Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Odkręcałem rozpórke przy wymianie świec i ukreciłem 2 centralne śruby, tak sie zapiekły wręcz zardzewiały, pryskałem specyfikami kreciłem lewo prawo i sie ukręciły :duh:

2 boczne bez problemu poszły.

 

Co teraz?

Można zastąpić ja jakąś prostą poprzeczną czy nie ma takiej opcji?

Wiercić i gwintować?

 

Co polecacie?? :mad2:

 

Pzdr

Opublikowano

No przewidywałem własnie rozwiercenie i ponowne nagwintowanie :cry:

 

Ktoś jakieś pomysły ma jeszcze?

Opublikowano

Dobrze pisze. Możesz wymienić ten element jako całość http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NA71&mospid=47754&btnr=41_1546&hg=41&fg=10 część numer 8

Ale pewnie rozwiercenie i nagwintowanie większym rozmiarem będzie tańsze (i chyba łatwiejsze). Z tego co się orientuję wymiana tej części jest bardzo czasochłonna.

 

Swoją drogą wiedziałem że śruby w E60 są generalnie z plasteliny ale nie myślałem że do tego stopnia ...

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Też sie zdziwiłem :mad2:

 

Gwint cały został a kapelusze w kluczu :|

 

No cóż w weekend musze wiercic i na nowo gwintować, myśle ze te 2 dni jazdy bez rozpórki nic nie uszkodzą.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

To jest z pewnością ta część - przynajmniej u mniej w 530i mocuje się do niej również wycieraczki. Wymiana czasochłonna i dostęp nieco skomplikowany - trzeba mieć dobre narzędzia i sprytne ręce żeby się dostać do "tylnych śrub". Wiem bo swego czasu rozpoznawałem temat.

 

A tak przy okazji -> dziwne to że zerwał się kapelusz - lipa straszna :) znajomy mechanik mówił że to są kiepskie śruby ale nigdy nie zerwał mu się gwint - najczęściej wycierały się torxy i śruby nie można było niczym odkręcić.

 

Jeśli chodzi o rozpórkę i samą jazdę - proponuję ostrożnie się poruszać. Auto nie ma swojej sztywności nadwozia i przy gwałtowniejszych ruchach kierownicą daje uczucie jakby koła skręcały pierwsze a dopiero za chwilę w jakimś interwale czasowym reszta karoserii (z rozpórką jest tzw. jednolite połączenie kierowcy/kierownicy/nadwozia/kół/podłoża).

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Wydaje mi się , że bez rozpórki przy mocnym wpadnięciu w dziurę możesz mieć sytuacje , że minimalnie odjedzie ci kielicch i zmieni sie geometria koła, także ja bym bez rozpórki sie tez nie ruszał
Opublikowano
słuchajcie, a nie da się nawiercić śruby, która została bez kapelusza małym wiertłem i zastosować wykrętaka może ruszy się, a jesli nie to jak wczesniej wspominaliście nawiercenie do rozmiaru śruby i nagwintowanie otworu w ostataeczności
Opublikowano

Prostszym i mniej pracochłonnym rozwiązaniem byłoby wykręcenie wy krętakiem urwanej śruby ,chyba że się nie da albo gwint wewnętrzny jest uszkodzony to pozostaje prze gwintować i dać nową śrubę.Jak urywają wam się te śruby to zanim wystąpi problem, spróbowałbym dać nowe twardsze,bardziej hartowane o ile gwint jest typowy.

Przy okazji mam pytanko-czy w każdej E60 były montowane te' rozpórki?

czy są wersje które z fabryki wychodziły bez tego gadżetu?

Pozdrawiam.

Opublikowano
W komisie widziałem E60 520d z 2007r. bez rozpórki więc ktoś wymontował a facet się upierał że taka wyszła z fabryki .Swoją drogą to kozacko wygląda ta rozpora. jeszcze klatka w kabinie by się przydała :D
Opublikowano

W piątek bede miał narzędzia do wykrecania "ukreconych" śrub :norty:

 

Wiec zobaczymy czy zda egzamin , bardzo fajne narzedzie btw.

