Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem czy w dobrym dziale pisze ale mam juz metlik w glowie... E60 ktore reanimuje znajomemu, mialo rozkradzione moduly i musial jexdokupowac z roznych zrodel. LCM ma inny numer VIN i przez to ciagle wywala bledy.

pytanie - czy numer vin w tym module moge zmienic w ncs i przy pomocy kabla obd/ads czy musze posiadac pasoft?

Opublikowano
Dziękuję za info. Właśnie doczytałem - ale pewności nie mam - że w winkfp zmieniając soft, podaje się nr VIN. Czy to oznacza, że skasuje się przebieg? Kiepsko by było, jeżeli tak.
  • Moderatorzy
Opublikowano
WinKfp przebiegu nie ruszysz :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
piszesz że LCM ma inny VIN więć pochodzi od innego auta więc przebieg też musisz dopasować

Nic nie musisz....

Opublikowano
Teoretycznie nie , ale potem przyjeżdza takie auto na warsztat z potencjalnym nabywcą i wychodzi cała prawda o samochodzie. :wink:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Akurat w LM E60 nie...
Opublikowano
Jedynym modulem ktory jest oryginalny z tego samochodu to sterownok silnika... Czy z niego mozna odczytac oryginalny przebieg i przez ediabas tool32 wgrac go do innych modulow? Zrobilem sobie dwa interfejsy i chce postawic na cacy ten samochod zeby potem nie miec nikogo na sumieniu. Nie interesuja mnie rezystory w poduszkach i inne cuda. W DSC tez jest wbity numer VIN? Przepraszam za lamerskie pytania, ale BMW robie pierwszy raz (nie liczac "diody" w E30 szwagra) i musze najpierw doczytac sie a nie robic na wariata.
Opublikowano

W E60 ( nie napisałeś który rok ) praktycznie w każdym ze sterowników jest VIN ""podstawowy" , występuje w formie zapisu krótkiego lub całkowity a w niektórych sterownikach są oba. Należy pamiętać o danych UIF gdzie też jest zapisany VIN , nr testera czas godzina programowania itd. więć można spotkać się z sytuacją gdzie sterownik był np. 6 razy programowany i będzie miał 6 numerów VIN. Wtedy ty programując kolejny raz sterownik np. WINkfp , SSS lub istap nadasz mu kolejny VIN ale łatwo bedzie sprawdzić stare , co nie znaczy ,że nie da sie zrobić wszystkiego :wink: Pamietaj jeszcze o kluczach do pojazdu gdzie w eepromie klucza są zapisane viny długi i krótki. Trzeba przyjąc że E60 ma co njmniej 60 razy zapisany VIN sterownikach. Tylko się nie rozpędzaj z takimi zabiegami , bo to się może smutno skończyć od strony prawnej.

Pozdrawiam

Opublikowano
To E60 jest z 03.2004r. Myślę że aż tak intensywnie nie będę działał, bo moja wiedza w tym temacie jest cienka jak d... węża, a ten wóz robię tylko i wyłącznie ze względu na to, że znajomy jest w porządku wobec mnie. Elektryka w tym wozie (sedan) była doszczętnie zniszczona i kupił "pewną" - tak sprzedawca mówił nową wiązkę. Ktoś zaczął ją już podłączać i zmasakrował parę połączeń przez co, gdy okazało się że to jest wiązka od kombi wycofał się... Podsumowując - dzięki WDS wyprostowałem już chyba wszystko ale zostało parę błędów programowych i muszę się dopytać co i jak...
Opublikowano

Zaraz mnie coś trafi... Wczoraj przysiadłem do tego LCM i wgrałem oprogramowanie z prawidłowym vin, Ale w ncs ciągle wywala mi stary numer mimo że w inpie jest ok. Kolejna sprawa że nie wiem w jakiej opcji był wóz z którego pochodzi ten moduł i ciągle wywala komunikat, że brak łączności z sterownikami silników krokowych i na wyświelaczu pokazuje się reflektor ze strzałkami. W tej chwili są xenony i jest podłączony AHL i go wykrywa, ale chyba kłóci się z LCM albo ja nad interpretuję wskazania. Próbowałem go ugryźć pod tool32 i znalazłem opcje fvin ale nie mogę tego edytować. Bardzo bym prosił o pomoc bo osiwieję z tym wozem. Tak niewiele zostało, a stoję w miejscu...

