Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
obecnie mam PDK i z trybem lunch control sprint do 100 mam w 4,2s z wyłączonym trybem wynik spada na 4,6s, dodatkowo największą powtarzalność i najlepsze wyniki odnotowałem w trybie auto, średnio o 0,2s lepiej niż w manualu (manualu na automacie)...

Oczywiscie, tylko ze trzeba poinformowac laikow czytajacych ten watek, ze PDK jest skrzynia dwusprzeglowa i ma sie nijak do automatu ZF.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Z moich obserwacji wynika iż automat jest be dla tych, którzy nim jeździli przez jakąś chwile, ci którzy mają je w swoich autach nie wyobrażają sobie bez nich życia :D Według mnie automat rządzi :)
Opublikowano
Z moich obserwacji wynika iż automat jest be dla tych, którzy nim jeździli przez jakąś chwile, ci którzy mają je w swoich autach nie wyobrażają sobie bez nich życia :D Według mnie automat rządzi :)

Najbardziej narzekaja ci ktorzy nigdy automatem nie jezdzili. Fakt jest faktem automat rzadzi :mrgreen:

Opublikowano

Prawda jest taka, że jak kiedyś kupiłem E34 z automatem, bo akurat taka była, to kręciłem nosem.

Dzisiaj sobie nie wyobrażam jazdy bez automatu. Szczególnie przy większym silniku.

Dodatkową zaletą jest to, że silnik tak nie cierpi, co ma znaczenie przy kupowaniu auta z drugiej ręki.

Po prostu ciężko znaleźć zakatowany egzemplarz z automatem.

 

Polecam wszystkim sceptykom :)

Opublikowano

Warto dodać też, że automat spali więcej, może w trasie się nie odczuje, ale w mieście to nawet 1l różnicy. Druga sprawa w zimę przydaje się manual nawet przy podjazdach pod górkę pomijam już fakt jak ktoś lubi kręcić bąki na śniegu. Nie mam pojęcia jak chodzi automat w bmw z 2005 - 06r, ale te DSG i shifty sprawują się na prawdę fajnie nie czuć zmian biegu, ale i tak jestem zdania, że automat to do mocnego diesla.

 

{zdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cale zycie mialem auta z manualna skrzynia, czas na zmiany :-D jaki rodzaj skrzyni siedzi w e90 330i przed liftem rok 2006. Chcialbym poczytac o tych skrzyniach. Czesto jezdze a6 nowa od szefa w automacie i naprawdę fajna sprawa, dlatego chciałbym wlasnie następne bmw automat, tylko nie wiem jakie te automaty sa.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja powiem krótko - jak ktoś raz spróbuje automatu (ale nie przez chwilę w pożyczonym aucie), tylko w swoim, to w 99% już nigdy nie kupi skrzyni manualnej. Oczywiście dotyczy to nowoczesnych skrzyni i zadbanych samochodów. Jak kupujemy auto z przebiegiem 200 - 300 tys., a takie przebiegi maja najczęściej auta z okolic roku 2006, to przed zakupem nie żałować kasy na wnikliwą diagnostykę w zaufanym warsztacie.
Opublikowano (edytowane)
jest jeszcze cos-

Teodor Myszkowski to moj dobry znajomy...

CODZIENNIE przywoza mu kilka-kilkanascie skrzyn aut do naprawy... naprawa to 2-6000 zl.

Podaje linka dla amatorow automatow jakby cos ...:)

http://www.teomotors.pl/

to milioner z niego, klikanaście dziennie (zaniżę do 10/dzień), marża na tak wyspecjalizowanych usługach to min. 50%, czyli ~40tys./dziennie x 22dni pracy (jak ma tyle pracy to pewnie w weekend nie prauje) daje 880tys. miesiąc, garatuluję zawodu :cool2: ...

 

ja znam tylko Kowalskiego z garażu Heńka i zdecydowanie więcej naprawia tarcz/docisków/tłumików drgań niż ma sygnał o niewłaściwej pracy automatu wymagającej jedynie nowego softu czy procedury adaptacji nie mówiąć już o naprawie czyli przeważnie wymiany sterownika w konwerterze...

