy silnik pracuje na niskich obrotach, czy jest silnie obciążony. Jazda jest dużo płynniejsza.

 

Nieprawda. Sportowe skrzynie dwusprzęgłowe może nie szarpią ale ewidentnie czuć zapięcie biegu przy szybkiej jeździe.

W Ferrari i Porsche przy trybach SPORT czuć wręcz takiego lekkiego "kopa" w tyłek przy zapinaniu biegów ( szybka jazda ).

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.