Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Nie daje mi spokoju pewna sprawa - otóż jaką żywotność mogą mieć tuleje cylindrowe w silniku M62. Z tego co się orientuję tworzą one jednolitą całość z blokiem silnika i pokryte są jakimś związkiem niklu (?). Jak to się ma przy uszkodzeniu - np. gdy pierścień pęknie to co można w takiej sytuacji zrobić. Najbardziej interesuje mnie to jak długo mogą być eksploatatowane zanim się "wytrą" :roll: . Podejrzrewam że moja ma spokojnie ok 500 tys przejechane i notorycznie gubi płyn chłodniczy, lecz nie czuć go na zewnątrz. Gdyby był spalany na pewno było by to czuć :P

Proszę o jakieś rady :D

Opublikowano

Z tym jest różnie. Widziałem autka w benzynie co miały ponad mln km bez remontu oczywiście e39 R6. To był niemiecki samochód jeżdzący po autostradach, a to lżej dla autka. Diesle teoretycznie są trwalsze.

Nie da się określić ile wytrzyma. To zależy od użytkownika, rodzaju używanego smarowania,paliwa, warunków użytkowania,

Nasi polscy "drifterzy" i inni co kupują BMW by odpalić i się ścigać kręcić bączki zapewne 100tys nie wytrzyma.

Z polskimi mechanikami co widzą 200tys km i mówią "panie teraz to półsyntetyk albo minerał"

 

Też nie napisałeś o jaki silnik Ci chodzi, ale i tak nikt nie powie ile km wytrzyma bo to nie wałki w 2,5tdi :mrgreen:

Opublikowano

chodzi tu o silnik 4,4 benzynka.

Nie wiem jak określić zużycie tych tulei, czy może cały silnik wymienić czy może pierścienie i takie tam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tuleja pokryta nikasilem jest bardzo trwała. Pod dwoma warunkami. Nie wolno przegrzać silnika oraz nie powinno się stosować paliwa z dużą zawartością siarki.

W razie porysowania powiedzmy przez pierścień lub urwaną elektrodę świecy wymienia się cały blok bo nie opłaci się nic innego zrobić.

Wymienić same pierścienie to w większości przypadków pomyłka. Nie ułożą się odpowiednio na starym cylindrze.

Można to zaryzykować ale efekt niepewny.

Ogólnie to wymiana samych pierścieni bez wymiany tłoków na nowe nie jest jakąś konkretną naprawą.

 

Radzę zmierzyć ciśnienie sprężania na wszystkich tłokach i zrobić próbę olejową.

 

A 500 000 to żaden wyczyn.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.