 

Cale zycie mialem auta z manualna skrzynia, czas na zmiany :-D jaki rodzaj skrzyni siedzi w e90 330i przed liftem rok 2006. Chcialbym poczytac o tych skrzyniach. Czesto jezdze a6 nowa od szefa w automacie i naprawdę fajna sprawa, dlatego chciałbym wlasnie następne bmw automat, tylko nie wiem jakie te automaty sa.

 

http://www.zf.com

 

Warto dodać też, że automat spali więcej, może w trasie się nie odczuje, ale w mieście to nawet 1l różnicy. Druga sprawa w zimę przydaje się manual nawet przy podjazdach pod górkę pomijam już fakt jak ktoś lubi kręcić bąki na śniegu. Nie mam pojęcia jak chodzi automat w bmw z 2005 - 06r, ale te DSG i shifty sprawują się na prawdę fajnie nie czuć zmian biegu, ale i tak jestem zdania, że automat to do mocnego diesla.

 

{zdr

 

jak jeździsz w pozycji "auto" to nie spali więcej, spali mniej ponieważ skrzynia zawsze zmienia biegi przy niskich obrotach ~1800obr/min. nawet jak wliczysz straty z konwerterea to wynik jest lepszy, jadać manualem nie jesteś w stanie (przy najmniej ja nie byłem) cały czas pamiętać o zmianie biegu w zakresie najbardziej ekonomicznym...

 

potwierdzam, że jednak "manual na automacie" pali więcej niż "manual z tardycjnym sprzęgłem", często robię trasę W-wa - Berlin ~700km (bez żadnego ciśnienia na czas/wynik) w porównywalnych warunkach na "D" mam średnio ~7-8l a na "M" wychodzi zawsze ~9-10l

Edytowane przez AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Ja myśle że każdy powinien spróbować i tego i tego - wtedy będzie pełny pogląd.

Ja zawsze jeździłem manualem teraz mam automat i jestem bardzo zadowolony, co nie znaczy że już do końca życia będe jeździł automatem :D

Opublikowano
jest jeszcze cos-

Teodor Myszkowski to moj dobry znajomy...

CODZIENNIE przywoza mu kilka-kilkanascie skrzyn aut do naprawy... naprawa to 2-6000 zl.

tak sie składa ,że byłem u niego w środę na kasowaniu pamięci skrzyni i sobie porozmawiałem.

Twierdzi,że automaty w naszych bumach są wytrzymałe , czasem padaja elektrozawory ale po ok 200 tys i to zalezy od tego czy ktos dba wymienia olej i jeździ jak trzeba. Powiedział, że zna osoby co robią po 300 /400 tys km i skrzynie chodzą idealnie, wiec nie na reguły. A znajdźcie dziś mocnego diesla co mu sprzęgło i dwumasa wytrzyma 400 tys :?:

 

Wiadomo jak ktoś chce upalać, kręcic bączki lub dryftować to automat odpada.Jeśli ktoś ciągnie zawodowo duże ciężkie przyczepy to tez lepiej niech kupi manual, no chyba, że to Toyo Land cruiser v8.

 

Wiele ludzi niestety nie potrafi jeździć automatem i dlatego mają problemy , najlepiej miec nowy samochód z automatem bez przeszłości i wtedy bezawaryjność gwarantowana lub kupic od kogoś kto umie go obsługiwać.

