Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co z tego, że są połówki, bardziej chodziło tu o wajchowanie.

 

Pzdr

 

 

No to, że nie wajchujesz.. Jeździłeś kiedyś ciężarówką??? Chyba nie.. więc rozeznaj się w temacie i później pisz.

 

Pzdr.

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
Opublikowano
RusZasz z trojki albo czworki potem szostka i osemka nie ma tragedii, chyba ze jest na maxa obciazona

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Co z tego, że są połówki, bardziej chodziło tu o wajchowanie.

 

Pzdr

 

 

No to, że nie wajchujesz.. Jeździłeś kiedyś ciężarówką??? Chyba nie.. więc rozeznaj się w temacie i później pisz.

 

Pzdr.

 

 

No jeździłem kolego i nie ruszasz z 3 czy tam 4 tylko z 2 ewentualnie, jak masz ładunek to wszystkie biegi po kolei.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Podstawowe zasady to :

nie wrzucać N w czasie jazdy,

nie wrzucać N na krótkich postojach np na światłach tylko trzymać na D

Jeżdżę automatem raptem kilka miesięcy (od początku października) i zdarza mi się włączać N na dojeździe do świateł, albo już stojąc zrzucam bieg z D na N.

Czy może mi ktoś z Was napisać dlaczego tak nie powinno się robić?

I czym w takim razie różni się pozycja N od pozycji P (oprócz włączenia hamulca postojowego)?

Opublikowano

 

 

No jeździłem kolego i nie ruszasz z 3 czy tam 4 tylko z 2 ewentualnie, jak masz ładunek to wszystkie biegi po kolei.

 

Pzdr

 

 

Wiesz co nie będę Ci tłumaczył zasady działania manualnej skrzyni biegów w pojeździe ciężarowym bo to bez sensu.. Chyba jeździliśmy innymi ciężarówkami.. nie mówię o Starach czy Jelczach sprzed 20 lat :D... tylko o nowych ciągnikach siodłowych, jak Scania 124/R, Volvo FH, DAF XF, MAN TGA, itd.. wszędzie zasada działania jest taka sama, nie mówię o pół-A/T czy o skrzyniach Auto..

 

Pzdr.

 

Pzdr.

Opublikowano

A jest w ogóle coś takiego jak forum TIR?! :roll: pierwsze słyszę. Posty w/w dotyczą pojazdów ciężarowych nie karnetów..

 

Dobra starczy offtopa.

 

Pzdr.

Opublikowano
Mnie tam manual jest potrzebny tylko jak chce poświrować bokami i strzelic ze sprzęgłą,a na codzien do normalnej jazdy tylko automat :mrgreen:
Opublikowano
Oglądałem dzisiaj Z. K . na TVN Turbo i padło zdanie przy teście E60 w automacie , że dla młodych manual a dla starych i zmęczonych oraz chorych na nogi automat :mrgreen:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

kompletnie nie wyobrazam sobie 316i/318i/318d/320d w automacie...

330i/d 335i/d to co innego ale male wersje silnikowe wole w maualu.

Jezdzilem 2 dni 630i w automacie i niedobrze mi sie jezdzilo,- skrzynia co chwile zmieniala biegi jak wsciekla, gubila sie...

Natomiast 650i w automacie- bajka.

Opublikowano

Napiszę krótko;

Jestem zwolennikiem skrzyni manualnej, chociaż teraz jeżdżę automatem, to nie narzekam. BMW w swoim steptronicu oferuje w sumie 3 możliwości prowadzenia samochodu (głównie tryb manualny i przewidywalny DS), czego brakowało mi w automatach, które wcześniej prowadziłem. Skrzynię oceniam na +dobry.

 

Nadal jednak nurtuje mnie pytanie dlaczego nie można włączać N podczas jazdy i na np. postoju na światłach... :roll:

Opublikowano

Można włączać N z tym, że nie na długim odcinku, na światłach spokojnie możesz wrzucać N, ale lepiej przerzucić na D lub trzymać na hamulcu. Ważne jest, żeby P wrzucać jak auto sie zatrzyma, bo inaczej to skrzynia się szybko zniszczy.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Nieprawda. Właśnie chodzi o to żeby na światłach nie przerzucać między N a D. Nawet w instrukcjach obsługi to pisze, i wszyscy magicy od skrzyń o tym mówią. Nie wiem dokładnie dlaczego tak jest, ale nie wiem też po co przerzucać na N na światłach :duh: Po to jest automat żeby nim nie wachlować, a wy na siłę coś chcecie robić :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

Choćby po to, by nie musieć trzymać nogi na hamulcu przez cały cykl świateł.

Muszę zerknąć co w instrukcji o tym napisane.

Opublikowano

Na 'N' zmniejsza sie ciśnienie smarowania czy jakos tak, gdzieś było na forum.

 

wysłane z HTC DESIRE S za pomocą tapatalk

Opublikowano
Choćby po to, by nie musieć trzymać nogi na hamulcu przez cały cykl świateł.

 

Zaciągnij ręczny, zdejmij nogę z hamulca i auto stoi...zielone zwalniasz ręczny, auto jedzie. Proste...

