Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

 

Rano jak zwykle odpaliłem auto i pojchałem do pracy. Po ok. 10km okazało się że coś mi auto zaczęło mulić, tak że był problem z ruszeniem na śniegu. Okazało się że złapało przednie prawe koło na tyle że nie da się podjechać pod górke. Poczekałem na poboczu z 10 min, chyba ostygło na tyle, że puściło bo dojechałem na warsztat do znajomego który stwierdził, że to mogła być wina mrozu bo w nocy było ze 20 stopni i mogła woda złapać.

Pytanie, czy warto zrzucać zacisk i zobaczyć klocek i cylinderek czy jak przestało się grzać to nie warto?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Nie wydaje mi sie żeby przyczyną była woda.Najprawdopodobniej zaczyna sie zapiekać tłoczek w zacisku z powodu uszkodzonej gumowej osłony.Ja bym zrzucił koło i obejrzał,bo im później tym bardziej może sie zapiekać.Jeżeli tłoczek nie ma wżerów to zmieniasz tylko osłone i po sprawie.Komplet naprawczy do zacisku to ok 25 zł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm, no właśnie przypominam sobie, że przy wymianie klocków z jednej strony ta guma wokół tłoczka miała przetarcie.

Czy wymiana samej gumy wiąże się z rozbieraniem zacisku i spuszczaniem płynu czy da się bez tego?

Opublikowano
Wydaje mi sie ze jak by to byla wina wody to na samym poczatku jazdy bys nie mogl ruszyc a pozniej im dluzej bys jechal to by odpuszcalo!! wiec wydaje mi sie ze to jednak chodzi o tloczki albo prowadnice zacisku!!!
BMW a to dobre jest!!!!!
Opublikowano
Hmm, no właśnie przypominam sobie, że przy wymianie klocków z jednej strony ta guma wokół tłoczka miała przetarcie.

Czy wymiana samej gumy wiąże się z rozbieraniem zacisku i spuszczaniem płynu czy da się bez tego?

Niestety trzeba go rozebrać,ale wprawnemu mechanikowi nie zajmie to wiecej jak pół godziny.Płynu nie trzeba spuszczać,wyleci tylko to co jest w zacisku.Przewodu hamulcowego nawet nie trzeba odkręcać,jedynie można go zacisnąć żeby płyn nie schodził z układu.Oczywiście trzeba bedzie odpowietrzyć tą strone,ale to przeciez nie problem.

Opublikowano
Hmm, no właśnie przypominam sobie, że przy wymianie klocków z jednej strony ta guma wokół tłoczka miała przetarcie.

Czy wymiana samej gumy wiąże się z rozbieraniem zacisku i spuszczaniem płynu czy da się bez tego?

Niestety trzeba go rozebrać,ale wprawnemu mechanikowi nie zajmie to wiecej jak pół godziny.Płynu nie trzeba spuszczać,wyleci tylko to co jest w zacisku.Przewodu hamulcowego nawet nie trzeba odkręcać,jedynie można go zacisnąć żeby płyn nie schodził z układu.Oczywiście trzeba bedzie odpowietrzyć tą strone,ale to przeciez nie problem.

 

Można go też wysunąć prawie do końca, tak, żeby nie wyleciał. Większość zabrudzeń i tak jest z przodu tłoczka (od strony zewnętrznej).

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdjąłem zacisk wczoraj, wyczyściłem prowadnice klocków, nasmarowałem, tłoczek wypchnąłem bardziej niż zwykle wychodzi i wyczyściłem i teraz działa. Na wiosne musze wymienić uszczelki bo wczoraj tak mi palce zmarzły że myslałem że odpadną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.