 

Podstawowe zasady to :

nie wrzucać N w czasie jazdy,

nie wrzucać N na krótkich postojach np na światłach tylko trzymać na D,

nie wrzucać D z wciśniętym gazem bo to niewiele daje tylko niszczy skrzynie a ona i tak zdławi tą moc,

nie przełączać pomiędzy trybami D i R bez całkowitego zatrzymania pojazdu,

nie wrzucac P w czasie jazdy :mrgreen: ,

dbac o olej i filtry - są wymienialne chociaż BMW twierdzi inaczej ale co się dziwić jak skrzynia w czasie gwarancji nie padnie a potem serwis chętnie wymieni na nową :D , olej i filtry wymienia się po 150 tys km a potem co 60 tys - koszt w teomotors 1100 zł brutto (miska z filtrem + ok 7 l oleju bo tyle mniej więcej spłynie a reszta zostaje w środku).

nie trzymać na hamulcu i gazie jednocześnie,

nie holować na N bo nie jest smarowana i chłodzona wystarczająco no chyba że krótki kawałek, zdecydowanie zamawiać wtedy lawetę,

nie odpalać auta na zaciąganie,

 

 

Jeśli będzie się stosowało te zasady to będzie długo służyć , jesli ktoś twierdzi że obsługa jest droga to poprostu nie stac go na taki luksus i niech sobie kupi manual i wciska sprzęgło kilkaset razy dziennie nie wspominając o prawej ręce :mrgreen: .W tym czasie jadąc automatem ja mogę moją dziewczynę trzymać za kolano :twisted: lub wcinać śniadanko zamiast wachlować lewarkiem od 1 do 6 :)

 

dodam ,że dziennie stoję w korkach ok 1,5 godziny i w tym czasie robię ok 20 km wiec automat to zbawienie dla mojej lewej nogi.

Opublikowano
fachowy poradnik uzywania automatu :cool2:

duzo jest tych- "nie..." sam przyznasz.

"Nie" sprowadzają się do nie gmerania w skrzyni w czasie jazdy - w końcu to automat.

W manualu też wstecznego w czasie jazdy do przodu się nie wrzuca, startując z obrotów niszczy sprzęgło (szczególnie w dieslach).

Jedyna różnica odczuwalna to holowanie lub odpalanie na zaciąg, ale nie jest to chyba aż taki problem...

Co do oleju - niby dobrze byłoby wymienić ale jakoś mam pewne obawy co do dobierania się do skrzyni przez różnego rodzaju "ekspertów"... Na szczęście do 'deadlinu' (który swoją drogą zf podaje na 160k km a nie 150) jeszcze troche km zostało... ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nieśmiało dodam, że najnowsze automaty maja już 8 biegów. Jakoś nie bardzo sobie wyobrażam tryb manualny przy 8 biegach.
Opublikowano

W ciężarówkach jest 8 biegów i spokojnie daje radę, ale raczej manualu 8 - biegowego nie będzie.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
W ciężarówkach jest 8 biegów i spokojnie daje radę, ale raczej manualu 8 - biegowego nie będzie.

 

Pzdr

 

Czytając ten post dyrektor porsche pomyślał: "Challenge accepted!" ;)

 

Tak sobie czytam to co piszecie i oprócz tego że ktoś zarabia bańkę miesięcznie wpadło mi jeszcze w oko coś takiego "Ten kto raz w kupił automat, już nigdy nie wróci do manuala" no to powiem tak:

 

SWIETA PRAWDA! :)

Opublikowano

to milioner z niego, klikanaście dziennie (zaniżę do 10/dzień), marża na tak wyspecjalizowanych usługach to min. 50%, czyli ~40tys./dziennie x 22dni pracy (jak ma tyle pracy to pewnie w weekend nie prauje) daje 880tys. miesiąc, garatuluję zawodu :cool2: ...

 

ja znam tylko Kowalskiego z garażu Heńka i zdecydowanie więcej naprawia tarcz/docisków/tłumików drgań niż ma sygnał o niewłaściwej pracy automatu wymagającej jedynie nowego softu czy procedury adaptacji nie mówiąć już o naprawie czyli przeważnie wymiany sterownika w konwerterze...

 

jak jeździsz w pozycji "auto" to nie spali więcej, spali mniej ponieważ skrzynia zawsze zmienia biegi przy niskich obrotach ~1800obr/min. nawet jak wliczysz straty z konwerterea to wynik jest lepszy, jadać manualem nie jesteś w stanie (przy najmniej ja nie byłem) cały czas pamiętać o zmianie biegu w zakresie najbardziej ekonomicznym...

