Skocz do zawartości

Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 231km


bl120d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy ktoś z was wkładał do silnika 2.0d 163km większą turbosprężarkę np z silnika 3.0d 231km bądź 235km ? Do tego oczywiście remap.

 

Trudno powiedzieć, u mnie jest, ale robiła to Alpina, napewno oprócz turbo, trzeba zmienić intercooler na większy, wtryski (w moim przypadku są od 535d), mocniejsze sprzęgło, tłoki.

 

Finansową średnioopłacalny interes..

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wlozyl większej turbiny tego silnika a przynajmniej nikt na forach nie słyszał o takiej przerobce.

 

Makss z koniecznością wymiany tlokow to chyba grubo przesadziles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
On mowi jak jest u niego a nie co trzeba :) najpierw trzeba sprawdzic ile daja seryjne i ew wymienic na te z 35d , ale fakt ic i remap to podstawa, sprzeglo w 320d jest od 330d wiec spokojnie powinno wytrzymac

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz turbo, trzeba zmienić intercooler na większy, wtryski (w moim przypadku są od 535d), mocniejsze sprzęgło,tłoki

 

On mowi jak jest u niego a nie co trzeba :)

 

Polemizowalbym :D

 

Jak wymienia sie tloki to od razu tez korby ale to raczej w benzynach jak sie robi moce razy 2,5 albo 3 a nie razy 1,5 albo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Moc jak moc, ale moment obrotowy i ciśnienie sprężania się zmieniają więc przy konkretnych przyrostach ponad serię trzeba by lecieć po całości

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat walkowany tyle razy na wszelkich forach i zero konkretow.

 

Moze zrobmy zrzutke na jakiegos ochotnika ktory w zamian za modyfikacje zobowiaze sie zdac relacje z tego co wyszlo tzn ile da sie wyciagnac na seryjnych wtryskach, jak szybko wstaje turbo itp. A potem raz na 10 tys. km wrzucac info o awaryjnosci?

 

Jakby co to deklaruje stowke w imie zaspokojenia ciekawosci, jeszcze 70-80 osob i powinno na turbine montarz i strojenie starczyc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze wtryski trzeba zmienic tez.

Czy ktos moze potwierdzic iz 320d ma sprzeglo takie jak 330d?

Jezeli tak jest to dziwna sprawa, ze w 320d tak szybko leci to sprzeglo :?

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

W e46 320d bylo to samo co w 330d /

 

\edit:

 

hmm wg realoem się różnią numerem bo średnica ta sama, może grubośc okładzin jest inna albo nanoszony jest lepszy materiał na tarcze

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sredica i skok tłoka w 535d 335d[32] R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo wtrysk common rail 84,00 mm × 90,00 mm 17,0:1 286 KM (210 kW) przy 4400 obr/min 580 N•m przy 1750-2250 obr/min

i w 320d R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo wtrysk common rail 84,00 mm × 90,00 mm 17,0:1 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min 340 N•m przy 2000 obr/min

320d R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo wtrysk common rail 84,00 mm × 90,00 mm 16,0:1 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min 350 N•m przy 1750-3000 obr/min

Edytowane przez billllly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wlozyl większej turbiny tego silnika a przynajmniej nikt na forach nie słyszał o takiej przerobce.

 

Makss z koniecznością wymiany tlokow to chyba grubo przesadziles.

 

napisałem jak jest u mnie, można to zrobić po taniości i czekać kiedy silnik eksploduje :D

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tlokow nie jest konieczna, nic nie ekspoduje jak bedzie dobrze zestrojone. Jest wieksze prawdopodobienstwo poplyniecia tlokow przy ori wtryskach jak wtryski zaczna lac, ale jak nie bedzie tego zjawiska to wszystko da rade. Niedowiarkowie moga zbierac kaske bo moge byc krolikiem doswiadczalnym takiej pełnej modyfikacji :mrgreen:

Ja pomyslalbym tutaj tylko nad turbo, czy nie ma jakiejs opcji miedzy turbina z 330d a ori, z uwagi na to aby nowa turbina szybko wstawala.

Jezdza Passaty AWX porobione z 130KM na 200KM wiec dlaczego Beta nie mialaby dac rady.

 

Aby to wszystko grało to trzeba dobrac turbine, zmienic wtryski (wg mnie standardowe nie starcza na wiecej niz 440Nm, ale to moje prywatne zdanie i moge byc w bledzie), zmienic cooler na wiekszy, zmienic sprzeglo (standardowe szybko pada, wiec jak to z 330d pasowaloby to jaknajbardziej warte zainteresowania sie).

Zobaczyc czy da sie dobrac jakis lepszy dwumas i wtedy powinno to smigac dlugo i bezawaryjnie.