Dam znać jak sie uporam, dzieki za wskazówki

 

Strzała! :cool2:

Opublikowano

Jak już mówimy o kozactwie i rozpórkach ;) to krótka anegdota. W momencie otwarcia granic z UE do PL napłynęła cała masa złomów które niemal za darmo były przywożone.

Pamiętam jednego z kolegów który sprowadził wtedy za 120 EUR (słownie: sto dwadzieścia) leciwe E34. Rdza i szpachla były wszędobylskie - wnętrze zmasakrowane, silnik rzygał olejem a zamiast rozpórki na kielichach były: dwa potężne mocowania i pomiędzy nimi stalowa lina o średnicy 1cm. Nie wiem czyj to był pomysł ale szczycił się tym że profesjonalnie ma usztywnione nadwozie a jego bolid prowadzi się jak po sznurku..... każdemu widzowi to prezentując jako "gwóźdź" programu.....

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Kolega z tą anegdotą troszke odbiegł od tematu, ale nie powiem że jest ciekawa :norty:

BTW. Jeśli chodzi o moje auto, jest PL i nie ma problemów ze szpachlą :8)

Po prostu rozpórka została za mocno przykrecona u partacza-mechanika gdyż potrzebowałem zmienić coś na cito ,a u siebie kanał miałem niedostępny.

Pozostaje tylko ufać sobie i wiedzieć co sie robi.

Po rozmowie z doświadczoną osobą w marce , powiedział mi że szybciej i łatwiej bedzie nawiercić i na nowo wkręcić odpowiednią śrubę.

Opublikowano
Z całym szacunkiem, ale bez rozporki ja bym nigdy się nie odważył jeździć.

Bo? - wczesniej rozporek nie bylo i wszyscy jezdzili- Rozporka byla zakladana przy sportowych aspektach- czy cos sie zmienilo???

Opublikowano
Bo? - wczesniej rozporek nie bylo i wszyscy jezdzili- Rozporka byla zakladana przy sportowych aspektach- czy cos sie zmienilo???

 

Zmieniło się. Choćby nawet tylko to, że auta wykonane są z innych materiałów o mniejszej sztywności (aluminium zamiast stali) czy też posiadają większą moc...

Wcześniej auta o charakterze sportowym = dzisiaj moc w seryjnych wozach. Dajmy na to E34 M5 miało niewiele więcej mocy aniżeli dzisiejsze 535i czy też 535d.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Prezesio dokładnie popieram.

W końcu cały przód u nas jest ze słabego aluminium przy wiekszej dziurze czy też gwałtownych zakretach moze narobić bałaganu i problemu...

 

Jutro rozkrecam dam znac po zabiegu,

Pozdrawiam! :cool2:

Opublikowano

Ehhh mam dosyć tej rzeźby z tą rozpórką...

Rozwierciłem i przy wykręcaniu pękł mi ten element który trzyma te 2 śruby.

Teraz pytanie czy to na 100% nr8 na schemacie ?

I czy ktoś posiada jakąs intrukcje demontażu tego ustrojstwa, lub wie jak to zrobić i sie podzieli.

Jutro musze zakupić część w ASO i zabrać sie za to ale nie wiem jak to rozkrecic za bardzom, wykrecilem kilka śrub i nic nie wychodzi :evil:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Prezesio dokładnie popieram.

W końcu cały przód u nas jest ze słabego aluminium przy wiekszej dziurze czy też gwałtownych zakretach moze narobić bałaganu i problemu...

 

 

Słabego aluminium?????? Audi, Jaguar itd robią całe auta z tego "słabego aluminum". :) Rozpórka usztywnia przednią część nadwozia i tyle. Auto po prostu lepiej się prowadzi, całe nadwozie mniej "pracuje" i wszystko w temacie. BMW stosowało w E60 przód z aluminium żeby lepiej wyważyć auto, ale jest to dość droga technologia więc nie zastosowali jej w całym aucie. Nie róbcie scen, bo bez rozpórki można normalnie jeździć i nic się nie stanie. Zresztą spójrzcie na tę rozpórkę. Prawie ją można na kolanie zgiąć. To nie jakaś mega gruba rura. :) Ostatnio do mojego mechanika przyjechał ktoś E60 i ta rozpórka latała luźno na śrubach, pewnie zrobił tak dziesiątki tys km i auto mu się nie złamało na pół. :)

Edytowane przez mmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.