Warunek: sprawny hamulec ręczny :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moze i zadam tendencyjne pytanie :-D to po co jest to N? holowac nie mozna na swiatlach nie wrzucac :-D to po co wogole jest :-D

🙃🙃

Opublikowano
Moze i zadam tendencyjne pytanie :-D to po co jest to N? holowac nie mozna na swiatlach nie wrzucac :-D to po co wogole jest :-D

 

Tak w skrócie aby można było przerzucić bieg z R na D i z D na R bez rozwalenia skrzyni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moze i zadam tendencyjne pytanie :-D to po co jest to N? holowac nie mozna na swiatlach nie wrzucac :-D to po co wogole jest :-D

 

Np. żeby można było auto przepchnąć, przytoczyć lub wciągnąć na lawetę :mrgreen:

Opublikowano

A skoro dyskusja odnosnie przyspieszenia automatow zeszla na bok to dorzuce jeszcze kilka groszy.

 

Napisalem w ostatnich dniach maila do ZF - producenta skrzyn automatycznych do BMW - o informacje odnosnie statystyk defektow skrzyn automatycznych vs. manualnych oraz trendow sprzedazy na rynku skrzyn biegow.

W odpowiedzi dostalem tylko informacje dotyczace trendow oraz wzmianke o tym, ze dane dotyczace defektow, ktore posiadaja dotycza tylko automatycznych skrzyn ZF i w zwiazku z tym nie chcieliby sie nimi dzielic.

 

Ponizej zrzuty z prezentacji, ktore dostalem od ZF:

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/transmission_trends.png

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/transmission_trends_europe.png

 

Dostalem tez od nich link do IHS z danymi liczbowymi dotyczacymi trendow na rynku napedow samochodowych:

http://www.ihs.com/images/IHS_Automotive_Global_Powertrain_Summary_Feb2012.pdf

 

Jak widac w ZF mozna na gieldzie spokojnie zainwestowac. :)

 

 

Wracajac do awaryjnosci..

Niestety nie "szprecham" po niemiecku i na stronie ADAC ciezko mi znalezc odpowiednie raporty awaryjnosci.

Wpisalem jednak w google "adac pannenstatistik getriebe"... :)

Pierwszy link: http://www.kfz-auskunft.de/info/getriebe.html

 

Na tej stronie znalazlem oto takie zdanie: "Das Gerücht, Automatikgetriebe gingen häufiger kaputt - konnte bei einer Auswertung der ADAC-Pannenstatistik nicht bestätigt werden."

Jako, ze tych slow kluczowych szukalem wiec tym razem skorzystalem z translate.google.com

Po angielsku brzmi to mniej wiecej tak: "The rumor, automatic transmission were frequently broken - could not in an evaluation of the ADAC breakdown statistics are confirmed."

Po polsku jeszcze gorzej: "Plotka, automatyczna skrzynia biegów były często łamane - nie może w ocenie ADAC statystyki rozpadu są potwierdzone."

 

Do samych statystyk nie dotarlem ale najwidoczniej takie istnieja. :)

 

Za to tutaj nic nie wspominaja o skrzyniach biegow w ogole:

http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/detail.aspx?pmdlid=134&pstatid=3&ReturnUrl=nZl4gR.6g9F6VRx6na74gRxEf2dtTZnzgqt1fPdHfRGvVEx4fRsFVEx4fR74VatzeElteEl3naFHTZn1VRp1TRbDVXbzVaBIlaB3fElylrOCVvF6T9tDgDWtoh31ev7Gfh7GfDWHeK7rXSCsY,3xbShnXp3jmr7YWK3oZSF8bixGNvsGN,3V,4J8W9xuWSxBW4FRZil8XqC5X,fUW9jo,ilnmpMtW4fmVinRc9QHepnOXSxUVvjFTaOug,YIWqWsO44H,DFIb4s6YE7S.T__

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano

W instrukcji stoi:

"N Neutralny, bieg jałowy

Należy włączać np. w myjniach automatycznych. Samochód może się toczyć."

 

Nic nie piszą o tym, że nie "nie zaleca się", czy coś podobnego... :roll:

Opublikowano

Irytujące są te wypowiedzi - parę stron wcześniej dokładnie napisałem co trzeba robić i jak jezdzić automatem aby dobrze chodził a tu widzę ,ze wszyscy chcą kombinować a to na N jezdzić a to na N wrzucać na krótkim postoju- Panowie róbcie co chcecie ale potem nie marudzcie, że wam pada automat.

Wrzucajcie sobie nke przed swiatłami jak chcecie ale jak wiadomo duuuzo lepiej dojechac do swiateł na biegu niż na luzie (nawet w manualu) wtedy nic nie spala i hamuje silnikiem a więc oszczędności hamulcy i paliwa i zawsze można szybko dodac gazu i uciec.

 

Zresztą po co kupowac automat skoro ciągle coś mieszacie tą wajchą :norty:

 

Wydaje mi się że ten temat już nic merytorycznie nie wnosi i nalezy go zamknąć a dyskusja która skrzynia lepsza czy manual czy automat nie ma sensu bo każdy ma swoją rację i potrzeby . Ja mam i automat i manual i wolę latać automatem szczególnie po mieście.

 

Jakby Bóg chciał aby były manualne skrzynie biegów to by zrobił nam trzecią nogę :mrgreen:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.