 

potwierdzam, że jednak "manual na automacie" pali więcej niż "manual z tardycjnym sprzęgłem", często robię trasę W-wa - Berlin ~700km (bez żadnego ciśnienia na czas/wynik) w porównywalnych warunkach na "D" mam średnio ~7-8l a na "M" wychodzi zawsze ~9-10l

 

 

Teodor Myszkowski na swojej stronie napisal, ze przez 18 lat pracy warsztatu (od 1994 roku) naprawil ponad 10 000 skrzyn.

Jesli zaczynal od 1 skrzynki dziennie i ilosc napraw rosnie mu liniowo to dzis naprawia ok. 3,5 skrzyni dziennie. ;)

 

Jak wiekszosc powyzej mam same pozytywne wrazenia z uzytkowania automatu.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano
W ciężarówkach jest 8 biegów i spokojnie daje radę, ale raczej manualu 8 - biegowego nie będzie.

 

Pzdr

 

Czytając ten post dyrektor porsche pomyślał: "Challenge accepted!" ;)

 

Tak sobie czytam to co piszecie i oprócz tego że ktoś zarabia bańkę miesięcznie wpadło mi jeszcze w oko coś takiego "Ten kto raz w kupił automat, już nigdy nie wróci do manuala" no to powiem tak:

 

SWIETA PRAWDA! :)

 

To jestem chyba wyjątkiem , gdyż miałem automatyczną skrzynię w poprzednim aucie a teraz mam manuala i nie mam żadnych kompleksów z tego powodu .

Brakowało mi wręcz tego machania drążkiem. Jedynie czasem jeszcze łapię się na odcinaniu na 1 i 2 ale już coraz rzadziej :mrgreen:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Brakowało mi wręcz tego machania drążkiem.

 

hehe no wiesz jeden woli córkę a drugi teściową :mrgreen:

 

a co do 8 biegówki to właśnie Myszkoski ma taką i powiedział ,że skrzynia bardziej głupieje bo wciąż zmienia biegi nie mogąc się zdecydować i dodał że czasem zaszarpie co przy nowej Bumie wydaję się żenujące, nie wiem co zrobię jak skończy się era 6-cio biegowych :\

muszę jeszcze dodać,że on naprawia różne skrzynie, nie tylko BMW wiec argument, że skoro tyle robi to automaty są złe jest bezzasadny - wynika to z tego, że sprzęgło i dwumasę umie naprawić każdy mechanik i nie widać ogromu tych napraw a automatem musi zająć się specjalista dlatego tyle tego robi.

Opublikowano

Najgorsze jest mieć w domu auto z manualem i z automatem, jak ostatnio chciałem wcisnąć sprzegło w automacie to prawie wszyscy wylądowali na przedniej szybie.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Najgorsze jest mieć w domu auto z manualem i z automatem, jak ostatnio chciałem wcisnąć sprzegło w automacie to prawie wszyscy wylądowali na przedniej szybie.

 

pzdr

 

Tez to przerabialem, szczegolnie gdy czlowiek jest troche rozkojarzony i chce szybko zredukowac w dol aby przeskoczyc przez skrzyzowanie. :mrgreen:

A soft lewej nogi zdecywowanie wolniej chodzi po grubym weekendzie :mrgreen:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
W ciężarówkach jest 8 biegów i spokojnie daje radę, ale raczej manualu 8 - biegowego nie będzie.

 

Pzdr

 

Tylko w ciężarówce jest coś takiego jak półbiegi i połówki..

 

A automat fajna sprawa ale póki co jestem pełnosprawny i jeżdżę manualem, co innego jak będę miał nie władne nogi wtedy pomyślę :lol: ale bądź co bądź skrzynia auto w X3 robi robotę, radość z jazdy podwójna ;)

 

Pzdr.

Opublikowano

Co z tego, że są połówki, bardziej chodziło tu o wajchowanie.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.