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano
Dobra, niczego nie ubilem, ale tez wielkich zmian nie ma. Vin udalo mi sie dodac do modulu swiatel ale nie udalo mi sie pokonac bledow komunikacji z silnikami krokowymi i czujnikami w lampach mimo ze te sa sprawne. Czy jest jakas opcja ktora umozliwia przeskanowanie wszystkich modulow w wozie i zgranie "stanu faktycznego"? Chodzi mi o to, zeby wszystko dostroilo sie do siebie w sensie kompatybilnosci. W wozie na bank wystepuje modul lear (tak jest na nim napisane - czarny z niebieskim zlaczem) do ktorego zrobilem polaczenia zgodnie z oryginalna wiazka (podobnie jak z modulem swiatel tym pod kolumna kier.). Czujniki na zawieszeniu sa podlaczone prawidlowo i dzialaja - sparawdzilem w inpie.
Opublikowano

Podepnę się pod temat :D

Czy poleciłby ktoś kogoś kto ogarnie mi temat ze sterownikiem airbag gateway chodzi o przepisanie nr vin bo wymieniłem na używkę ale wywala mi błąd wrong vin ?

pzdr

Opublikowano

Wracając do mojego problemu. Dziś udało mi się wgrać numer win do prawego SMC przez tool32, w ktorym pokazuje ze wgrał się do lewego i prawego a mimo to inpa pokazuje tylko w prawym poprawny. Upewnilem się jakie moduły tam siedzą i jest to LM_AHL i ALC.

Nie wiem co miał wcześniej wgrany LM - chodzi o światła. Czy można w jakiś sposób wgrać ustawienia w LM tak, aby był widoczny ALC (do którego podłączone są czujniki zawieszenia jak i SMC - w WDS ten moduł ma oznaczenie a214 i aby można było to później dokodować?

Opublikowano

Muszę uściślić - z tego co wyczytałem to od 3.2005 moduł świateł LM został zintegrowany z AHL. Ten który znajomy kupił jest z 9.2005 więc to już nowsza opcja i pewnie dlatego jest problem z komunikacją ze sterownikami SCM. W starej wiązce był podłączony AHL oddzielnie więc najpewniej był tam stary moduł LM.

Czy gdy "wyrzucę" moduł AHL i odtworzę połączenia SCM do LM to czy trzeba usunąć z wyposażenia wozu dane o AHL? Jeżeli tak, to jak to zrobić? Bardzo bym prosił o podpowiedź bo uczenie się wszystkiego od początku trwa wieki, szczególnie że wozu nie mam pod ręką. Znajomy i tak mi zapewnia "rozrywkę" dorzucając sprzęt audio, tv i inne bajery...

A i mam jeszcze pytanie - ostatnio przytargał fotele z elektrycznie regulowanymi zagłowkami, wysuwanym "podudziem" i pamięciami ustawień. Podłączyłem je i działaja (kolejna modyfikacja wiązki) ale nie mam pewności czy są podgrzewane. Czy przy takim "wyposażeniu" foteli było podgrzewanie w standardzie?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Stary moduł wywalony (osobny AHL)- został tylko LM z zintegrowanym AHL. Zielona dioda nie miga i brak błędów.

Problem jest taki, że nie mogę wgrać numeru VIN do lewego sterownika silników krokowych (z tego co wyczytałem, regulacja może nie działać jeżeli numery się nie zgadzają a chyba na postoju nie można sprawdzić czy to działa - w diagnozie wszystko jest ok (ruszają się)). Z prawym nie ma problemu. W Tool32 jest opcja w LM_AHL którą można wgrać VIN do lewego i prawego sterownika, i niby się wgrywa, ale przy odczycie w inpie widać, że wgrał się tylko do prawego, a w lewym jest tylko numer seryjny (?). Nie wiem czy coś przeoczyłem.

Bardzo bym prosił o wskazówki co z tym zrobić.

Opublikowano

Stary moduł wywalony (osobny AHL)- został tylko LM z zintegrowanym AHL. Zielona dioda nie miga i brak błędów.

Problem jest taki, że nie mogę wgrać numeru VIN do lewego sterownika silników krokowych (z tego co wyczytałem, regulacja może nie działać jeżeli numery się nie zgadzają a chyba na postoju nie można sprawdzić czy to działa - w diagnozie wszystko jest ok (ruszają się)). Z prawym nie ma problemu. W Tool32 jest opcja w LM_AHL którą można wgrać VIN do lewego i prawego sterownika, i niby się wgrywa, ale przy odczycie w inpie widać, że wgrał się tylko do prawego, a w lewym jest tylko numer seryjny (?). Nie wiem czy coś przeoczyłem.

Bardzo bym prosił o wskazówki co z tym zrobić.

 

http://i1067.photobucket.com/albums/u434/patiomkin11/MMM.jpg?t=1332427897

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.