Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam niestety problem z aku. Bmeczka stala niestety w garażu przez ponad 2 miesiące nieruszana i aku. nie wytrzymał. Stopien rozładowania go jest taki ze ledwo zapali sie kontrolka od oleju. Ladowalem go prostownikiem bosch c3 ktory ma możliwość impulsowego ladowania ale niestety po podlaczeniu go na cala noc w dalszym ciagu jest rozładowany.. Mozliwe ze nie umiem go włączyć na impulsowe lądowanie. Orientuje sie ktos jak powinno sie go włączyć zeby zaczął lądować impulsowo
Opublikowano

Tak to juz bywa z gleboko rozladowana bateria...

Ladowarka C3 ma zbyt maly prad ladowania, zeby obudzic akumulator w takim stanie. Lepsza bylaby C7.

Moze tez tak byc, ze bateria skonala juz totalnie.

Czy zdejmujesz ujemna kleme, czy ladujesz akumulator podlaczony do instalacji? Moze tak byc, ze uklady elektroniczne nie zasypiaja prawidlowo przy niskim napieciu i bilans pradu ladowania idzie na zasilanie ciagle aktywnych modulow elektronicznych. Sprobuj ladowac akumulator odlaczony od samochodu. Zmierz tez napiecie w czasie ladowania, powinno byc okolo 14.4V. Jezeli jest nizsze, szczegolnie przy baterii odlaczonej od samochodu i po ladnych kilku godzinach ladowania, to aku jest kaput. Jezeli proces ladowania trwa krotko, czyli kilka godzin, to akumulator tez zaliczyl zgon.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
wlasnie w instrukcji jest napisane: Regeneracja: automatyczne ładowanie impulsowe przy napieciu pomiedzy 7.5 V i 10.5 V wiec napewno ma/ tylko moze to trzeba jakos uruchomic. a tam jest jeden przycisk do wszystkiego.. laduje przy odłączonym aku bo nie mam innej możliwości..
Opublikowano
Procesor powinien sam wykryc stan glebokiego rozladowania i uruchamia sam, automatycznie, odpowiednia procedure ladowania. Nie potrzeba nic dodatkowo robic.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
to moze faktycznie aku padl.. jak sprawdze miernikiem aku to co powinien pokazac jezeli jest zly?? bo jak jest dobry powinien pokazac napiecie ok 12v???
Opublikowano

Napiecie nie jest jedynym kryterium oceny stanu aku, ale z opisu problemu wynika na 90%, ze czas rozejrzec sie za nowa bateria. Naladuj i podlacz zarowke, np. 21W z kierunkowskazow i zobacz, ile czasu bedzie sie swiecic. Jezeli zdechnie po mniej, niz godzinie - jest bardzo zle z akumulatorem.

Mi tez kiedys w podobnych okolicznosciach skonal dwuletni aku, zarowka zgasla po kwadransie, mimo zielonego "magicznego oka".

Przy zupelnie zdrowej baterii, zarowka poswieci kilkanascie godzin.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Witam mam niestety problem z aku. Bmeczka stala niestety w garażu przez ponad 2 miesiące nieruszana i aku. nie wytrzymał. Stopien rozładowania go jest taki ze ledwo zapali sie kontrolka od oleju. Ladowalem go prostownikiem bosch c3 ktory ma możliwość impulsowego ladowania ale niestety po podlaczeniu go na cala noc w dalszym ciagu jest rozładowany.. Mozliwe ze nie umiem go włączyć na impulsowe lądowanie. Orientuje sie ktos jak powinno sie go włączyć zeby zaczął lądować impulsowo

 

Najprawdopodobniej aku już padł całkowicie i nie przyjmuje prądu.

Podłącz jeszcze pod normalny prostownik,bo te elektroniczne zabaweczki nadają się żeby naładować aku w motorze ew. w punto anie w BMW gdzie jest 80 czy 100ah na dodatek rozładowany do zera.Nastaw na 5A i poczekaj z 5h. jak się naładuje powinien mieć conajmniej 12,5V a jak jest padnięty to może zrobić się ciepły.

Opublikowano

silnie rozladowane aku nalezy ladowac wlasnie jak najmniejszym pradem. 1-2A i niech sie pare dni laduje w CIEPŁYM miejscu.

 

Żarówka to zbyt slabe obciazenie zeby oszacować kondycję baterii. Są dostepne testery dające obciązenie 50, albo 100A (zaleznie jaki mamy aku), po obciązeniu ma też pomair napięcia i to już daje fajny test.

Opublikowano

Tester to fajne urzadzenie, ale wydac troche kasy na ustrojstwo, ktore bedzie zalegac bezrobotnie w garazu, uzywane od wielkiego dzwonu?

Przy opisanych objawach test zarowkowy na pewno wyjdzie. Bateria nie jest w stanie zasilic pokladu, a co mowic o kreceniu rozrusznikiem?

Owszem, mozna sie udac do jakiegos warsztatu, i co wiem, to taki test porzadni robia za darmo. Zreszta minuta calej operacji moze zasluzyc na piwo.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
silnie rozladowane aku nalezy ladowac wlasnie jak najmniejszym pradem. 1-2A i niech sie pare dni laduje w CIEPŁYM miejscu.

Fakt że lepiej jest ładować dłużej i mniejszym prądem ale

bez przesady-1-2A to aku około 85ah przyjmie w 2 godziny i potem może stać nawet tydzień i więcej prądu nie dostanie.(mowa o prostowniku tradycyjnym,transformatorowym)

Tutaj napisałem żeby po ładować 5A przez 5 godzin żeby w miarę szybko sprawdzić czy aku w ogóle jest dobre.

Opublikowano
Nowoczesne ladowarki automatyczne ozywiaja gleboko rozladowany akumulator krotkimi impulsami duzego pradu (pulsetronic).

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

 

Chciałbym odświeżyć temat ponieważ mam podobny problem. Często wyskakuje mi komunikat o konieczności doładowania aku, kasuje mi przy tym ustawienia zegara, foteli, dane o spalaniu,itp. Auto normalnie zapala. Byłem wczoraj sprawdzić czy aku sprawny i gość sprawdził testerem pokazało 482 ah (mam nadzieję, że to ta jednostka :wink: )

a tak ze ładowanie ma ok -12V na zapalonym, że coś tam gdzieś tam nadrabia i pokazuje 14,4 V.

Więc zakupiłem Boscha C3 włączyłem ok 15:00 najpierw pod maską - po kilkunastu minutach pokazało, że naładowany. Podpiłem bezpośrednio do aku sprawdziłem po godzinie - naładowany. Zostawiłem na noc i rano podjechałem do tego samego gościa - tester pokazał 525. Gość powiedział, że nie ma możliwości sprawdzenia elektrolitu bo aku bezobsługowy, kropke pokazuje czarną. Model aku to 100 coś tam :wink: biały - podobno nie AGM.

 

Czy jest jeszcze jakaś forma sprawdzenia czy te dane świadczą o konieczności wymiany? tak na 100 %? :D

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.