Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Od niedawna jestem posiadaczem e60, wszystko ladnie pieknie, ale wstyd sie przyznac mam problem z nawiewami,a raczej jak sie poslugiwac

Otóz nie wiem jak ustawic zimne powietrze na szybe, nie zawsze chce uzywac AUTO.

Gdy wlaczam zimne powierze to nawiewy na tułow wieja zimnym powietrzem, zas na szybe wieje goracym powietrzem.

Ogolnie meczace jest to, ze za kazdym razem aby ustawic to trzeba wchodzi do idrive.

Opublikowano

czy to mozliwe ??

daje rozklad powietrza - 30% szyba 50 % tułów 20% nogi

I gdy daje zimne powietrze (klimatyzowane) leci takie chlodnawe(równierz przy zamknietym obiegu), klimatyzacja sie zalancza( dzisiaj bylo 10 st)

jednak gdy na szyby nie dam zadnego powietrza czyli tylko na tułów i nogi to powietrze leci lodowate(takie jak powinno byc)

nie jestem w stanie zrozumieć jak to dziala , chcialem jeszcze nadmienic, gdy na tólow leci to chlodne powietrze to na szyby leci gorące, pomimo wlaczonego chlodnego powietrza na konsoli jak w idrive.

Czy ktos mi jest w stanie to wyjasnic??

Sprawa tyczy sie bmw e60

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiem na jakiej zasadzie to w BMW działa ale u mnie też leci ciepłe powietrze na szybę (domniemam że chodzi o odparowanie ogrzewanie?). Nawet gdy klima wali lodem po tułowiu na górę leci ciepło. Przestałem się w to zagłębiać i po prostu na konsoli zminimalizowałem do zera udział nawiewu na szybę (marzec-październik). Jak będę chciał żeby mi leciało na szybę mam od tego odpowiedni przycisk na pulpicie.
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Wydaje mi się , że trochę ten temat przekombinowali inżynierowie z BMW. Spotykałem się w różnego rodzaju autach , że od różnicy temperatur w lecie parowały od klimatyzacji szyby(zachodziły wilgotnym powietrzem). Wydaje mi się, że inżynierowie chcąc w trosce o doskonałą widoczność wyeliminować takie zjawisko puścili nadmuch ciepłego powietrza na szybę (zwróćcie uwagę że nadmuch nie zmienia siły na szybę w pozycji auto tylko minimalnie dmucha ciepłym powietrzem) reszta nadmuchów zwiększajac nadmuch zimnego powietrza kompensuje to ciepłe z szyby.Dla użytkownika temat prawie nie do wyczucia bo w aucie jest tak jak chcemy czyli chłodno-zimno, a ciepłe powietrze czujemy dopiero wtedy jak przyłożymy ręke do nawiewu szyby. Jedynie ja sam zauważyłem , że robi się to męczące na długiej trasie z klimatyzacją bo w samochodzie robi sie strasznie suche powietrze od klimatyzatora i ogrzewania.Ale jeszcze ani razu pomimo dużych róznic temperatur nieparowała szyba tak , jak to ma miejsce w moim służbowym aucie pomimo , że osuszacz jest wymieniany regularnie.To tylko moje przemyślenia nie poparte żadną literaturą :)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

witam

podczepie sie pod temat bo tez mam e60

 

zakupilem auto ale wczesniej nie zalanczalem klimy bo temperatura na zewnatrz tego nie wymagala ale kiedy chcialem ja uruchomic to powietrze nie bylo nic schlodzone bez wzgledu na to czy wlanczalem wentylacje na Auto czy tez Manualnie....

dzis temperatura podskoczyla do prawie 30 c na zewnatrz wiec sie wkurzylem i podlaczylem manometry do klimy ( po raz pierwszy)

1-przy silniku Nie pracujacym na niebieskim zagarze niskiego cisnienia pokazalo 20 , (odczytuje zielony wykres dla czynnika r134a)

-i na czerwonym manometrze dla wysokiego cisnienia pokazalo 40

 

http://chomikuj.pl/marcinnika/Galeria

 

2 - przy pracujacym silniku niskie cisnienie natychmiast spadlo do poziomu poniedzy +/- od 1 do 4 (w poblizu zera) delikatnie unoszac sie i opadajac...

- natomiast na manometrze wysok cisn( czerwonym) podnioslo sie na okolo 55

 

Ale co mnie zdziwilo ze po podlaczeniu manometrow ,powietrze w aucie jest schlodzone tak jak trzeba i problem w tym ze nie wiem co sie stalo ze klima zaczela dzialac ?

czy moze temperatura zewnetrzna miala ku temu powod ?

chcialem dobic gazu do klimy ale skoro chwilowo dziala to nie ruszam ...

problem w tym ze jedziemy w trase i czy ona ponownie nie przestanie chlodzic z jakiegos powodu?

 

czy wiecie moze jakie cisnienie powinno wskazywac na manometrach przy pracujacym silniku ? przy temperat otoczenia pomiedzy +25 do 30 st C

gdybym wiedzial ze czynnika jest zbyt malo to bym troche wpuscil, bo nie chce calkowicie go wymieniac bo mam za malo swiezego gazu r134a ( mam tylko na dopelnienie)

dzieki serdeczne pozdrawiam marcin

 

Ps. mam problem ze wstawieniem tych fotek wiec wklejam linka do mojej galerii na chomiku... manometry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.