Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witajcie,

 

Czy mieliście już jakieś problemy (jakie?) z filtrem cząstek stałych (DPF) w Waszych X3?

 

Dajcie znać, jak się to objawia (po jakim okresie) i czy wystarczy pojechać na autostradę i pojechać z 15-20 min ze stałą prędkością czy trzeba "bulić" za wypalenie sadzy w serwisie?

 

Wszelkie opinie mile widziane.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Ja jeżdżę od trzech lat Insignią (wiem, że to nie BMW ale tu powinno być lepiej) ze 160 KM dieslem. 3/4 przebiegu po mieście i jak dotąd to tylko 3 razy komputer kazał mi go przegonić przez 20 km na obrotach powyżej 2500 i to wszystko.

Słyszałem o problemach z dpf w peugeotach bo tam to trzeba dolewać też jakiejś specjalnej substancji do wypalenia.

 

Dla mnie większy problem to mrozy i niedostosowanie paliwa na polskich stacjach do pory roku (w tym roku mi zamarzł)

Opublikowano
komputer kazał mi go przegonić przez 20 km na obrotach powyżej 2500 i to wszystko.

Rozumiem, że podobnego komunikatu z komputera mamy się spodziewać w naszych beemkach?

Ciekaw jestem przy jakim przebiegu pojawił się ten komunikat, chociaż na pewno uzależnione to jest silnie od stylu jazdy, przebiegów miejskich ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobaczymy jak to będzie... mnie tam niestraszne wyjechać na 20min przejażdżke ze stałą prędkością co jakiś czas (np. raz na tydzień lub dwa) by wypalić sadzę. W końcu X3 (przynajmniej mi) daje przyjemność z jazdy... a Wam nie? :norty:

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Dokładnie tak! Jeżeli jazda sprawia nam przyjemność, to "extra" 20 min daje ... więcej przyjemności :lol:

Ale wracając do tych domniemanych komunikatów/zaleceń, może ktoś ma już jakieś doświadczenia?

Opublikowano
Zamiast czekać na komunikat, który jest ostatnią instancją przed serwisowym wypalaniem, lepiej obserwować obroty na postoju, np na światłach. Wystarczy rzucić okiem. Jeśli są ponad normę, chwilowe spalanie skoczyło do góry, a autem lekko trzęsie to znak, że rozpoczęło się wypalanie, a więc jak mamy możliwość to jedziemy płynnie i obroty minimum 3k-4k. Niekoniecznie musi być autostrada. Komunikat jest dopiero po kilkukrotnym nieudanym automatycznym wypalaniu? Jaka różnica. Ano taka, że ciągłe nieudane wypalanie na pewno przerzuca olej napędowy do silnikowego, poza tym zmniejsza trwałość filtra. Wypalanie automatyczne to ok 30% zapełnienia, kontrolka świeci się przy 55%, a potem jeszcze gdzieś do 80% mamy serwis. Po przekroczeniu tej wartości jest duża szansa, że już tego nie odetkamy.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Od lat mam różne BMW z DPF i nigdy nie miałem problemu z nimi a czasem przez 2 tygodnie nie wyjeżdżam w trasę.

Nigdy też nie stosowałem żadnej procedury dopalania w trakcie jazdy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

mam pytanko - być może to w tym temacie - otóż chodzi o F25, przebieg 4000 km. Po uruchomieniu i wyjechaniu (po np dziennej przerwie) mam dziwny objaw - wyrażnie skrzynka wrzuca biegi przy wyższych obrotach (przynajmniej 3500), a przy puszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem nie "odzyskuje energii" (nie zapala się to niebieskie pole "efficient dynamic"). Po przejechaniu 15 km (dwa razy tak miąłem i akurat tyle musiałem przejechać) i ponownym uruchomieniu już się wszystko normalnie odbywa.

Czy myslicie ze to jest właśnie to "wypalanie sadzy w filtrze"?

Żaden komunikat sie nigdzie przy tej okazji nie pojawia.

 

Wdzieczny za uwagi....

Opublikowano
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem nowy na forum. Jest to moje 1-sze BMW. Od 1/2 roku eksploatuję F25 xDrive20d z automatyczną skrzynią biegów. Aktualny przebieg około 8000 km. Dzisiaj rano miałem podobne objawy, czyli zmiany biegów odbywały sie przy obrotach 2000-2500. Nie zapalała sie żadna kontrolka. Pojazd zatankowany zwykłym ON. Ostatni 1000 km zrobiłem na paliwie V-power diesel (zatankowany w Pruszkowie, 6,29 zł./dm3) i na tym paliwie takich objawów nie było. Mogę jeszcze poinformować, że zmiana biegów na podwyższonych obrotach zdarzyła sie do tej pory może 3 razy i po zatankowaniu zwykłego ON. Poza tym mam jeszcze inne cenne uwagi do tego modelu, spalania, stosowanych paliw etc., etc, etc., ale to w innym temacie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a nie jest tak ze wzgledu na niska temperature silnika? u mnie kiedy silnik jest zimny i temperatura otoczenia jest niska, skrzynia przeciaga zmiane biegow - troche mnie to denerwuje, wiec przelaczam na zmiane reczna; podobno tak to dziala w celu szybszego rozgrzania silnika

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano
Lub w czasie jazdy pod górę :)
Opublikowano
Silnik miał temperaturę oleju około 100 st., (temp. otoczenia 7 st. rano), a mimo to zmiana biegów odbywała się inaczej niz zwykle. Diesel 20d w X3 ma to do siebie, że bez względu na temperaturę oleju pracuje bez podwyższonych obrotów, równiez w czasie nagrzewania do temperatury eksploatacyjnej.
  • Moderatorzy
Opublikowano
A może przełączyłeś na Sport?
Opublikowano
Trybu Sport nie włączałem. Była to jazda po osiedlu w trybie D, max prędkość około 20-30 km/h, silnik miał obroty 2000-2500 i przy takich dokonywała sie zmiana biegów. Te podwyższone obroty zapewne były potrzebne do przepalenia "PDF-a". Qrde, proces dopalania cząstek stałych w DPF-ie chyba się całkowicie nie zakończył, bo musiałem się zatrzymać na dłuższy czas :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.