Mysle ze taki setup powinien wypluc jakies 230KM i 480Nm, ale sa to tylko przypuszczenia wiec dobrze jakby jakis tuner sie tu wypowiedzial.

 

maksss a Ty swojej Alpiny nie modyfikowales? Ciekawe jakies sprzeglo, dwumas i turbina jest u Ciebie?

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zadaniem to też kwestia osprzętu po takich samych wymiarach i skoku tłoka z r4 i r6 nawet taki sam stopień sprężania jak 335d , w przypadku mocy ponad 200 KM jestem pewien że o wiele lepiej sprawował by się osprzęt z D3 bi turbo. Założenia czysto teoretyczne praktyczne zostawiam dla bardziej doświadczonych. Pzdr Edytowane przez billllly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maksss a Ty swojej Alpiny nie modyfikowales? Ciekawe jakies sprzeglo, dwumas i turbina jest u Ciebie?

 

Oto co wiem napewno (niestety informacji o dokładnej specyfikacji Alpiny D3 jest naprawde mało i niektóre różnią się od siebie, stąd była wzmianka o tłokach, ale ok przyjmijmy że są seryjne i zamknijmy ten temat) ale co jest na 100%:

 

- większy intercooler (od 3.0d)

- wtryski od E60 535d

- większe sprzęgło - poprzedni właściciel wymieniał, mimo że było jeszcze w niezłym stanie (był pedantem pod tym względem i musiało być ideał) i jest na 100% inne niż w 2.0d - od 325d - znalazłem fakture :)

- większe turbo - 3.0d - ale różni się od tych montowanych w Bmw - wyprodukowane przed Garetta specjalnie dla Alpiny

 

Rezultat - silnik wstaje pożniej niż w zwykłym 2.0d, co do porównania to jest przepaść (jeżdziłem 2.0d(163hp), po chipie (200hp) i modelami po liftowymi 2.0d) i żadne nie tak nie chodziło, ale tak jak pisałem według mnie nie widze sensu modyfikowania zwykłej 2.0d, lepiej odłożyć kase i kupić coś z większym motorem.

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tylko teoretykiem bo bawię się z bratem w dokładanie turbin do diesli gdzie oryginalnie ich nie było w ciągnikach. Cała turbina od 3 litrowego na pewno bd się gorzej sprawdzać jak z 2 litrowego za sprawą ujmę to po mojemu "tzw muszli " gdzie wpadają spaliny i jest wirnik który napędza turbinę właściwą bd na większej turbinie mniejsze ciśnienie gdyż nie bd tyle spalin co z 3 litrowego. Jedyną sensowną przeróbką jest zespolenie muszli z 2 litrowego z turbiną z 3 litrowego silnika. Jeśli się mylę proszę poprawić. Ostatnio wkładaliśmy turbinę od 6 cylindrowego silnika do 4 cylindrowego tej samej pojemności i biła max 0,3 bara po zmianie muszli na tą z 4 cylindrowego która ma inne ukształtowanie ciśnienie wzrosło do 1,1 bara. Więc raczej połączenie wchodzi tu w grę sama turbina od 3.0 nic nie doda mocy a może obniżyć.

 

Z tego co mi wiadomo 2 litrówka ma podwójne turbo model np. 123d czy nie lepiej ta turbina ? Auto ma 204 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ilu mamy potencjalnych mecenasow projektu? Bo z mojej stowki to sie duzo nie namodzi :D

jak bedzei dokumentacja to tez moge sie dorzucic do projektu :wink: zeby sie na koncu nie okazalo ze nasze stowki poszly na wczasy w acapulco ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
To ilu mamy potencjalnych mecenasow projektu? Bo z mojej stowki to sie duzo nie namodzi :D

jak bedzei dokumentacja to tez moge sie dorzucic do projektu :wink: zeby sie na koncu nie okazalo ze nasze stowki poszly na wczasy w acapulco ;-)

 

 

Panowie, czy zrzutka jest aktualna :lol: ?

W moim n47 mam w tej chwili po programie 210KM i jakies 440Nm, ale apetyt rośnie i wygląda na to że przyszłym tygodniu zrobie większy cooler (zastanawiam się tylko czy ten z pakietu performance czy jakiś inny), potem prawdopodobnie będzie customowy wydech i kto wie czy nie dobierzemy jakiejś troszkę większej dmuchawki (oryginał prędzej czy później padnie pewnie).

Celuję w jakieś 230KM, co ten motor powinien zniesć bez bólu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mowilem o eksperymentach na m47, bo taki mam na pokladzie.

Chociaz po ostatniej przejazdzce 335i chyba mi przeszlo inwestowanie w 4 cylindrowego traktora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.